[KIIRE]vito 108d varoitus valot?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
vito1998
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 06.09.2010 23:13
Paikkakunta: Heinola

[KIIRE]vito 108d varoitus valot?

Viesti Kirjoittaja vito1998 »

käynnistäessä autoa akun ja syylärinesteen varotusvalot syttyivät himmeinä ja jäivät palamaan muiden sammuessa. sammutin auton ja starttasin uudelleen, valot sammui.

3 km ajettuani varotusvalot alkoi palaa taas himmeästi välillä välkkyen.. nesteet ok... auto käynnissä akun navoista 11.38 volttia ja sammuksissa 12.1volttia.. onko akun valo laturista johtuva mutta entä syylärivalo ja entä himmeänä palaminen...

nyt ajon jälkeen ne ei sammuneet ollenkaan...

Kiire!! pakko päästä töihin..

ps. olisko kellään 03-alueella vitoon sopivia talvikumeja 195/85 R15
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Todennäköisesti laturista hiilet menny. Kun laturi lakkaa lataamasta niin mittaristoon syyttyy vähän kaikenlaisia valoja alijännitteestä johtuen. Toi jäähdytys nesteen valon vilkkuminen voi myös johtua hapettumista tai itse anturin hajoamisesta, näin ainakin omassa Vitossa.

Ja vähän käytetyt nasterenkaat vanteineen löytyy 330e. Koko 195/70/15.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

autosi ei lataa,akun jännitteen pitäisi olla n.14v auton ollessa käynnissä!
tarkasta myös että laturin moniura hihna on ehjä ennenekuin laturin hommaat.
lataa akku täyteen niin pystyt ajamaa muutaman kilometrin vaikka korjaamolle JOS laturin hihna on ehjä!
ML W164
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Lainaan topicia kun mulla ei syty "P" ollenkaan mittaristoon. Missä mahtaa olla vika?

Nimim. muutaman kerran jäänyt käsijarru päälle ja jarrut kuluu/haisee..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
vito1998
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 06.09.2010 23:13
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja vito1998 »

täytyy joo tsekkailla hihna ja liitokset..

Kiitoksia vastauksista..

Renkaille ei olekkaan enää tarvetta.. tuli tilattua uudet :lol:
Avatar
vito1998
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 06.09.2010 23:13
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja vito1998 »

joo hihnassa pari pienenpientä jälkeä..
unohtu kertoa et varotusvalot palaa himmeästi virrat päällä myös ilman että auto on käynnissä...

ja huomasin et tyhjäkäynnillä hihna väpättää melkein parisenttiä ylös alas ja pitää outoa läpättävää ääntä..
onko hihna liian löysällä kun saa pisimmältä kohdalta käännettyä suht kivuttomasti 180 astetta eli urat ylöspäin..

onko vika kiristäjässä, laturissa (vapaakytkin) hihna venynyt (automaattinen kiristäjä tapissaan) vai mikä?

valot ja hihna ongelmat vaikuttaa omasta mielestäni laturin vapaakytkimeen....
APUA!!!!!!!

vai maadotuksissa??
Pimeys haittaa jonkin verran :(
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No tuskin se nyt hihnaan liittyy, jos laturi pyörii mukana eikä hihna luista.

Laturi rikki tai jokin siihen liittyvä johdotus...tai ehkä maadoitus jossakin.

...ai niin, :roll: mukava kaivaa esille. Koitappas ryömiä sinne laturiin lähelle ja tarkista, että herätejohtoon tulee virta.

Tämän enempää ei oikein etänä osaa arvuutella, seuraavaksi kaivaisin sen yleismittarin esille.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Laturin vapaa kytkin kannatta tarkistaa jos ei vielä tarkastettu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
vito1998
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 06.09.2010 23:13
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja vito1998 »

mites se kytkin on paras testata.. hihnaa löystyttämällä ja....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Vaikka hihna vallan pois ja sitten pyöritelle kattoo pyöriikö
laturin sisus,
toiseen suuntaan pyörittäessä ei kuulu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

:roll: silmä käteen :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Antakee vinkki miks mulla ei pala se "P" tuolla mittaristossa? lamppu oli ehjä. Käsijarru tuppaa jäämään sitte pääle ja kengät kuluupi..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:Antakee vinkki miks mulla ei pala se "P" tuolla mittaristossa? lamppu oli ehjä. Käsijarru tuppaa jäämään sitte pääle ja kengät kuluupi..
tarkistanut sieltä vivun läheltä sen katkisimen?

koittanut että meneekö tieto merkivalolle?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Antakee vinkki miks mulla ei pala se "P" tuolla mittaristossa? lamppu oli ehjä. Käsijarru tuppaa jäämään sitte pääle ja kengät kuluupi..
tarkistanut sieltä vivun läheltä sen katkisimen?

koittanut että meneekö tieto merkivalolle?
Pitäiskö se syttyä kuitenkin kun kun virrat laitetaan päälle? Mulla ei syty.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
vito1998
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 06.09.2010 23:13
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja vito1998 »

mikä muuten on 98 vuoden viton laturin ampeeri määrä?
en ole kerinnyt purkamaa laturia irti..
huomasin autoa käyttäessä et laturin hihnapyörä pyörii normaalisti mutta nousee savua/höyryä laturista.. lähinnä näyttää höyryltä...
eli joku siel hankaa vastaan kun pompottaa hihnaa.. huomenna aamulla tilaan uuden kunhan joku kertoo minkä tehoisen otan..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Taitaa latureiden tehot vaihdella kovasti varusteiden ja myyntimaan mukaan, mutta ota joku mitä vaikka tuo KL varaosat tarjoaa (tai motonet). Mulla on 143 A mutta sen on sen takia kun on ilmapussit ollut takana ja ne täyttyvät sähkökompuralla.

Varmaan mikä vain 90-120A välillä on jees.

Vanhahan menee sinne sitten kunnostettavaksi eli jokin panttimaksu on käytössä...oikeastaan sama mistä sen ostaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito1998
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 06.09.2010 23:13
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja vito1998 »

kiitoksia vastauksista!

sain laturin irti. laturi pyöri ilman minkäänlaista vastusta.. eli kun sitä pyöräytti niin se pyöri estottomasti pitkän hetken..

päittäinvälystä oli myös parin kolmen millin verran.
mistä siis tiedän että onko siinä vapaakytkintä vai ei?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vito1998 kirjoitti:kiitoksia vastauksista!

sain laturin irti. laturi pyöri ilman minkäänlaista vastusta.. eli kun sitä pyöräytti niin se pyöri estottomasti pitkän hetken..

päittäinvälystä oli myös parin kolmen millin verran.
mistä siis tiedän että onko siinä vapaakytkintä vai ei?
Vapaa kytkin on siinä laturin pyörässä mitä hihna pyöritää(siis jos on)
sen pyörän ulko "kehä" pyörii siihen keskellä olevaan aksellin nähden toiseen suuntaan pyörittäessa mukan ja toiseen suuntaan ei jos vaikka pitää siitä keskeltä jollain avaimella kiinni(ei vapaa kytkintä jos siinä keskellä on iso mutteri)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vapaakytkin on samanlainen kuin vaihdepolkupyörän takaratas, eli jos pidät laturin akselista kiinni ja pyörä pyörii vapaasti molempiin suuntiin on vika ehdottomasti vapaakytkimessä. Akselin tulee seurata vapaakytkintä toiseen suuntaan

-> Vaihdat sen.
-> on tiukassa ja tarvitaan erikoisavain
-> vaihdatat autosähköliikkeessä ?

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin