Vauhtipyörät....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Maage
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 12.11.2010 20:43

Vauhtipyörät....

Viesti Kirjoittaja Maage »

Olen tässä nyt törmännyt ongelmaan joka koskee Mersun vaihdelaatikoita ja vauhtipyöriä. Eli minulla on C-malli, 200 diesel. Otin siitä viallisen vaihteiston pois, ja siinä on tälläinen ns. pitkä kytkinakseli. Vierellä minulla on muuten samanlainen laatikko, mutta siinä on lyhyempi kytkinakseli. Mittaeroa on noin 2.5 cm. Toinen on siis käsittääkseni tarkoitettu massavauhtipyörälle, ja toinen ei. Kumpaan laatikkoon kuuluu massavauhtipyörä? Jos vaihdan autooni toisenlaisen vauhtipyörän, käykö tämä lyhytakselinen laatikko silloin autooni?
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Lyhyt akseli kuuluu kaksimassavauhtipyörälliseen malliin vauhtipyörän ollessa tuossa versiossa paksumpi.
300td -91, manuaali.
Maage
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 12.11.2010 20:43

Viesti Kirjoittaja Maage »

eli jos hommaan tuollaisen kaksimassavauhtipyörän ja laitan sen autooni, tarvitsenko muuta että lyhytakselinen laatikko käy autooni?
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

En tiedä näistä nykyisistä moottoreista mutta, omakohtaisena kokemuksena jotka perustuu 230 suoran kuutoskoneen runkolaakereitten
kestävyyteen suosittelen kampiakseli-vauhtipyörä yhdistelmän tasapainottamista jos vauhtipyörä vaihdetaan.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
JukkaL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ke 23.07.2008 23:36
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JukkaL »

Tuo kai passaa heittämällä 250d 20v nii myy mulle ja osta uus :?
Vastaa Viestiin