Mistä pirusta johtuu ? 280Eemeli lyö tasa nopeudelta kiihdyttäessä pelkkää mustaa sauhua, ja niin on kuin joku roikkuis puskurissa kiinni.
Kulutus paukuttaa noin 20l/100km.
Sytytysosat on vaihdettu,samoin ruisku on ollut auki kaikki putsattu ja säädetty.
TÄHÄNKÖ loppui mersuilu .
Tomaattikin välillä vihottelee vaihtaa niin nopeasti ylös päin että ei mukana meinaa pysyä,ja kaikki tämä pinta kaasulla .!!!!
EX W123 MB 280 E automatic
EX Volvo 960 3.0
W124 200d -95
Paikallinen bosch huolto avasi ruiskun.
Ilmansuodatin on uusi. Eipäs ole muuten venttiileitä säädetty .
Mutta ei kyllä pahemmin ropise, mitä nyt twincam aina vähän ääntä pitää.
EX W123 MB 280 E automatic
EX Volvo 960 3.0
W124 200d -95
Enpä usko oikein tuohon teoriaan , koska se silloin tällöin toimii.
Jos olisi ventiili(t) palanut se tekisi sitä jatkuvasti.
Ja muuten lämpimänä käynnistyvyys ei ole kovin hyvä.
EX W123 MB 280 E automatic
EX Volvo 960 3.0
W124 200d -95
Onkos nuo suuttimet tarkistettu?
Bosch huolto voisi kyllä tehdä uudet tarkistukset, koska kovasti
viittaa erittäin rikkaalla käymiseksi tuo musta savu.
Eihän vain ole sinistä savua? Venttilin ohjurin kumit?
Kyllä tuo testeri näyttää hyviä arvoja päästöt on kohallaan.
Kyllä tuo on mustaa pöllyttänyt. Ei ole öljyä vielä onneksi polttanut .
Taitaa mennä rovisko myyntiin, ennenkuin palaa hermot .
Olisko se taas ilmamäärämittarin mäntä kun jumittaa?
EX W123 MB 280 E automatic
EX Volvo 960 3.0
W124 200d -95
No niin... eli siis meniskö rikkaalle kun annat kenkää sille vähän
enemmän. Käyttäisin siellä boschin huollossa ja kertoisin ongelman
niille... niitten pitäisi kyllä tietää missä vika jos ovat ammattilaisia.
Jos eivät tiedä niin kokeile sitten vaikka kaasutinexperttiä.
Itse aavistelisin tuota määräjakajaa että olisi kalvo rikki... tai sitten
säädetty tuo kuusiokolo "seosruuvi" päin p.
Mitenkäs tuo määräjakajan kalvo todetaan. Ammatilaiset sanoo ettei pidä mennä avamaan kyseistä aparaattia
Taidan ottaa koko ruiskun pöydälle ja räjäyttää .
EDIT: Tuplaviesti poistettu. Timo L.
EX W123 MB 280 E automatic
EX Volvo 960 3.0
W124 200d -95
Tyhmä välikysymys: missä kohdin määränjakajassa on tämä kalvo ja mitä se palvelee? Onko K-jetin määränjakaja miten paljon erilainen kuin KE-jetin?
KE:ssahan määränjakajan vuoto ilmamäärämittarin juuresta voi aiheuttaa ylirikasta seosta. Homma on helppo siinä diagnosoida; ilmanputsari irti ja kone käyntiin. Kone seis ja painetaan ilmamäärämittarin lautanen alas. Jos pohjalla näkyy bensaa, vehkeessä on vuoto. Mittarissa on "maalaistermein" ilmaistuna vierekkäin ilma- ja bensapuoli.Vuoto aiheuttaa sen, että "ilmapuolelle" tihkuu bensaa joka sitten lähtee pytyille palamaan ilmaimun mukana, kun koneelle annetaan runtua. Plus että bensapuolelta suuttimien kautta tulee se ns. normimäärä bensaa.