lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa
lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa
eli valo syttyy kun ajaa yli 110 km/h sit sammuu taas kun laskee nopeutta renkaat on saman kokoiset tiedän et ainakin se vaikuttaa siihen.
valo ei muuten sen ihmeellisemmin pala kun virrat laittaa päälle se palaa normaalisti mut sammuu kun auto lähtee käymää.
onko kukaan saanut korjattua tuollaista vikaa tai ollut muilla vastaavaa ???
valo ei muuten sen ihmeellisemmin pala kun virrat laittaa päälle se palaa normaalisti mut sammuu kun auto lähtee käymää.
onko kukaan saanut korjattua tuollaista vikaa tai ollut muilla vastaavaa ???
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa
Se liittyy siihen, miten huonosti ABS anturit lukevat hammaskehää, eli kulunut hammaskehä aiheuttaa. Kun tuo sen anturin mekaanisesti lähemmäs niin tuo nopeus jossa signali alkaa hävitä kasvaa. Tuolleen ainakin mulla ja hammaskehä on todella ruostunut. Edes puhdistus ei auta kun se metalli puuttuu niin se puuttuu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mersusta varmaankin puhutaan, mutta mistä korimallista? 

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
auto 124 koppanen farmari E300d-24v
koitin tuosssa tänään kun mynädieseliin ajelin niin kun kolmio syttyy vauhdin noustessa mutta se sammuu kun hipaisee jarrupoljinta sit tietysti syttyy uudestaan taas hetken päästä.
koitin tuosssa tänään kun mynädieseliin ajelin niin kun kolmio syttyy vauhdin noustessa mutta se sammuu kun hipaisee jarrupoljinta sit tietysti syttyy uudestaan taas hetken päästä.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Muistaakseni 124 koppasessa ei ole kuin yksi anturi takapäässä (murikassa)
Joten etupäätä lähtisin tutkimaan.
Joten etupäätä lähtisin tutkimaan.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Joo, ei vanhemmassa 124:ssa ainakaan ollut muuta takapäässä.JeremyH kirjoitti:Muistaakseni 124 koppasessa ei ole kuin yksi anturi takapäässä (murikassa)
Joten etupäätä lähtisin tutkimaan.
Niihin on silti saatavana takapyöränlaakereita ABS-antureilla, tai niin ainakin minulle joskus kerrottiin. Eli lienee vähän noin ja näin. Eikö tuo WIS:stä selviäisi?
Vain yksi anturi perässä...sen voi kanssa irroittaa ja puhdistaa metallihileistä, kun se on magneettinen
Tuo että se sammuu kun kosket jarruun johtuu softasta. Ajatellaanpas jarruttamistilannetta, kaikki pyörät voivat pyöriä eri nopeudella kun on liukasta talvella. Olisiko silloin järkevää laittaa perän lukkovalo päälle mittaristoon ? No ei...eli jarrutuksen aikana ei tarkkailla pyörimisnopeuksia, keskitytään ainostaan siihen ABS toimintaan.

Tuo että se sammuu kun kosket jarruun johtuu softasta. Ajatellaanpas jarruttamistilannetta, kaikki pyörät voivat pyöriä eri nopeudella kun on liukasta talvella. Olisiko silloin järkevää laittaa perän lukkovalo päälle mittaristoon ? No ei...eli jarrutuksen aikana ei tarkkailla pyörimisnopeuksia, keskitytään ainostaan siihen ABS toimintaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa
nyt pitkästä aikaa tuli puhditettua abs anturit edestä ja samalla tietty hammaskehät ei auttanu.
omasta mielestä kehät oli tosi hyvät mut tiedä sit uusia en ole nähny ei pysty vertaa....
mut tuossa talvella kun pakkasta oli enemmän niin sillon pääs välii jopa yli 130km/h vauhtii ennenko sytty. aika vaihteleva millon syttyy nyt kun ollu nolla keliä niin sama juttu et hyvä kun 110 edes pääsee nyt on kyl viel se et edes tosi kuluneet renkaat ja takana pinnaltaa melkein uuden veroset.
no jos pian kesärenkaat alle ne on tasavertaset kaikki, näkee et muuttuuko valo syttyminen yhtään...
omasta mielestä kehät oli tosi hyvät mut tiedä sit uusia en ole nähny ei pysty vertaa....
mut tuossa talvella kun pakkasta oli enemmän niin sillon pääs välii jopa yli 130km/h vauhtii ennenko sytty. aika vaihteleva millon syttyy nyt kun ollu nolla keliä niin sama juttu et hyvä kun 110 edes pääsee nyt on kyl viel se et edes tosi kuluneet renkaat ja takana pinnaltaa melkein uuden veroset.
no jos pian kesärenkaat alle ne on tasavertaset kaikki, näkee et muuttuuko valo syttyminen yhtään...
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa
iso E kirjoitti:no jos pian kesärenkaat alle ne on tasavertaset kaikki, näkee et muuttuuko valo syttyminen yhtään...
Siis mitä kokoa ne talvirenkaat sitten on? samaa kokoa, muttei tasavertaset???iso E kirjoitti:eli valo syttyy kun ajaa yli 110 km/h sit sammuu taas kun laskee nopeutta renkaat on saman kokoiset tiedän et ainakin se vaikuttaa siihen.

Pienikin renkaan kokoero voi aiheuttaa kolmiovalon.
Itselläni oli väykässä 245/40ZR18 edessä ja 265/35ZR18 takana, eli 1cm halkaisijassa eroa, niin johan kolmiovalo vilkkui eikä vakionopeudensäädinkään toiminut. Eturenkaiden vaihto 235/40ZR18:iin korjasi "vian". (eli 0,2cm halkaisijaero ei haittaa, mutta 1cm on jo liikaa)
Renkaan halkaisijassa voi olla (vähän) eroa valmistajasta riippuen, vaikka kokomerkintä olisikin sama. (samaan tapaan kuin kuluneet ja ei kuluneet, monessa kiinalaiskumissa on uutena vähemmän pintaa kuin eurokumeissa)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re:
Jep, ASR:n yhteydessä (6- ja 8-syl. bensoissa) on anturit pyörissä takanakin.ES kirjoitti:Joo, ei vanhemmassa 124:ssa ainakaan ollut muuta takapäässä.JeremyH kirjoitti:Muistaakseni 124 koppasessa ei ole kuin yksi anturi takapäässä (murikassa)
Joten etupäätä lähtisin tutkimaan.
Niihin on silti saatavana takapyöränlaakereita ABS-antureilla, tai niin ainakin minulle joskus kerrottiin. Eli lienee vähän noin ja näin. Eikö tuo WIS:stä selviäisi?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa
Tuon ASD kolmiovalon toimintaan kuuluu juuri tuo nk liukkaudesta varoittaminen joka toteutetaan noiden abs antureiden kautta,kun on ylitetty tuo lukitus raja 42 km/h noin.Lyhyesti jos järjestelmä toteaa renkaiden pyörimis nopeudessa 2km/h eron se varoittaa kuljettajaa mahdollisesta liukkaudesta kolmiovalon syttymisellä mittaristossa.Ilmeisesti tuo renkaiden halkaisijoiden ero harhauttaa järjestelmää tietyissä nopeuksissa vaikka olisikin kuiva kesäkeli!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa
sitä samaa olen itekki miettiny näkee nyt kun saa kesärenkaat paikalle. ilmotellaan tilannetta.
onpas muuten tarkka järjestelmä.
onpas muuten tarkka järjestelmä.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST