Mercedes-Benz 190 vm86 ! amatöörille apua!
Mercedes-Benz 190 vm86 ! amatöörille apua!
Savuttaa todella paljon tyhjäkäynnillä ja kun menee pakoputken päähän haistelee ni ei ainakaan öljy haise tuntuu pikemminkin vesihöyryltä, mutta auto käy normaaliste eikä oo ajoakaan mitenkään haitannu. jäähdytysnestettä auto kyllä vie kohtalaisesti...
Eli missä vois olla vikaa ?
Kansipahvi menny ? vai voisko olla muuta ?
Eli missä vois olla vikaa ?
Kansipahvi menny ? vai voisko olla muuta ?
Saattaa toi tommoinen mennä pitkäänkin, kunhan ei öljyn sekaan mene, pumpun kautta voitelemaan jotain kampiakselin laakerointia.
Jos sitä tippa tai pari menee aina männän päälle niin se vaan tulee höyrynä pois, eikä se siitä mikskään mene.
Miltäs ne öljyt näyttää? Harmahtavaa on silloin jos on vettä seassa.

Jos sitä tippa tai pari menee aina männän päälle niin se vaan tulee höyrynä pois, eikä se siitä mikskään mene.
Miltäs ne öljyt näyttää? Harmahtavaa on silloin jos on vettä seassa.
tulee vaan mieleen et kannattaisko kattoo toi aika pian, vois selvitä vielä sen pahvin vaihdolla
joku kaunis kerta se vesi onkin loppu, viimestään sillon kun lainaat autoos jollekin, ja sit on kansi sökö
ja pääsishän siinä eroon tosta veden lisäyksestäkin

ja pääsishän siinä eroon tosta veden lisäyksestäkin

W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Laitoin mercedeksen tossa äsken käymään ja ei savuttanut yhtään, tosin sit huomasin et mittaristoo pilkahti valo, että nesteet on taas vähissä. Avasin säiliön korkin ni sieltä tuli oikeen paineella nesteitä pihalle vaikka kuinka varovaisesti yritti avata, ja kuuluisko niitten kuplia siellä säiliössä ? Oon aivan pihalla kirjaimellisesti.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
joo, eiköhän tämä ole selvä peli...
ja puhdas vesihän ei itsessään ole kovin vaarallista koneelle, mutta pakkasnestettä kun pääsee öljyn sekaan, niin sitten on pian koko kone vainaa, hirttää laakerit kiinni ja se on sitten moro koko koneelle... vesi toimii sentään vielä voiteluaineenakin laakereissa, mutta glygoli tahmaa ne laakerit ja pian liuskat pyörii iloisesti kaulojen mukana, niin kauan kuin kone yleensä pyörii
eli jäähdytysnesteen hävikkiin pitää aina suhtautua vakavasti ja varsinkin jos siitä alkaa löytyä merkkejä öljyn joukosta, on parempi tehdä tilanne arvio, että olenko valmis uusimaan koko moottorin ja ajan niin kauan kuin kone toimii, vai uusinko vain tiivisteen, mutta hankin kyydin jostain muualta siihen asti, kunnes se on vaihdettu...
ja puhdas vesihän ei itsessään ole kovin vaarallista koneelle, mutta pakkasnestettä kun pääsee öljyn sekaan, niin sitten on pian koko kone vainaa, hirttää laakerit kiinni ja se on sitten moro koko koneelle... vesi toimii sentään vielä voiteluaineenakin laakereissa, mutta glygoli tahmaa ne laakerit ja pian liuskat pyörii iloisesti kaulojen mukana, niin kauan kuin kone yleensä pyörii

eli jäähdytysnesteen hävikkiin pitää aina suhtautua vakavasti ja varsinkin jos siitä alkaa löytyä merkkejä öljyn joukosta, on parempi tehdä tilanne arvio, että olenko valmis uusimaan koko moottorin ja ajan niin kauan kuin kone toimii, vai uusinko vain tiivisteen, mutta hankin kyydin jostain muualta siihen asti, kunnes se on vaihdettu...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."