W201 2.0 Bensa Termostaatti kotelon kanssa ongelmia.. apuja?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tyriz
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 22.10.2010 20:40

W201 2.0 Bensa Termostaatti kotelon kanssa ongelmia.. apuja?

Viesti Kirjoittaja tyriz »

Vaihdoin tänään W201 2.0 bensa vehkeeseen termostaatin, noh laitoin ensiksi vanhasta termarista tiivisteen siihen termostaattiiin kiinni huonolla menestyksellä, ylävesiletkusta painamalla näkyy termarikotelon sivusta ilmakuplaa ja vettä jos pumppaa ylävesiletkua..

Kävin hakemassa uuden tiivisteen ja laitoin kiinni, tuntui jo hetken että olisi pitänyt mutta kuumalla koneella tulee välistä kun painelee ylävesiletkusta,teenkö siisjotain väärin vai ??

Eikai tuollaista termaria voi asentaa väärin? ja oli 100% samanlainen kun alkuperäinen ja pultit on tiukassa kiinni!! :cry:

Onko termostaattikotelon kannessa tiivistettä, ainakaan varaosaputkat eivät tunne, termostaattikotelo painaa isoa tiivistettä (o-rengasta) pesässä olevaa metallia vasten ja kotelo 3:lla 6mm pultilla kiinni.....? :(
Avatar
Milkman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 23.09.2010 19:25
Paikkakunta: Espoo / kesäisin Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Milkman »

Vaihdoin Behrin valmistaman termarin (motonet) ja siihen piti laittaa tämä tiiviste: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/306111/25

Termostaatin myyntipakkauksessa mukana ollut tiiviste ei siis ollut sopiva.
Humpparaakki vai olikos se Tenavatähti 1.8E 1990 = ex

S124 200TE 1989
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ettis jostain W123:n M102 moottorin termarikoppa, alumiininen. KL tais myyvä ihan karkkirahalla (10-20e) Saattaa muutenkin haleta nuo muoviset, mitä oon lukenu ja niihän tuo halkes eukollai ajossa. Kaverilla alako tippasemmaan vaikkei oo vuosiin varmasti auottu, jne. M103 saattaa sopia, mutta yläletkun lähtö on ihan mehtään, joutuu ainakin laittamaan 90mutkan letkuun eikä kaikissa ole ilmaletkun reikää.
jlzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 20.07.2010 18:56

Viesti Kirjoittaja jlzki »

Ethän vaan pannu sitä tiivisteettä termarin väärälle puolelle? Eli tiiviste o rengas kuuluu termarin ja laipan väliin.
tyriz
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 22.10.2010 20:40

Viesti Kirjoittaja tyriz »

Eli nyt alkoi pysymään kun laittoi kannen ja puteron väliin silikonia (erikois tiiviste silikonia)

En tiedä saattaa olla että muovikoppa on hieman halki sisältä, mutta ei ulos asti, ei ainakaan enää vuotele.. tarkkaillaan tilannetta.

O rengas tuli termostaatin päälle ja kansi painamaan sitä? Onkohan näin, ei siinä mun mielestä ollut mahdollisuutta laittaa termostaatin ja poteron väliin...? Vanha taisi ainakin olla termostaatin päällä.. :?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Muovikoppa kannattaa ehdottomasti vaihtaa alumiiniseen, vaikka käytettyyn. Niillä oli taipumus haljeta, eikä pelkästään vanhemmien.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3506
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Easy Rider kirjoitti:M103 saattaa sopia, mutta yläletkun lähtö on ihan mehtään, joutuu ainakin laittamaan 90mutkan letkuun eikä kaikissa ole ilmaletkun reikää.
Ei sovi, M102:ssa on virranjakajan kansi ylävesiletkun lähdön kohalla.

Tää on kyllä harmi, sillä marmoritiskillä M103:n alumiininen kansi maksaa noin 10€, kun taas M102:n noin 50€ :?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jackie kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:M103 saattaa sopia, mutta yläletkun lähtö on ihan mehtään, joutuu ainakin laittamaan 90mutkan letkuun eikä kaikissa ole ilmaletkun reikää.
Ei sovi, M102:ssa on virranjakajan kansi ylävesiletkun lähdön kohalla.
Kiäntee sitä koppaa 120 astetta ja laittaa sen 90 asteen mutkan letkuun niinku kirjotin, mihkäs sitte tökkää?
jackie kirjoitti:Tää on kyllä harmi, sillä marmoritiskillä M103:n alumiininen kansi maksaa noin 10€, kun taas M102:n noin 50€ :?


Entäs KL, tais olla jopa edullinen? Ja eiköpä nuita 123:sia oo purettuna jo muutama pitkin valtakuntaa...
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3506
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Easy Rider kirjoitti:
jackie kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:M103 saattaa sopia, mutta yläletkun lähtö on ihan mehtään, joutuu ainakin laittamaan 90mutkan letkuun eikä kaikissa ole ilmaletkun reikää.
Ei sovi, M102:ssa on virranjakajan kansi ylävesiletkun lähdön kohalla.
Kiäntee sitä koppaa 120 astetta ja laittaa sen 90 asteen mutkan letkuun niinku kirjotin, mihkäs sitte tökkää?
Aivan. Ei näemmä menny illalla perille tuo mitä kirjotit, eli että saa käymään ku laittaa sen 90-mutkan. Mutta jo haluaa pitää konehuoneen vailla ylimääräsiä sätöksiä, ni sit ei käy :wink:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin