Apuva!!! käynnistysongelma mäkistartissa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
toniher
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:37

Apuva!!! käynnistysongelma mäkistartissa!

Viesti Kirjoittaja toniher »

eli tänään huomasin että auton seistessä noin 6tuntia nokka kohti ylämäkeä niin käynnistäminen onnistui vasta 3-4 starttauksen jälkeen. Sen jälkeen auto toimi moitteetta. tankissa ainetta neulan yli puolenvälin ja ulkoilma +2.5 astetta. autoon asennetiin viikko sitten webasto joten olisiko vaikutusta aisaan kun auton sammutettuani odottelin kaveria ja näpräsin webastoa muutaman kerran on-off asentoon etsiessäni webaston kellosta kellonajan siirtoa. olisiko saanut ilmaa jostain vai liittyykö tämä siihen.????

Autoni on avantgarde w210 E320 cdi farkku vuosimallia 2002. Yritän huomen aamuna uudelleen jos käynnistyy..........
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Apuva!!! käynnistysongelma mäkistartissa!

Viesti Kirjoittaja tempera »

toniher kirjoitti:eli tänään huomasin että auton seistessä noin 6tuntia nokka kohti ylämäkeä niin käynnistäminen onnistui vasta 3-4 starttauksen jälkeen. Sen jälkeen auto toimi moitteetta. tankissa ainetta neulan yli puolenvälin ja ulkoilma +2.5 astetta. autoon asennetiin viikko sitten webasto joten olisiko vaikutusta aisaan kun auton sammutettuani odottelin kaveria ja näpräsin webastoa muutaman kerran on-off asentoon etsiessäni webaston kellosta kellonajan siirtoa. olisiko saanut ilmaa jostain vai liittyykö tämä siihen.????

Autoni on avantgarde w210 E320 cdi farkku vuosimallia 2002. Yritän huomen aamuna uudelleen jos käynnistyy..........
:lol: Laita nokka alamäkeen niin auttaa. Siellä löpöputki vuotaa takaisin tankkiin tossa asennossa. Mulla oli sama ongelma vanhassa MB250 kanssa. Tossa vasemmassa kuvassa parkkipaikka on loivasti viisto ja pakilla kun parkkeeraa keula alaspäin niin ei ole mitään hätää. Tällä Mersulla ei niitä ongelmia ei ole ollutkaan.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Maxii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 14.12.2008 12:47

Viesti Kirjoittaja Maxii »

Juu voi koitella sitä vaikka niin että jätät auton joksikin aikaa parkkeihin keula ylämäkeen ja jos ei siitä sit tykkää lähteä käymään niin koitat sitten työntää sen niin että olis keula alamäessä ja toivoa että lähtis sitten käyntiin, ei ehkä ihan työaamuna kannata alkaa koittelee.

Omassa oli kauan vikaa, enkä paljon mitään asialle tehnyt lopulta alko niin paljon vuotaa ettei saanut enää millään ilveellä käyntiin oli sitten keula missä asennossa tahansa. Viankin sitten löysin parissa illassa, ilmaahan siellä oli.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Menekö läpinäkyvissä putkissa ilma kuplia jos niin Poltoaine putkien orenkaista vuotaa ilmaa järjestelmään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
toniher
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:37

Viesti Kirjoittaja toniher »

eihän se saisi vaikuttaa missä asennossa keula on. en ole vielä ehtinyt tutkia että onko ilmakuplia putkessa eikä paljon kiinnostaisi....miksi se ilmavuoto esiintyisi ylämäkeeen startattaessa?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

toniher kirjoitti:eihän se saisi vaikuttaa missä asennossa keula on. en ole vielä ehtinyt tutkia että onko ilmakuplia putkessa eikä paljon kiinnostaisi....miksi se ilmavuoto esiintyisi ylämäkeeen startattaessa?
ilma tulee sopivaan kohtaan niin että jää tyhjää tilaa ennen siirto/korkeapaine pumppua lisäksi nokka ylös päin niin osa pääsee valumaan taksin tankkin kun tulee korvaus ilmaa putkeen
(jos ei kiinosta tutkia niin jätä auto aina nokka alspäin jos siinä asenossa lähtee käymään...sillä siitä pääsee ainakin siihen asti kun vaiva pysyy muuttumattoman...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
toniher
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:37

Viesti Kirjoittaja toniher »

Webaston asennus viikko sitten osoittautui yhdeksi vikakohteeksi. T-haaraliittimellä ryöstetty polttoaine tankista tulevalta putkesta. Maanantaina selvinnee kun asennetaan putki suoraan tankkiin
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

toniher kirjoitti:Webaston asennus viikko sitten osoittautui yhdeksi vikakohteeksi. T-haaraliittimellä ryöstetty polttoaine tankista tulevalta putkesta. Maanantaina selvinnee kun asennetaan putki suoraan tankkiin
Eli siinä olikin itse aiheutettu vika
(CDI härveleihin ei voi laitella webastoa ihan miten sattuu, niin kuin vanhempiin) ei välttämättä ole kokko vika mutta suuri vaikutus sillä on(päästää ainetta takaisin tankkin...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
toniher
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:37

Viesti Kirjoittaja toniher »

mitä putkia sieltä kannattaa tutkia ja tiivisteitä jotka sitten yleensä alkavat vuotamaan. eli mitkä kohdat ovat yleisimmät`?
kiitoksia jo etukäteen hyvistä vastauksista!
toniher
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:37

Viesti Kirjoittaja toniher »

Jep.....nyt on firma laittanut eberin putket tankkiin ja sama vika ilmeni tänä aamuna. lähti käyntiin mutta hörähti sammuksiin ja toisella startilla ei käyntiin kunnes vasta kolmannella. Taitaapi olla nyt oikeasti tarpeen tutkia ne putket ja tiivisteet. Näköjään ensimmäiset pakkaset vielä korostavat oireita..kertokaapa onko muita mahdollisia paikkoja joita kannattaa tutkia kuin pelkästään nämä "läpinäkyvät" putket ja o-renkaat?
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 897
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Oliko eberi lämmittänyt autoa ennen starttia kun ei heti hörähtänyt käyntiin ja jos oli, niin montako minuuttia se oli ollut päällä ennen starttia?
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

toniher kirjoitti:Jep.....nyt on firma laittanut eberin putket tankkiin ja sama vika ilmeni tänä aamuna. lähti käyntiin mutta hörähti sammuksiin ja toisella startilla ei käyntiin kunnes vasta kolmannella. Taitaapi olla nyt oikeasti tarpeen tutkia ne putket ja tiivisteet. Näköjään ensimmäiset pakkaset vielä korostavat oireita..kertokaapa onko muita mahdollisia paikkoja joita kannattaa tutkia kuin pelkästään nämä "läpinäkyvät" putket ja o-renkaat?
Niin joka vuotinen kylmän tulutua alkava juttu...
suutimien paluu puolen vuoto kannatta myös tarkistaa
orinkulosta vuotaa yleensä putsarin lähtö ja pumpun liitos
(kaikki ne kannatta vaihtaa kerralla)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
toniher
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:37

Viesti Kirjoittaja toniher »

No niin....putket ja tiivisteet vaihdettu mutta ei taaskaan ollut hyötyä...eli tarina jatkuu avoimena....Mistähän sitä nyt alkaisi etsimään "vuotoa" tai vikakohteita.
Eberi on ollut päällä yleensä noin 15-20min ennen käynnistystä.
Eli hörähtää käyntiin iloisesti mutta sammuu sen jälkeen melkein heti.
Minkälainen polttoaine järjestelmä näis on eli löytyskö jotain räjäytyskuvaa?
onko tankissa oma syöttöpumppu ja nokassa nokkapumppu vai miten tämä cdi maailma elää..
Autohan on w210 E320CDI Farmari vm-2002
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Siirto pumppu on siinä kannen pääsä
ilmaa ei siis mene putkistosa?
Suodatin on kunnossa?(uusi)
suutimien paluu puolen vuoto tarkastetu?
onko vika koodeja katsottu *:rila? Jos ei niin seuraavaksi kannatta tehdä se

Sitten menee ikävämäksi...suurpaine pumppu,
suutimet, railipaineen säädin/anturi,
huono kosketus jossain
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
toniher
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:37

Viesti Kirjoittaja toniher »

suodattimet tarkistettu ja uusittu!
palupuolen putket tarkistettu!
kaikki putket tiivisteineen "o-renkaineen" vaihdetttu!
testeri ei anna mitään tuloksia.....
mitäs nyt?
pitääköhän vaihtaa japsiautoon niin ei tartte elää tälläisten ongelmien kanssa...;)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

toniher kirjoitti:suodattimet tarkistettu ja uusittu!
palupuolen putket tarkistettu!
kaikki putket tiivisteineen "o-renkaineen" vaihdetttu!
testeri ei anna mitään tuloksia.....
mitäs nyt?
pitääköhän vaihtaa japsiautoon niin ei tartte elää tälläisten ongelmien kanssa...;)
käynistys testissä kaikki arvot kohdallan?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Oisko jokin suutin ruvennut vuotamaan.
Onko siirtopumpun luona havaittavissa ulospäin vuotoa?simmäiseksi käyttää
Kannattaa emsin käyttää testerissä,
Cdi koneet on aikalailla samoja ,oli sitten 4,5,tai 6 sylinterinen kone.

Laita hakuun vuoto tai suutin .
esim;

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=suutin
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

toniher kirjoitti: palupuolen putket tarkistettu!
entä ne suutimien pallu puolen vuodot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin