Vauhtipyörät....
Vauhtipyörät....
Olen tässä nyt törmännyt ongelmaan joka koskee Mersun vaihdelaatikoita ja vauhtipyöriä. Eli minulla on C-malli, 200 diesel. Otin siitä viallisen vaihteiston pois, ja siinä on tälläinen ns. pitkä kytkinakseli. Vierellä minulla on muuten samanlainen laatikko, mutta siinä on lyhyempi kytkinakseli. Mittaeroa on noin 2.5 cm. Toinen on siis käsittääkseni tarkoitettu massavauhtipyörälle, ja toinen ei. Kumpaan laatikkoon kuuluu massavauhtipyörä? Jos vaihdan autooni toisenlaisen vauhtipyörän, käykö tämä lyhytakselinen laatikko silloin autooni?
En tiedä näistä nykyisistä moottoreista mutta, omakohtaisena kokemuksena jotka perustuu 230 suoran kuutoskoneen runkolaakereitten
kestävyyteen suosittelen kampiakseli-vauhtipyörä yhdistelmän tasapainottamista jos vauhtipyörä vaihdetaan.
kestävyyteen suosittelen kampiakseli-vauhtipyörä yhdistelmän tasapainottamista jos vauhtipyörä vaihdetaan.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969