mynä 7mm vs mynä 8mm

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tollasta Holleyn HP150 stä pumppua o muutamasa vehkees käytös.

http://www.holley.com/HolleyNews/article.asp?ID=32
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Onko syöttömäärässä eroa jos siirtopaine on 1bar ja nousee esim ahtopaineen mukaan vs on kokoajan vakio?
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Ja kuinka tehokkaan pumpun mersuun oikeasti tarvitsee? Jos joku viisas osais vaikka laskea paljon sitä ainetta syöttöpumpusta menee läpi jos olis vaikka kuvitteelliset 6syl ja 250kuution pumppu
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

fass-pumput oli kyllä tiedossa, mutta ~500€ polttoainepumpusta on kyllä melko kaukana kohtuuhintaisesta..

Mitäs tollanen holley maksaa, kuka niitä myy suomessa?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

apg kirjoitti:Mitäs tollanen holley maksaa, kuka niitä myy suomessa?
Us-parts myy holleyn pumppuja. Hinta jotain 250-270€....en muista ihan tarkkaan.

Tuo HP150 riittelee sinne 600+ hepan lukemiin.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

jeemu kirjoitti:
esko kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
esko kirjoitti:
Petehri kirjoitti:
Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.

8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.

juuri näin, veit jalat suustani ........
polttoainelinjaa täytynee suurentaa ja tehokkaampaa siirtopumppua :wink:
Ja 165 syöttävälle seiskallekko ei?
no voe rähmä ....... sano spede :D
eikös natomallin hyökkäysvaunussa o räyhäkäs rännivarustus :mrgreen: :mrgreen:
Spede o Spede.
Muotoillaa kysymys uuestaa, josko toho joku osais vastata :roll:

Eli tarviiko 165-170 syöttävillä seiskoilla suurentaa vakio pa linijaa ja tai käyttää siirtopumppua?
KYllä tarvii. Omien kokemuksien mukaan siirtopainekin on syytä olla vakiota korkeampi.
Mulla oli/on pari boschin kopiota jotka pumppaa muistaakseni 200L/tunti/3bar jos en väärin muista... Parhaan vedon sai 5bar paineella. Säätöventtiili paluulinjassa ruiskutuspumpun jälkeen, jolla varmistettiin että pumpussa oli ainakin säädetty paine.

Koko projekti on muuten myynnnissä osina tai kokonaan, tulkaa joku hakemaan pois pihasta kuleksimasta :)
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Miten muuten ku itellä on cosworth:in kori ja hilppeet, ni jos jättäs tuon bensapumpun toimintaan? Tartteeko polttoainepumppua sitte ollenkaan? Tai tuskin tarttee, mutta siis "ahistaako" se, vai onko se ja sama että onko vai ei... :D Selvää suomen kieltä. Kyyyyllä..
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Mikä se on tuon 8 pumpun maksimi syöttö? jos 7 mennään sinne 170 kuution pintaan?
Itse tein ja säästin
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

max syöttö noin 225
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

kyllä on taas sellasia lukuja että tuon kaiken kun saa poltettua niin voimaa pitäs alkaa olemaan :)
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

juuso he kirjoitti:kyllä on taas sellasia lukuja että tuon kaiken kun saa poltettua niin voimaa pitäs alkaa olemaan :)
190 - 200 jos sais palamaan , :twisted:
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

esko kirjoitti:
juuso he kirjoitti:kyllä on taas sellasia lukuja että tuon kaiken kun saa poltettua niin voimaa pitäs alkaa olemaan :)
190 - 200 jos sais palamaan , :twisted:
Sole mikhän.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

OOTEE, jeemuko meinaa vaihtaa koria ja merkkiä korin suhteen?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

tdt leka kirjoitti:OOTEE, jeemuko meinaa vaihtaa koria ja merkkiä korin suhteen?
Joo, vähä laihutetaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

jeemu kirjoitti:
esko kirjoitti:
juuso he kirjoitti:kyllä on taas sellasia lukuja että tuon kaiken kun saa poltettua niin voimaa pitäs alkaa olemaan :)
190 - 200 jos sais palamaan , :twisted:
Sole mikhän.
no ei nii ookkaas mutta ahtopaines ja pakopaines näyttäis samaa lukemaa 3.8 bar kohdalla 8)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

esko kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
esko kirjoitti:
juuso he kirjoitti:kyllä on taas sellasia lukuja että tuon kaiken kun saa poltettua niin voimaa pitäs alkaa olemaan :)
190 - 200 jos sais palamaan , :twisted:
Sole mikhän.
no ei nii ookkaas mutta ahtopaines ja pakopaines näyttäis samaa lukemaa 3.8 bar kohdalla 8)
Me ei tykätä tosta pakosesta nii palijo ku ahosta, jote pijetää minimis.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

7mm vs 8mm => Auto kuluttaa normiajossa 7mm pumpul 7litraa ja 8mm pumpul 14litraa,aika melkoista, 8mm ei ole säästöpossu.

Mihis tehoon tuon 8mm pumpun pitäis riittää?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäs logiikka tuossa 14 litran kulutuksessa on, tarkoitatko että silloin reikä tankissa mistä se aine valuu tielle ?

Saavutettu teho riippuu mm. kierrosluvusta...(ja on melko turhaa spekulointia)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

veskola kirjoitti:Mikäs logiikka tuossa 14 litran kulutuksessa on, tarkoitatko että silloin reikä tankissa mistä se aine valuu tielle ?

Saavutettu teho riippuu mm. kierrosluvusta...(ja on melko turhaa spekulointia)
Nii, sitä reikää itsekkin etsin, mutta ei löytyny, joten luultavasti aine menee moottorista läpitte. Jos ton joku osais selittää ni olis kiva.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sami T kirjoitti:7mm vs 8mm => Auto kuluttaa normiajossa 7mm pumpul 7litraa ja 8mm pumpul 14litraa,aika melkoista, 8mm ei ole säästöpossu.

Mihis tehoon tuon 8mm pumpun pitäis riittää?
ei nyt ehkä aivan tuplaannu tuo kulutus :lol: tai riippuu se tietysti pumpun säätäjästäkin :wink: ei se varmaan taloudellisin pumppu ole, jos siellä 8 mm elementit on, mutta kovaa saa polkea, että normiajossa saa yli 10 ltr menemään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ajoitus raakasti pielessä tai sitten pumppu ei toimi ... tai jokin muu on mennyt pieleen vaihdon yhteydessä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:Ajoitus raakasti pielessä tai sitten pumppu ei toimi ... tai jokin muu on mennyt pieleen vaihdon yhteydessä ?
paluuputki paskana :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin että se ruikkii maahan vai :lol:

Eihän se kulutus pintakaasulla ajessa voi mitenkään oleellisesti muuttua vai voiko :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:Niin että se ruikkii maahan vai :lol:

Eihän se kulutus pintakaasulla ajessa voi mitenkään oleellisesti muuttua vai voiko :shock:
no, ei se polttoaine ainakaan takaisin tankkiin päädy, jos kulutus on 14 ltr/100 km normaalissa ajossa...

miten se kulutus edes vois muuttua, jos kone toimii oikein, eikä ajeta lusikka lattiassa jatkuvasti :roll:

14 ltr/100 km kulutus pitää kyllä näkyä myös auton perästä... sieltä ei päivän ajojen jälkeen pitäis löytyä, kuin mustaa nokea koko takaluukun leveydeltä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

En tiiä nii mikä tuos mättää, josko sitä soittais mynäselle ja kyselis olisko jotai vinkkiä.

napa, 14l/100km ei tarvi olla perä mustana.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

??
Viimeksi muokannut Stonehead, Su 31.10.2010 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Kai se on pakko viellä sitä ajoitusta katsoa ja mitata vähä tarkemmin sitä kulutusta.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Toi vauva moottori nappaa sen 10l/100km normi ajos
Liki 20 ei oo vaikee saaja menee jos niiksee tulee :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

??
Viimeksi muokannut Stonehead, Su 31.10.2010 21:35. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

eikös tuo 8 tappi ole jo vähän sellaista rata ja varttimaili kamaa..
w201 om605
Vastaa Viestiin