Lukkosulatin kehitteillä
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Lukkosulatin kehitteillä
Siis otsikon mukainen laite on kehitteillä.
Toimii siten, että kaksi regulaattoria lämmittää lukkopesää 35W teholla. Lämmitys on päällä kun lukon vieressä on kuitattu reed rele magneetilla,
Kuittauksesta kuuluu myös merkkiääni.
Lämmityksellä on ajastus joka lähtee käyntiin kuittauksella(5min).
Lämmitys on päällä myös kun painat kaukoohjaimella lukot auki(optional=).
Kaukoohjatussa versiossa on lämpötila anturi joka mittaa ympäristön lämpötilan ja jos lämpötila on yli +5astetta niin lukko sulatinta ei käytetä kaukoohjauksen kanssa...
Lämmitysosat on asennettavissa takakontin lukkoon ja kuskin sekä pelkääjän
oviin.
Prototyyppi on ollut käytössä ja hyvin on pelannut, täytyy rakentaa vielä
pelkääjän oveen...sama juttu.
Kehitysideoita otetaan vastaa !
Toimii siten, että kaksi regulaattoria lämmittää lukkopesää 35W teholla. Lämmitys on päällä kun lukon vieressä on kuitattu reed rele magneetilla,
Kuittauksesta kuuluu myös merkkiääni.
Lämmityksellä on ajastus joka lähtee käyntiin kuittauksella(5min).
Lämmitys on päällä myös kun painat kaukoohjaimella lukot auki(optional=).
Kaukoohjatussa versiossa on lämpötila anturi joka mittaa ympäristön lämpötilan ja jos lämpötila on yli +5astetta niin lukko sulatinta ei käytetä kaukoohjauksen kanssa...
Lämmitysosat on asennettavissa takakontin lukkoon ja kuskin sekä pelkääjän
oviin.
Prototyyppi on ollut käytössä ja hyvin on pelannut, täytyy rakentaa vielä
pelkääjän oveen...sama juttu.
Kehitysideoita otetaan vastaa !
Re: Lukkosulatin kehitteillä
Eli tuo käyntiin lähtö muulla ku kaukoohjaimella. Toimiiko japanin auto tyyliin, kun vedät kahvasta niin alkaa lämmitä?capriceman kirjoitti:Siis otsikon mukainen laite on kehitteillä.
Toimii siten, että kaksi regulaattoria lämmittää lukkopesää 35W teholla. Lämmitys on päällä kun lukon vieressä on kuitattu reed rele magneetilla,
Kuittauksesta kuuluu myös merkkiääni.
Lämmityksellä on ajastus joka lähtee käyntiin kuittauksella(5min).
Kehitysideoita otetaan vastaa !
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Sitä vaan, että tuo on hemmetin hyvä keksintö.
Mulla oli aikoinaan -89 Audi satasessa myös lukkopesien lämmitys. Vähän aikaa kun piti kahvaa ylhäällä, niin lukkopesä sulana. Luulisin, että lukkokin säilyy pitempään toimivana, kun ei tarvi puoliväkisin käännellä..
Mulla oli aikoinaan -89 Audi satasessa myös lukkopesien lämmitys. Vähän aikaa kun piti kahvaa ylhäällä, niin lukkopesä sulana. Luulisin, että lukkokin säilyy pitempään toimivana, kun ei tarvi puoliväkisin käännellä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Hyvin jäätyy. Ongelma on tosin poistunut kaukosäädön päässä olevan solenoidin käytöllä.capriceman kirjoitti:Muutamat kaverit meinasivat että takakontin lukko jäätyy pahiten ?
Mitäs mieltä arvonraati on ?

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Takakontin lukko
Mulla ainakin mennä talvena jäätyi pelkkä painike, eli ei keskuslukko auttanut asiaa..
Siis lukko aukee, muttei uskaltanut väkisin painaa nappia..
Siis lukko aukee, muttei uskaltanut väkisin painaa nappia..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Lukkosylinteri, ei itse lukko sieltä sisältä. Joskus niin, että avain ei pyöri (eli luukun saa auki jos se ei ollut lukossa) ja joskus taas koko nappula on jäässä eikä toimi ollenkaan. Solenoidilla on taas aina auennut. Itse lukkomekanismi ei ole koskaan jäätynyt ja solenoidi käyttää sitä. Tietysti tämä koskee tuota W115-mallia, mutta samantyyppinen toteutus sitä taitaa olla ainakin W124:ään asti.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: Takakontin lukko
..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Takaluukku se just pahiten jäätyy ja itellä on siellä se ainoo ongelma ku on varashäly niin ei tarvii ovien lukkojen kans murehtia talvisin, mut peräkontille pääsy on asia erikseen ku ei mee se nappi pohjaan ku jäässä 

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Moikka,
Tämä projekti on edennyt siihen pisteeseen, että laitteesta on tehty kaksi protoa, jossa toisessa on lukon lämmitys regulaattoreiden avulla (versio1). Kehittyneempi versio2 lämmittää lukon metalli osia kovalla magneetti kentällä, ja siten muut osat eivät lämpene vaan vain tarpeellinen osa lukosta, näin saadaan tehon säästöä ja nopeampi lukon lämpeäminen.
Lopullinen testi tehdään talvella, jolloin testataan laitteen toimivuus ja tarvittavat muutokset jos niitä esiintyy...
Tämä projekti on edennyt siihen pisteeseen, että laitteesta on tehty kaksi protoa, jossa toisessa on lukon lämmitys regulaattoreiden avulla (versio1). Kehittyneempi versio2 lämmittää lukon metalli osia kovalla magneetti kentällä, ja siten muut osat eivät lämpene vaan vain tarpeellinen osa lukosta, näin saadaan tehon säästöä ja nopeampi lukon lämpeäminen.

Lopullinen testi tehdään talvella, jolloin testataan laitteen toimivuus ja tarvittavat muutokset jos niitä esiintyy...

Loistava keksintö !capriceman kirjoitti:Moikka,
Tämä projekti on edennyt siihen pisteeseen, että laitteesta on tehty kaksi protoa, jossa toisessa on lukon lämmitys regulaattoreiden avulla (versio1). Kehittyneempi versio2 lämmittää lukon metalli osia kovalla magneetti kentällä, ja siten muut osat eivät lämpene vaan vain tarpeellinen osa lukosta, näin saadaan tehon säästöä ja nopeampi lukon lämpeäminen.![]()
Lopullinen testi tehdään talvella, jolloin testataan laitteen toimivuus ja tarvittavat muutokset jos niitä esiintyy...
Löytyykö jo kuvia tuosta magneettikenttäsulattimesta [hieno sana], miten se on toteutettu ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Niin ajattelinkin että 'moduloidaan' mutta miten, ilmeisesti jonkin sortin käämityksiä käytössä tai jotain, mutta miten ihmeessa sen saa suunnattua oikeaan paikkaan...tai no kyllähän se sitten lämpö lähtee leviämäänkin eli juu odotan innolla millainen tuo tulee olemaan.capriceman kirjoitti:"Magneettikenttäsulatin" toimii siten, että metallia moduloidaan magneetti kentällä (30kHz).
Laitteesta tulee rakennusohje kunhan saan testattua laitteen toiminnan talvella ja kehitellä vielä siihen parannuksia-![]()
Kas kun tehtaalla ei ole huomattu että lukot jäätyy...
Ei ne jäädykkään mersuissa,... opeleissa, volkkareissa ja semmosissa kyllä...
>>Kas kun tehtaalla ei ole huomattu että lukot jäätyy...

Ei saksassa kuin joskus...suooomalaisia ei lasketa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Minulla on Webasto, ja jos en käytä sitä pakkasella aina niin ovet takaluukkua myöden ovat ainakin jonkinverran jäässä. Sisälämppäri on varmasti pahin ongelman lähde jäätymisilmiöön.mjo33400 kirjoitti:Kiinnostais tietää, että kuinka monella on sisätilan lämmitin käytössä, siis niillä joilla lukot jäätyy?
Toisessa on sisätilanlämmitin ja lukot on jatkuvasti jäässä ja toinen ilman lämmitintä ja ei mitään ongelmia. Mutta tuo lämmittimen mukavuus ja täysillä tietenkin 
Lämmitimen käytöstä tulee vielä sellaista aika tiivistä jäätä kahvan ja pesän väliin ja sitä on tosi nastaa yrittää hakata avaimella pois. Kun kahva ei mene kunnolla pohjaan, koko mekanismi toimii heikonlaisesti.

Lämmitimen käytöstä tulee vielä sellaista aika tiivistä jäätä kahvan ja pesän väliin ja sitä on tosi nastaa yrittää hakata avaimella pois. Kun kahva ei mene kunnolla pohjaan, koko mekanismi toimii heikonlaisesti.
Lukot ja Kahvat jäässä
Ihan on sama meininki mullakin. lämppäri laulaa kokotalven ja kahvat ja lukot toimii mut auta armias jos ei o lämppäri ollu päällä ni kiinni on ja pysyyXUX63 kirjoitti:Toisessa on sisätilanlämmitin ja lukot on jatkuvasti jäässä ja toinen ilman lämmitintä ja ei mitään ongelmia. Mutta tuo lämmittimen mukavuus ja täysillä tietenkin
Lämmitimen käytöstä tulee vielä sellaista aika tiivistä jäätä kahvan ja pesän väliin ja sitä on tosi nastaa yrittää hakata avaimella pois. Kun kahva ei mene kunnolla pohjaan, koko mekanismi toimii heikonlaisesti
.

Silloin tällöin kun muistaa laittaa aseöljyä lukkoihin niin ei ole ongelmaa.
Kaikenlaisia lukkoöljy juttuja ym. on tullut kokeiltua mutta aina on lukot jäätynyt. Mutta kun olen siirtynyt aseöljyyn niin aina on lukot toimineet (kop kop).
Tuolle käyttämälleni öljylle luvataan muistaakseni pakkasenkestoa -54C.
Kaikenlaisia lukkoöljy juttuja ym. on tullut kokeiltua mutta aina on lukot jäätynyt. Mutta kun olen siirtynyt aseöljyyn niin aina on lukot toimineet (kop kop).
Tuolle käyttämälleni öljylle luvataan muistaakseni pakkasenkestoa -54C.
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Moikka,
Laite on ollut nyt testissä ja lukot toimii kuten kesälläkin.
Takakontin avauspainike pysyy sulana, eikä enää kerää jäätä.
Laitoin sulatuksen toimimaan myös siten, että se toimii ajon aikana jolloin vesi haihtuu lukoista varmasti.
Nyt ei ole tarvinnu öljyjen kanssa leikkiä, vaan lukot toimivat normaalisti.
Lämpötehoa muutetaan ulkolämpötilan mukaan, jolloin lukot pysyy kuivina myös kovalla pakkasella.
Minun mielestäni takakontin aukaisunuppi on hölmösti suunniteltu,
se toimii kesällä, mutta talvella se nuppi jäätyy jumiin ja konttia ei saa siten auki. Joten jotain oli kehitettävä että kontin saa auki kelillä kun kelillä.
Laite on ollut nyt testissä ja lukot toimii kuten kesälläkin.
Takakontin avauspainike pysyy sulana, eikä enää kerää jäätä.
Laitoin sulatuksen toimimaan myös siten, että se toimii ajon aikana jolloin vesi haihtuu lukoista varmasti.
Nyt ei ole tarvinnu öljyjen kanssa leikkiä, vaan lukot toimivat normaalisti.
Lämpötehoa muutetaan ulkolämpötilan mukaan, jolloin lukot pysyy kuivina myös kovalla pakkasella.
Minun mielestäni takakontin aukaisunuppi on hölmösti suunniteltu,
se toimii kesällä, mutta talvella se nuppi jäätyy jumiin ja konttia ei saa siten auki. Joten jotain oli kehitettävä että kontin saa auki kelillä kun kelillä.