Mersun tehottomuus.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Tulpatkin kannattaisi vaihtaa tai tarkistaa niiden väri vaikkei nykybensa annakkaan kunnon väriä mutta näkee ainakin käykö laihalla vaiko rikkaalla?.
paikallaan kaasuttelu ei kerro onko putki tukossa vai ei!tosin jos tuossa ei ole kattia niin tukkeutuminen epätodennäköistä..
ML W164
mesepooka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 13.09.2010 16:27
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mesepooka »

JarkkoN kirjoitti:Ei ole raketti, mutta ihan hyväksyttävää tasoa kuitenkin:

http://www.mercefreaken.com/

W201 190 E
Slagvolum 1997 cm3
Effekt 122 HK ved 5100 o./min.
med kat.: 118 HK ved 5100 o./min.

Akselerasjon 0-100 km/t
manuelt gir: 10,5 sekunder, med kat.: 11,0 sekunder
automatgir: 11,0 sekunder, med kat.: 11,2 sekunder
Eli tuo mun mese kiihtyy niinku yli puolet hitaammin mitä pitäisi :?
190E 2.0 -86
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

mesepooka kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Ei ole raketti, mutta ihan hyväksyttävää tasoa kuitenkin:

http://www.mercefreaken.com/

W201 190 E
Slagvolum 1997 cm3
Effekt 122 HK ved 5100 o./min.
med kat.: 118 HK ved 5100 o./min.

Akselerasjon 0-100 km/t
manuelt gir: 10,5 sekunder, med kat.: 11,0 sekunder
automatgir: 11,0 sekunder, med kat.: 11,2 sekunder
Eli tuo mun mese kiihtyy niinku yli puolet hitaammin mitä pitäisi :?
Tai niinku yli kaks kertaa hitaammin (nusnus)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
mesepooka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 13.09.2010 16:27
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mesepooka »

Joo,elikkäs semmosta nytten kyselisin kun päädyttiin siihen että nokka-akseli olisi kulunut ja nyt ois tarkotus se vaihtaa.

Miten sen ketjun saa kunnolla löyhälle,että nokan saa pois ketjulta??
Kiristin on löysätty sieltä pakosarjan vierestä,mutta ei anna ketju paljo yhtää periksi??
190E 2.0 -86
mesepooka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 13.09.2010 16:27
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mesepooka »

Nyt on mersu saatu toimimaan! :D

Vika olikin kuluneessa nokka-akselissa.

Kiitoksia kaikille vastauksista ja toivotaan että mersu toimii nyt tästä eteenpäin moitteetta :)
190E 2.0 -86
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

mesepooka kirjoitti:Nyt on mersu saatu toimimaan! :D

Vika olikin kuluneessa nokka-akselissa.

Kiitoksia kaikille vastauksista ja toivotaan että mersu toimii nyt tästä eteenpäin moitteetta :)
Omassa on vähän samaa vikaa. 0-100km/h kestää tuplat tehtaan ilmoittamaan. Lukasin pikaisesti ketjun läpi, mutta ei osunut silmään että kuinka paljon koneella oli ajettu? Oletko käynyt mittaamassa 0-100km/h uudella nokalla? Niin ja lopuksi vielä että oliko nokassa ihan silminnähden kulumaa, vai miten tuon kuluneisuuden saisi parhaiten selville?
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
mesepooka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 13.09.2010 16:27
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mesepooka »

Mersullani on ajettu hitusen alle 310 000 km.
Ostin itselleni hiljattain varaosamersun, jolla on ajettu 370 000 km,eli siihen on melko varmasti nokka vaihdettu joskus,kerta sekin on 86 vm ja näissä kerta tuo nokka-akseli kuluu.

Ennen kiihtysyys oli tosiaan 26 sekuntia sataan,nyt noin 12 sekuntia,vielä pientä hienosäätöä olisi( sytkä ja ruiskupuolella) ja kiihtyvyys voisi hitusen vielä parantua. Nokka oli kulunut tasaisesti,että siinä ei ollut minkäänlaisia uria joista olisi huomannut sen olevan kulunut. Mutta kun otti nokan irti ja vertasi tuohon hyväkuntoiseen,niin sitten eron huomasi aivan selvästi,nokat olivat paljon jyrkemmät tuossa hyväkuntoisessa kuin kuluneessa nokassa.

Itsekkin ensin epäilin tuota nokka-akseli asiaa että vanhemmissa olisi heikompaa tekoa,mutta näköjään asia pitää paikkaansa

:)
190E 2.0 -86
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Ite alan kanssa vähän kallistumaan tuohon nokka-akseliin. Vaikka onhan omassa tuo katalysaattori, mutta putki tuntuu hönkivän kyllä ihan hyvin. (putki on uutta katalysaattorista taaksepäin). Tiedä sitten että voisiko vika olla katalysaattorin tukkoisuus. Ota näistä vanhoista romuista nyt selvää. Muuten pelaa auto loistavasti. Kulutukset ja kaikki muut ihan ohjearvoissa ja katsastuksetkin mennyt läpi ilman mitään huomautuksia päästöistä. Tuo 0-100 km/h tuntuu vaan liian pitkältä ajalta. En vaan tiedä riittääkö omat taidot tuohon nokan vaihtoon...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Sen verran vielä kiusaan, että vaihdoitko samalla mitään muuta? Tuo alfamerin remonttiopas suosittelee että pitäisi keinut vaihtaa samalla, jos nokan uusii.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
mesepooka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 13.09.2010 16:27
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mesepooka »

Mullakin oli tosiaan kaikki muu ihan ok,auto kävi hyvin ja katsastuksestakin meni heittämällä läpi,mutta tehot vaan puuttu :?

Niin ja tosiaan unohtui mainita,että keinut tuli samalla vaihdettua,ei tosin uusiin mutta parempiin kumminkin. Loppu naputtaminenkin saman tien :)

Tuo nokan vaihto ei kyllä tosiaankaan ole mikään hankala homma,jos yhtään pysyy työkalut kädessä 8) Ja tarvittaessa täältä foorumiltakin saa apua siihen hommaan jos tarvesta tulee. Ja jos omistat vielä tuon alfamerin kirjan,niin siinäkin varmaan kerrotaan miten homma hoituu

:)
190E 2.0 -86
Vastaa Viestiin