190E "No Hope"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

190E "No Hope"

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

Uusi mesen omistaja ilmottautuu. Ostin heinäkuussa tämmöisen 190E.
Auto on uuden karhea -83. Varusteita on hurjasti, on jopa tehostin ja sähkö kattoluukku ja keskuslukko. Ajettu on 420 tuhatta ja risat. Ajoltaa on ihan hyvä mutta aivan sairaan löysä alustaltaan. Olenhan ajanut tällä autolla hurjat 7km itse. Muuten auto on kulkenut trailerin päällä, kun on pois kilvistä.

Ostaessa katsoin autoa jotta eihän tämä ole kuin pinnalta vähä rapea. Arvasin jotta kromikaarien "haagertien" alla on todennäköisesti vähä rapeaa. Katsoin pohjan tarkasti, mutta en riittävän tarkasti näin jälkeen päin ajatellen. Auto on katsastettu maaliskuulla, mutta moitintaa on tullut virtalukosta. Ihmettelen kyllä kuinka muka on ollut mahdollista jotta ei ole pompannut ruostevaurioista jotka on takalokasuojissa valtavat. Takalokasuojien etuosat ja takaosta on ihan pehmeät. Nyt kun on otettu kummatkin etulokasuojat pois niin näkyy ruostereiät olevan kummallakin puolella samalla kohtaa. Kuvista näkee.

Auton korjausta ei helpota yhtään se jotta vanha omistaja ei ole osannut korjata autoa. Ei ole pysynyt hitsi saati rälläkkä mitenkään kädessä. Löysin tänään semmoisia paikkauksia jotta oksat pois.Ei sillä jotta itse olisin parempi mutta tuo jälki on kyllä todella surkeaa. Oli nimittäin paljasta peltiä 2 päällekkäin noin 15x15cm alueella. Toisesta kohtaa ei osattu leikata vanhaa ruosteista peltiä pois vaan pelliä päälle vaan räkimällä ja laatu on taattu. Nyt olen tänään 2.10 leikannut vanhat paikat pois. Laitan kuvia jos muistan ottaa näistä kohdista. Takakulma on pökätty johonkin viime talvena todennäköisesti. On nimittäin "korjattu" surkeasti pakkelilla ja "hitsaamalla". Oli paljaalla pellillä kun ostin auton. Maalasin sen heti ensimmäisenä jotta ei ihan heti märänny siitä käsiin.

Autoa on nyt n.12 tuntia hitsattu eikä yhtään reikää ole vielä saatu loppuun asti paikattua :lol: On nimittäin vaikia paikka korjata semmoista kohtaa mitä ei ole olemassa :D Vasen takalokasuoja on nyt työn alla sen paikan vaikein reikä on kohta korjattu. Eli se lokasuojan sisäpuolen etuosa, kynnyksen pala. Se kotelo kynnyksen päässä on kadonnut täysin, ja perän korvake oli ruostunut/revennyt vähän irti.


Mesessä ei ole yhtään paikkaa missä ei ole ruostetta.
Etulokasuojat, takaluukku, ovet, takakaaret on menetetty. Ei kannata korjata. Olen haalinut tässä muutaman kuukauden aikana vähän osia.
Olen hankkinut ovet joissa yhdessä on vain sormenpään kokoinen ruoste rupi. Takaluukku jossa on vähä korjattavaa. Korjauspellinä takakaaret ja etulokasuojat. Ovipahvin kuskin oveen ja ehjän veivin oveen. Kallistuksen vakaajan raudankin. Keskimmäisten ilmasuuttimien muovinkin hommasin ku oli särjetty. Vaihdoin sen tänään 2.10, ei ollut paha nakki.


Autoa korjaan sen minkä armeijalta kerkeän, suunnitelmissa on sen verran jotta auto maalataan ensi keväänä. Värinä on sitten???? se päätetään myöhemmin. Autosta tulee todennäköisesti astetta tylymmän näköinen. Esim levitetyt pellivanteet on haaveena.
Moottori asia on vähän auki vielä jotta mitä sinne tulee???
Auto on ostettu puhtaasti projektiksi, joten kiirettähän minulla ei ole ja pelliä saa rahaa vastaan. :D Kaikki sanovat jotta aja paaliin eihän tuota korjata kannata, eikä kyllä kannattaisikkaan mutta minulla on kova pää :lol:

Kuvia lähtötilanteessa

Päivitän tätä kunhan kerkeän taas tekemään jotain. Kuvia laitan lisää kunhan saan joskus otettua.
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

no eipä ainakaan kukaan voi syyttää että ehjän raiskaisit :lol: ... itelläki sillontällön tulee mieleen tehdä hiukan kaarimuutoksia yms muttei viitti ehjä pelliä alkaa pienistämään... sama idea tuli aikanaan kun korollaa hitsasin jokanurkasta jne.. et siihen ois voinut laittaa vähän kaarilevityksiä mutta en sitten lopulta oikein ehtinytkään kun aika oli rajallinen ja kaaripullistukset ois vieny enempi aikaa jne..onnea rojektiin :wink:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

Juu. En ajatellut tehdä hirveitä korin muutoksia. Ajatus on vähän semmoinen sleeper tyylinen auto on tulossa. Jotta kun joku katsoo jotta eihän tommoinen paska mihinkään kulje niin se lähteekin kuin hauki rannasta.

Lisäsin kuvia varaosaovista ja luukusta ja ruostevaurioista. Joita olen lähtenyt korjaamaan. Kuvien laatu ei ole hääppöinen kun olen kännykällä napsinut ku en ikinä muista kameraa ottaa mukaan.


En osaa suoraan laittaa tänne. Ei tuo img homma oikeen toimi ainakaan itsellä.

http://s1092.photobucket.com/albums/i404/TeenStar190/
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sun kuvan alla tai vieres lukee photobucketissa "IMG code", kopsaa se tänne ni tulee kuva.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
puuhapena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ti 23.02.2010 21:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Katoppa, tutun näköiset ovet.. 8)
Eiköhän tuosta vielä auton synnytä jos intoa vaan piisaa..
Mb C180 A
ex-MB 190E 2.6A

Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

Juu tähänhän ne ovet sitten tulee aikanaan. Tänään taas kaverin kanssa vähän parsittu kasaan päin autoa. On vain vaikea luoda semmoista tyhjästä mitä ei ole koskaan ollut. Kuskin etulokasuojan paikka vaatii vielä peltiä, paljastui vain lisää reikiä kun sai osan matkaa hitsattua :lol:
Takaa paikkasin vähän kans ja taittelin sinne sopivan palan jo valmiiksi odottamaan seuraavaa kertaa. Päivällä ostin vähän alustamassaa, kotelosuoja ainetta ja tota pohjamaalia. Lisäsin kuvia. Löytyi semmoinen hieno "hitsattu" paikka jälleen.....

Joku oli vetässyt vähän palaa pois rälläkällä ja sitte "hitsannut" vähän silikoonilla pelliä kiinni etulokasuojan alle. Kiitän tämän tekijää erittäin "hienosta" jäljestä... Olisi jättänyt tekemättä silloin... Mutta eipä siinä jatketaa parsimista taas ensi kerralla

Kuva
Silikooni paikkaus.....

Kuva

Vas takalokasuoja on tässä tilanteesta etupäästä, on vain vaikea tehdä tota kaaren loppu osaa kun ei ole ikänä ollutkaan sitä pätkää :lol:

Kuva
Tässä on saman lokasuojan takapään tilanne tällä hetkellä.

Kuva

Etulokasuojan alaosan tilanne tällä hetkellä, kesken vielä.


Auton nykytilanne
Kuva
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

Tänään taas vähän jatkui. Hitaasti mutta varmasti....
Kuva

Kaveri hitsasi tuohon pikku paikan taas. Enään kynnyksen puolella pikku reikä niin eka reikä on paikattu!!!! :lol:

Kuva
Minä itte hitsaan takakulmaa vähä palaa. En hokannut sitten ottaa kuvaa siitä paljonko sain valmiiksi sieltä.
bbow114
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: La 13.02.2010 19:48

Viesti Kirjoittaja bbow114 »

Noita punaisia rost stoppeja ei kannattaisi laitella, niiden päälle ei kannata kittailla eikä oikein muutakaan.
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

bbow114 kirjoitti:Noita punaisia rost stoppeja ei kannattaisi laitella, niiden päälle ei kannata kittailla eikä oikein muutakaan.
Juu tiedän tuon. Tuo rost toppi on vain sen takia esim tossa kaaressa kun suhuuttelin ihan vain pullon lopun tuoho :lol:. Kaari menee vaihtoon kummiskin. Tossa takavalon työnä sitä on vain sen takia kun siinä näkyi paljas pelti ja tuo oli ainoaa mitä löytyi varastosta silloin. Se pitää muutenki hioda takaisin pellille ja paklata ja maalata. Noissa pohjan reikien paikassa lyön vain massan ja kotelosuojan tuon päälle. Öljyän sitte aikaanaan kaikki kotelot.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

No eihän tuo ole edes paha viel. Oma oli vielä pahempi. :lol: Ja rehellinen mielipide:
Ei paskankaan järkeä alkaa korjaamaan, osta terveempi auto. :lol:
Paaliin olis toi omakin pitäny viedä heti. Toisaalta se palvelee jo viidettä vuotta luotettavasti... vaan niin olis ollu helpompaa etsiä se tervekorinen auto.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Whaeva kirjoitti:vaan niin olis ollu helpompaa etsiä se tervekorinen auto.
niihä sitä luulis.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

Noo :lol: mulla taitaa olla liikaa aikaa ja rahaa kun tätä rupesin remppaamaan :lol:
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Viesti Kirjoittaja mamu »

/pakko-OT

budjetilla 0-1200e on jo melkein mahdotonta löytää sopivan siedettävää mersua LÄHELTÄ. Jossai v*tun norjassa tai etelänavalla kyllä on. Hintaa täytyy laskea sen autonropposen haullekin. Ja kyllähä se vituttas lähtee 500km päähän toteamaan, että myyjä puhu ihan sontaa ja kyseessä romu.
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

Tänään taas vähän eristyi. Tuli vähän lurkattua jo toisellekkin puolelle mitä sieltä löytyy :lol: Näyttää siltä jottei hyvältä näytä. :lol:

Kummiskin vähän kuvia

Kuva Eka reikä paikattu umpeen :D

Kuva Tässä takakulma. Enempää ei oikein voi tätä kulmaa paikata enää ilman uutta kaarta.

Kuva Toinen puoli. Hieman rapeaa. Ei ihan yhtä rapea kuin toinen puoli ainakaan vielä näyttänyt siltä.


Kuva Samalta puolelta. Pitää ottaa iskari irti jotta saa leikattua tarpeeksi peltiä pois.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Hattua täytyy nostaa kun tuon kuntoista jaksat kunnostella.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Maxii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 14.12.2008 12:47

Viesti Kirjoittaja Maxii »

Joo voi juku :D Edes mun 73 vuoden kupla ei oo noin happamassa kunnossa vaikka seisos 6 vuotta putkeen pressun alla pihalla, sitäkin oon kyllä laskenut että viimeisen kolmen vuoden aikana n.40 tuntia hitsannut :) Joo mutta kiva on seurata kun muut jaksaa ahertaa.
Avatar
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
Paikkakunta: Tellus

jo

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

Kyllä on työmaata! :D
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

Juu eihän tästä enää hyvää saakkaan mutta parhaani mukaan eheytän. Joissain kohdissa on pakko vähän oikaista kun ei ole enää mitään mistä ottaisi mallia. Ei kaikkialla enää ole niitä muotoja mitä on tehtaalta lähtiessään ollut, mutta eiköhän se asiansa aja. Tänään taas vähän jatkui.

Välillä ittestäki tuntuu jotta kyllä saa olla pössöö kun tämmöistä mutta harrastushan tämäkin :lol:
Eileen jäi mainittemata jotta ostin vähän peltiä. Mersun ovi takana.

Kuva
Siitä on jo vähän palaa keritty raapia. Tämän pitäisi kyllä piisata. 1mm tavaraa.

Kaveri väsäs tuon kiinnikkeen tuohon tänään. Kuva

Itse tein kotelon pohjan ja tälläisen pienen sievän reiän tänään. :lol:

Kuva
ion`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 19.06.2010 13:04
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja ion` »

Ei enää tunnu nuo oman tenavan hitsaukset niin "suurilta" vaikka yli 10 paikkaa sinnekkin hitsannut.. :) Mutta näyttää tosiaan olevan työmaata! :D
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

Tänään jatkui taas.

Välillä kyllä tuntuu jotta yks askel eteen niin 2 askelta taakse. 1 ison paikan sain melkein tehtyä nii reiät leviää. Toisen hitsasi kaveri ja löysin 2 isoa reikää lisää etulokasuojasta, no peltiä vaan sinnekkin aikanaan. :lol:

Tämän paikan ajattelin jotta nyt se on hitsattu niin eiköhän vasara mennyt läpitte kulmasta kun vähän naputtelin liika läheltä pehmoista :lol: Siitä tuo pieni yli nyrkin mentävä reikä tuolla alahalla.

Kuva

Oik etukulmasta tuli tälläinen

Kuva

Onkosh täälhä shavua?
Kuva

Että tälläistä tänään.
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

Re: 190E "No Hope"

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

Tuli ostettua foorumin kautta 2.6 etujarrusatulat. Kiitoksia Jean.s. Nyt saa jäähdytetyt levyt eteen. :D
Itse autolle en ole kerennyt tehdä mitään, kun on armeijassa leirikausi meneillään.
Kuva
Kissakin tuli kattomaha mitä loorasta paljastu.

Tälläistä tänään.
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

Re: 190E "No Hope"

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

Nyt on intti loppu! Ohi on 362. Nyt voi taas jatkaa teinitähteäni. Mutta en ole taaskaan keriinnyt sille tekemään mitään :D .
Käyttöautonikin vaihdoin tässä viime vk loppuna. Citroen Xantia break -98 palveli minua 2,5v/lähes 60 tuhatta, mutta nyt se on vaihtunu autoon.

Kuva
TADAA!!! Vapari om605 varustettu -95 s124.

Kuva
Hytistä.

Ajettu vasta 465 tuhatta. Ei ole ilmastointia. Kuskin sähköveivi laskeskelee itsekseen vähän väliä lasia? Mistä lie johtuu?
Muuten pirun hyvä. Muutama kukka mutta ei haittaa menoa. Täysin alkuperäinen mankkaa myöten :lol:
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Re: 190E "No Hope"

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

tuota nuiskis kyllä tuosta vielä painajaiset näkee s-tana..joo niin kannattaa hankkia oikeaa kunnon teollisuusmaalia tuohon pohjan pohja ja pintamaaluuseen ja tietysti kun uutta tehdään niin pestään koko ensin pohja tiskiharjalla ja ämpärivettä(ekaan ämpäriin fairyä) kolmeen kertaan,,siten kannattaa poistaa massat,ainakin reikien ympäriltä ja siitten,, joo tehköön kukin oman autonsa miten parhaaksi näkee,mutta sen voin sanoa että itse nuoruudessani kun rälli escorttia hitsuutin niin totesin että hiekkaan ei hitsi tartu..ei mitään hyvä siitä vielä tulee kun tekeevaan.
TeenStar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 08.08.2010 12:31

Re: 190E "No Hope"

Viesti Kirjoittaja TeenStar »

Juu eipä tästä enää uutta saakkaan. Eipä ole tarkoituskaan :lol: . Juu pitää hakia jotaki oikee kunnon pensseli kamaa kun asiat alkaaa näyttää siltä.
Vastaa Viestiin