4-matic etuperän stefa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
four-matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
Paikkakunta: Tornio

4-matic etuperän stefa

Viesti Kirjoittaja four-matic »

Elikkäpäs minkälainen projekti olis vaihtaa oikeanpuolen etuperän stefa 300tdt 4maticiin -92.Orastavaa vuotoa havaittu tallinlattialla ja jäljet johti tuonne.Saako sopivaa stefaa muutako mersulta onko tietoa :?:
four-matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja four-matic »

UP
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vetarin tripoidia ei kannata kiskasta maljastaan huolimattomasti, tai laakerineulat lentää hukkaan. Näin kuullu, muuta hajua ei oo.
Gee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 13.06.2005 13:18
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Gee »

Oikealla puolella ei näyttäis olevan varsinaista stefaa ollenkaan. Moottoriöljytilan läpi menevä suojaputki on tiivistetty o-renkailla, jottei moottoriöljy vuoda ulos/etuperään. Laipan, johon vetoakseli kiinnittyy, juuressa on laakeri ja sen jälkeen jonkinlainen (tiiviste)rengas? Väliakselin saa kuvien mukaan irti, kun irroittaa etuperän puolelta seger-renkaan. Nythän herää kysymys vuotaako pihalle moottoriöljy vai laatikkoöljy. Ja em. huomiot ilman omaa purku kokemusta kohteesta. Mutta sekin on vain ajan kysymys :)
300TDT(TE) 4Matic -88
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Omaan autoon vaihdettiin etukardaanin akselitiiviste. Ongelmana oli saada
kardaanin pultit auki, yksi pultti piti ottaa hitsaamalla pois. Uudet, kovat pultit
pantiin tilalle. Vanha tiiviste lähtee hyvin pois ja uusi menee tilalle.
Ilman nosturia on ikävä homma, siks teetin sen eikä maksanut paljon
mitään, olisiko puoli tuntia mennyt aikaa.

Voin lähettää englanninkieliset tiivisteenvaihtoohjeet etuperään, jos
joku tarvitsee.

Osia saa mm. KL-Varaosista.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
four-matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja four-matic »

Kyllä se moottoriöljyä on mikä vuotaa ja oikeanpuolen vetoakselin juuresta sitä tippasee,öljyn kulutukseen se ei vaikuta mutta sotkee.Jos kehtaat niitä purkukuvia pistää nii ois hyvä,näkyykö niissä varaosa numeroa?
Gee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 13.06.2005 13:18
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Gee »

300TDT(TE) 4Matic -88
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Saitko niitä ohjeita ja oliko niistä hyötyä?

Varaosanumeroita saa täältä:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Badbenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 03.10.2009 22:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Badbenz »

Säilyykö zh-ämmä säiliössä? Ettei vaan puske hukkaportin kautta jakolaatikosta? Taitaa olla yleisin vika noissa.
- neliveto on ylivoimaa -
four-matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja four-matic »

En ole jarkkon saanut niitä ohjeita,osat hain kl-varaosista oli vissiin samat kuin jonku pienemmän mersun perässä kun löytyivät hyllystä?Ensviikolla ehkä ehtii vaihtaan.Kyllähän nuista Gee:n pistämistä kuvistaki on apua,eikä tuota zhm tarvi lisäillä säiliöön,mukaavaa kun on liukasta ja saa taas käytää nelivetoaaaaaa
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

JarkkoN kirjoitti:Omaan autoon vaihdettiin etukardaanin akselitiiviste. Ongelmana oli saada
kardaanin pultit auki, yksi pultti piti ottaa hitsaamalla pois. Uudet, kovat pultit
pantiin tilalle. Vanha tiiviste lähtee hyvin pois ja uusi menee tilalle.
Ilman nosturia on ikävä homma, siks teetin sen eikä maksanut paljon
mitään, olisiko puoli tuntia mennyt aikaa.

Voin lähettää englanninkieliset tiivisteenvaihtoohjeet etuperään, jos
joku tarvitsee.

Osia saa mm. KL-Varaosista.
tarvis tehdä omaan sama homma, kuinkas se kardaaninlaipan mutteri kuuluis kiristää?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

apg kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Omaan autoon vaihdettiin etukardaanin akselitiiviste. Ongelmana oli saada
kardaanin pultit auki, yksi pultti piti ottaa hitsaamalla pois. Uudet, kovat pultit
pantiin tilalle. Vanha tiiviste lähtee hyvin pois ja uusi menee tilalle.
Ilman nosturia on ikävä homma, siks teetin sen eikä maksanut paljon
mitään, olisiko puoli tuntia mennyt aikaa.

Voin lähettää englanninkieliset tiivisteenvaihtoohjeet etuperään, jos
joku tarvitsee.

Osia saa mm. KL-Varaosista.
tarvis tehdä omaan sama homma, kuinkas se kardaaninlaipan mutteri kuuluis kiristää?
Laita yv:na sähköpostiosoite, niin lähetän ohjeita.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin