mynä 7mm vs mynä 8mm
fass-pumput oli kyllä tiedossa, mutta ~500€ polttoainepumpusta on kyllä melko kaukana kohtuuhintaisesta..
Mitäs tollanen holley maksaa, kuka niitä myy suomessa?
Mitäs tollanen holley maksaa, kuka niitä myy suomessa?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
KYllä tarvii. Omien kokemuksien mukaan siirtopainekin on syytä olla vakiota korkeampi.jeemu kirjoitti:Spede o Spede.esko kirjoitti:no voe rähmä ....... sano spedejeemu kirjoitti:Ja 165 syöttävälle seiskallekko ei?esko kirjoitti:Petehri kirjoitti:
Tällähetkkellä "uudet" 7mm elementit on ehkä silti se järkevin valinta perus st-käyttöön. 165mm3 max syöttämäärä riittää kuitenkin useimmille. Sillä kuitenkin pääsee pitkälle yli 500 hepan lukemiin 6 pyttyisessä.
8mm pumpun kanssa vaaditaankin sitten jo suurempia muutoksia polttoaineen siirtoon max. syöttömäärän saavuttamiseksi.
juuri näin, veit jalat suustani ........
polttoainelinjaa täytynee suurentaa ja tehokkaampaa siirtopumppua![]()
eikös natomallin hyökkäysvaunussa o räyhäkäs rännivarustus![]()
Muotoillaa kysymys uuestaa, josko toho joku osais vastata![]()
Eli tarviiko 165-170 syöttävillä seiskoilla suurentaa vakio pa linijaa ja tai käyttää siirtopumppua?
Mulla oli/on pari boschin kopiota jotka pumppaa muistaakseni 200L/tunti/3bar jos en väärin muista... Parhaan vedon sai 5bar paineella. Säätöventtiili paluulinjassa ruiskutuspumpun jälkeen, jolla varmistettiin että pumpussa oli ainakin säädetty paine.
Koko projekti on muuten myynnnissä osina tai kokonaan, tulkaa joku hakemaan pois pihasta kuleksimasta

"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Miten muuten ku itellä on cosworth:in kori ja hilppeet, ni jos jättäs tuon bensapumpun toimintaan? Tartteeko polttoainepumppua sitte ollenkaan? Tai tuskin tarttee, mutta siis "ahistaako" se, vai onko se ja sama että onko vai ei...
Selvää suomen kieltä. Kyyyyllä..

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Me ei tykätä tosta pakosesta nii palijo ku ahosta, jote pijetää minimis.esko kirjoitti:no ei nii ookkaas mutta ahtopaines ja pakopaines näyttäis samaa lukemaa 3.8 bar kohdallajeemu kirjoitti:Sole mikhän.esko kirjoitti:190 - 200 jos sais palamaan ,juuso he kirjoitti:kyllä on taas sellasia lukuja että tuon kaiken kun saa poltettua niin voimaa pitäs alkaa olemaan
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Mikäs logiikka tuossa 14 litran kulutuksessa on, tarkoitatko että silloin reikä tankissa mistä se aine valuu tielle ?
Saavutettu teho riippuu mm. kierrosluvusta...(ja on melko turhaa spekulointia)
Saavutettu teho riippuu mm. kierrosluvusta...(ja on melko turhaa spekulointia)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Nii, sitä reikää itsekkin etsin, mutta ei löytyny, joten luultavasti aine menee moottorista läpitte. Jos ton joku osais selittää ni olis kiva.veskola kirjoitti:Mikäs logiikka tuossa 14 litran kulutuksessa on, tarkoitatko että silloin reikä tankissa mistä se aine valuu tielle ?
Saavutettu teho riippuu mm. kierrosluvusta...(ja on melko turhaa spekulointia)
ei nyt ehkä aivan tuplaannu tuo kulutusSami T kirjoitti:7mm vs 8mm => Auto kuluttaa normiajossa 7mm pumpul 7litraa ja 8mm pumpul 14litraa,aika melkoista, 8mm ei ole säästöpossu.
Mihis tehoon tuon 8mm pumpun pitäis riittää?


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ajoitus raakasti pielessä tai sitten pumppu ei toimi ... tai jokin muu on mennyt pieleen vaihdon yhteydessä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
paluuputki paskanaveskola kirjoitti:Ajoitus raakasti pielessä tai sitten pumppu ei toimi ... tai jokin muu on mennyt pieleen vaihdon yhteydessä ?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Niin että se ruikkii maahan vai
Eihän se kulutus pintakaasulla ajessa voi mitenkään oleellisesti muuttua vai voiko

Eihän se kulutus pintakaasulla ajessa voi mitenkään oleellisesti muuttua vai voiko

Lisää tietoa: www.skg.fi
no, ei se polttoaine ainakaan takaisin tankkiin päädy, jos kulutus on 14 ltr/100 km normaalissa ajossa...veskola kirjoitti:Niin että se ruikkii maahan vai![]()
Eihän se kulutus pintakaasulla ajessa voi mitenkään oleellisesti muuttua vai voiko
miten se kulutus edes vois muuttua, jos kone toimii oikein, eikä ajeta lusikka lattiassa jatkuvasti

14 ltr/100 km kulutus pitää kyllä näkyä myös auton perästä... sieltä ei päivän ajojen jälkeen pitäis löytyä, kuin mustaa nokea koko takaluukun leveydeltä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."