W124 200D, syöttöpumpun muutoksista
-
- Sisäänajossa
W124 200D, syöttöpumpun muutoksista
Tuleeko paljon eroa jos käyttää pumpun säädättämässä esim. PP-Dieselillä, verrattuna siihen kun on foorumin ohjeiden mukaan säädetty pumppua?
Mielenkiinto heräsi asian tiimoilta kun säädin tuossa jokin aika sitten pumppua. Eihän autosta tyykiä saa tuolla moottorilla millään, mutta selkeä ero säätöjen jälkeen tuli.
Onko kellään omakohtaista kokemusta asian tiimoilta?
Mielenkiinto heräsi asian tiimoilta kun säädin tuossa jokin aika sitten pumppua. Eihän autosta tyykiä saa tuolla moottorilla millään, mutta selkeä ero säätöjen jälkeen tuli.
Re: W124 200D, syöttöpumpun muutoksista
Varmaankaan muutos 200d:ssä ei ole niin suuri, että kannattaa alkaa edes irroittamaan, mikäli nykyinen pumppu on ehjä ja kone käy hienosti. Tämä oli siis mutua.
ja sitä mutua on myös forumille kirjoitettu paljonkin juuri tuosta aiheesta, eli kannattaako käyttää pumppua dieselpajalla.

Lisää tietoa: www.skg.fi
- dieselflosse
- Valvoja
Jatkan valitsemallani linjalla, kinailua veskolan kanssaveskola kirjoitti:Varmaankaan muutos 200d:ssä ei ole niin suuri, että kannattaa alkaa edes irroittamaan,

Kannattaa se. 190D:stä on omakohtaiset kokemukset.
Terveisin
Tero
Tero
- dieselflosse
- Valvoja
...mutta tekö ensin sääditte itse ja pajalla tuli vielä paljon parempi vai ?
Itse säädätin City-Dieselisssä Lahdessa oman 124 ajettu 420tkm ero onjerkus puatsio kirjoitti:Tuleeko paljon eroa jos käyttää pumpun säädättämässä esim. PP-Dieselillä, verrattuna siihen kun on foorumin ohjeiden mukaan säädetty pumppua?
kuin yöllä ja päivällä.Päästöt tippui 0.75 ja kulutus maantiellä 5,2l kulkee
pintakaasulla ja kiihtyy entiseen verrattuna suosittelen
wallu
sellaiselle, joka ei osaa itse säätää pumppua, on parempi lähettää pumppu pajalle säädätettäväksi... foorumin ohjeilla ei aina tule hyvää, jos ei ole perstuntumaa asiasta...
sellainen taas joka itse osaa säätää pumppua ja on kokemusta dieseleistä muutenkin, on joku 200D vaparin pumpun säädättäminen pajalla ns. huuhaa hommaa
itse tekisin luultavasti niin, että ottaisin pumpun irti koneesta ja kävisin lähimmässä ammattikoulussa sen itse penkissä säätämässä
muiden autojen pumput on yleensä mennyt ihan autossa kiinni oleessa, mutta mersun pumput on niin huonossa paikassa, että mielummin säätää penkissä kerralla kuntoon...
itse sain "moitteita" jo omana ammattikoulu aikana siitä, kun aina tahtoi olla syötöt mitä sattui (kokonaismäärät siis, sylinterikohtaiset taas oli kohdallaan
), jos mun oli pitänyt pumppu säätää 
sellainen taas joka itse osaa säätää pumppua ja on kokemusta dieseleistä muutenkin, on joku 200D vaparin pumpun säädättäminen pajalla ns. huuhaa hommaa

itse tekisin luultavasti niin, että ottaisin pumpun irti koneesta ja kävisin lähimmässä ammattikoulussa sen itse penkissä säätämässä

itse sain "moitteita" jo omana ammattikoulu aikana siitä, kun aina tahtoi olla syötöt mitä sattui (kokonaismäärät siis, sylinterikohtaiset taas oli kohdallaan

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Saa*ana, saako ammattikouluihin mennä vapaasti puuhastelemaan, ostinko turhaan tallin ja vehkeet sinne 

HEPnapa kirjoitti: foorumin ohjeilla ei aina tule hyvää, jos ei ole perstuntumaa asiasta...

Noissa pumpuissa tuntuu tosiaan olevan aikalailla erilaisia yksilöitä. Joistain saa paljon vetoa lisää niin että tyhjäkäynnit sun muut pysyy hyvin kohdallaan.
Osaan taas ei saa juuri muutosta ilman että tyhjäkäynti sun muut alkaa vaeltelemaan jnejne.
Eli suomeksi. Kaikkiin ohjkeisiin ei ihan suinpäin kannata luottaa. Kokeilemalla selviää parhaiten.
Kyllä minäkin sitä pumppupajaa suosittelen. Koneen käynti tasoittuu ja siistiytyy kummasti kun sylinterikohtaiset syöttömäärät saadaan penkissä tasattua.
PS. Ei taida nykypäivänä olla Suomessa montaakaan koulua josta löytyy ihan oikea pumppupenkki.
niin joo, kaikki ei tietysti ole käynyt ammattikoulua ja siellä vielä autopuolta, että pääsee sitten vanhana oppilaana "suhteilla" vähän käyttämään laitteitaveskola kirjoitti:Saa*ana, saako ammattikouluihin mennä vapaasti puuhastelemaan, ostinko turhaan tallin ja vehkeet sinne

