lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa

Viesti Kirjoittaja iso E »

eli valo syttyy kun ajaa yli 110 km/h sit sammuu taas kun laskee nopeutta renkaat on saman kokoiset tiedän et ainakin se vaikuttaa siihen.


valo ei muuten sen ihmeellisemmin pala kun virrat laittaa päälle se palaa normaalisti mut sammuu kun auto lähtee käymää.


onko kukaan saanut korjattua tuollaista vikaa tai ollut muilla vastaavaa ???
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Huono pyöränlaakeri on aiheuttanut tuollaisen vian työkaverin 124 farkussa.
Viimeksi muokannut roiala, To 28.10.2010 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300td -91, manuaali.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Se liittyy siihen, miten huonosti ABS anturit lukevat hammaskehää, eli kulunut hammaskehä aiheuttaa. Kun tuo sen anturin mekaanisesti lähemmäs niin tuo nopeus jossa signali alkaa hävitä kasvaa. Tuolleen ainakin mulla ja hammaskehä on todella ruostunut. Edes puhdistus ei auta kun se metalli puuttuu niin se puuttuu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja iso E »

pyöränlaakerit kiristin etupäästä kun jarru remontin tein.

olisko jotain hyviä korjaus kikkoja etupäästä tuo sit paremminki johtuu vai?
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Tai takaa....
Star
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Mersusta varmaankin puhutaan, mutta mistä korimallista? :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
pinkka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 16.07.2008 18:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja pinkka »

Vähän samaa oiretta muillakin, mullakin:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
ex- 200D -88
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja iso E »

auto 124 koppanen farmari E300d-24v

koitin tuosssa tänään kun mynädieseliin ajelin niin kun kolmio syttyy vauhdin noustessa mutta se sammuu kun hipaisee jarrupoljinta sit tietysti syttyy uudestaan taas hetken päästä.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Muistaakseni 124 koppasessa ei ole kuin yksi anturi takapäässä (murikassa)
Joten etupäätä lähtisin tutkimaan.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ES »

JeremyH kirjoitti:Muistaakseni 124 koppasessa ei ole kuin yksi anturi takapäässä (murikassa)
Joten etupäätä lähtisin tutkimaan.
Joo, ei vanhemmassa 124:ssa ainakaan ollut muuta takapäässä.

Niihin on silti saatavana takapyöränlaakereita ABS-antureilla, tai niin ainakin minulle joskus kerrottiin. Eli lienee vähän noin ja näin. Eikö tuo WIS:stä selviäisi?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vain yksi anturi perässä...sen voi kanssa irroittaa ja puhdistaa metallihileistä, kun se on magneettinen :roll:

Tuo että se sammuu kun kosket jarruun johtuu softasta. Ajatellaanpas jarruttamistilannetta, kaikki pyörät voivat pyöriä eri nopeudella kun on liukasta talvella. Olisiko silloin järkevää laittaa perän lukkovalo päälle mittaristoon ? No ei...eli jarrutuksen aikana ei tarkkailla pyörimisnopeuksia, keskitytään ainostaan siihen ABS toimintaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja iso E »

kyllä se varmasti niin on ei tullut vaan mielee mut kaikkea tarvi kokeil. vois siitä juu lähteä et yrittäis puhdistaa kaikki anturit.

:roll:
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Re: lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa

Viesti Kirjoittaja iso E »

nyt pitkästä aikaa tuli puhditettua abs anturit edestä ja samalla tietty hammaskehät ei auttanu.
omasta mielestä kehät oli tosi hyvät mut tiedä sit uusia en ole nähny ei pysty vertaa....

mut tuossa talvella kun pakkasta oli enemmän niin sillon pääs välii jopa yli 130km/h vauhtii ennenko sytty. aika vaihteleva millon syttyy nyt kun ollu nolla keliä niin sama juttu et hyvä kun 110 edes pääsee nyt on kyl viel se et edes tosi kuluneet renkaat ja takana pinnaltaa melkein uuden veroset.

no jos pian kesärenkaat alle ne on tasavertaset kaikki, näkee et muuttuuko valo syttyminen yhtään...
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

iso E kirjoitti:no jos pian kesärenkaat alle ne on tasavertaset kaikki, näkee et muuttuuko valo syttyminen yhtään...
iso E kirjoitti:eli valo syttyy kun ajaa yli 110 km/h sit sammuu taas kun laskee nopeutta renkaat on saman kokoiset tiedän et ainakin se vaikuttaa siihen.
Siis mitä kokoa ne talvirenkaat sitten on? samaa kokoa, muttei tasavertaset??? :shock:

Pienikin renkaan kokoero voi aiheuttaa kolmiovalon.
Itselläni oli väykässä 245/40ZR18 edessä ja 265/35ZR18 takana, eli 1cm halkaisijassa eroa, niin johan kolmiovalo vilkkui eikä vakionopeudensäädinkään toiminut. Eturenkaiden vaihto 235/40ZR18:iin korjasi "vian". (eli 0,2cm halkaisijaero ei haittaa, mutta 1cm on jo liikaa)

Renkaan halkaisijassa voi olla (vähän) eroa valmistajasta riippuen, vaikka kokomerkintä olisikin sama. (samaan tapaan kuin kuluneet ja ei kuluneet, monessa kiinalaiskumissa on uutena vähemmän pintaa kuin eurokumeissa)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re:

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

ES kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:Muistaakseni 124 koppasessa ei ole kuin yksi anturi takapäässä (murikassa)
Joten etupäätä lähtisin tutkimaan.
Joo, ei vanhemmassa 124:ssa ainakaan ollut muuta takapäässä.

Niihin on silti saatavana takapyöränlaakereita ABS-antureilla, tai niin ainakin minulle joskus kerrottiin. Eli lienee vähän noin ja näin. Eikö tuo WIS:stä selviäisi?
Jep, ASR:n yhteydessä (6- ja 8-syl. bensoissa) on anturit pyörissä takanakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Tuon ASD kolmiovalon toimintaan kuuluu juuri tuo nk liukkaudesta varoittaminen joka toteutetaan noiden abs antureiden kautta,kun on ylitetty tuo lukitus raja 42 km/h noin.Lyhyesti jos järjestelmä toteaa renkaiden pyörimis nopeudessa 2km/h eron se varoittaa kuljettajaa mahdollisesta liukkaudesta kolmiovalon syttymisellä mittaristossa.Ilmeisesti tuo renkaiden halkaisijoiden ero harhauttaa järjestelmää tietyissä nopeuksissa vaikka olisikin kuiva kesäkeli!
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Re: lukkoperän kolmio syttyy yli 110km/h vauhdissa

Viesti Kirjoittaja iso E »

sitä samaa olen itekki miettiny näkee nyt kun saa kesärenkaat paikalle. ilmotellaan tilannetta.

onpas muuten tarkka järjestelmä.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Vastaa Viestiin