
ei päivää ettei remonttia s400cdi-01 ?!taas kunnossa!
ei päivää ettei remonttia s400cdi-01 ?!taas kunnossa!
uskomatonta mutta totta et kyseinen kapistus puski öljyt pihalle moottorista.takaluukun kantta myöten auto rasvassa,alustasta puhumattakaan!muovit purkamalla sekä päältä että alta ei paljon selvinnyt.nämä on aina hienoja juttuja kun on tollanen ns.uudenaikainen kasi tungettu vanhanaikaiseen autoon.tilaa on suorastaan helvetin vähän asiaan kun asiaan.aikani tutkittuani huomasin öljyn valuvan ainoastaan kierroksia nostamalla lohkon kylkeä aläs moottori tyynyn päälle.nyt kun muutaman illan purkamisen jälkeen on irti ahtoputkia,turbo,pakosarja ja paljon muuta pienempää löytyy lohkon kyljessä kulkeva,lohkosta turbolle menevä öljyputki.putkessa ilmeisesti värinää vaimentava letkun pätkä joka mallia teräspunos.ja joka nyt on vuotavaa mallia!noin 40cm pitkä pätkä on nyt tilattu saksasta hintaan 100euroa ja saapunee viikon sisään jolloin "saa" alottaa kasaamisen! avaudun asiasta sen takia että tuntuu uskomattomalta että tollanenkin voi tulla matkansa päähän ja aiheuttaa noin helvetillisen siivon ja vaihtotyön!! niin ja korkeepainepumppu remontistahan on jo kohta kuukausi aikaa... nimim.kauhulla jatkoa odotellen... 

Viimeksi muokannut terokoo, La 23.10.2010 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No jospase sitten näitten laittojen jälkeen pelaisi pitkään.
Aikoinaan oli toyota lantikka jossa oli kauheasati vikaa ja rahaa paloi ja lopuksi kun saatiin kone nippuun niin heti vaihtoon,huh.
No seuraava omistaja soitti vuoden päästä että näin hyvää ja toimivaa autoa ei ole hänellä ollut ikinä,että näinkin voi käydä.
Aikoinaan oli toyota lantikka jossa oli kauheasati vikaa ja rahaa paloi ja lopuksi kun saatiin kone nippuun niin heti vaihtoon,huh.
No seuraava omistaja soitti vuoden päästä että näin hyvää ja toimivaa autoa ei ole hänellä ollut ikinä,että näinkin voi käydä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 19.12.2009 10:46
- Paikkakunta: tampere
Mulle käy aina näin...atlas kirjoitti:No jospase sitten näitten laittojen jälkeen pelaisi pitkään.
Aikoinaan oli toyota lantikka jossa oli kauheasati vikaa ja rahaa paloi ja lopuksi kun saatiin kone nippuun niin heti vaihtoon,huh.
No seuraava omistaja soitti vuoden päästä että näin hyvää ja toimivaa autoa ei ole hänellä ollut ikinä,että näinkin voi käydä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
mulla mittarissa about 300tkm ja ketjun vaihdosta ei hitonkaan tietoa.paljon siitä on puhuttu ja moni "asiantuntija" käyntiä kuunnellut,sekä kylmänä että kuumana eikä huonoa diagnoosia ole tullut.sama se.näillä mennään ja kerron sitten seuraavasta remontista kun se tulee,ja tuleehan se,ajan kysymys vaan.siltä alkaa tuntumaaan... 

Ihan OT, mutta onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota tähän?
http://www.passeliauto.fi/vaihtoautot_3 ... 58&cid=124
Mielenkiintoisen oloinen peli. Oli vissiin vaihtunut uuteen anjovikseen
http://www.passeliauto.fi/vaihtoautot_3 ... 58&cid=124
Mielenkiintoisen oloinen peli. Oli vissiin vaihtunut uuteen anjovikseen

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ei tullu mieleen tilata toistakin puolta?terokoo kirjoitti:joo,laite on taas kunnossa!uusi öljyputki tuli saksan maalta ja tässä mallissa ei enää kyseistä teräspunos letkun pätkää olekkaan.saksan päästä oli tullut tietoa että se on jätetty pois kun eivät ole kestäneet!koskakohan toinen puoli päksähtää?! sitä odotellessa...