mutta tuo oppilastyönä teettäminen ja itse siinä neuvomassa vierestä on yksi tapa...
itse ainakin teetän ammattikoululla osia/työtä niin paljon, kuin vain mahdollista, tykkäävät vain, kun saavat välillä jotain oikeaa tekemistä ja minä saan osat halvemmalla, mitä pelkkiin raaka-aineisiin menis kaupasta otettuna

ducaton kynnykset (pellit siis, itse kyllä hitsasin ne paikalleen) teetin viimeksi amiksessa... 0.8 mm paksusta pellistä 6 m kynnysprofiilia + 6 m 10 cm korkeaa pellin lirvua yhteensä 20 €

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
Mä kävin ammattikoulun 83-85 mutta ilmeisen väärän linjan. Pääsisköhän vielä uusimaan oikealle linjalle. Kivoja tyttöjä oli siellä jo silloin...ai stna, nehän on nykyään mulle sakkolihaa
Tuskin sulaudun tähän nykyajan nuorisoon kovin helpolla, luojan kiitos
Mä käytän 0,9mm peltiä 
http://www.youtube.com/watch?v=G-FHUDAAUV0

Tuskin sulaudun tähän nykyajan nuorisoon kovin helpolla, luojan kiitos

Onko tommosta olemassa0.4 mm pellistä

http://www.youtube.com/watch?v=G-FHUDAAUV0
mul on itel mynätekemä pumppu 200d manuaali 4 vaihteinen
muijal on 200d automaatti säädin itse siitä pumpun kaks kierrosta syöttöä ja tyhjäkäyntiä saman verran ja vetäviä mooooonta kierrosta oli pakko pienentää kun pakko 3 auto otti yli 130 km/h ja veto olis vaan jatkunu 6000 r/min uskalsin vain kierrättää pienensin myöhemmin kierroksia ettei vanha ainaki puol miljoonaa ajettu mese vain kierroksiin leikkaa.
mut kun kierrokset oli tosi korkeel niin ei mynäpumpul parjänny nyt kun kierrokset on sillai et se ottaa vaan 5400 niin aika samoihin mennää.
oma kiertää hiukan reilu 5700
ja siihen nähden ettei maksa mitään muuta kuin hiukan omaa aikaa saatikka et pajalle ja maksaa siitä sen ainaki 200€.
mut jos pumppu ei vuoda tai mitään muutakaan ongelmaa ole niin ilman muuta itse. (jos nyt yleensäkään ymmärtää tekemisestä mitään)
300d saa kans aika kivan vehkeen kulkemaan niitäkin olen mutaman säätäny
muijal on 200d automaatti säädin itse siitä pumpun kaks kierrosta syöttöä ja tyhjäkäyntiä saman verran ja vetäviä mooooonta kierrosta oli pakko pienentää kun pakko 3 auto otti yli 130 km/h ja veto olis vaan jatkunu 6000 r/min uskalsin vain kierrättää pienensin myöhemmin kierroksia ettei vanha ainaki puol miljoonaa ajettu mese vain kierroksiin leikkaa.
mut kun kierrokset oli tosi korkeel niin ei mynäpumpul parjänny nyt kun kierrokset on sillai et se ottaa vaan 5400 niin aika samoihin mennää.
oma kiertää hiukan reilu 5700
ja siihen nähden ettei maksa mitään muuta kuin hiukan omaa aikaa saatikka et pajalle ja maksaa siitä sen ainaki 200€.
mut jos pumppu ei vuoda tai mitään muutakaan ongelmaa ole niin ilman muuta itse. (jos nyt yleensäkään ymmärtää tekemisestä mitään)
300d saa kans aika kivan vehkeen kulkemaan niitäkin olen mutaman säätäny
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Kiertääkö moottoriöljy muuten tuolla pumpussa? Omassa yksilössäni jokin kastelee lohkon kyljen ilmeisesti sillä, ja näyttäisi pumpun pohja olevan vähän kostea myöskin.iso E kirjoitti: mut jos pumppu ei vuoda tai mitään muutakaan ongelmaa ole niin ilman muuta itse. (jos nyt yleensäkään ymmärtää tekemisestä mitään)
Jospa sen PP:lle veisi tuumattavaksi..

Siellä on öljykanava pumppuun, en sen tarkemmin osaa sanoa voiko sitä sanoa oikein kiertämiseksi. Pumpussa on joka tapauksessa sitä samaa öljyä mitä moottorissakin, lohkon ja pumpun välissä on iso o-rengas joka voi vuotaa. Tai sitten pumppu voi vuotaa jostain. jne.
PP-D:ssä 400€ kun vein koko auton sinne...andyx kirjoitti:Minkäslaisia hintoja noi dieselpajat on ottanu pumpun säädätyksestä? Ootteko repiny pumpun irti vai vieny koko auton pajalle (+purkutyötunnit päälle)?
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Moro! Tietääkö kukaan montako kierrosta syöttöruuvia pitää ruuvata kiinni päin että se on vakio asetuksissa. Siis siinä kohtaa kun ruuvi on ruuvattu täysin auki asentoon... Muihin säätöihin ei oo koskettu ja pumppu on kädessä...