Nyt on tullut myyntiin Night Breaker Plus-versiot, joissa pitäisi olla pitempi käyttöikä kuin vanhemmassa versiossa. Eli luulisin että ainakin nuo uudet mallit on ihan hyviä. Itse laitoin juuri uudet H4-malliset.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Valo on ainakin reilusti valkoisempi ja ainakin omasta mielestäni paljonkin parempi / tehokkaampi kuin "normaaleissa" h4 polttimoissa. Ainoa miinus on että valojen vikavalo palaa hetken käynnistyksen jälkeen (ilmeisesti vastus kylmänä pienempi kuin normaali polttimoilla?) Kestävyydestä en tiedä, ainakin 2kk/10tkm ovat toimineet...
H1 en sitten tiedä mutta ilmeisemmin vastaavat ovat ominaisuuksiltaan.
Osramin tietyissä tehokkaammissa malleissa on ollut tosiaan lyhyempi käyttöikä kuin "tavallisissa" polttimoissa, mutta se on ilmoitettu pakkauksessa.
Nyt on tullut myyntiin uusia malleja, joita ei ole tuossa em. testissä. Philipsiltä on tullut uusi X-tremeVision ja kuten jo mainitsin, niin Night Breakeristakin on tullut uusi Plus-versio, jossa pitäisi olla hieman parannusta käyttöikään. GE:n polttimoita olen käyttänyt aiemmin paljon, +60%- ja +90%-malleja.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Kyllähän nämä paremmat on kuin "peruspoltimot", mutta itse suosin mielummin Philipsin vastaavaa. Tosin eipä nuo ole xenoneihin verrattuna paljon parkkeja kummoisempia.
kolme vuotta samoilla hehkuilla 124:ssa.Ei voi kestävyyttä moittia.
ero oli ainakin eka talvena normaaleihin hehkuikin verrattuna selvä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
P4si kirjoitti:En huomannut silmämääräisesti mitään eroa.
Mielestäni tämä reilut pari kymppiä olisi kannattanut mielummin sijoittaa vaikka laatikkoon mietoa keskiolutta
Kyllä, keskiolut on moninverroin parempi sijoitus
Itsekkin kerran ostin tuollaiset yönsärkijät ja nauroin aivan ääneen kun olin ne asentanut kuinka muka omasta mielestään "kokenut" autojen kanssa puuhastelija meni totaalisesti halpaan hyvän myyntipuheen seurauksena
Maksoivat vielä siihen aikaan ~30€, v*tuttaa vieläkin aina kun asia palautuu mieleen, nimittäin en kyllä todellakaan muista että tuota turhempaan oli 30€ koskaan mennyt
Kaljaakin jos ostaa 30€:lla niin jää sentään tyhjät tölkit
Ps: Jos sitä valotehoa vakio umpioista oikeasti haluaa enemmän ulos niin tänä päivänä saa 50€ pintaa xenon sarjoja...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kokeiltu on, eipä noista plus lampuista iloa juurikaan ole. Samalla hinnalla alkaa saamaan halpoja tarvike xenon settejä (ollo tms) jotka kestänee ainakin yhtä kauan kun nämä "plussa" lamput. Sillä erotuksella, että valoo oikeasti tulee enempi.
Ite ostin kajaanista puuilosta xenonit ja maksoi 40 €.
Pistin tuohon ceehen pitkiin valoihin ja onhan ne hyvät.
Ihan suoraan käyvät, mutta leimalle ei tietenkään ole asiaa nuilla
mik_ko kirjoitti:Ite ostin kajaanista puuilosta xenonit ja maksoi 40 €.
Pistin tuohon ceehen pitkiin valoihin ja onhan ne hyvät.
Ihan suoraan käyvät, mutta leimalle ei tietenkään ole asiaa nuilla
Eli et mitään xenon muutossarjaa ostanu vaan laitoit suoraan xenon-polttimot?
mik_ko kirjoitti:Ite ostin kajaanista puuilosta xenonit ja maksoi 40 €.
Pistin tuohon ceehen pitkiin valoihin ja onhan ne hyvät.
Ihan suoraan käyvät, mutta leimalle ei tietenkään ole asiaa nuilla
Eli et mitään xenon muutossarjaa ostanu vaan laitoit suoraan xenon-polttimot?
Muutossarjahan se pitää tietty olla kun halogenit xenoneiksi päivittää!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Itse otin aadolffin neuvosta vaarin ja ostin motonetistä mallia tälläiset
Ja vaikka on mallia kiina niin noilla naitpreikkereitten hinnalla ostat näitä ainakin kahet tai kolmet ja on sit kans kirkkaat ja on kans valkoset Diggailen kyllä ! On mulla ainakin kestäny ihan yhtä pitkään ku jotkut osramit...
Suosittelen lämpimästi!
ite en ole vielä parempia löytänyt hinta-laatu suhteeltaan, eli ge +60% h4 polttimot, hinta vain ~10e parilta, kestää ainakin vuoden (ite heitän aina vanhat syksyllä menee uusien alta! ) . Valoteho loistava verrattuna melkeen mihin vaan halogeeni h4:seen.
Ja vaikka on mallia kiina niin noilla naitpreikkereitten hinnalla ostat näitä ainakin kahet tai kolmet ja on sit kans kirkkaat ja on kans valkoset Diggailen kyllä ! On mulla ainakin kestäny ihan yhtä pitkään ku jotkut osramit...
Suosittelen lämpimästi!
Näitä vois kokeilla sitten vaikka pitkiin valoihin Täytyy seuraavalla
Lahden reissulla hakea Motonetista..
-96 C220 Elegance Automaatti
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
Kokeitu on yönmurskaajia ja kokemus on, että ovat jonkin verran kirkkaammat, mutta käytännössä hyöty on mitätön. Eivät kestä pyhätöntä viikkoa. No ehkä sentään vähän enemmän, mutta loppuvat todella nopeasti.
Sanon, että ei kannata maksaa enempää, jos noita saisi puoleen hintaan normaalista, ehkä siinä sitten olisi järkeä.
Nyt on tulossa sellaista valoa, jota ei tarvitse koko ajan vaihdella, kerran vuodessa vaan ja päivän sisään pari kertaa...
Ja vaikka on mallia kiina niin noilla naitpreikkereitten hinnalla ostat näitä ainakin kahet tai kolmet ja on sit kans kirkkaat ja on kans valkoset Diggailen kyllä ! On mulla ainakin kestäny ihan yhtä pitkään ku jotkut osramit...
Suosittelen lämpimästi!
itse ostin jotku tuollaiset vastaavat hätäpäissäni, kun oli molemmat lyhkäiset menneet pimeiksi... voi helvetti, näyttääkö nuo jotain "mustaa" valoa vai mikä on, kun ducatosta katosi valoteho lähes täysin mulla oli siinä aikaisemmin juuri ne osramin +90 % H4 polttimot (vai oliko ne viimeiset bosch:n vastaavat, no niitä + 90 % kuitenkin...) ja ainakin näihin kiinalaisiin verrattuna niiden valoteho oli yli + 300 %...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Juu noita "Xenon-look" halogeeneja ei voi kyllä suositella kuin kesäkäyttöön ja ilmeen parantamisen vuoksi. Valaisun kannalta noilla ei ole kyllä mitään tekemistä. Ehkä menee kuivalla asfaltilla ja lumisella tiellä mutta muulloin on kuin ajaisi ilman valoja. Näistä muuten parhaat Xenon lookit taitaa olla Philipsin Diamond vision, näitä ei saa suomesta, mutta saa tilattua vaikkapa UK:sta. Jotkut bluevisionit nyt on aivan täyttä paskaa..
Niin ja ne aimmin mainitsemani Philipsin +80% X-treme powerit on mielestäni paremmat kuin Osramin Night Breakerit. Hinta on sama suunnilleen. Kokemusta näistä löytyy W124:n keulilta. Mutta edelleenkin, ledejä odotellessa mielummin Xenonit.
Jap-e kirjoitti:Ei oo mulla ollu mitään ongelmia näkemisen kannalta... eihän ne nyt mistään oo kotosin jos vertaa johonkin xenoniin...
mun kokemusten perusteella ne ei ole mistään kotoisin, jos niitä vertaa vaikka niihin perusmallin H4 polttimoihin...
vastaantulijat kyllä näyttää häikästyvän, kun nykyään 8/10 vastaantulijasta räpsyttelee valoja... ja ihan samoja kokemuksia tuntuu tutuillakin olevan...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."