H1 Osram Night Breaker, onko hintansa väärti?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
P4si
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 29.07.2010 22:32

H1 Osram Night Breaker, onko hintansa väärti?

Viesti Kirjoittaja P4si »

up to +90% more

+10% whiter

11.23e / kpl

Täyttä jaskaako? Kellään kokemusta?

Ajattelin w202 -96 lyhkäsiä valoja edes vähän parantaa.. :roll:
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Nyt on tullut myyntiin Night Breaker Plus-versiot, joissa pitäisi olla pitempi käyttöikä kuin vanhemmassa versiossa. Eli luulisin että ainakin nuo uudet mallit on ihan hyviä. Itse laitoin juuri uudet H4-malliset.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Nämä yönsärkijät on suunniteltu niin, että ne kestävät noin 20tkm ajon tai ajallisesti olevaa määrettä - en muista.

Hinta on tippunut näemmä. Pari vuotta sitten olivat noin 19 euroa kappale.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Nach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 26.04.2009 01:32
Paikkakunta: Helsinki / Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Nach »

H7-kannan polttimotesti:

http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... /Valotesti

Ero "normaalin" ja Night Breakerin välillä lähinnä nimellinen. Lisäksi kesto surkea edelleen.
Avatar
Qtio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 02.08.2010 20:17
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Qtio »

Valo on ainakin reilusti valkoisempi ja ainakin omasta mielestäni paljonkin parempi / tehokkaampi kuin "normaaleissa" h4 polttimoissa. Ainoa miinus on että valojen vikavalo palaa hetken käynnistyksen jälkeen (ilmeisesti vastus kylmänä pienempi kuin normaali polttimoilla?) Kestävyydestä en tiedä, ainakin 2kk/10tkm ovat toimineet...

H1 en sitten tiedä mutta ilmeisemmin vastaavat ovat ominaisuuksiltaan.
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Osramin tietyissä tehokkaammissa malleissa on ollut tosiaan lyhyempi käyttöikä kuin "tavallisissa" polttimoissa, mutta se on ilmoitettu pakkauksessa.

Nyt on tullut myyntiin uusia malleja, joita ei ole tuossa em. testissä. Philipsiltä on tullut uusi X-tremeVision ja kuten jo mainitsin, niin Night Breakeristakin on tullut uusi Plus-versio, jossa pitäisi olla hieman parannusta käyttöikään. GE:n polttimoita olen käyttänyt aiemmin paljon, +60%- ja +90%-malleja. :)
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
P4si
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 29.07.2010 22:32

Viesti Kirjoittaja P4si »

Illalla sitten laitoin "Breikkerit" paikalleen.

Kuskin puolelle vaihdoin uuden ja kartanlukijan puolelle jäi vanha. Sitten

marssin 50metrin päähän vertaamaan--> ei eroa mielestäni

kirkkaudessa. Vaihdoin vielä toisenkin uuteen ja koeajolle.

En huomannut silmämääräisesti mitään eroa. :?

Mielestäni tämä reilut pari kymppiä olisi kannattanut mielummin sijoittaa

vaikka

laatikkoon mietoa keskiolutta :P :wink:
-96 C220 Elegance Automaatti
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3785
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kyllähän nämä paremmat on kuin "peruspoltimot", mutta itse suosin mielummin Philipsin vastaavaa. Tosin eipä nuo ole xenoneihin verrattuna paljon parkkeja kummoisempia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

kolme vuotta samoilla hehkuilla 124:ssa.Ei voi kestävyyttä moittia.
ero oli ainakin eka talvena normaaleihin hehkuikin verrattuna selvä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Itse en ole Philipsejä sen jälkeen kun Bluevisioneja paloi jatkuvasti. mm parkit kesti n.kk-2kk ja ei H4:kaan kauaa kestänyt.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

P4si kirjoitti:En huomannut silmämääräisesti mitään eroa. :?
Mielestäni tämä reilut pari kymppiä olisi kannattanut mielummin sijoittaa vaikka laatikkoon mietoa keskiolutta :P :wink:
Kyllä, keskiolut on moninverroin parempi sijoitus :idea:
Itsekkin kerran ostin tuollaiset yönsärkijät ja nauroin aivan ääneen kun olin ne asentanut kuinka muka omasta mielestään "kokenut" autojen kanssa puuhastelija meni totaalisesti halpaan hyvän myyntipuheen seurauksena :oops:
Maksoivat vielä siihen aikaan ~30€, v*tuttaa vieläkin aina kun asia palautuu mieleen, nimittäin en kyllä todellakaan muista että tuota turhempaan oli 30€ koskaan mennyt :?
Kaljaakin jos ostaa 30€:lla niin jää sentään tyhjät tölkit :lol:

Ps: Jos sitä valotehoa vakio umpioista oikeasti haluaa enemmän ulos niin tänä päivänä saa 50€ pintaa xenon sarjoja...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Kokeiltu on, eipä noista plus lampuista iloa juurikaan ole. Samalla hinnalla alkaa saamaan halpoja tarvike xenon settejä (ollo tms) jotka kestänee ainakin yhtä kauan kun nämä "plussa" lamput. Sillä erotuksella, että valoo oikeasti tulee enempi.
Avatar
P4si
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 29.07.2010 22:32

Viesti Kirjoittaja P4si »

Taitaa olla tämä "onko parempi valoteho vai eikö" uskon asia.. :roll:

Sama juttu kuin 95e:n ja 98e:n ero. Jotkut huomaa heti kuinka parempaa

98e on, itse en huomannut kokeiltuani mitään eroa.

:?
-96 C220 Elegance Automaatti
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
Avatar
P4si
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 29.07.2010 22:32

Viesti Kirjoittaja P4si »

Jos xenon-valoja ajattelis, niin eikö tällöin pitäisi vaihtaa myös umpiot :?:


Onkohan H1 kannalla tehokkaita led-lamppuja? :?:
-96 C220 Elegance Automaatti
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Ite ostin kajaanista puuilosta xenonit ja maksoi 40 €.
Pistin tuohon ceehen pitkiin valoihin ja onhan ne hyvät.
Ihan suoraan käyvät, mutta leimalle ei tietenkään ole asiaa nuilla :)
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

mik_ko kirjoitti:Ite ostin kajaanista puuilosta xenonit ja maksoi 40 €.
Pistin tuohon ceehen pitkiin valoihin ja onhan ne hyvät.
Ihan suoraan käyvät, mutta leimalle ei tietenkään ole asiaa nuilla :)
Eli et mitään xenon muutossarjaa ostanu vaan laitoit suoraan xenon-polttimot?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Lestrange kirjoitti:
mik_ko kirjoitti:Ite ostin kajaanista puuilosta xenonit ja maksoi 40 €.
Pistin tuohon ceehen pitkiin valoihin ja onhan ne hyvät.
Ihan suoraan käyvät, mutta leimalle ei tietenkään ole asiaa nuilla :)
Eli et mitään xenon muutossarjaa ostanu vaan laitoit suoraan xenon-polttimot?
Muutossarjahan se pitää tietty olla kun halogenit xenoneiksi päivittää! :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

Juu tietysti muutosarja. Eihän ne muuten pelaa :D
Avatar
Jap-e
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: To 03.12.2009 18:32
Paikkakunta: Hattula

Motonet

Viesti Kirjoittaja Jap-e »

Itse otin aadolffin neuvosta vaarin ja ostin motonetistä mallia tälläiset
Kuva

Ja vaikka on mallia kiina niin noilla naitpreikkereitten hinnalla ostat näitä ainakin kahet tai kolmet ja on sit kans kirkkaat ja on kans valkoset Diggailen kyllä ! On mulla ainakin kestäny ihan yhtä pitkään ku jotkut osramit...
Suosittelen lämpimästi!
There's No Benz Like Oldschool Benz



| W201 190E | S124 230TE | W202 C180 | S124 E220 |
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12754
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ite en ole vielä parempia löytänyt hinta-laatu suhteeltaan, eli ge +60% h4 polttimot, hinta vain ~10e parilta, kestää ainakin vuoden (ite heitän aina vanhat syksyllä menee uusien alta! ) . Valoteho loistava verrattuna melkeen mihin vaan halogeeni h4:seen.
Avatar
P4si
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 29.07.2010 22:32

Re: Motonet

Viesti Kirjoittaja P4si »

Jap-e kirjoitti:Itse otin aadolffin neuvosta vaarin ja ostin motonetistä mallia tälläiset
[ http://image.made-in-china.com/2f0j00aBTtnLhEVugd/Auto-Bulb-Super-White-H4-P43T-H4-P45T.jpg ]

Ja vaikka on mallia kiina niin noilla naitpreikkereitten hinnalla ostat näitä ainakin kahet tai kolmet ja on sit kans kirkkaat ja on kans valkoset Diggailen kyllä ! On mulla ainakin kestäny ihan yhtä pitkään ku jotkut osramit...
Suosittelen lämpimästi!
Näitä vois kokeilla sitten vaikka pitkiin valoihin :idea: Täytyy seuraavalla

Lahden reissulla hakea Motonetista.. :)
-96 C220 Elegance Automaatti
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ES »

Kokeitu on yönmurskaajia ja kokemus on, että ovat jonkin verran kirkkaammat, mutta käytännössä hyöty on mitätön. Eivät kestä pyhätöntä viikkoa. No ehkä sentään vähän enemmän, mutta loppuvat todella nopeasti.

Sanon, että ei kannata maksaa enempää, jos noita saisi puoleen hintaan normaalista, ehkä siinä sitten olisi järkeä.

Nyt on tulossa sellaista valoa, jota ei tarvitse koko ajan vaihdella, kerran vuodessa vaan ja päivän sisään pari kertaa...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Motonet

Viesti Kirjoittaja napa »

Jap-e kirjoitti:Itse otin aadolffin neuvosta vaarin ja ostin motonetistä mallia tälläiset
[ http://image.made-in-china.com/2f0j00aBTtnLhEVugd/Auto-Bulb-Super-White-H4-P43T-H4-P45T.jpg ]

Ja vaikka on mallia kiina niin noilla naitpreikkereitten hinnalla ostat näitä ainakin kahet tai kolmet ja on sit kans kirkkaat ja on kans valkoset Diggailen kyllä ! On mulla ainakin kestäny ihan yhtä pitkään ku jotkut osramit...
Suosittelen lämpimästi!
itse ostin jotku tuollaiset vastaavat hätäpäissäni, kun oli molemmat lyhkäiset menneet pimeiksi... voi helvetti, näyttääkö nuo jotain "mustaa" valoa vai mikä on, kun ducatosta katosi valoteho lähes täysin :? mulla oli siinä aikaisemmin juuri ne osramin +90 % H4 polttimot (vai oliko ne viimeiset bosch:n vastaavat, no niitä + 90 % kuitenkin...) ja ainakin näihin kiinalaisiin verrattuna niiden valoteho oli yli + 300 %...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3785
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juu noita "Xenon-look" halogeeneja ei voi kyllä suositella kuin kesäkäyttöön ja ilmeen parantamisen vuoksi. Valaisun kannalta noilla ei ole kyllä mitään tekemistä. Ehkä menee kuivalla asfaltilla ja lumisella tiellä mutta muulloin on kuin ajaisi ilman valoja. Näistä muuten parhaat Xenon lookit taitaa olla Philipsin Diamond vision, näitä ei saa suomesta, mutta saa tilattua vaikkapa UK:sta. Jotkut bluevisionit nyt on aivan täyttä paskaa..

Niin ja ne aimmin mainitsemani Philipsin +80% X-treme powerit on mielestäni paremmat kuin Osramin Night Breakerit. Hinta on sama suunnilleen. Kokemusta näistä löytyy W124:n keulilta. Mutta edelleenkin, ledejä odotellessa mielummin Xenonit.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Jap-e
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: To 03.12.2009 18:32
Paikkakunta: Hattula

Höö4

Viesti Kirjoittaja Jap-e »

Ei oo mulla ollu mitään ongelmia näkemisen kannalta... eihän ne nyt mistään oo kotosin jos vertaa johonkin xenoniin...
There's No Benz Like Oldschool Benz



| W201 190E | S124 230TE | W202 C180 | S124 E220 |
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Höö4

Viesti Kirjoittaja napa »

Jap-e kirjoitti:Ei oo mulla ollu mitään ongelmia näkemisen kannalta... eihän ne nyt mistään oo kotosin jos vertaa johonkin xenoniin...
mun kokemusten perusteella ne ei ole mistään kotoisin, jos niitä vertaa vaikka niihin perusmallin H4 polttimoihin...

vastaantulijat kyllä näyttää häikästyvän, kun nykyään 8/10 vastaantulijasta räpsyttelee valoja... ja ihan samoja kokemuksia tuntuu tutuillakin olevan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Taas on H4 reikkeri kärvähtäny. Oisko ees kymmentä tonnia menty. :D
Vastaa Viestiin