Auto on uuden karhea -83. Varusteita on hurjasti, on jopa tehostin ja sähkö kattoluukku ja keskuslukko. Ajettu on 420 tuhatta ja risat. Ajoltaa on ihan hyvä mutta aivan sairaan löysä alustaltaan. Olenhan ajanut tällä autolla hurjat 7km itse. Muuten auto on kulkenut trailerin päällä, kun on pois kilvistä.
Ostaessa katsoin autoa jotta eihän tämä ole kuin pinnalta vähä rapea. Arvasin jotta kromikaarien "haagertien" alla on todennäköisesti vähä rapeaa. Katsoin pohjan tarkasti, mutta en riittävän tarkasti näin jälkeen päin ajatellen. Auto on katsastettu maaliskuulla, mutta moitintaa on tullut virtalukosta. Ihmettelen kyllä kuinka muka on ollut mahdollista jotta ei ole pompannut ruostevaurioista jotka on takalokasuojissa valtavat. Takalokasuojien etuosat ja takaosta on ihan pehmeät. Nyt kun on otettu kummatkin etulokasuojat pois niin näkyy ruostereiät olevan kummallakin puolella samalla kohtaa. Kuvista näkee.
Auton korjausta ei helpota yhtään se jotta vanha omistaja ei ole osannut korjata autoa. Ei ole pysynyt hitsi saati rälläkkä mitenkään kädessä. Löysin tänään semmoisia paikkauksia jotta oksat pois.Ei sillä jotta itse olisin parempi mutta tuo jälki on kyllä todella surkeaa. Oli nimittäin paljasta peltiä 2 päällekkäin noin 15x15cm alueella. Toisesta kohtaa ei osattu leikata vanhaa ruosteista peltiä pois vaan pelliä päälle vaan räkimällä ja laatu on taattu. Nyt olen tänään 2.10 leikannut vanhat paikat pois. Laitan kuvia jos muistan ottaa näistä kohdista. Takakulma on pökätty johonkin viime talvena todennäköisesti. On nimittäin "korjattu" surkeasti pakkelilla ja "hitsaamalla". Oli paljaalla pellillä kun ostin auton. Maalasin sen heti ensimmäisenä jotta ei ihan heti märänny siitä käsiin.
Autoa on nyt n.12 tuntia hitsattu eikä yhtään reikää ole vielä saatu loppuun asti paikattua

Mesessä ei ole yhtään paikkaa missä ei ole ruostetta.
Etulokasuojat, takaluukku, ovet, takakaaret on menetetty. Ei kannata korjata. Olen haalinut tässä muutaman kuukauden aikana vähän osia.
Olen hankkinut ovet joissa yhdessä on vain sormenpään kokoinen ruoste rupi. Takaluukku jossa on vähä korjattavaa. Korjauspellinä takakaaret ja etulokasuojat. Ovipahvin kuskin oveen ja ehjän veivin oveen. Kallistuksen vakaajan raudankin. Keskimmäisten ilmasuuttimien muovinkin hommasin ku oli särjetty. Vaihdoin sen tänään 2.10, ei ollut paha nakki.
Autoa korjaan sen minkä armeijalta kerkeän, suunnitelmissa on sen verran jotta auto maalataan ensi keväänä. Värinä on sitten???? se päätetään myöhemmin. Autosta tulee todennäköisesti astetta tylymmän näköinen. Esim levitetyt pellivanteet on haaveena.
Moottori asia on vähän auki vielä jotta mitä sinne tulee???
Auto on ostettu puhtaasti projektiksi, joten kiirettähän minulla ei ole ja pelliä saa rahaa vastaan.

Kuvia lähtötilanteessa
Päivitän tätä kunhan kerkeän taas tekemään jotain. Kuvia laitan lisää kunhan saan joskus otettua.