MB V230 ilmajousitus Bussi vm-98 ONGELMIA!! Auttakaa
MB V230 ilmajousitus Bussi vm-98 ONGELMIA!! Auttakaa
Apua tarvitaan!!! Ilmajousitus kun ei toimi. Perä makaa maassa ja kyyti kovaa:-( eli ajaa ei toisinsaoen voi. Taustatietoa kaivataan. Sen verran tiedän että näitä on vaihdettu ihan normaaliksi kierrejousilla, mutta kun kukaan ei tiedä että mitä kaikkea hilipettä se vaatii?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB V230 ilmajousitus Bussi vm-98 ONGELMIA!! Auttakaa
Tarkistellut mikä on vikana? vuoto, kompura,?viitaar76 kirjoitti:Apua tarvitaan!!! Ilmajousitus kun ei toimi. Perä makaa maassa ja kyyti kovaa:-( eli ajaa ei toisinsaoen voi. Taustatietoa kaivataan. Sen verran tiedän että näitä on vaihdettu ihan normaaliksi kierrejousilla, mutta kun kukaan ei tiedä että mitä kaikkea hilipettä se vaatii?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Onkos vika koodit katsottu? jos ei niin kannatta pistää jossain *:rin
piuhan päässä
piuhan päässä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Ei siihen paljon mitään tarvii vaihtaa, mutta ehkä se vika sieltä kannattaa vielä koittaa korjata, niin säästyy siltä ajovalojen korkeussäätö probleemlata. Minkäs verran on asiaa tutkittu ?
siis tyyliin:
- iso sulake on ehjä
- kompura käynnistyy pakosyöttämällä virtaa
- takana olevat anturit on tarkistettu, ei mekaanista vikaa potikoissa / johdoissa
- tarkempi syynäys mitä kaikkia sulakkeita aiheeseen liittyy,missä on älyboxi yms.
- milloin vika tuli, vuosiko pussit ?
siis tyyliin:
- iso sulake on ehjä
- kompura käynnistyy pakosyöttämällä virtaa
- takana olevat anturit on tarkistettu, ei mekaanista vikaa potikoissa / johdoissa
- tarkempi syynäys mitä kaikkia sulakkeita aiheeseen liittyy,missä on älyboxi yms.
- milloin vika tuli, vuosiko pussit ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Onko tuossa vuosimallisssa mahdollista lukea vikakoodi ilmajousituksesta? Autohan oli -98. Missä sijaitsee kyseinen diaknostiikka liitin? Konetilassa vai kabiinissa ja missä sielä? En mielestäni löytänyt mistään. Onko se pyöreä liitin niinkuin sprinterissä vai se kanttinen malli? Ja sitten ..... ne koodit, kertooko se että joku tietty osa on sökö? Mistä löydän suomekielistä prosyriä aiheesta, esim mikä sulake kuuluu ilmajousitukselle ja missä on älyboksi ym? Auto on tuotu saksasta 2002. Kompuralle suoraa virtaa?
Kumpa olisi sähkökuva että tietäis mihin sitä tyrkkää, voisin kokeilla.
Kumpa olisi sähkökuva että tietäis mihin sitä tyrkkää, voisin kokeilla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
kuskin kytkin jalan kanta pään kohdilla penkin jalustassa pyörreä 38 reikäinen
WIS sisältää tietoa systeemistä
WIS sisältää tietoa systeemistä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Toimivia on oikesti vaan pari paras on *:ri parasviitaar76 kirjoitti:WIS ja mistä semmonen löytyy? Ja mitä maksaa? Löytyykö siitä sähkökaaviotkin
Entäpä millä vikakoodinlukijalla kyseisen auton viat saa luettua? Hakusassa oma lukija. Tutustuin Elekma.com tarjontaan vaan on niin paljon vaihtoehtoja!
sitten tulee joukko yleis lukiota~2000-5000€
wis sisältää kaaviot ja oikestaan kaiken muunkin
näitä on myynti osiossa myynissä

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Kompuran pääsulake on 30 A, ja kompuran kyljestä kyllä pitäisi erottua 30A virrankuljetus kyvyn omaava johto, se on paksua. (Akun + napaan irrallinen 30A sulake ja siitä yhtä paksulla (4 neliöö?) johdolla töks...surraako ?
Mulla on navetassa tommonen kompura irrallaan, mutten ole koskaan kokeillut sitä. Voisi vaikka huvikseen kokeilla, kun ei tässä nyt oikein mitään järkevääkään keksi tekmistä.
Mulla on navetassa tommonen kompura irrallaan, mutten ole koskaan kokeillut sitä. Voisi vaikka huvikseen kokeilla, kun ei tässä nyt oikein mitään järkevääkään keksi tekmistä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
jos surra ja puhkuu ilmaa ja palkeet ehtjät, mutta ei toivottua vaikutusta niin venttili päästää sen pois(jumittunut auki)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Onkin 25A sulake, muisti pätkii...
Tässä sulaketaulut, mutta kai ne on siellä muovikannessakin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 888#256888
Sulakkeet 2.2 ja 2.3 liittyvät tähän.
Tässä sulaketaulut, mutta kai ne on siellä muovikannessakin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 888#256888
Sulakkeet 2.2 ja 2.3 liittyvät tähän.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei mitään tietoa miten tuota ohjataan, mutta jossakin on varmasti elektroniikka, joka "lukee" niitä kahta tasoanturia, säätää niiden arvojen avulla pussien paineilman poistoventtiileitä. Sitten siellä pitää olla kompressorin ohjaus, eli jokin paineanturi, paineilmasäiliö ja rele tai elektroniikka, joka kytkee kompressorin pois päältä kun tarvittava paine on olemassa.
(Vai onko se semmoinen, että pussit muodostavat varsinaisen painesäiliön ???).
No kuitenkin varmasti siellä pitää olla jokin paineanturi, ettei kompura räjäytä pusseja ja itseään paskaksi, jos tasoanturi antaa väärää tietoa.
(Vai onko se semmoinen, että pussit muodostavat varsinaisen painesäiliön ???).
No kuitenkin varmasti siellä pitää olla jokin paineanturi, ettei kompura räjäytä pusseja ja itseään paskaksi, jos tasoanturi antaa väärää tietoa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ohjausyksikkö (ainakin 2001 mallissa) löytyy kun irroittaa auton takapäästä apumiehenpuolen sisäverhoilun. Käsittääkseni pussit muodostavat painesäiliön joten ei kannata väkisin käyttää kompressoria jos paineventtiilit on kiinni, voi hajottaa kompressorin.
Rele löytyy kuskin penkin alta, vaatii penkin irrotuksen että pääsee kunnolla käsiksi. Seurasin sulakkeelta lähtevää johtoa jotta löytyi oikea rele.
Rele löytyy kuskin penkin alta, vaatii penkin irrotuksen että pääsee kunnolla käsiksi. Seurasin sulakkeelta lähtevää johtoa jotta löytyi oikea rele.
Viimeksi muokannut esukki, Su 21.11.2010 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Mulla -99 v220 bussi, kanssa Saksan tuonti. Itsellä oli samantapainen ongelma, korjaantui tasonsäätöventtiilin vaihdolla. Sillo kylläkin perä nousi jonkin verran. Toisen kerran sama ongelma johtui aivan loppuun hapettuneista johdoista, napsahti talvella poikki kun " umpihangessa" eteni. Vaihdoin samalla koko liittimen ja johdot. Jossain huollossa aikaa sitten noheva asentaja kertoi, että " sulla on kompura finaalissa" , nyt on 4 vuosi menossa sen jälkeen ja vielä perä nousee...
Dodii. Pakkosyöttämällä virtaa kompuralle surraa kyllä mutta erittäin kankeasti, ei niin kuin normaalisti ja johto sulaa ns käsiin. Voiko olla että siellä ei aukea joku venttiili ja kompura painaa jotain tulppaa vasten tai sitten kompura sökö? Vai onko joku rele sökö? Ja mikä rele on tuohon ilmajousitukseen? 10A sulake on releelle ja löysin sen 25A sulakkeen kompuralle, molemmat ehjiä.
Selvähän se, kompura rikki. Joku tee se itse mies tehnyt asennuksia. Otin kompuran irti ja aukaisin. syöttöjohto ja maajohto vastas runkoon ja silikoonia enemmän kuin pesuhuoneen laatansaumoissa. prkl...
Uusi kompr. maksaa enemmän ku kilo kultaa.
Tais tulla sittenkin se mekaaninen jousitus ja valojen laitto eteen.
Onkohan nuo ajovalot kumminkin samat kuin perus vitossa? Että riittäkö pelkät letkuhässäkät ja kytkin kabiiniin?!
Uusi kompr. maksaa enemmän ku kilo kultaa.
Tais tulla sittenkin se mekaaninen jousitus ja valojen laitto eteen.
Onkohan nuo ajovalot kumminkin samat kuin perus vitossa? Että riittäkö pelkät letkuhässäkät ja kytkin kabiiniin?!
V:ssä olevissa umpioissa on erilainen lasi, umpiosta puuttuu se alipainekello, siellä on kyllä sille ikäänkuin paikka.
Sitä en osaa sanoa voisiko yksinkertaisesti ottaa tavallisen Viton umpion jostakin ja vaihtaa siihen vanhasta lasin. Itsellekin kun pitäisi tämä homma tehdä,kun toi mun rakentama korkeusäädin on vähän aneeminen ja ne umpion kiinnitykset on rikki. Ne on liimalla/purkalla siellä kiinni ja korkeussäädön säätövara ei ihan riitä, näyttää liian alas.
KL-varaosista saa sen säätökytkimen siihen kojelautaan.
Tässä tarinaa DIY korkeussäätimestä:
http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtop ... ce#p184134
On se kallis juu:
http://cgi.ebay.co.uk/compressor-air-su ... 255d9433a9
http://cgi.ebay.co.uk/Kompressor-Luftfe ... 5d25c9a4c0
http://stores.ebay.co.uk/Niveauregulier ... 34.c0.m322
Saksasta purkaamolta varmasti saisi pilkkahintaan.
Sitä en osaa sanoa voisiko yksinkertaisesti ottaa tavallisen Viton umpion jostakin ja vaihtaa siihen vanhasta lasin. Itsellekin kun pitäisi tämä homma tehdä,kun toi mun rakentama korkeusäädin on vähän aneeminen ja ne umpion kiinnitykset on rikki. Ne on liimalla/purkalla siellä kiinni ja korkeussäädön säätövara ei ihan riitä, näyttää liian alas.
KL-varaosista saa sen säätökytkimen siihen kojelautaan.
Tässä tarinaa DIY korkeussäätimestä:
http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtop ... ce#p184134
On se kallis juu:
http://cgi.ebay.co.uk/compressor-air-su ... 255d9433a9
http://cgi.ebay.co.uk/Kompressor-Luftfe ... 5d25c9a4c0
http://stores.ebay.co.uk/Niveauregulier ... 34.c0.m322
Saksasta purkaamolta varmasti saisi pilkkahintaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Hätä korjauksen, Liitin ja sulkuventiili ilma pusseihin menevään letkuun
normi kompuralla sopivaan tasoon sulkuventtili kiinni
(jos jossain pohjois saksasa on helvalla sellan tiedossa niin,
edustaja lähdössä pakulla hakemaan tavaraa sieltä"sikäli kun sopiva kuorma saadan" siinä tulis edulisesti mukan)
normi kompuralla sopivaan tasoon sulkuventtili kiinni
(jos jossain pohjois saksasa on helvalla sellan tiedossa niin,
edustaja lähdössä pakulla hakemaan tavaraa sieltä"sikäli kun sopiva kuorma saadan" siinä tulis edulisesti mukan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Ebaysta löytyy tällainen hätäkorjaussarja (tilasin itselle):
http://cgi.ebay.de/NOTFALLUBERBRUCKUNG- ... 53e11e506b
Toimii varmaan niin että sähköventtiileiltä letkut irti ja tähän T-kappaleeseeen kiinni ja kompressorilla ilmaa palkeisiin.
Tässä vielä kompressoreita:
http://cgi.ebay.de/KOMPRESSOR-Luftfeder ... 53e08edcdb
http://cgi.ebay.de/KOMPRESSOR-Luftfeder ... 53e0e2cbab
Täydellinen paketti 669€, ilman venttiileitä saa 499€:lla
Sähköventtiilit on lepotilassa kiinni (tarkistin WIS:stä). Kannattaisi vielä kokeilla ohjata sähköventtiliit auki (maadoittaa ohjausyksikölle menevät piuhat) ja sitten pakko-ohjata kompressori käyntiin, nouseeko perä?
http://cgi.ebay.de/NOTFALLUBERBRUCKUNG- ... 53e11e506b
Toimii varmaan niin että sähköventtiileiltä letkut irti ja tähän T-kappaleeseeen kiinni ja kompressorilla ilmaa palkeisiin.
Tässä vielä kompressoreita:
http://cgi.ebay.de/KOMPRESSOR-Luftfeder ... 53e08edcdb
http://cgi.ebay.de/KOMPRESSOR-Luftfeder ... 53e0e2cbab
Täydellinen paketti 669€, ilman venttiileitä saa 499€:lla
Sähköventtiilit on lepotilassa kiinni (tarkistin WIS:stä). Kannattaisi vielä kokeilla ohjata sähköventtiliit auki (maadoittaa ohjausyksikölle menevät piuhat) ja sitten pakko-ohjata kompressori käyntiin, nouseeko perä?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
V mallin umpiossa on pyöristetyt lampun kulmat, vitossa on terävät, eli maskin vaihtamalla onnistunee. Demechän tuunasi noita tavallisia vitoja wannabe V-malleiksi vaihtamalla juurikin umpiot (tai ehkä vain ne lasit).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ne magneettiventtiilit on heti kompuran vieressä ja helppo testata, niihin menee ihan normaalisti + ja - johto. Tuon kuvauksen perusteella en kyllä usko, että vika on niissä.
ENR.n ohjainboksi on takaosan pelkääjän puoleisen verhoilupaneelin alla, aika lähellä takasivuikkunan alla olevaa tarvikeluukkua. Se verhoilupaneeli pitää ottaa pois, että pääsee käsiksi. Mutta enpä usko sieltäkään vian löytyvän tuon kuvauksen mukaan.
Kopressori on sanonut työsopimuksen irti on todennäköisin vika. Ei ne johdot sula, jos se on kunnossa.
ENR.n ohjainboksi on takaosan pelkääjän puoleisen verhoilupaneelin alla, aika lähellä takasivuikkunan alla olevaa tarvikeluukkua. Se verhoilupaneeli pitää ottaa pois, että pääsee käsiksi. Mutta enpä usko sieltäkään vian löytyvän tuon kuvauksen mukaan.
Kopressori on sanonut työsopimuksen irti on todennäköisin vika. Ei ne johdot sula, jos se on kunnossa.
Ou jee, ERÄVOITTO!! Kompura sittenkin toimii. Mutta toinen niistä magneettiventtiilin keloista on sökö, toiselle puolelle ei mene ilmaa laisinkaan. Ja onko kompuralle ne toiset johot mikkä menee niin joku paine venttiili. Mutta missä vika kun kompura ei käynnisty vaikka koittaa sitä kytkintä kojelaudassa. Valo vaan vilkkuu tosi tiheään. Mutta kun antaa virtaa suoraan kompr. niin se lähtee käyntiin. Putsasin kompuran ja sen männän rengas joka oli kumea niin oli älyttömän kovaksi käpettynyt ja tulin siihen tulokseen että on turvonnut------------> eikä siksi jaksanut pyöriä kunnolla. Käytin sitten pelkkää sähkömoottoria ilman sitä mäntää niin kyllä rullas mukavasti. Rajusti rasvaa vaan kehiin ja kyllä surraa. Mutta edelleen homma lähtökuopissa. Huomenna on tulossa uusi mg-venttiili tai siis kaks kun en tähän hätään alkup. löytänyt, nehän on käsittääkseni ihan normaalit 12V virrattomana sulkeutuvat. Onkohan äly ottanut ja kärsinyt? Antaako nuo tasopotikat vaa analogista tietoo sille h.....tin poksille.
Tässähän melkeen kiinnostuu taas auto rassamisesta ihan "oikeesti" joo.
Tässähän melkeen kiinnostuu taas auto rassamisesta ihan "oikeesti" joo.
Mun silmään ne näytti ihan potikoilta, eli analogista jännitettä pitäisi antaa. Boxilta virrat pois pitkäksi ajaksi, jos se vaikka kuittaa vikatilan pois (jos siellä semmonen sattuu olemaan).
Lisää tietoa: www.skg.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
normi potikat on,viitaar76 kirjoitti: Antaako nuo tasopotikat vaa analogista tietoo sille h.....tin poksille.
Tässähän melkeen kiinnostuu taas auto rassamisesta ihan "oikeesti" joo.
niiten antamien voltien pitää olla aluella sillon kun auto on halutusa asenossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
