w124 sähkölasien jumitus -> moottorin irrotus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

w124 sähkölasien jumitus -> moottorin irrotus

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Taustaa: Sähkölasin napista painaessa naksahtaa, mutta ikkuna ei liiku, joten ilmeisesti sähkölasien nostimen moottori jumissa. Etuoven verhoilu on irti, mutta siihen tyssäsi.

Miten saan sen moottorin irrotettua tai vaihtoehtosesti lasia laskettua?

Nii, takaovessa on sama tilanne, joten siihenkin sitte vinkkejä. Ilmeisesti takaovessa liikuttelu on vaijerilla?

Haulla yritin, muttei mielestäni löytynyt tarpeeksi. Muilla oli kyllä samoja ongelmia, mutta vastauksia ei oikein tainnu tulla.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
TeemuL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 05.08.2008 16:39
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja TeemuL »

Mulla on coupe mut idis kait hyvin samanlainen. Moottori on siä oven etu ja alalaidassa. On hyvin näkysällä, ja siihen menee yllättäen kaksi karvaa. Muisti kuvani mukaan sinne tulee jatkuva plussa(?), eli maata katkotaan. Moottorin irroituksen jälkeen saat ainakin ikkunan laskemaan.
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

Oli tuossa omassa matikissa 3kpl sähkölasin moottoreita jumissa kun auto meille tuli. Niissä oli vaan kulmavaihteet täynnä ruostemoskaa ja alkoivat pelittään putsauksella.
Aikaa operaatiosta sen verran ettei moottorien irrotuksesta muistu mitään kikkoja mieleen, mutta kyllä se mekanismi sieltä pois mahtui vaikka se oli yläasennossa.
Juu takalasi liikkuu vaijerilla.
Olipas paljon apua näistäkin neuvoista :roll:
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Kiitti vinkeistä. Mut siis otin neljä (vai viisi?) mutteria auki, jotka olivat siinä etupuolella näkyvissä. Nämäpä eivät paljon auttaneet, vaan pitäisi se moottori jotenkin muuten saada irti. Ilmeisesti jos lasi on yläasennossa jumissa, on sen verran tiukassa toi koko systeemi, ettei lähde ihan helposti. Mutta siis kikkoja, onko niitä?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
osilpi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: Ti 05.04.2005 17:51
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Kyllä koko mekanismi moottoreineen pitäisi saada pois, vaikka onkin lasi yläasennossa. Itse keplottelin mekanismin irti oven takareunasta alkaen. Lasinnostimen liukupalat pitäisi saada siitä kiskosta irti ja sitten kisko mäkeen edestä.
Itse teippasin lasin yläasentoon, jottei se tullut näpeille sieltä.
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

Kato ny vielä onko varmasti kaikki pultit auki, kyllä se mekanismi kohtuu vaivalla sieltä pois lähti, muistaakseni jopa helposti.

Ja niitä pelkkiä moottoreita tuskin saa autossa paikallaan irti, sen verran tiukkaan ne oli ainakin mulla juuttunu siihen mekanismiin.

Onko ne nostimet jumissa myös ovipellissä vai ainoastaan lasissa, eli liikkuuko koko paketti mihinkään suuntaan?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Kiitti. Yritän näillä eväillä ja otan myös silmän käteen...
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari y »

Mun 300ce:ssä lasinnostin hässäkkä oli tehtaan jäljiltä kiinnitetty niiteillä.Piti porata ne pois.jotta sai irti.Takaisin laitto uusilla pulteilla.Hammaskaaresta oli 5 hammasta kulunu poikki.Naksutti eikä nostanut lasia.Joutu käsin vähän auttelee.ett sai lasin ylös.Uusi kaari Vehosta 170e.Hitsaustakin tuli kokeiltua.mutta ei kauaa kestäny.Se uusi kaari oli erilaista metallia hampaiden kohdalta kuin vanha.Oliskohan jotenkin karkaistua.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mul coupes kans niitattu ja hitsaus kestäny jo yli 3 vuotta. Hitsasin ekaa kertaa elämässäni ja bilteman 100 euron täytelankahitsauskoneella. tais käydä tuuri.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari y »

Yhden kesän kesti hitsatut "tekohampaat".Tuli talvi ja pakkaset.Tupakkimies kun olen.Piti ikkuna tietysti saada auki.Kuului 5 kertaa naps.Kaikki hitsatut hampaat poikki.Ei kestäny pientä jäätymistä.Silloin riitti ja hain uuden kaaren Vehosta.Eikä enää ongelmia sen ikkunan kanssa.Se ikkunan säätö vaan oli vaikea,ett sai istumaan hyvin.Karmiton kun oli.
Sen verran arvokas uusi kaari oli,että harkitsin tarkoin milloin sitä ikkunaa oikein availee.
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w124 sähkölasien jumitus -> moottorin irrotus

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Lähtihän se systeemi sieltä irti. Tosiaan vaikka mutterit oli kaikki irti, eihän se mihinkään liikkunu. Piti ottaa leka kouraan ja mäiskiä ihan kunnolla, että irtos. Kaikki oli ehjää, mutta jumissa. Eli kulmavaihde vaati herkistelyä ruuvipenkissä. Takaisinkin onnistuin saamaan kohtuullisella hikoilulla koko systeemin. Kiitokset vaan ohjeista.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Vastaa Viestiin