ei päivää ettei remonttia s400cdi-01 ?!taas kunnossa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

ei päivää ettei remonttia s400cdi-01 ?!taas kunnossa!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

uskomatonta mutta totta et kyseinen kapistus puski öljyt pihalle moottorista.takaluukun kantta myöten auto rasvassa,alustasta puhumattakaan!muovit purkamalla sekä päältä että alta ei paljon selvinnyt.nämä on aina hienoja juttuja kun on tollanen ns.uudenaikainen kasi tungettu vanhanaikaiseen autoon.tilaa on suorastaan helvetin vähän asiaan kun asiaan.aikani tutkittuani huomasin öljyn valuvan ainoastaan kierroksia nostamalla lohkon kylkeä aläs moottori tyynyn päälle.nyt kun muutaman illan purkamisen jälkeen on irti ahtoputkia,turbo,pakosarja ja paljon muuta pienempää löytyy lohkon kyljessä kulkeva,lohkosta turbolle menevä öljyputki.putkessa ilmeisesti värinää vaimentava letkun pätkä joka mallia teräspunos.ja joka nyt on vuotavaa mallia!noin 40cm pitkä pätkä on nyt tilattu saksasta hintaan 100euroa ja saapunee viikon sisään jolloin "saa" alottaa kasaamisen! avaudun asiasta sen takia että tuntuu uskomattomalta että tollanenkin voi tulla matkansa päähän ja aiheuttaa noin helvetillisen siivon ja vaihtotyön!! niin ja korkeepainepumppu remontistahan on jo kohta kuukausi aikaa... nimim.kauhulla jatkoa odotellen... :shock:
Viimeksi muokannut terokoo, La 23.10.2010 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

No jospase sitten näitten laittojen jälkeen pelaisi pitkään.
Aikoinaan oli toyota lantikka jossa oli kauheasati vikaa ja rahaa paloi ja lopuksi kun saatiin kone nippuun niin heti vaihtoon,huh.
No seuraava omistaja soitti vuoden päästä että näin hyvää ja toimivaa autoa ei ole hänellä ollut ikinä,että näinkin voi käydä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Hmm... noissa on se ylipitkä nokkaketju, joka kannattaa vaihtaa ajoissa.
Ettei vaan tule yllätyksenä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
jussi 400 cdi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 19.12.2009 10:46
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja jussi 400 cdi »

Joo, mulla oli ajettu 105000 km .kun vaihdatin ketjun samanlaisee koneesee oli kuulemma viiminen hetki sano korjaamolla.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

atlas kirjoitti:No jospase sitten näitten laittojen jälkeen pelaisi pitkään.
Aikoinaan oli toyota lantikka jossa oli kauheasati vikaa ja rahaa paloi ja lopuksi kun saatiin kone nippuun niin heti vaihtoon,huh.
No seuraava omistaja soitti vuoden päästä että näin hyvää ja toimivaa autoa ei ole hänellä ollut ikinä,että näinkin voi käydä.
Mulle käy aina näin...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

mulla mittarissa about 300tkm ja ketjun vaihdosta ei hitonkaan tietoa.paljon siitä on puhuttu ja moni "asiantuntija" käyntiä kuunnellut,sekä kylmänä että kuumana eikä huonoa diagnoosia ole tullut.sama se.näillä mennään ja kerron sitten seuraavasta remontista kun se tulee,ja tuleehan se,ajan kysymys vaan.siltä alkaa tuntumaaan... :)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Ihan OT, mutta onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota tähän?
http://www.passeliauto.fi/vaihtoautot_3 ... 58&cid=124
Mielenkiintoisen oloinen peli. Oli vissiin vaihtunut uuteen anjovikseen :shock:
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3304
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Taisin keskustella tyyytyväisen uuden omistajan kanssa tänään.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

joo,laite on taas kunnossa!uusi öljyputki tuli saksan maalta ja tässä mallissa ei enää kyseistä teräspunos letkun pätkää olekkaan.saksan päästä oli tullut tietoa että se on jätetty pois kun eivät ole kestäneet! :shock: koskakohan toinen puoli päksähtää?! sitä odotellessa... :?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

terokoo kirjoitti:joo,laite on taas kunnossa!uusi öljyputki tuli saksan maalta ja tässä mallissa ei enää kyseistä teräspunos letkun pätkää olekkaan.saksan päästä oli tullut tietoa että se on jätetty pois kun eivät ole kestäneet! :shock: koskakohan toinen puoli päksähtää?! sitä odotellessa... :?
ei tullu mieleen tilata toistakin puolta? :shock:

no,jokainen tavallaan.
Opel, "weird lieben autos"....
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

ei todellakaan tullu mieleen. :shock: jos niin paska säkä käy niin vaihdetaan sitten! kuskin puoli vielä vittumaisempi vaihdettava kun on nuo ohjaus hässäkätkin vielä siinä edessä.ja jokanen tavallaan joo.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei remonteista tule säikähtää mutta ennakoida voi eli toisen puolen PUTKIki ja jakoketju,ihan oman mielen rauhan vuoksi ja ENNAKOIDEN.
Sitähän täällä sukkuloiminen aiheuttaa mutta se on tietoa ja joskus jopa ei rahalla mitattamissa.Kiitos foorumin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

näimpä.mut mä jätän ton ennakoinnin jollekki muulle ja teen ne mitä on pakko.on onneks muutakin elämää kun noitten auton romujen kyniminen.. :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ihan jees poitti,koska ollan ja vanhetaan jokainen ja ei kyllä jaksa aina remontoida ja auto on muutenkin sellainen kapistus jonka täytyy toimia aina.
Ja mitä vähemmillä remontoinnilla niin parempi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

terokoo kirjoitti:näimpä.mut mä jätän ton ennakoinnin jollekki muulle ja teen ne mitä on pakko.on onneks muutakin elämää kun noitten auton romujen kyniminen.. :)
periaate tuokin.

mäkin vaihdan vaan yhden pyyhkijänsulan kerrallaan :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

tää nyt menee tällaseks mutta must toi on todella paska vertaus.jost olet koskaan autoremonttia tehnyt enempää,sen pyyhkijän sulan vaihdon lisäksi niin todennäkösesti lopettaisit ton vittuilun jos joutuisit tollasta malmia kynimään kun tossa munkin kotterossa on.jos omistat otsikkosi mukaisen 8 pyttyisen 420,minkä omasta mielestäs todennäkösesti osaat purkaa ja kasata silmät kiinni niin hieno homma!en todennäkösesti ole läheskään yhtä pätevä remontti mies kun teikäläinen joten pyrin jatkossakin korjaamaan vain ne viat joita noissa kulkineissa ilmenee riittävästi ilman ennakoivaa remonttiakin!
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Ei taida väyrysessä enempää vaihdettavia sulkia ollakaan :D
Ainakaan sedanissa!
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

terokoo kirjoitti:tää nyt menee tällaseks mutta must toi on todella paska vertaus.jost olet koskaan autoremonttia tehnyt enempää,sen pyyhkijän sulan vaihdon lisäksi niin todennäkösesti lopettaisit ton vittuilun jos joutuisit tollasta malmia kynimään kun tossa munkin kotterossa on.jos omistat otsikkosi mukaisen 8 pyttyisen 420,minkä omasta mielestäs todennäkösesti osaat purkaa ja kasata silmät kiinni niin hieno homma!en todennäkösesti ole läheskään yhtä pätevä remontti mies kun teikäläinen joten pyrin jatkossakin korjaamaan vain ne viat joita noissa kulkineissa ilmenee riittävästi ilman ennakoivaa remonttiakin!
ei kannata ottaa hernettä nenään, lähinnä ihmettelin jos kerran tiedät olevan toisellakin puolella letkun....et siihen samalla tilannut osaa vaikka hyllyyn?...tosin olisin kyllä vaihtanut sen tai vaihdattanut...

en osaa purkaa ja koota tuota rautaläjää, mutta jos siitä hajoaa toisen puolen iskarin yläkuppi, esim. tarkistan ja vaihdan toisenkin puolen jollei ole miljoonan osa...euron osan takia ei kannata jäädä tienpäälle.

esim. itselläni hajosi toinen katti, vaihdoin molemmat samalla kun kerran ryömin auton alle....olis vituttanut kun se toinen olis hajonnut viikko myöhemmin...paljon enemmän kuin se remontti.

sulla on kuitenkin aika hieno auto niin eikö sitä vähän kannattais pitää paremmin kuin vaimoa? :wink: ...eli rakastaa.

sorry jos ymmärsit vittuiluksi....oli kyllä aidosti enempi ihmettelyä. :shock:

niin, jos auto on paska se kannattaa pistää kiertoon mahdollisimman nopsaan...jos se on harrastus....niin :?:
Opel, "weird lieben autos"....
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

joo,eipä tästä tämän enempää.. :) jokanen tekee tavallaan niinku joku tossa jo kirjottelikin...ja täähän on tällasta hauskan pitoo ja leikkiä näitten autojen kanssa... :D se pitäis aina koittaa muistaa,muuten käy psyykeen päälle... :?
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ES »

Kyllä se ketju vaan kannattaa vaihtaa, varsinkin kun ei ole tietoa mitä sillä on ajettu. Nim. kokemusta on. Siinä hommassa kävi kuitenkin lopulta ihan hyvin minun kannaltani. Se siitä autosta.

Kasin koneet syö ketjuja, kuin japsit remmejä. KUN se paukahtaa, järkevintä on vaihtaa kone ja tehdä lauenneesta poijunpaino. Jos nimittäin työkalut eivät istu käteen todella hyvin, tulee ihan helvetin kalliiksi korjata.

Toin juuri Saksasta 320 cdi:n ja vaihtoehtona etsintävaiheessa oli myös 400 cdi. Mutta laskin niiden hintaan heti sen 1500€ lisää, ketjunvaihdosta. Menivät vähän kalliiksi tuolla laskutavalla ja 320 on paljon varmempi ostos, joten siihen päädyin.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

ES kirjoitti:Kyllä se ketju vaan kannattaa vaihtaa, varsinkin kun ei ole tietoa mitä sillä on ajettu.
Älä nyt heittäydy turhan ennakoivaksi :roll:
Tätä topicia kun lukee niin sitten vasta kannattaa vaihtaa osia kun on pakko, eli siinä vaiheessa kun auto makaa ketju poikki tienpuolessa :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

kiitos ohjeistuksesta.keskustelu aiheesta voidaan päättää.
Vastaa Viestiin