no,jokainen tavallaan.
Opel, "weird lieben autos"....
Ei remonteista tule säikähtää mutta ennakoida voi eli toisen puolen PUTKIki ja jakoketju,ihan oman mielen rauhan vuoksi ja ENNAKOIDEN.
Sitähän täällä sukkuloiminen aiheuttaa mutta se on tietoa ja joskus jopa ei rahalla mitattamissa.Kiitos foorumin.
Sitähän täällä sukkuloiminen aiheuttaa mutta se on tietoa ja joskus jopa ei rahalla mitattamissa.Kiitos foorumin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
tää nyt menee tällaseks mutta must toi on todella paska vertaus.jost olet koskaan autoremonttia tehnyt enempää,sen pyyhkijän sulan vaihdon lisäksi niin todennäkösesti lopettaisit ton vittuilun jos joutuisit tollasta malmia kynimään kun tossa munkin kotterossa on.jos omistat otsikkosi mukaisen 8 pyttyisen 420,minkä omasta mielestäs todennäkösesti osaat purkaa ja kasata silmät kiinni niin hieno homma!en todennäkösesti ole läheskään yhtä pätevä remontti mies kun teikäläinen joten pyrin jatkossakin korjaamaan vain ne viat joita noissa kulkineissa ilmenee riittävästi ilman ennakoivaa remonttiakin!
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ei kannata ottaa hernettä nenään, lähinnä ihmettelin jos kerran tiedät olevan toisellakin puolella letkun....et siihen samalla tilannut osaa vaikka hyllyyn?...tosin olisin kyllä vaihtanut sen tai vaihdattanut...terokoo kirjoitti:tää nyt menee tällaseks mutta must toi on todella paska vertaus.jost olet koskaan autoremonttia tehnyt enempää,sen pyyhkijän sulan vaihdon lisäksi niin todennäkösesti lopettaisit ton vittuilun jos joutuisit tollasta malmia kynimään kun tossa munkin kotterossa on.jos omistat otsikkosi mukaisen 8 pyttyisen 420,minkä omasta mielestäs todennäkösesti osaat purkaa ja kasata silmät kiinni niin hieno homma!en todennäkösesti ole läheskään yhtä pätevä remontti mies kun teikäläinen joten pyrin jatkossakin korjaamaan vain ne viat joita noissa kulkineissa ilmenee riittävästi ilman ennakoivaa remonttiakin!
en osaa purkaa ja koota tuota rautaläjää, mutta jos siitä hajoaa toisen puolen iskarin yläkuppi, esim. tarkistan ja vaihdan toisenkin puolen jollei ole miljoonan osa...euron osan takia ei kannata jäädä tienpäälle.
esim. itselläni hajosi toinen katti, vaihdoin molemmat samalla kun kerran ryömin auton alle....olis vituttanut kun se toinen olis hajonnut viikko myöhemmin...paljon enemmän kuin se remontti.
sulla on kuitenkin aika hieno auto niin eikö sitä vähän kannattais pitää paremmin kuin vaimoa?

sorry jos ymmärsit vittuiluksi....oli kyllä aidosti enempi ihmettelyä.

niin, jos auto on paska se kannattaa pistää kiertoon mahdollisimman nopsaan...jos se on harrastus....niin

Opel, "weird lieben autos"....
Kyllä se ketju vaan kannattaa vaihtaa, varsinkin kun ei ole tietoa mitä sillä on ajettu. Nim. kokemusta on. Siinä hommassa kävi kuitenkin lopulta ihan hyvin minun kannaltani. Se siitä autosta.
Kasin koneet syö ketjuja, kuin japsit remmejä. KUN se paukahtaa, järkevintä on vaihtaa kone ja tehdä lauenneesta poijunpaino. Jos nimittäin työkalut eivät istu käteen todella hyvin, tulee ihan helvetin kalliiksi korjata.
Toin juuri Saksasta 320 cdi:n ja vaihtoehtona etsintävaiheessa oli myös 400 cdi. Mutta laskin niiden hintaan heti sen 1500€ lisää, ketjunvaihdosta. Menivät vähän kalliiksi tuolla laskutavalla ja 320 on paljon varmempi ostos, joten siihen päädyin.
Kasin koneet syö ketjuja, kuin japsit remmejä. KUN se paukahtaa, järkevintä on vaihtaa kone ja tehdä lauenneesta poijunpaino. Jos nimittäin työkalut eivät istu käteen todella hyvin, tulee ihan helvetin kalliiksi korjata.
Toin juuri Saksasta 320 cdi:n ja vaihtoehtona etsintävaiheessa oli myös 400 cdi. Mutta laskin niiden hintaan heti sen 1500€ lisää, ketjunvaihdosta. Menivät vähän kalliiksi tuolla laskutavalla ja 320 on paljon varmempi ostos, joten siihen päädyin.
Älä nyt heittäydy turhan ennakoivaksiES kirjoitti:Kyllä se ketju vaan kannattaa vaihtaa, varsinkin kun ei ole tietoa mitä sillä on ajettu.

Tätä topicia kun lukee niin sitten vasta kannattaa vaihtaa osia kun on pakko, eli siinä vaiheessa kun auto makaa ketju poikki tienpuolessa

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90