602 nokkakeppi

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
MAMBO
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: To 19.11.2009 09:47
Paikkakunta: rutalahti

602 nokkakeppi

Viesti Kirjoittaja MAMBO »

onko vaparissa ja turbossa sama nokka? onko hiottamisesta kuin iso hyöty ahetussa. tarttis keksiä voimaa tohon rokki-ralli 190 meseen
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nostoa vaan enemmän ni sitte on hyöyä. Mutta kanavat paras hinkata kans. -> Venttiilit isoiks, ni siinä sitä sitte taas ollaan. :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
MAMBO
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: To 19.11.2009 09:47
Paikkakunta: rutalahti

Viesti Kirjoittaja MAMBO »

paljonko voi nostoa lisätä
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

On sama nokka.


>>paljonko voi nostoa lisätä?

Riippuu miten syvälle on venttiili on uponnut tai upotettu kannessa, eli jos ne on jo kertaalleen koneistettu. Nostohan lisätään tietysti perusympyrää pienentämällä mikäli tehdään alkuperäisestä nokasta, jolloin venttiilin pää tulee ylemmäs ja hydraulisen nokan säätövara loppuu. Varminta on ottaa kansi pöydälle ja mitata paljonko sitä säätövaraa on.

Vähän reilu 11 mm on ehdoton maksimi, kun jouset pohjaavat ja venttiilin kumiin ottaa kiinni.

Suuremmat venttiilit -> mäntiä pitää/kannattaa jyrsiä, siellä on se pienenpieni upotus venttiiliä varten.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin