Huono käynnistyvyys kylmänä W201

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Huono käynnistyvyys kylmänä W201

Viesti Kirjoittaja steelman »

Vaihdettiin W201:seen suuttimet,ilmamäärämittarin kumikaukalo,suuttimien tiivistekumit ja toiveissa oli että käynnistyvyys paranisi mutta toisin kävi.Lähtee huonommin käyntiin kylmänä,missä mahtaa olla syy??.Ajattelin että olisiko mahdollista että vanhan bensapumpun paine ei enää riitä ruokkimaan tarpeeksi,nyt kun on uudet suuttimet??.Vai olisiko vika määräjakajassa,olen kuullut että näitäkin on mennyt ks.laitteesta.Rikastinsuutin toimii OK,anturi pumpun kyljessä OK ja kannessa oleva 4:napainen anturi joka jollain tavalla liittyy ilmeisesti rikastin toimintaan(MITEN)??? on älyissään.Kaikki systeemit näyttäisi toimivan niin kuin pitää mutta lulla ei vaan syty niin kuin pitää......Eli tässä olisi pähkinä purtavaksi KAIKILLE RUISKUPUOLEN TIETÄJILLE!!!!!!.

Auto on Benz W201 vm.-89 kat.

Edellisessä projektissa kaukalon vaihto vei ks.ongelman mennessään,mutta tää ei tullut hullua hurskaammaksi :( :( :( :( :( :( .

APUVA :!: :!: :!: :!: :!: ........
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Esipaineet?

Viesti Kirjoittaja M.K »

steelman kirjoitti:Ajattelin että olisiko mahdollista että vanhan bensapumpun paine ei enää riitä ruokkimaan tarpeeksi.....
Vaikuttaako mitään vieterin pituuteen, jos ennen startin pyöräytystä käytätkin 2-3 kertaa rauhallisesti virta-avainta on<->off asennoissa (pa-pumppu sur-rur-rur).
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Vieterin pituus

Viesti Kirjoittaja steelman »

Ei olennaisesti vaikuta vaikka virta-avainta edes takaisin ottaa,ehkä vähän vaikuttaa tai sitten ei.Alkaa usko loppua ja seuraava paikka projektille on ilmeisesti suo.Mikä se 4napainen anturi on siinä kannessa,flektin anturin takana???.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Vieterin pituus

Viesti Kirjoittaja M.K »

steelman kirjoitti:Mikä se 4napainen anturi on siinä kannessa,flektin anturin takana???.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... linapainen
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Joskus jossain muissa merkissä samanlaisia vikoja.

-ekassa oli virtalukon pohja viallinen ei antanut varsinaista sytysvirtaa startatessa vaan heti kun päästi avaimen pois starttausasennosta, auto hörähti tulille.

-toisessa oli puolan esivastus palanut ja antoi kylmänä niin huonoa kipinää, ettei jaksanut lähteä käyntiin kuin minuuttien vieterin jälkeen.

Marko
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Anturi pumpun kyljessä ok?? Mikä anturi pumpunkyljessä on?

Seuraavia asioita tulis mieleen:

- Toimiiko kylmäkäynti rikastus piiri ok?
lämpöaikakytkin (kannessa) vastus 93ohm
kytkentä aika 0 asteessa 1.5sekuntia, 3asteessa 0.5sekuntia

moottorin lämpötunnistin: 0 asteessa 6Kohm
80 asteessa 325ohm

- entä puola:
ensiökäämi 0.3-0.6ohm
toisiokäämi 8-13Kohm

- Tarkista että pyörijän sisäinen vastus ei ole palanut eli vastusmittari näyttää jotain lukemaa sille.

Siinä jotain ideoita...
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Avatar
Johtaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 04.03.2009 19:18

Hei

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

Itellä dieselis (0m602) ongelma että kylmänä ei pysy käynnissä ilman kaasua... (erittäin v-mäinen ajaa töihin kaupungis aamusta) Voiko pumpun ruuvaaminen vaikuttaa? Onko dieselissäkin "rikastuspiiri" ? Vai mistä lähden etsimään vikaa... Moottorin lämpötunnistimen mittasin ja ohmit muuttuili niinku pitää lämpötilan mukaan.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Hei

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Johtaja kirjoitti:Itellä dieselis (0m602) ongelma että kylmänä ei pysy käynnissä ilman kaasua... (erittäin v-mäinen ajaa töihin kaupungis aamusta) Voiko pumpun ruuvaaminen vaikuttaa? Onko dieselissäkin "rikastuspiiri" ? Vai mistä lähden etsimään vikaa... Moottorin lämpötunnistimen mittasin ja ohmit muuttuili niinku pitää lämpötilan mukaan.
Pumppu on ruuvattu persiilleen, siinä vika. tuon aikuinen moottori ei tarvitse mitään sähköä pysyäkseen käynnissä.

Kylmänä nuo käyvät nopeampaa tyhjäkäyntiä. Kannessa oleva alipainekello ohjaa tuota toimintaa, mutta pysyy kyllä käynnissä ilman tuota toimintoa.
Avatar
Johtaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 04.03.2009 19:18

OK

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

ok... Syötöt on tapissa, mutta tyhjäkäynti lämpöisenä n.800 rpm, ja saa käymään hiljempaakin mutta sitte hyytyy jo aika pahasti ku tulee kuormaa laturille... Onko tuota kotikonstein korjattavissa? (pumppupajalle mennään vasta sitten ku laitatan 7mm elementit :P )
Vastaa Viestiin