w115 ei puhalla lämmintä sisälle
w115 ei puhalla lämmintä sisälle
ennen niin lämmin pystäri lopetti lämpimän puhaltamisen. termostaatti on vaihdettu ja samalla laskettu nesteet ja huuhdeltu järjestelmä. syylärissä kierto näkyy selvästi mutta sisäkierron letkuissa ei oikein tunnu tapahtuvan mitään?! onko sisäkierrolle oma venttiili tms. vai oisko jossain ilmalukko vai mistä kannattaisi alkaa purkamaan?? vesipumppussa ei näy vuotoa,ääntä tai välystäkään. moottorin lämmöt nousee nyt nopeammin kuin tavallisesti ja pitkän tyhjäkäynnin jälkeen syylärin ylivuotoputkesta pukki höyryä pihalle (selvää kiehumista ei ollut ja lämmötkään ei ollu tapissa).
neuvoja siis kaivataan kun pakkaset lähestyy.....
neuvoja siis kaivataan kun pakkaset lähestyy.....
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Konehuoneessa rintapellissä on se hana. Katso että kun punaista vipua liikuttaa kojelaudasta että hana liikkuu. Näistä yleensä katkeaa se toinen lämmönsäätimen vivuista sieltä sisältä, tai vaijeri irti. Jos hanat aukee pitäis kyllä lämpimän veden virrata kennolle.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
hanasta voi olla vaikka se pieni akseli poikki. Tai se ruuvi, johon tulee ne vaijerit kiinni.
Eli vaikka vääntelet vipuja ja vaijerit liikkuu, ei hanassa välttämättä tapahdu mitään.
Sehän on hana auki/kiinni periaatteella. Jossakin on nyt jumi.
Tihkuuko hana ulospäin sieltä hanan päädyistä?
Eli vaikka vääntelet vipuja ja vaijerit liikkuu, ei hanassa välttämättä tapahdu mitään.
Sehän on hana auki/kiinni periaatteella. Jossakin on nyt jumi.
Tihkuuko hana ulospäin sieltä hanan päädyistä?
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
otin hanalta letkut irti ja hana eri asentoon jolloin ilma kiersi ja estyi!!
pitääkö se kokeilla seuraavaksi sylkeekö se pumppu vettä sisäkiertoon siitä pumpun juuresta?? tyhjensin sisäkierronkin ilm. kokonaan koska puhaltamalla tuntui ilma kiertävän avoimista putkista joten pitäis kai sen täyttyä sisäkierronkin normi täytöllä?!?!?!
pitääkö se kokeilla seuraavaksi sylkeekö se pumppu vettä sisäkiertoon siitä pumpun juuresta?? tyhjensin sisäkierronkin ilm. kokonaan koska puhaltamalla tuntui ilma kiertävän avoimista putkista joten pitäis kai sen täyttyä sisäkierronkin normi täytöllä?!?!?!
päivitystä:
alkoi tuo jäähdytin nesteen kierto epäillyttään koska tänään käytin taas tyhjäkäynnillä ja seurasin syyläristä kiertoa joka onkin sielläkin lähes olematonta!!! termostaatti kyllä aukeaa ja ylävesiletku lämpiää mutta kun virtausta ei kuulunut yläletkussa eikä sisäkierronletkussa tempai
sin letkut irti ja tulos: ei mitään eloa!!!!!
kierroksia annettaessa syylärissä neste pinta hieman heijailee mutta tyhjäkäynnillä on siis hiljaista!!
eli ilkiääkö vesipumppu laueta totaalisesti ilman nuita ääni,välys tai vuoto oireita vai mitä mitä mitä ihmettä........?
( kyseessä siis w115 220d)
t:auttakkee
alkoi tuo jäähdytin nesteen kierto epäillyttään koska tänään käytin taas tyhjäkäynnillä ja seurasin syyläristä kiertoa joka onkin sielläkin lähes olematonta!!! termostaatti kyllä aukeaa ja ylävesiletku lämpiää mutta kun virtausta ei kuulunut yläletkussa eikä sisäkierronletkussa tempai
sin letkut irti ja tulos: ei mitään eloa!!!!!
kierroksia annettaessa syylärissä neste pinta hieman heijailee mutta tyhjäkäynnillä on siis hiljaista!!
eli ilkiääkö vesipumppu laueta totaalisesti ilman nuita ääni,välys tai vuoto oireita vai mitä mitä mitä ihmettä........?
( kyseessä siis w115 220d)
t:auttakkee
vesi ei kierrä.
pumppu rikki / järjestelmä tukossa jostakin.
Se värisee se nestepinta muutenkin kun antaa jengaa, ei se välttämä kierrä siellä.
Täältä löytyy uutta hanaa, syylaria ja vesipumppua jos ilmenee tarvetta.
Syylari irti, puhdistus.
Järjestelmään jää tällöin vähän nestettä.
Pyöritä käsin konetta. Jos kuuluu se kröhinä sieltä, pyörittää vesipumppu siis loppuja jäljellä olevia vesiä.
Eli näin.
pumppu rikki / järjestelmä tukossa jostakin.
Se värisee se nestepinta muutenkin kun antaa jengaa, ei se välttämä kierrä siellä.
Täältä löytyy uutta hanaa, syylaria ja vesipumppua jos ilmenee tarvetta.
Syylari irti, puhdistus.
Järjestelmään jää tällöin vähän nestettä.
Pyöritä käsin konetta. Jos kuuluu se kröhinä sieltä, pyörittää vesipumppu siis loppuja jäljellä olevia vesiä.
Eli näin.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
250:n irtomoottorista katkasin purettaessa, tuli vähän matkaa nätisti auki sitte nappas kii ja katkes, kierreosa oli ruosteinen eli vesi menny sinne pultteihi ajan mittaan.jusa82 kirjoitti:Oletko katkaissut omastasi vai?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/