W 124, ohjauskulmien epätoivoista säätöä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Ke 14.12.2005 18:58
Paikkakunta: Rauma

W 124, ohjauskulmien epätoivoista säätöä

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Ongelmat alkoivat 2 vuotta sitten, kun katsastuksen jälkeen vaihdettiin molemmat raidetangot. Sen jälkeen renkaat ovat kuluneet pilalle jo monta kertaa. Renkaita on säädetty 4 kertaa, joista 1 MB-merkkikorjaamolla ja 2 kertaa tunnetulla MB- kokemusta omaavalla korjaamolla. Aina pieleen.

Alapallot on vaihdettu, samoin takaripustukset ja ¨korjaamoiden mukaan auto on ristimitassa ja missään ei ole väljää. Viaksi on väitetty mm. renkaita, kaltevaa tienpintaa, 16 mm offsetillä ulompana olevia aluvanteita (vakio leveys) ja joku on sanonut jopa, että ikinä et saa kuntoon kun homma kerran lipeää tehdassäädöstä :D . Homma on aloitetu 2 kertaa jo uusilla renkaillakin, aina alkaa epäsasainen kuluminen jostain reunasta.

Tässä tämänhetkiset arvot järjestyksessä auraus, camber, caster
etu vas 0,17, 0,33 ja 9,51
etu oik 0,17, 0,34 ja 10,10
taka vas 0,23 ja -1,23 (ei casteria)
taka oik 0,25 ja -1,35 (ei casteria)

Nyt kuluu oikea etunen ulkosyrjästä ja auto puoltaa oikealle lievästi.

Missä vika ?
Mistä läheltä Raumaa tai mistä vaan löytyy guru joka pistää homman kuntoon ?
Viimeksi muokannut mesujusa, Ke 03.11.2010 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Ke 14.12.2005 18:58
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Olisko kellään kokemuksia ?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Haulla löytyy paljon juttua mutta näin aluksi etenkin oikea pyörä tulee kulkea etummaisena vasempaa nähden ja nyt en muista kulma nimeä,
Sitten ajoon vaikuttaa apusimpukka,takakelkan etukumit ja vetelyyn ohjausiskari eli nämä osat ei ole kalleita.
Jos ei ole orginelli vanteet ja rengaskoko niin ongelmia tulee ja säätö on herkempi vetelyyn ja kulumiseen ja tähän kun lisätään madallusta niin soppa on koossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Casterien ero edessä voisi olla isompi. Lakkaisi vetämästä oikealle.
Yksi aste on sopiva ero.

Muuten noihin arvoihin on vaikea ottaa kantaa, kun ei tiedetä, mikä auto
ja minkä ikäinen auto on kyseessä. Jos korjaamolla on digitaalinen
nelipyöräsäätölaite, kulmat saadaan kerrasta oikeiksi. Taulukoissa on
yleensä annettu muut kulmat kun, auraus on nolla.

Ovatko nuo lukemat asteita ja minuutteja? Eli edessä auraus on plus 17
minuuttia? Taulukossa auraus vaihtelee +0〫25' ja -1〫35' välillä autosta
riippuen.

Raideleveys saa laillisesti muuttua vain 30 mm, sinulla on 32 mm muutos,
kun kumpikin ET muuttaa sitä 16 mm. Noin iso muutos vaikuttaa jo
säätöarvoihinkin.

Jousituksen korkeus vaikuttaa arvoihin.

Säätöarvoilla on isot toleranssit, sivukallistuma +10'/-20', takakallistuma
+-30' ja auraus +-10'.

Ilmeisesti jossain on väljää, jos rengas kuluu, vaikka kulmat on säädetty.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos kyseessä on vakio 124.125, niin korjaamokäsikirja antaa seuraavat arvot:

Edessä, kun auraus on nolla:
Sturz/sivukallistuma/camber -0 25'
Nachlauf/etukallistuma/caster 10 25'

Vorspur/Auraus/Toe-in 0 20'

Takana:
Auraus 0 25' (+10' / -5')
Sivukallistuma -1 30' (+- 30'), kun auton korkeus on normaali
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

w124 kulmat

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Täällä Sastamalassa on Euromasterissa todella pätevä kaveri kulmien säätöön.
W124 on ihan oma maailmansa.Epäkeskot säätöpultit,myös edessä.Muuttavat muitakin arvoja,jos näitä ruuvaillaan.
Itse käytin tuolla ja nyt voi sanoa,että ajosta nauttii....

