Laiska 300E
Laiska 300E
Terve kaikille! Olisi heti kysymyksiä
Tuli hankittua mielenhäiriössä tommonen W124 300E -89 edustuspeli.
Muuten tötterö pelaa hienosti, mutta voimaa ei ole kuin varmaan puolet siitä mitä pitäisi... Eli vastaa kaasuun laiskasti ja kiihtyy myös. Samalla tuntuu pientä nykimistä. Käynnistyy ja muuten käyttäytyy mallikelpoisesti tyhjäkäynti ei heittele tms. Autosta löytyy katalysaattori, lambda+ man. vaihteisto.
Olen lukenut haulla jostain YJ-releistä ym. bensapumpun vastaavista, mutta ei oikein valotu mistä pitäisi aloittaa tutkinta.
Joku on rosvonnut jostain syystä bensapumpu(i)lle virrat yhden sulakkeen päästä rasiasta... Voiko aiheuttaa laiskurin? Mikä pumppu(j)a oikeasti ohjaa ja mistä se löytyy?
Tuli myös mieleen tukkeutunut katti. Liekkö yleistä? Pakosarjoissa on myös jotkut kummalliset pahkurat... Mitä ne ovat?
Vastauksista olisin kovasti kiitollinen.
Tuli hankittua mielenhäiriössä tommonen W124 300E -89 edustuspeli.
Muuten tötterö pelaa hienosti, mutta voimaa ei ole kuin varmaan puolet siitä mitä pitäisi... Eli vastaa kaasuun laiskasti ja kiihtyy myös. Samalla tuntuu pientä nykimistä. Käynnistyy ja muuten käyttäytyy mallikelpoisesti tyhjäkäynti ei heittele tms. Autosta löytyy katalysaattori, lambda+ man. vaihteisto.
Olen lukenut haulla jostain YJ-releistä ym. bensapumpun vastaavista, mutta ei oikein valotu mistä pitäisi aloittaa tutkinta.
Joku on rosvonnut jostain syystä bensapumpu(i)lle virrat yhden sulakkeen päästä rasiasta... Voiko aiheuttaa laiskurin? Mikä pumppu(j)a oikeasti ohjaa ja mistä se löytyy?
Tuli myös mieleen tukkeutunut katti. Liekkö yleistä? Pakosarjoissa on myös jotkut kummalliset pahkurat... Mitä ne ovat?
Vastauksista olisin kovasti kiitollinen.
Tere tulemast.
Pahkurat sarjoissa? Jos ne ovat vähän niistä eteenpäin putkissa, ne ovat "esikatit".
Lienet jo puhdistanut/rasvannut kaasuvivuston nivelet?
Pahkurat sarjoissa? Jos ne ovat vähän niistä eteenpäin putkissa, ne ovat "esikatit".
Lienet jo puhdistanut/rasvannut kaasuvivuston nivelet?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Oletko kerennyt lukasemaan tämän minun ongelman?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=94192
Voi olla jopa sama vika, mutta missä se on?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=94192
Voi olla jopa sama vika, mutta missä se on?
Huhhuh. Ei hyvältä vaikuta...tammonen kirjoitti:Oletko kerennyt lukasemaan tämän minun ongelman?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=94192
Voi olla jopa sama vika, mutta missä se on?

Uusin havainto omasta tötteröstä on että kylmänä olis hieman sähäkämpi. (lambda?)
Täytyypä rasvailla nuo kaasuvivuston nivelet ekaks ja tutkia löytyiskö sieltä jostain ihan oikea bensapumpun-rele. Onko noilla esikateilla taipumus mennä tukkoon?
Kiitoksia vastauksista! Jatketaan tutkintaa.
Eikös se bensapumpun rele ole siellä akun takana/vieressä, apparin nenän alla.JSE82 kirjoitti:löytyiskö sieltä jostain ihan oikea bensapumpun-rele.

tämän näköinen
Ilmastoinnilla on samanlainen rele.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 01.08.2010 13:17
- Paikkakunta: JoEnSuU
- Ammendment
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: Su 20.12.2009 11:51
Mulla (M103 2.6) virranjakajan kansi oli finaalissa, sotki tulpat, ja pahimmillaan kulki länä pohjassa 120km/h. Ihmeen hyvin kuitenkin lähti käyntiin ja kulki kylmänä. Homma korjaantui kannen, pyörijän ja tulppien vaihdolla.Ari89 kirjoitti:Itelläkin 260e ja sama homma, kylmänä vetää, tosin ei oikein kehtaa kunnolla huudattaa kylmänä, mutta kuitenkin. Johtuuko lie virranjakajan kosteudesta?
W201 2.6
W201 2.0
W201 2.0
Mulla kans sama homma, jos 4000rpm jälkeen lyö kaasun pohjaan ni hyvin vetää. Vetää myös pienemmiltä kierroksilta hyvin jos polkasee tosi nopeesti kaasun pohjaan, melkein aina.
Ja tuolla ylempänä on toi linkki missä on juttua tosta mun ongelmasta ja mitä osia siihen on vaihdettu...
Imuvuodoltahan tuo vähän vaikuttais, mutta omasta kotterosta en ole vuotoa löytäny.
Ilmotelkaa jos saatte toimimaan, että missä oli vika...
Ja tuolla ylempänä on toi linkki missä on juttua tosta mun ongelmasta ja mitä osia siihen on vaihdettu...
Imuvuodoltahan tuo vähän vaikuttais, mutta omasta kotterosta en ole vuotoa löytäny.
Ilmotelkaa jos saatte toimimaan, että missä oli vika...
Samasta ongelmasta on ollut juttua useasti.
Hommahan menee näin:
Kone lähtee hyvin käyntiin ja toimii siististi niin kauan kunnes lämmöt pudottavat kylmäkäynnistyksen pois. Eikö vaan? Siis muutaman kilometrin ajon jälkeen.
Minä huijaan konetta seuraavasti:
Ostin uuden lämpötila-anturin, johon kiinnitin piuhat ja jätin anturin roikkumaan koneen ulkopuolelle, kuitenkin niin että anturi on maadotettu koneeseen. Kukkuu ja käy siististi niin kauan, kunnes lisäanturikin on kuumentunut. Tämähän tapahtuu silloin, kun auto on parkissa eikä ilmavirta jäähdytä anturia.
Vaihdoin/kokeilin kaikki virtavehkeet sytkä- ja ruiskuboxia myöten, mutta vika ei ole niissä.
Ainoa mahdollinen on polttoainepuoli? Ehdotuksia!
Hommahan menee näin:
Kone lähtee hyvin käyntiin ja toimii siististi niin kauan kunnes lämmöt pudottavat kylmäkäynnistyksen pois. Eikö vaan? Siis muutaman kilometrin ajon jälkeen.
Minä huijaan konetta seuraavasti:
Ostin uuden lämpötila-anturin, johon kiinnitin piuhat ja jätin anturin roikkumaan koneen ulkopuolelle, kuitenkin niin että anturi on maadotettu koneeseen. Kukkuu ja käy siististi niin kauan, kunnes lisäanturikin on kuumentunut. Tämähän tapahtuu silloin, kun auto on parkissa eikä ilmavirta jäähdytä anturia.
Vaihdoin/kokeilin kaikki virtavehkeet sytkä- ja ruiskuboxia myöten, mutta vika ei ole niissä.
Ainoa mahdollinen on polttoainepuoli? Ehdotuksia!
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Tutkiskelun jälkeen löytyi aika kehnon näköiset tulpat ja 1 melkein poikkinainen tulpanjohto. Välillä esiintynyt myös terävää nykimistä... Tämä mielestäni myös viittaisi sytkä-puolelle.
Löytyykö muuten mersuille jostain netistä varaosa-ohjelmaa, josta näkis alustanumerolla oikeat osat?
Nimim.
Yhden väärän lämpöanturin tilannut...
Löytyykö muuten mersuille jostain netistä varaosa-ohjelmaa, josta näkis alustanumerolla oikeat osat?
Nimim.
Yhden väärän lämpöanturin tilannut...

Täällä on varaosanumerot ja varustetiedot saaatavana:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 01.08.2010 13:17
- Paikkakunta: JoEnSuU
joo itse tossa tutkiskelin omaani yksi ilta kaljapäissään
vaihtelin sitten ajan kuluksi kaikki alipainepuolen letkut uusiin. nyt koneeseen tuli pikkusen puhtia lisää ja vetääkin hieman paremmin kun ennen. pitää varmaankin seuraavaksi tonne sytkä puolelle mennä ronkkimaan jos sieltä saatas taas vähän lisää vetoja 


Nyt on mösöä tutkittu taas.
Kuumana CO:t oli tyhjäkäynnillä jotain 0,12 luokkaa ja HC oli jotakin 240-250 . Mitäköhän ohjearvot?? Äkkiseltään tuntuis että käy kovasti laihallaan. Lämpöanturi antaa napojen väliltä mitattuna termarilämmössä alle 200 ohmin lukemia. Sekin vaikuttais äkkiseltään liian vähältä.
Mitä mieltä tietäjät?
Onkohan tuo yksilö muuten vähäpäästöinen, kun sitä ei ainakaan otteessa mainita... Siellä puhutaan vaan katalysaattorista.
Kuumana CO:t oli tyhjäkäynnillä jotain 0,12 luokkaa ja HC oli jotakin 240-250 . Mitäköhän ohjearvot?? Äkkiseltään tuntuis että käy kovasti laihallaan. Lämpöanturi antaa napojen väliltä mitattuna termarilämmössä alle 200 ohmin lukemia. Sekin vaikuttais äkkiseltään liian vähältä.
Mitä mieltä tietäjät?
Onkohan tuo yksilö muuten vähäpäästöinen, kun sitä ei ainakaan otteessa mainita... Siellä puhutaan vaan katalysaattorista.
Lämpö anturi kuuluu olla n. 300 ohm / 80 c, pikkusen liian vähän näyttää sulla jos alle 200 ohm. Ei vähäpäästöisen arvot CO 1, HC 300 ja vähäpäästösessä Max. CO 0,5, HC 100. Onko sulla lambda anturia siinä autossa, jos on niin sit on ns. vähäpästöistä mallia.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
On lambdat ym. ihanuudet. Täytyy koittaa laina-lämpöanturilla ja jos ei tokene, niin ruveta suunnittelemaan seosten säätelyä. Paljonkohan bensanpaineen pitäisi olla kyseisessä masiinassa? Ja mistä kohtaa se tulisi mitata?Jani426 kirjoitti:Lämpö anturi kuuluu olla n. 300 ohm / 80 c, pikkusen liian vähän näyttää sulla jos alle 200 ohm. Ei vähäpäästöisen arvot CO 1, HC 300 ja vähäpäästösessä Max. CO 0,5, HC 100. Onko sulla lambda anturia siinä autossa, jos on niin sit on ns. vähäpästöistä mallia.
Ilmeisesti n. 5 bar, tuotto 1,5 L /min. Mittaus konehuoneesta enne ke-jetiä, ylempi putki pitäs olla tulopuoli. Näin autodatan ohjeiden mukaan.Paljonkohan bensanpaineen pitäisi olla kyseisessä masiinassa? Ja mistä kohtaa se tulisi mitata?

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: Laiska 300E
Moro!
Nyt on mersun kesäloma ja katsastus"kunnostus" ohi. Sama laiskuusongelma vaivaa vieläkin (vaivannut myös kuljettajaa). Leima kuitenkin heltisi, joten sais alkaa kulkemaan niinkun kuuluukin. Olen pohtinut päissäni, jotta toi härveli käy rajusti laihalla. Kaikki oireetkin viittaavat mielestäni siihen. Saa väittää vastaan tai kompata.
Esim:
- Piristyy kaasupohjassa. Täyskaasurikastus?
- Ottaa kierroksia laiskasti
- Pakokaasu pirun kuumaa
- Päästöt nyt CO 0,00 HC alle 40 tyhjäkäynnillä. Lambdaa ei mittari edes näytä enää siinä vaiheessa.
- Pirteämpi kylmänä. Kylmärikastus auttaa?
- Ne bensanpaineet on edelleen mittaamatta...
Eihän sinne saa letkuja turmelematta mitään perus-mittareita...
- Alkaa uhkaavasti näyttää sen sähköisen paineensäätimen vai mikä se olikaan... vialta.
Antaako se täydet paineet jos nappaa johdot irti?
CO pitää yrittää säätää suuremmaksi siitä ruuvista, mutta vaikuttaako se vaan tyhjäkäynnille?
- Onko muut KE-kohtalotoverit saaneet laitteet toimimaan vai kaupanneet ne jo eteenpäin?
Nyt on mersun kesäloma ja katsastus"kunnostus" ohi. Sama laiskuusongelma vaivaa vieläkin (vaivannut myös kuljettajaa). Leima kuitenkin heltisi, joten sais alkaa kulkemaan niinkun kuuluukin. Olen pohtinut päissäni, jotta toi härveli käy rajusti laihalla. Kaikki oireetkin viittaavat mielestäni siihen. Saa väittää vastaan tai kompata.
Esim:
- Piristyy kaasupohjassa. Täyskaasurikastus?
- Ottaa kierroksia laiskasti
- Pakokaasu pirun kuumaa
- Päästöt nyt CO 0,00 HC alle 40 tyhjäkäynnillä. Lambdaa ei mittari edes näytä enää siinä vaiheessa.
- Pirteämpi kylmänä. Kylmärikastus auttaa?
- Ne bensanpaineet on edelleen mittaamatta...

- Alkaa uhkaavasti näyttää sen sähköisen paineensäätimen vai mikä se olikaan... vialta.
Antaako se täydet paineet jos nappaa johdot irti?
CO pitää yrittää säätää suuremmaksi siitä ruuvista, mutta vaikuttaako se vaan tyhjäkäynnille?
- Onko muut KE-kohtalotoverit saaneet laitteet toimimaan vai kaupanneet ne jo eteenpäin?
Re: Laiska 300E
Hydrauliliikkeestä saat siihen letkujen väliin sopivan välinipan johon sitten kolmihaaralla kytket mittarin.Usko en kyllä itse paineen alenemiseen koska määräjakaja on tarkka paineista.Pienellä paineella ei pelaa ollenkaan.Mutta mistäs näistä tietää.Onkos kumikaukalo tutkittu?
Yksi syy voi myös olla kulunut nokka akseli jolloin nokat pyöristyvät vaikka harvinaista jos kaikki kuluvat tasaisesti ja teho näin alenisi ilman että käynti olisi epätasaista.
Yksi syy voi myös olla kulunut nokka akseli jolloin nokat pyöristyvät vaikka harvinaista jos kaikki kuluvat tasaisesti ja teho näin alenisi ilman että käynti olisi epätasaista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Laiska 300E
Terve taas!
Uskokaa tai älkää, niin mersun kanssa taistelu jatkuu... Tämä alkaa käydä jo sen verran hankalaksi, että tätä ei voi enää jättää kesken...
Kulkuongelma on edelleen. About ~100hp puuttuu
Edellisestä viestistä on tutkimuksissa edistytty seuraavasti:
- Nokka-akseli on tutkittu. Ehjä on.
- Koitettu kahta eri Bensapumpun relettä, kahta eri YJ-relettä. Ei juuri vaikutusta.
- CO-säätöavain tehty ja kokeiltu CO:ta yli 5% asti. Ei juurikaan vaikutusta
- Koitettu ajaa boksi irti. Ei vaikutusta tehoon, paitsi polttaa hieman putkessa
- Ajettu pakoputkisto auki leikattuna ennen kattia-> ei vaikutusta tehoon, ääneen kylläkin.
- Starttipilottia suihkittu konehuoneessa, ei vaikutusta käyntiin.
- PA-paineita mitattu virallisella MB-mittarilla, joka muistaakseni näytti paine-eroksi about 5,.. baria (Tästä on jo aikaa)
- Ja viime viikolla mitattu PA-paine kylmäkäynnistys-suuttimen putken paikalta tasainen 6,8 Baria sekä täyskiihdytyksessä että tyhjäkäynnillä!!!
(Eikös täällä vallitse sama paine kuin muissakin suuttimissa??)
- Kokeiltu kiihdyttäessä rikastaa seosta kylmäkäynnistyssuuttimella, ei vaikutusta...
- Kulutus noin 12-13l sataselle pintakaasulla (jolloin kulkee herkimmin)
AUTTAKEE! tai vaikka Arvatkee.
Uskokaa tai älkää, niin mersun kanssa taistelu jatkuu... Tämä alkaa käydä jo sen verran hankalaksi, että tätä ei voi enää jättää kesken...
Kulkuongelma on edelleen. About ~100hp puuttuu

- Nokka-akseli on tutkittu. Ehjä on.
- Koitettu kahta eri Bensapumpun relettä, kahta eri YJ-relettä. Ei juuri vaikutusta.
- CO-säätöavain tehty ja kokeiltu CO:ta yli 5% asti. Ei juurikaan vaikutusta
- Koitettu ajaa boksi irti. Ei vaikutusta tehoon, paitsi polttaa hieman putkessa
- Ajettu pakoputkisto auki leikattuna ennen kattia-> ei vaikutusta tehoon, ääneen kylläkin.
- Starttipilottia suihkittu konehuoneessa, ei vaikutusta käyntiin.
- PA-paineita mitattu virallisella MB-mittarilla, joka muistaakseni näytti paine-eroksi about 5,.. baria (Tästä on jo aikaa)
- Ja viime viikolla mitattu PA-paine kylmäkäynnistys-suuttimen putken paikalta tasainen 6,8 Baria sekä täyskiihdytyksessä että tyhjäkäynnillä!!!

- Kokeiltu kiihdyttäessä rikastaa seosta kylmäkäynnistyssuuttimella, ei vaikutusta...
- Kulutus noin 12-13l sataselle pintakaasulla (jolloin kulkee herkimmin)
AUTTAKEE! tai vaikka Arvatkee.
Re: Laiska 300E
Olisiko nokka akselin ajoituksen tarkastus paikallaan jos 100 heppaa puuttuu .Puristus paine mittaus myös..
voi olla tieten myös että kohta joutuu myös kokeilemaan toisella määränjakajalla kun mielestäni on nyt muut paikat kunnossa.
voi olla tieten myös että kohta joutuu myös kokeilemaan toisella määränjakajalla kun mielestäni on nyt muut paikat kunnossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-