Pakosarja halki 230ce -88

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Arska63
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 24.10.2010 20:09
Paikkakunta: Puolanka

Pakosarja halki 230ce -88

Viesti Kirjoittaja Arska63 »

Käykö muiden nelipyttyisten mersujen pakosarja? Esim.124 tai 201 2litraisen pakosarja.
Tumpelo mikä tumpelo
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

käy mutta 2.3 kanavat saattaa olla isommat,, en tiedä miten 200, onko pienempi vai samanlainen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jokin firma möi ihan kohtuuhintaan ihan peltisarjoja m102:een.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Viesti Kirjoittaja wolf »

Kakslitraisessa tenavassani vm-88 on kanssa pakosarjan halkeama siinä missä 2 ja 3-pytyt yhtyvät. Paikkasin sen näin: kone kylmänä, drillikan teräsharjalla ruoste pois, kostutus vedellä ja päälle leivoin Cascon pannukittiä. Sitten vähintään 24 h odottelua (ohjeessa sanotaan niin, kitti laajenee vielä kuivumisen jälkeen kuumetessaan). Homma oli joskus kesäkuussa, toistaiseksi kestänyt hyvin.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kyllä nuo menee yleensä ihan hitsaamallakin :wink: usein kestää ihan migilläkin vedetty sauma, joskus harvoin joutuu turvautumaan valuraudalle tarkoitettuun puikkoon...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3506
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

napa kirjoitti:kyllä nuo menee yleensä ihan hitsaamallakin :wink: usein kestää ihan migilläkin vedetty sauma, joskus harvoin joutuu turvautumaan valuraudalle tarkoitettuun puikkoon...
Juu. Jos ei oo pahasti halennu, ni hitsautat jossai. Oman w123:n sarjan hitsautin aikoinaa vieraalla, mutta sen on tosin halennu uuestaa :? Ite taas myöhemmi hitsasin vieraalle yhen w124:n sarjan, joka on tainnu kestääki. Nää molemmat on siis hitsattu iha valuraudan hitsaamiseen tarkotetulla puikolla. En tiiä et oliko toi vieras seppä sillo esilämmittäny sitä sarjaa; mie lämmitin uunissa 200:aan ton sarjan minkä hitsasin.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kaverin audin sarja ajettii kuumaks ja hitsattiin migillä ja käärittiin lasivillaan. ja se ainaki sen 2v piti mitä se sillä oli sen jälkee.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

esikuumennus vaan ja normi mikillä, tai sitten sillä valipuikolla saumat. sitten hidas jäähdytys, niin melko varmana taas pitkäikänen pakosarja.

mulla on tohon tehokkaampaan mersuun muokattu pakosarjaa, siihen on hitsattu isompi laippa. niin ihan perus mikillä vedetty. jo vuodenpäivät toiminu ihan hyvin, eikä ole murtumia ollu. isoilla virroilla vaan vetää, että kuumenee kunnolla ja muistaa jäähdyttää hitaasti. ei ainakaan mihkään kraanan alle.
W201 250DT 20V
w201 190E
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Alkuperäiseen kysymykseen: Nelospytyn kohdalta satsi tulee joko kahdella tai kolmella pultilla kanteen, jossain välissä malli vaihtui. Saattaa silti mennä erisorttinenkin paikalleen. Lisäksi kattipeleissä tulee neloskoneilla lambda kiinni pakosarjaan, eli jos autosi on katillinen niin helpoin hommata myös sellaisen sarja.

Muista tarkistaa satsin tasopinnan suoruus ennen asennusta ja tarvittaessa plaanaa, varsinkin jos hitsataan vanahaa. :idea:
Vastaa Viestiin