Savuttaa MUSTAA!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
VILI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2004 20:46
Paikkakunta: PERTTELI

Savuttaa MUSTAA!!!

Viesti Kirjoittaja VILI »

Mistä pirusta johtuu :twisted: ? 280Eemeli lyö tasa nopeudelta kiihdyttäessä pelkkää mustaa sauhua, ja niin on kuin joku roikkuis puskurissa kiinni.
Kulutus paukuttaa noin 20l/100km.
Sytytysosat on vaihdettu,samoin ruisku on ollut auki kaikki putsattu ja säädetty.
TÄHÄNKÖ loppui mersuilu :cry: .
Tomaattikin välillä vihottelee vaihtaa niin nopeasti ylös päin että ei mukana meinaa pysyä,ja kaikki tämä pinta kaasulla :?: .!!!!
EX W123 MB 280 E automatic
EX Volvo 960 3.0
W124 200d -95
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Katsoppa ainaki ilmanpuhdistajan kunto ainakin ensialkuun...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Missä ruisku on muuten tarkistettu?
Noita k-jetronicin mekaanisia suuttimiahan on paha mennä putsailemaan...

Polttoainejärjestelmä muuten ok?
Paineentasaaja?
Tärinää? Ylimääräisiä ääniä?

Ajoitukset kohdallaan?
Venttiilivälykset?

Ilmansuodatin kuitenkin ekaks :wink:
Avatar
VILI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2004 20:46
Paikkakunta: PERTTELI

Viesti Kirjoittaja VILI »

Paikallinen bosch huolto avasi ruiskun.
Ilmansuodatin on uusi. Eipäs ole muuten venttiileitä säädetty :oops: .
Mutta ei kyllä pahemmin ropise, mitä nyt twincam aina vähän ääntä pitää.
EX W123 MB 280 E automatic
EX Volvo 960 3.0
W124 200d -95
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

VILI kirjoitti:Eipäs ole muuten venttiileitä säädetty :oops: .
Mutta ei kyllä pahemmin ropise, mitä nyt twincam aina vähän ääntä pitää.
Niin, eli mahdollisesti joku(nen) ventiili kantaa...Toivottavasti ei ole palaneet.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
VILI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2004 20:46
Paikkakunta: PERTTELI

Viesti Kirjoittaja VILI »

Enpä usko oikein tuohon teoriaan , koska se silloin tällöin toimii.
Jos olisi ventiili(t) palanut se tekisi sitä jatkuvasti.
Ja muuten lämpimänä käynnistyvyys ei ole kovin hyvä.
EX W123 MB 280 E automatic
EX Volvo 960 3.0
W124 200d -95
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Onkos nuo suuttimet tarkistettu?
Bosch huolto voisi kyllä tehdä uudet tarkistukset, koska kovasti
viittaa erittäin rikkaalla käymiseksi tuo musta savu.
Eihän vain ole sinistä savua? Venttilin ohjurin kumit?
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
VILI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2004 20:46
Paikkakunta: PERTTELI

Viesti Kirjoittaja VILI »

Kyllä tuo testeri näyttää hyviä arvoja päästöt on kohallaan.
Kyllä tuo on mustaa pöllyttänyt. Ei ole öljyä vielä onneksi polttanut :lol: .
Taitaa mennä rovisko myyntiin, ennenkuin palaa hermot :x .
Olisko se taas ilmamäärämittarin mäntä kun jumittaa?
EX W123 MB 280 E automatic
EX Volvo 960 3.0
W124 200d -95
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

niin että testeri näyttää hyvia arvoja myöskin ylä-kierroksilla? Vai onko vain
säädetty ja tarkistettu tyhjä käynti päästöt?
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
VILI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2004 20:46
Paikkakunta: PERTTELI

Viesti Kirjoittaja VILI »

nymis kirjoitti:niin että testeri näyttää hyvia arvoja myöskin ylä-kierroksilla? Vai onko vain
säädetty ja tarkistettu tyhjä käynti päästöt?
Kyllä on vain tyhjäkäynnillä tsekattu
EX W123 MB 280 E automatic
EX Volvo 960 3.0
W124 200d -95
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

No niin... eli siis meniskö rikkaalle kun annat kenkää sille vähän
enemmän. Käyttäisin siellä boschin huollossa ja kertoisin ongelman
niille... niitten pitäisi kyllä tietää missä vika jos ovat ammattilaisia.
Jos eivät tiedä niin kokeile sitten vaikka kaasutinexperttiä.

Itse aavistelisin tuota määräjakajaa että olisi kalvo rikki... tai sitten
säädetty tuo kuusiokolo "seosruuvi" päin p.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
VILI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2004 20:46
Paikkakunta: PERTTELI

Viesti Kirjoittaja VILI »

Mitenkäs tuo määräjakajan kalvo todetaan. Ammatilaiset sanoo ettei pidä mennä avamaan kyseistä aparaattia
Taidan ottaa koko ruiskun pöydälle ja räjäyttää :P .

EDIT: Tuplaviesti poistettu. Timo L.
EX W123 MB 280 E automatic
EX Volvo 960 3.0
W124 200d -95
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tyhmä välikysymys: missä kohdin määränjakajassa on tämä kalvo ja mitä se palvelee? Onko K-jetin määränjakaja miten paljon erilainen kuin KE-jetin?
KE:ssahan määränjakajan vuoto ilmamäärämittarin juuresta voi aiheuttaa ylirikasta seosta. Homma on helppo siinä diagnosoida; ilmanputsari irti ja kone käyntiin. Kone seis ja painetaan ilmamäärämittarin lautanen alas. Jos pohjalla näkyy bensaa, vehkeessä on vuoto. Mittarissa on "maalaistermein" ilmaistuna vierekkäin ilma- ja bensapuoli.Vuoto aiheuttaa sen, että "ilmapuolelle" tihkuu bensaa joka sitten lähtee pytyille palamaan ilmaimun mukana, kun koneelle annetaan runtua. Plus että bensapuolelta suuttimien kautta tulee se ns. normimäärä bensaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin