MB V230 ilmajousitus Bussi vm-98 ONGELMIA!! Auttakaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
viitaar76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 17.11.2010 08:49
Paikkakunta: Keskisuomi

MB V230 ilmajousitus Bussi vm-98 ONGELMIA!! Auttakaa

Viesti Kirjoittaja viitaar76 »

Apua tarvitaan!!! Ilmajousitus kun ei toimi. Perä makaa maassa ja kyyti kovaa:-( eli ajaa ei toisinsaoen voi. Taustatietoa kaivataan. Sen verran tiedän että näitä on vaihdettu ihan normaaliksi kierrejousilla, mutta kun kukaan ei tiedä että mitä kaikkea hilipettä se vaatii?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB V230 ilmajousitus Bussi vm-98 ONGELMIA!! Auttakaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

viitaar76 kirjoitti:Apua tarvitaan!!! Ilmajousitus kun ei toimi. Perä makaa maassa ja kyyti kovaa:-( eli ajaa ei toisinsaoen voi. Taustatietoa kaivataan. Sen verran tiedän että näitä on vaihdettu ihan normaaliksi kierrejousilla, mutta kun kukaan ei tiedä että mitä kaikkea hilipettä se vaatii?
Tarkistellut mikä on vikana? vuoto, kompura,?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
viitaar76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 17.11.2010 08:49
Paikkakunta: Keskisuomi

Viesti Kirjoittaja viitaar76 »

Kompura ei käynnisty. Alkuun tarvi härnätä sitä tasosäätönappia kojelaudassa niin kompura käynnisty, nyt loppui kokonaan. Sitä nappia pohjassa pitäen kojetaulussa vilkkuu se valo tosi tiheään. Ei ymmärrä!?
Ilmapussit on ehjät.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Onkos vika koodit katsottu? jos ei niin kannatta pistää jossain *:rin
piuhan päässä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei siihen paljon mitään tarvii vaihtaa, mutta ehkä se vika sieltä kannattaa vielä koittaa korjata, niin säästyy siltä ajovalojen korkeussäätö probleemlata. Minkäs verran on asiaa tutkittu ?

siis tyyliin:
- iso sulake on ehjä
- kompura käynnistyy pakosyöttämällä virtaa
- takana olevat anturit on tarkistettu, ei mekaanista vikaa potikoissa / johdoissa
- tarkempi syynäys mitä kaikkia sulakkeita aiheeseen liittyy,missä on älyboxi yms.
- milloin vika tuli, vuosiko pussit ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
viitaar76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 17.11.2010 08:49
Paikkakunta: Keskisuomi

Viesti Kirjoittaja viitaar76 »

Onko tuossa vuosimallisssa mahdollista lukea vikakoodi ilmajousituksesta? Autohan oli -98. Missä sijaitsee kyseinen diaknostiikka liitin? Konetilassa vai kabiinissa ja missä sielä? En mielestäni löytänyt mistään. Onko se pyöreä liitin niinkuin sprinterissä vai se kanttinen malli? Ja sitten ..... ne koodit, kertooko se että joku tietty osa on sökö? Mistä löydän suomekielistä prosyriä aiheesta, esim mikä sulake kuuluu ilmajousitukselle ja missä on älyboksi ym? Auto on tuotu saksasta 2002. Kompuralle suoraa virtaa?
Kumpa olisi sähkökuva että tietäis mihin sitä tyrkkää, voisin kokeilla.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kuskin kytkin jalan kanta pään kohdilla penkin jalustassa pyörreä 38 reikäinen

WIS sisältää tietoa systeemistä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
viitaar76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 17.11.2010 08:49
Paikkakunta: Keskisuomi

Viesti Kirjoittaja viitaar76 »

WIS ja mistä semmonen löytyy? Ja mitä maksaa? Löytyykö siitä sähkökaaviotkin

Entäpä millä vikakoodinlukijalla kyseisen auton viat saa luettua? Hakusassa oma lukija. Tutustuin Elekma.com tarjontaan vaan on niin paljon vaihtoehtoja!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

viitaar76 kirjoitti:WIS ja mistä semmonen löytyy? Ja mitä maksaa? Löytyykö siitä sähkökaaviotkin

Entäpä millä vikakoodinlukijalla kyseisen auton viat saa luettua? Hakusassa oma lukija. Tutustuin Elekma.com tarjontaan vaan on niin paljon vaihtoehtoja!
Toimivia on oikesti vaan pari paras on *:ri paras
sitten tulee joukko yleis lukiota~2000-5000€

wis sisältää kaaviot ja oikestaan kaiken muunkin

näitä on myynti osiossa myynissä ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kompuran pääsulake on 30 A, ja kompuran kyljestä kyllä pitäisi erottua 30A virrankuljetus kyvyn omaava johto, se on paksua. (Akun + napaan irrallinen 30A sulake ja siitä yhtä paksulla (4 neliöö?) johdolla töks...surraako ?

Mulla on navetassa tommonen kompura irrallaan, mutten ole koskaan kokeillut sitä. Voisi vaikka huvikseen kokeilla, kun ei tässä nyt oikein mitään järkevääkään keksi tekmistä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
viitaar76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 17.11.2010 08:49
Paikkakunta: Keskisuomi

Viesti Kirjoittaja viitaar76 »

Ok täytyy aamun sarastaessa kokeilla että surraako vai ei
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jos surra ja puhkuu ilmaa ja palkeet ehtjät, mutta ei toivottua vaikutusta niin venttili päästää sen pois(jumittunut auki)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Onkin 25A sulake, muisti pätkii...

Tässä sulaketaulut, mutta kai ne on siellä muovikannessakin:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 888#256888

Sulakkeet 2.2 ja 2.3 liittyvät tähän.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
viitaar76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 17.11.2010 08:49
Paikkakunta: Keskisuomi

Viesti Kirjoittaja viitaar76 »

Arrg.... Täydellisestä mahataudista selvinneenä vois ruveta rassaamaan ilmajousitusta. En hokannutkaan että niitä sulakkeita oli päällekkäikin siinä sivupoksissa. Onko sille jokin relekin?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei mitään tietoa miten tuota ohjataan, mutta jossakin on varmasti elektroniikka, joka "lukee" niitä kahta tasoanturia, säätää niiden arvojen avulla pussien paineilman poistoventtiileitä. Sitten siellä pitää olla kompressorin ohjaus, eli jokin paineanturi, paineilmasäiliö ja rele tai elektroniikka, joka kytkee kompressorin pois päältä kun tarvittava paine on olemassa.

(Vai onko se semmoinen, että pussit muodostavat varsinaisen painesäiliön ???).

No kuitenkin varmasti siellä pitää olla jokin paineanturi, ettei kompura räjäytä pusseja ja itseään paskaksi, jos tasoanturi antaa väärää tietoa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja esukki »

Ohjausyksikkö (ainakin 2001 mallissa) löytyy kun irroittaa auton takapäästä apumiehenpuolen sisäverhoilun. Käsittääkseni pussit muodostavat painesäiliön joten ei kannata väkisin käyttää kompressoria jos paineventtiilit on kiinni, voi hajottaa kompressorin.

Rele löytyy kuskin penkin alta, vaatii penkin irrotuksen että pääsee kunnolla käsiksi. Seurasin sulakkeelta lähtevää johtoa jotta löytyi oikea rele.
Viimeksi muokannut esukki, Su 21.11.2010 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Petu73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 10.01.2010 18:24
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petu73 »

Mulla -99 v220 bussi, kanssa Saksan tuonti. Itsellä oli samantapainen ongelma, korjaantui tasonsäätöventtiilin vaihdolla. Sillo kylläkin perä nousi jonkin verran. Toisen kerran sama ongelma johtui aivan loppuun hapettuneista johdoista, napsahti talvella poikki kun " umpihangessa" eteni. Vaihdoin samalla koko liittimen ja johdot. Jossain huollossa aikaa sitten noheva asentaja kertoi, että " sulla on kompura finaalissa" , nyt on 4 vuosi menossa sen jälkeen ja vielä perä nousee...
Avatar
viitaar76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 17.11.2010 08:49
Paikkakunta: Keskisuomi

Viesti Kirjoittaja viitaar76 »

Dodii. Pakkosyöttämällä virtaa kompuralle surraa kyllä mutta erittäin kankeasti, ei niin kuin normaalisti ja johto sulaa ns käsiin. Voiko olla että siellä ei aukea joku venttiili ja kompura painaa jotain tulppaa vasten tai sitten kompura sökö? Vai onko joku rele sökö? Ja mikä rele on tuohon ilmajousitukseen? 10A sulake on releelle ja löysin sen 25A sulakkeen kompuralle, molemmat ehjiä.
Avatar
viitaar76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 17.11.2010 08:49
Paikkakunta: Keskisuomi

Viesti Kirjoittaja viitaar76 »

Selvähän se, kompura rikki. Joku tee se itse mies tehnyt asennuksia. Otin kompuran irti ja aukaisin. syöttöjohto ja maajohto vastas runkoon ja silikoonia enemmän kuin pesuhuoneen laatansaumoissa. prkl...
Uusi kompr. maksaa enemmän ku kilo kultaa.
Tais tulla sittenkin se mekaaninen jousitus ja valojen laitto eteen.

Onkohan nuo ajovalot kumminkin samat kuin perus vitossa? Että riittäkö pelkät letkuhässäkät ja kytkin kabiiniin?!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

V:ssä olevissa umpioissa on erilainen lasi, umpiosta puuttuu se alipainekello, siellä on kyllä sille ikäänkuin paikka.

Sitä en osaa sanoa voisiko yksinkertaisesti ottaa tavallisen Viton umpion jostakin ja vaihtaa siihen vanhasta lasin. Itsellekin kun pitäisi tämä homma tehdä,kun toi mun rakentama korkeusäädin on vähän aneeminen ja ne umpion kiinnitykset on rikki. Ne on liimalla/purkalla siellä kiinni ja korkeussäädön säätövara ei ihan riitä, näyttää liian alas.

KL-varaosista saa sen säätökytkimen siihen kojelautaan.

Tässä tarinaa DIY korkeussäätimestä:
http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtop ... ce#p184134


On se kallis juu:
http://cgi.ebay.co.uk/compressor-air-su ... 255d9433a9

http://cgi.ebay.co.uk/Kompressor-Luftfe ... 5d25c9a4c0

http://stores.ebay.co.uk/Niveauregulier ... 34.c0.m322

Saksasta purkaamolta varmasti saisi pilkkahintaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hätä korjauksen, Liitin ja sulkuventiili ilma pusseihin menevään letkuun
normi kompuralla sopivaan tasoon sulkuventtili kiinni
(jos jossain pohjois saksasa on helvalla sellan tiedossa niin,
edustaja lähdössä pakulla hakemaan tavaraa sieltä"sikäli kun sopiva kuorma saadan" siinä tulis edulisesti mukan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
viitaar76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 17.11.2010 08:49
Paikkakunta: Keskisuomi

Viesti Kirjoittaja viitaar76 »

Niin ja mitähän kaikkee se oikosulku on oikeen särkenyt?! Eikö v malliin käy samat umpiot kun normi vitoon jos vaihtaa vain umpiot? Täh?
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja esukki »

Ebaysta löytyy tällainen hätäkorjaussarja (tilasin itselle):
http://cgi.ebay.de/NOTFALLUBERBRUCKUNG- ... 53e11e506b
Toimii varmaan niin että sähköventtiileiltä letkut irti ja tähän T-kappaleeseeen kiinni ja kompressorilla ilmaa palkeisiin.

Tässä vielä kompressoreita:
http://cgi.ebay.de/KOMPRESSOR-Luftfeder ... 53e08edcdb
http://cgi.ebay.de/KOMPRESSOR-Luftfeder ... 53e0e2cbab
Täydellinen paketti 669€, ilman venttiileitä saa 499€:lla

Sähköventtiilit on lepotilassa kiinni (tarkistin WIS:stä). Kannattaisi vielä kokeilla ohjata sähköventtiliit auki (maadoittaa ohjausyksikölle menevät piuhat) ja sitten pakko-ohjata kompressori käyntiin, nouseeko perä?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Avatar
viitaar76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 17.11.2010 08:49
Paikkakunta: Keskisuomi

Viesti Kirjoittaja viitaar76 »

Ihan irtaallaan kompura pöydällä ilman mitään venttiileitäkin johdot sulaa käsiin kun antaa virtaa sille. Kaippa on ankkurista lakka palanu pois ja tullut henki pihalle. Eiks ne sano että äly tulee pois kun ensin tulee se sininen savu.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

V mallin umpiossa on pyöristetyt lampun kulmat, vitossa on terävät, eli maskin vaihtamalla onnistunee. Demechän tuunasi noita tavallisia vitoja wannabe V-malleiksi vaihtamalla juurikin umpiot (tai ehkä vain ne lasit).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Anttikos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 22.09.2010 12:22
Paikkakunta: Pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja Anttikos »

Laitappas minulle yhteystietosi yksityisviestinä´, niin eiköhän se ongelma siitä katoa.
Anttikos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 22.09.2010 12:22
Paikkakunta: Pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja Anttikos »

Ne magneettiventtiilit on heti kompuran vieressä ja helppo testata, niihin menee ihan normaalisti + ja - johto. Tuon kuvauksen perusteella en kyllä usko, että vika on niissä.

ENR.n ohjainboksi on takaosan pelkääjän puoleisen verhoilupaneelin alla, aika lähellä takasivuikkunan alla olevaa tarvikeluukkua. Se verhoilupaneeli pitää ottaa pois, että pääsee käsiksi. Mutta enpä usko sieltäkään vian löytyvän tuon kuvauksen mukaan.

Kopressori on sanonut työsopimuksen irti on todennäköisin vika. Ei ne johdot sula, jos se on kunnossa.
Avatar
viitaar76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 17.11.2010 08:49
Paikkakunta: Keskisuomi

Viesti Kirjoittaja viitaar76 »

Ou jee, ERÄVOITTO!! Kompura sittenkin toimii. Mutta toinen niistä magneettiventtiilin keloista on sökö, toiselle puolelle ei mene ilmaa laisinkaan. Ja onko kompuralle ne toiset johot mikkä menee niin joku paine venttiili. Mutta missä vika kun kompura ei käynnisty vaikka koittaa sitä kytkintä kojelaudassa. Valo vaan vilkkuu tosi tiheään. Mutta kun antaa virtaa suoraan kompr. niin se lähtee käyntiin. Putsasin kompuran ja sen männän rengas joka oli kumea niin oli älyttömän kovaksi käpettynyt ja tulin siihen tulokseen että on turvonnut------------> eikä siksi jaksanut pyöriä kunnolla. Käytin sitten pelkkää sähkömoottoria ilman sitä mäntää niin kyllä rullas mukavasti. Rajusti rasvaa vaan kehiin ja kyllä surraa. Mutta edelleen homma lähtökuopissa. Huomenna on tulossa uusi mg-venttiili tai siis kaks kun en tähän hätään alkup. löytänyt, nehän on käsittääkseni ihan normaalit 12V virrattomana sulkeutuvat. Onkohan äly ottanut ja kärsinyt? Antaako nuo tasopotikat vaa analogista tietoo sille h.....tin poksille.
Tässähän melkeen kiinnostuu taas auto rassamisesta ihan "oikeesti" joo.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mun silmään ne näytti ihan potikoilta, eli analogista jännitettä pitäisi antaa. Boxilta virrat pois pitkäksi ajaksi, jos se vaikka kuittaa vikatilan pois (jos siellä semmonen sattuu olemaan).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

viitaar76 kirjoitti: Antaako nuo tasopotikat vaa analogista tietoo sille h.....tin poksille.
Tässähän melkeen kiinnostuu taas auto rassamisesta ihan "oikeesti" joo.
normi potikat on,
niiten antamien voltien pitää olla aluella sillon kun auto on halutusa asenossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin