Mersun tehottomuus.
Eli tuo mun mese kiihtyy niinku yli puolet hitaammin mitä pitäisiJarkkoN kirjoitti:Ei ole raketti, mutta ihan hyväksyttävää tasoa kuitenkin:
http://www.mercefreaken.com/
W201 190 E
Slagvolum 1997 cm3
Effekt 122 HK ved 5100 o./min.
med kat.: 118 HK ved 5100 o./min.
Akselerasjon 0-100 km/t
manuelt gir: 10,5 sekunder, med kat.: 11,0 sekunder
automatgir: 11,0 sekunder, med kat.: 11,2 sekunder

190E 2.0 -86
Tai niinku yli kaks kertaa hitaammin (nusnus)mesepooka kirjoitti:Eli tuo mun mese kiihtyy niinku yli puolet hitaammin mitä pitäisiJarkkoN kirjoitti:Ei ole raketti, mutta ihan hyväksyttävää tasoa kuitenkin:
http://www.mercefreaken.com/
W201 190 E
Slagvolum 1997 cm3
Effekt 122 HK ved 5100 o./min.
med kat.: 118 HK ved 5100 o./min.
Akselerasjon 0-100 km/t
manuelt gir: 10,5 sekunder, med kat.: 11,0 sekunder
automatgir: 11,0 sekunder, med kat.: 11,2 sekunder
Omassa on vähän samaa vikaa. 0-100km/h kestää tuplat tehtaan ilmoittamaan. Lukasin pikaisesti ketjun läpi, mutta ei osunut silmään että kuinka paljon koneella oli ajettu? Oletko käynyt mittaamassa 0-100km/h uudella nokalla? Niin ja lopuksi vielä että oliko nokassa ihan silminnähden kulumaa, vai miten tuon kuluneisuuden saisi parhaiten selville?mesepooka kirjoitti:Nyt on mersu saatu toimimaan!![]()
Vika olikin kuluneessa nokka-akselissa.
Kiitoksia kaikille vastauksista ja toivotaan että mersu toimii nyt tästä eteenpäin moitteetta
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Mersullani on ajettu hitusen alle 310 000 km.
Ostin itselleni hiljattain varaosamersun, jolla on ajettu 370 000 km,eli siihen on melko varmasti nokka vaihdettu joskus,kerta sekin on 86 vm ja näissä kerta tuo nokka-akseli kuluu.
Ennen kiihtysyys oli tosiaan 26 sekuntia sataan,nyt noin 12 sekuntia,vielä pientä hienosäätöä olisi( sytkä ja ruiskupuolella) ja kiihtyvyys voisi hitusen vielä parantua. Nokka oli kulunut tasaisesti,että siinä ei ollut minkäänlaisia uria joista olisi huomannut sen olevan kulunut. Mutta kun otti nokan irti ja vertasi tuohon hyväkuntoiseen,niin sitten eron huomasi aivan selvästi,nokat olivat paljon jyrkemmät tuossa hyväkuntoisessa kuin kuluneessa nokassa.
Itsekkin ensin epäilin tuota nokka-akseli asiaa että vanhemmissa olisi heikompaa tekoa,mutta näköjään asia pitää paikkaansa

Ostin itselleni hiljattain varaosamersun, jolla on ajettu 370 000 km,eli siihen on melko varmasti nokka vaihdettu joskus,kerta sekin on 86 vm ja näissä kerta tuo nokka-akseli kuluu.
Ennen kiihtysyys oli tosiaan 26 sekuntia sataan,nyt noin 12 sekuntia,vielä pientä hienosäätöä olisi( sytkä ja ruiskupuolella) ja kiihtyvyys voisi hitusen vielä parantua. Nokka oli kulunut tasaisesti,että siinä ei ollut minkäänlaisia uria joista olisi huomannut sen olevan kulunut. Mutta kun otti nokan irti ja vertasi tuohon hyväkuntoiseen,niin sitten eron huomasi aivan selvästi,nokat olivat paljon jyrkemmät tuossa hyväkuntoisessa kuin kuluneessa nokassa.
Itsekkin ensin epäilin tuota nokka-akseli asiaa että vanhemmissa olisi heikompaa tekoa,mutta näköjään asia pitää paikkaansa

190E 2.0 -86
Ite alan kanssa vähän kallistumaan tuohon nokka-akseliin. Vaikka onhan omassa tuo katalysaattori, mutta putki tuntuu hönkivän kyllä ihan hyvin. (putki on uutta katalysaattorista taaksepäin). Tiedä sitten että voisiko vika olla katalysaattorin tukkoisuus. Ota näistä vanhoista romuista nyt selvää. Muuten pelaa auto loistavasti. Kulutukset ja kaikki muut ihan ohjearvoissa ja katsastuksetkin mennyt läpi ilman mitään huomautuksia päästöistä. Tuo 0-100 km/h tuntuu vaan liian pitkältä ajalta. En vaan tiedä riittääkö omat taidot tuohon nokan vaihtoon...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Mullakin oli tosiaan kaikki muu ihan ok,auto kävi hyvin ja katsastuksestakin meni heittämällä läpi,mutta tehot vaan puuttu
Niin ja tosiaan unohtui mainita,että keinut tuli samalla vaihdettua,ei tosin uusiin mutta parempiin kumminkin. Loppu naputtaminenkin saman tien
Tuo nokan vaihto ei kyllä tosiaankaan ole mikään hankala homma,jos yhtään pysyy työkalut kädessä
Ja tarvittaessa täältä foorumiltakin saa apua siihen hommaan jos tarvesta tulee. Ja jos omistat vielä tuon alfamerin kirjan,niin siinäkin varmaan kerrotaan miten homma hoituu


Niin ja tosiaan unohtui mainita,että keinut tuli samalla vaihdettua,ei tosin uusiin mutta parempiin kumminkin. Loppu naputtaminenkin saman tien

Tuo nokan vaihto ei kyllä tosiaankaan ole mikään hankala homma,jos yhtään pysyy työkalut kädessä


190E 2.0 -86