Ensin perusasiat kuntoon.Kaikki väljät nivelet vaihtoon.Uskon että olis tehty?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W 124, ohjauskulmien epätoivoista säätöä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Voi oikeastaan todeta sen että säädöt ei ole tehty oikein jos edelleen on ongelmia. Varmaa on se että auto on kohtuullinen ajettava eikä syö renkaita jos säädöt on kohdillaan uusilla alustan osilla. Itte oon saanu sellaisen opin kantapäänkautta etten enää luota mittaustuloksiin oli minkälaiset laaserit tahansa mittalaitteina. Kannattaa viedä tunnetusti osaavalle asiantuntijalle ellei sitten itte tee mittalaitteita ja laita kohdilleen :lol: Mä en tunne tunnetunnetusti osaavia asiantuntijoita :roll:
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

mulla tuloss sama ralli, taka-akseli on nyt alhaalla, osat pistetään kaikki uusiks sitten etuakseli, mistä kaveri joka suuntaa ne pyörät oikeeseen suuntaan?, kyllä noita laitteita varmaan on tampereen kirkonkylälläkin mut osaako niitä kaikki käyttää, tai siis tietääkö kukaan kuka niitä osaa käyttää?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
Terrance
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 11.07.2010 20:41
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Terrance »

En olisi oikein toivonut löytäväni tällaista aihetta, omassa (W124 E220 Benzin) on kaksi rengaskertaa mennyt ulkoreunoista kankaille, nyt auto on pajalla ja saan sen huomenna pois arvatenkin mittavan laskun kera, koska säätöruuvit oli kuulemma täysin jumissa.
Olen muutenkin pessimisti (realisti) luonteeltani, niin tämähän se antoi lisää valvomisen aihetta tulevaa yötä varten :x

-Päivitys: Kuntoon tuli, ja kohtuulaskulla vieläpä.
Viimeksi muokannut Terrance, Ti 02.11.2010 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Terrance kirjoitti:En olisi oikein toivonut löytäväni tällaista aihetta, omassa (W124 E220 Benzin) on kaksi rengaskertaa mennyt ulkoreunoista kankaille, nyt auto on pajalla ja saan sen huomenna pois arvatenkin mittavan laskun kera, koska säätöruuvit oli kuulemma täysin jumissa.
Olen muutenkin pessimisti (realisti) luonteeltani, niin tämähän se antoi lisää valvomisen aihetta tulevaa yötä varten :x
Olen joskus funtsinu että miksi nuita joutuu säätämään. Itsestään säädöt ei liiku pieleen eli syy on jossain muualla. Kaksi selkeää syytä mielestäni on eli jos autoa on lämäröity ajettu isoon routamonttuun tms. tai sitten nivelet ja puslat ovat vaan yksinkertaisesti kuluneet. Jälkimäinen tilanne tarkoittaa sitä ettei vaivoista pääse kokonaan eroon. Renkaat vaan tahtoo kulua miten sattuu ja auto ei ole ajoltaan "levollinen" mutta toki ääriilmiöt kuten renkaitten äkillinen piloille kuluminen lakkaa.... Jos on asian osaava säätäjä puikoissa :)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18026
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eturenkaiden kuluminen ei pitäisi olla ongelmana ellei keulassa ole väljiä niveliä ja auraus on kohdallaan.
Camber saa olla pielessä aika paljon eikä se vaikuta kulumiseen.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Saanen olla erimieltä ammattilaisen kanssa :roll:
Väärä Camber kuluttaa renkaan reunan
Väärä Caster ei renkaan kulumiseen juuri vaikuta
autodidakti
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

felmit kirjoitti:Saanen olla erimieltä ammattilaisen kanssa :roll:
Väärä Camber kuluttaa renkaan reunan
Väärä Caster ei renkaan kulumiseen juuri vaikuta
Juuri noin itsekin ajattelen. Jos sivukallistuma on paha, niin rengashan makaa tiessä esim. enemmän ulkoreunallaan ja kuluu varmasti nopeammin kuin 0-astetta olevana. Kun tuohon vielä yhdistää liikaa aurausta, niin sitten kuluukin nopsaan ulkoreuna.

Mulla tällä hetkellä W123:sessa camberit -0,03 ja -0,02, aurausta puolellaan 0,14. ja Casteri vasen 8,20 ja oikea 8,32. Ei kulu renkaat, mutta tienkallistuksen mukaan vääntää oikealle-ilmeisesti asteen ero olisi pitänyt saada casteriin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18026
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eri mieltä saa ja pitääkin olla, muuten ei synny lainkaan keskustelua.
Toisaalta inttäminenkään ei ole fiksua, laitan kuitenkin aiheesta vielä vähän...

Tuossa yksi esimerkki madalletusta autosta jossa ei saa cambereita kohdalleen.
Renkaina 225/45/17" ja melkein uudesta loppuun saakka kuluivat tasaisesti.
Jossain toki on raja että alkaa kulumaan mutta kuvasta näette miten tuossakin on pahoin pielessä:
Kuva
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja iso E »

Autohuolto Aki Järvinen Porissa (neste porinportin takana löytyy)
siin on guru nelipyöräsuuntaamisee lakkaa auto puoltamasta
se ei suuntaa edes sitä autoa jos siel on väljää jossain joutuu menee kotio takas vaihtaa osia :lol:
sil käy autoja jopa helsinki-turku akselilta.

sit kun vielä laittaa ne camperi tangot taakse niin rupeaa takapyörätkin kulumaan tasaisesti. :twisted:
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ei tämä suuntaus voi olla oikeasti näin vaikeaa, mitä tästäkin topikista käsityksen, varsinkin jos kerran joillakin on oikein tuollaiset tietokoneet sun muut systeemit käytössä :D

itse siis tein 4 pyörä suuntauksen (harjanvarren ja aurauksen mittaus työkalun avulla) omaan 300E mersuun, kun talvella vaihdon kaikki taka-akselin tukivarret + puslat ja etupäähän toisen raidetangon... reilun 20 000 km ajojen jälkeen eturenkaista (235/40 18 ) ei huomaa mitään kulumista ja takarenkaistakin (265/35 18 ) vain sen, mitä niillä on "kuovitettu"...
takarenkaatkin myytiin mulle sellaisilla tiedoilla, että kyllä ne kuulemma ehkä juuri sen 10 000 km kestää, jos ei kauheasti kaahaa... mun ajotyylillä ne vaikuttais kestävän kuitenkin reilusti yli 70 000 km ajot :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Ke 14.12.2005 18:58
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Auto on w 124 vm 91, 250 D sedan. Ongelma on mielestäni just tuo säätöarvojen sallittu laajuus. Eli sieltä ylä- ja ala-arvoista pitää löytyä se oikea ja tähän tarvitaan guru. Normi asetaja saa sen arvojen väliin mutta ei oikein.
jlzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 20.07.2010 18:56

Viesti Kirjoittaja jlzki »

Oman W124 200E:n sain 0,1millin tarkkaan ohjearvoille Facomin"naruvehkeellä". nuo arvot pitää paikkansa,jos auto jätetään nosturille,Ite kumminkin säädin oman mielen mukaseksi.(huom. isot toleranssit).
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Ke 14.12.2005 18:58
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Mennään varmaan sitten tonne Sastamalaan katsomaan, kun on tuttujakin siellä. Camberin saa sitten laittaa varmaan lähelle nollaa. Saako 124 kulkemaan suoraan, niin ettei väännä oikealle tien kallistuksen mukaan ?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

saa, ja eikös dealerin kuvassa olekkin semmoiset arvot jolla se saadaan näin menemään ;)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mesujusa kirjoitti:Saako 124 kulkemaan suoraan, niin ettei väännä oikealle tien kallistuksen mukaan ?
ainakin tuo oma 200E kulki suoraan, kuin juna :shock: tosin siinä on 195/65 15 renkaatkin... ei puolla kumpaankaan suuntaan, eikä sillä ajaessa huomannut edes uria... en kyllä usko, että oma 300E sen kummempi olis samoilla renkailla :roll: eli kyllä se mahdollista on...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
kuuno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 24.08.2004 18:23
Paikkakunta: kankaanpää

Suoraan kulkemista

Viesti Kirjoittaja kuuno »

Missähän pajalla saa mersun meneen suoraan varmasti?
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

w124 kulmat

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Kyllä oma satalankku tuli kuntoon tuolla Sastamalan euromasterilla.
Kaverin nimeä on varmuudella muista,olisko ollut Lepistö.Mutta,eipä silti ei taida kukaan muu olla asiaan siellä perehtynytkään.

Kaveri sanoi,että auto pitää kulkea suoraan ja niinhän se menee.Eikä syö renkaita!
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18026
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllähän 124:n saa hyväksi ajettavaksi.

Pitää muistaa että säädölle osineen ja vaihtotöineen saattaa tulla hintaa enemmän kuin auton arvo on ja ellei anna korjaamon laittaa tarvittavia osia ei pidä myöskään valittaa että
"se ja se korjaamo ei saanut mersua kulkemaan suoraan"

Tämä ei liity mitenkään mesujusan autoon, mainitsinpahan vaan.
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Ke 14.12.2005 18:58
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Näinhän se on. Kaikki tarvittavat paikat pitää uusia ja niitä on paljon ajetussa 124 :ssa paljon. Näin olen antanut tehdäkin. Apusimpukkaa ja ohjausiskunvaimenninta en ole vaihtanut. Noi häränsilmät ja takavarret on kaikki vaihdettu. Samoin raidetangot ja etualapallot. Muut väljät on sorkkaraudalla väännelty, eikä kuulemma ole väljää. Mutta näyttäisi siltä, että arvoissa on korjaamista kommettien perusteella. Miksi homma lähtee sitten menemään vääriin säätöihin ?

> onnettomien sattumien summa usein, eli tietämätön säätäjä tekee vääriä säätöjä ja homma kertautuu toisensa jälkeen huonolla tuurilla. Korjaamo säätä auton säätöarvojen toleranssin väliin, käy kojeajolla ja toteaa, puoltaa > käännetään vielä tonnepäin että kulkee suoraan. No vähän aikaa hyvä ja sitten rengas kuluu ja taas mese puoltaa. Tätä se on ollut.
kuuno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 24.08.2004 18:23
Paikkakunta: kankaanpää

124 menee suoraan

Viesti Kirjoittaja kuuno »

Ei vaan ole saatu menemään suoraan vaikka kaikki palikat on vaihdettu ja säädelty yhdellä sun toisella pajalla, täälläkin hyväksi mainitulla. Parin vuoden aikana. Mikähän siinä on vialla? auto on 124 farkku.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

napa kirjoitti:reilun 20 000 km ajojen jälkeen eturenkaista (235/40 18 ) ei huomaa mitään kulumista ja takarenkaistakin (265/35 18 ) vain sen, mitä niillä on "kuovitettu"...
takarenkaatkin myytiin mulle sellaisilla tiedoilla, että kyllä ne kuulemma ehkä juuri sen 10 000 km kestää, jos ei kauheasti kaahaa... mun ajotyylillä ne vaikuttais kestävän kuitenkin reilusti yli 70 000 km ajot :roll:
Ihan OT, mutta olik nuo ne nexenit/ Roadstonet? En ole vielä omiani alta pois kaivanut, mutta kai se talvikumiaika kohta jo on, niin sitten on kiva verrata kulumista, jos sattui olemaan samat renkaat.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

RH kirjoitti:
Ihan OT, mutta olik nuo ne nexenit/ Roadstonet? En ole vielä omiani alta pois kaivanut, mutta kai se talvikumiaika kohta jo on, niin sitten on kiva verrata kulumista, jos sattui olemaan samat renkaat.
juu oli, itse olen erittäin tyytyväinen niihin 8) eturenkaat tais olla jotku marshall tai jotain... mutta takarenkaiden kuluminen tosiaan aivan minimaalista ajokilometreihin ja "kuovitus yrityksiin" nähden :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18026
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Korjaamo säätä auton säätöarvojen toleranssin väliin, käy kojeajolla ja toteaa, puoltaa > käännetään vielä tonnepäin että kulkee suoraan. No vähän aikaa hyvä ja sitten rengas kuluu ja taas mese puoltaa. Tätä se on ollut.
Puoltamisen saa useimmiten pois casterin säädöllä ja tarvittaessa taka-aurauksen pienellä viilauksella.
Rengaskoko ja vanteiden ET vaikuttaa ja niihin kannattaa kiinnittää huomiota jos ei muuten tunnu onnistuvan.
Myös rengaspaineilla voi vaikuttaa asiaan.

Eturenkaiden kuluminen jommasta kummasta laidasta kertoo useimmiten siitä ettei auraus ole kohdallaan.
Ellei eturenkaiden välissä ole sitä Beissbarth-tankoa :lol: kun aurausta säädetään pitää säädöt laittaa niin että aurausta on enemmän kuin keskivertolukeman verran.

Aurauksen ollessa kohdallaan sitä ei tietenkään pidä muuttaa puoltamisen vähentämiseksi - ja camber säätö muuttaa aurausta reilusti, caster vähemmän.

Ja sitten on tosiaan niitä tapauksia että tuntuu mahdottomalta, aina jokin ominaisuus mättää eikä saa selville mikä kun ei ihan kaikkea vaihdeta.

Autojahan ne vaan, ja me vaan ihmisiä :D
kuuno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 24.08.2004 18:23
Paikkakunta: kankaanpää

124 menee suoraan?

Viesti Kirjoittaja kuuno »

On tosiaan vaihdettu uuteen kaikki palikat. Narinanivel toiselle puolelle kaks kertaa kun ei ollu rasvaa uudessa ja kesti vaan noin 6 kk. Renkaat on ihan alkup. kokoiset ja toiset 205/55 16. Renkailla ei vaikutusta ajettavuus aina samanlaista.
Vastaa Viestiin