Pakosarja halki 230ce -88
Pakosarja halki 230ce -88
Käykö muiden nelipyttyisten mersujen pakosarja? Esim.124 tai 201 2litraisen pakosarja.
Tumpelo mikä tumpelo
Kakslitraisessa tenavassani vm-88 on kanssa pakosarjan halkeama siinä missä 2 ja 3-pytyt yhtyvät. Paikkasin sen näin: kone kylmänä, drillikan teräsharjalla ruoste pois, kostutus vedellä ja päälle leivoin Cascon pannukittiä. Sitten vähintään 24 h odottelua (ohjeessa sanotaan niin, kitti laajenee vielä kuivumisen jälkeen kuumetessaan). Homma oli joskus kesäkuussa, toistaiseksi kestänyt hyvin.
kyllä nuo menee yleensä ihan hitsaamallakin
usein kestää ihan migilläkin vedetty sauma, joskus harvoin joutuu turvautumaan valuraudalle tarkoitettuun puikkoon...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Juu. Jos ei oo pahasti halennu, ni hitsautat jossai. Oman w123:n sarjan hitsautin aikoinaa vieraalla, mutta sen on tosin halennu uuestaanapa kirjoitti:kyllä nuo menee yleensä ihan hitsaamallakinusein kestää ihan migilläkin vedetty sauma, joskus harvoin joutuu turvautumaan valuraudalle tarkoitettuun puikkoon...

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
esikuumennus vaan ja normi mikillä, tai sitten sillä valipuikolla saumat. sitten hidas jäähdytys, niin melko varmana taas pitkäikänen pakosarja.
mulla on tohon tehokkaampaan mersuun muokattu pakosarjaa, siihen on hitsattu isompi laippa. niin ihan perus mikillä vedetty. jo vuodenpäivät toiminu ihan hyvin, eikä ole murtumia ollu. isoilla virroilla vaan vetää, että kuumenee kunnolla ja muistaa jäähdyttää hitaasti. ei ainakaan mihkään kraanan alle.
mulla on tohon tehokkaampaan mersuun muokattu pakosarjaa, siihen on hitsattu isompi laippa. niin ihan perus mikillä vedetty. jo vuodenpäivät toiminu ihan hyvin, eikä ole murtumia ollu. isoilla virroilla vaan vetää, että kuumenee kunnolla ja muistaa jäähdyttää hitaasti. ei ainakaan mihkään kraanan alle.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Alkuperäiseen kysymykseen: Nelospytyn kohdalta satsi tulee joko kahdella tai kolmella pultilla kanteen, jossain välissä malli vaihtui. Saattaa silti mennä erisorttinenkin paikalleen. Lisäksi kattipeleissä tulee neloskoneilla lambda kiinni pakosarjaan, eli jos autosi on katillinen niin helpoin hommata myös sellaisen sarja.
Muista tarkistaa satsin tasopinnan suoruus ennen asennusta ja tarvittaessa plaanaa, varsinkin jos hitsataan vanahaa.
Muista tarkistaa satsin tasopinnan suoruus ennen asennusta ja tarvittaessa plaanaa, varsinkin jos hitsataan vanahaa.
