w124 sähkölasien jumitus -> moottorin irrotus
w124 sähkölasien jumitus -> moottorin irrotus
Taustaa: Sähkölasin napista painaessa naksahtaa, mutta ikkuna ei liiku, joten ilmeisesti sähkölasien nostimen moottori jumissa. Etuoven verhoilu on irti, mutta siihen tyssäsi.
Miten saan sen moottorin irrotettua tai vaihtoehtosesti lasia laskettua?
Nii, takaovessa on sama tilanne, joten siihenkin sitte vinkkejä. Ilmeisesti takaovessa liikuttelu on vaijerilla?
Haulla yritin, muttei mielestäni löytynyt tarpeeksi. Muilla oli kyllä samoja ongelmia, mutta vastauksia ei oikein tainnu tulla.
Miten saan sen moottorin irrotettua tai vaihtoehtosesti lasia laskettua?
Nii, takaovessa on sama tilanne, joten siihenkin sitte vinkkejä. Ilmeisesti takaovessa liikuttelu on vaijerilla?
Haulla yritin, muttei mielestäni löytynyt tarpeeksi. Muilla oli kyllä samoja ongelmia, mutta vastauksia ei oikein tainnu tulla.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Oli tuossa omassa matikissa 3kpl sähkölasin moottoreita jumissa kun auto meille tuli. Niissä oli vaan kulmavaihteet täynnä ruostemoskaa ja alkoivat pelittään putsauksella.
Aikaa operaatiosta sen verran ettei moottorien irrotuksesta muistu mitään kikkoja mieleen, mutta kyllä se mekanismi sieltä pois mahtui vaikka se oli yläasennossa.
Juu takalasi liikkuu vaijerilla.
Olipas paljon apua näistäkin neuvoista
Aikaa operaatiosta sen verran ettei moottorien irrotuksesta muistu mitään kikkoja mieleen, mutta kyllä se mekanismi sieltä pois mahtui vaikka se oli yläasennossa.
Juu takalasi liikkuu vaijerilla.
Olipas paljon apua näistäkin neuvoista

-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Kiitti vinkeistä. Mut siis otin neljä (vai viisi?) mutteria auki, jotka olivat siinä etupuolella näkyvissä. Nämäpä eivät paljon auttaneet, vaan pitäisi se moottori jotenkin muuten saada irti. Ilmeisesti jos lasi on yläasennossa jumissa, on sen verran tiukassa toi koko systeemi, ettei lähde ihan helposti. Mutta siis kikkoja, onko niitä?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Kyllä koko mekanismi moottoreineen pitäisi saada pois, vaikka onkin lasi yläasennossa. Itse keplottelin mekanismin irti oven takareunasta alkaen. Lasinnostimen liukupalat pitäisi saada siitä kiskosta irti ja sitten kisko mäkeen edestä.
Itse teippasin lasin yläasentoon, jottei se tullut näpeille sieltä.
Itse teippasin lasin yläasentoon, jottei se tullut näpeille sieltä.
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
Kato ny vielä onko varmasti kaikki pultit auki, kyllä se mekanismi kohtuu vaivalla sieltä pois lähti, muistaakseni jopa helposti.
Ja niitä pelkkiä moottoreita tuskin saa autossa paikallaan irti, sen verran tiukkaan ne oli ainakin mulla juuttunu siihen mekanismiin.
Onko ne nostimet jumissa myös ovipellissä vai ainoastaan lasissa, eli liikkuuko koko paketti mihinkään suuntaan?
Ja niitä pelkkiä moottoreita tuskin saa autossa paikallaan irti, sen verran tiukkaan ne oli ainakin mulla juuttunu siihen mekanismiin.
Onko ne nostimet jumissa myös ovipellissä vai ainoastaan lasissa, eli liikkuuko koko paketti mihinkään suuntaan?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Mun 300ce:ssä lasinnostin hässäkkä oli tehtaan jäljiltä kiinnitetty niiteillä.Piti porata ne pois.jotta sai irti.Takaisin laitto uusilla pulteilla.Hammaskaaresta oli 5 hammasta kulunu poikki.Naksutti eikä nostanut lasia.Joutu käsin vähän auttelee.ett sai lasin ylös.Uusi kaari Vehosta 170e.Hitsaustakin tuli kokeiltua.mutta ei kauaa kestäny.Se uusi kaari oli erilaista metallia hampaiden kohdalta kuin vanha.Oliskohan jotenkin karkaistua.
Yhden kesän kesti hitsatut "tekohampaat".Tuli talvi ja pakkaset.Tupakkimies kun olen.Piti ikkuna tietysti saada auki.Kuului 5 kertaa naps.Kaikki hitsatut hampaat poikki.Ei kestäny pientä jäätymistä.Silloin riitti ja hain uuden kaaren Vehosta.Eikä enää ongelmia sen ikkunan kanssa.Se ikkunan säätö vaan oli vaikea,ett sai istumaan hyvin.Karmiton kun oli.
Sen verran arvokas uusi kaari oli,että harkitsin tarkoin milloin sitä ikkunaa oikein availee.
Sen verran arvokas uusi kaari oli,että harkitsin tarkoin milloin sitä ikkunaa oikein availee.
Re: w124 sähkölasien jumitus -> moottorin irrotus
Lähtihän se systeemi sieltä irti. Tosiaan vaikka mutterit oli kaikki irti, eihän se mihinkään liikkunu. Piti ottaa leka kouraan ja mäiskiä ihan kunnolla, että irtos. Kaikki oli ehjää, mutta jumissa. Eli kulmavaihde vaati herkistelyä ruuvipenkissä. Takaisinkin onnistuin saamaan kohtuullisella hikoilulla koko systeemin. Kiitokset vaan ohjeista.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün