W210 huolto!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
anthal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 29.09.2009 08:37
Paikkakunta: Hollola

W210 huolto!

Viesti Kirjoittaja anthal »

W210 -97 290TD, mitähän virallisesti sisältyy 210tkm huoltoon? Ja kannattaako noin vanhaa peliä enään liian tarkkaan huoltaa..))
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ei tietoa mitä 210tkm pitää sisällään ,mutta varmaan riippu mitä huoltoja viimeksi tehty. Kyllä kun öljyt ja suodattimet vaihtaa säännöllisesti niin pääsee pitkälle. Jos ei muuten ole tietoa niin itse vaihtaisin laatikosta öljyt ja peräöljyt sun muut öljyt ja suodattimet.. Moniurahihnan kuntoa voi tarkastella.

Olikohan tämä manuaalilla vai automaatilla?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Aina kannattaa huoltaa! :wink:

Eri asia on, että mitä siitä kannattaa maksaa...

Onko sulla auton oma käsikirja ja Alfamerin korjaamokäsikirja? Sieltä löytyy tietoja.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jos se olis mun auto. korostan mun, tekisin seuraavat huoltotoimet katsomatta siihen manuaaliin:

ilmansuodatin+massamittarin putsaus vaikka bräkeliinerillä
öljyt+suodatin
vaihteiston öljyt
naftasuodatin
tarkastaisin jäähdytysnesteet ja mahd vaihtaisin varmuudeksi.
tarkastaisin termarin toiminnan ja vaihtaisin jos vähänkin epäilystä että rikki...
ottaisin vikakoodit....varmuudeksi.

tarkastaisin että tankissa on talvilaatua.....
tarkastelisin että kaikki letkut ja hilavitkuttimet on ehjiä...renkaiden pinnat...

noilla jo ajelis aika hyvin talven...?
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

No kun Lahdessa kerran vaikutat, niin poikkea MBA-autohuollossa:
http://www.directa.fi/yritykset/405744/ ... okorjaamo/
Tsekkaa sulle koodit sekä muut tarpeelliset.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Sori topikin alottajalle kun lainaan tätä, mutta kannattaako polttoainesuodatinta vaihtaessa poistaa paine järjestelmästä? Että tuleeko 10L dieseliä naamalle jos letkut ottaa irti suoraan?
W210 E320cdi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

simoks kirjoitti:Sori topikin alottajalle kun lainaan tätä, mutta kannattaako polttoainesuodatinta vaihtaessa poistaa paine järjestelmästä? Että tuleeko 10L dieseliä naamalle jos letkut ottaa irti suoraan?
ei tullu viimeviikolla ainakaan.
tosin osta litra talvilaatua jolla täytät uuden suodattimen...säästyt suuremmalta starttirumbalta...se ilmaus meinaan.

kyllä se lähtee mutta helpompaa kun täyttää suodattimen eka....muista vaihtaa ne mutterin o-renkaat/rengas.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

LopenUupunut kirjoitti:
simoks kirjoitti:Sori topikin alottajalle kun lainaan tätä, mutta kannattaako polttoainesuodatinta vaihtaessa poistaa paine järjestelmästä? Että tuleeko 10L dieseliä naamalle jos letkut ottaa irti suoraan?
ei tullu viimeviikolla ainakaan.
tosin osta litra talvilaatua jolla täytät uuden suodattimen...säästyt suuremmalta starttirumbalta...se ilmaus meinaan.

kyllä se lähtee mutta helpompaa kun täyttää suodattimen eka....muista vaihtaa ne mutterin o-renkaat/rengas.
Mulla ei tuos cdi-väykäs oo mitään mutteria(jos meinaat sitä mikä on siinä kannessa nois vanhemmis?) Se on vaan pyöree kansi kierteellä :roll: En oo kyllä ite ikinä vaihtanu, mutta dieseliä onneks löytyy kannussa sopivan verran niin voin sen täyttää valmiiksi, kiitti neuvosta. Huomenna jos koittais sen vaihdella.
W210 E320cdi
anthal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 29.09.2009 08:37
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja anthal »

Manuaali on kyseessä ja autossa on jopa ihan aukoton huoltokirja, mutta vika kielellä se ja ohjekirja..)) Eikä ainakaan netin sanakirjat taivu mersun huoltosanastoon. Pitänee kysellä huoltohintoja...sopenkorvestakin..)) Jos samalla laitattaisi lokilämmittimen, tänään jo aika talvinen aamu. Laita Esa H YV:nä huolto/lokilämmitin tarjous. Viime huollossa vaihdettu öljyt, öljyn- ilman ja polttoainesuodatin ja ilmamassamittari 15000 kilsaa sitte.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tai sitte vielä parempi on jos täytät sen suodattimen raa´alla forten suuttimien putsausaineella ja heität loput tankkiin. Noista CDI:n suuttimista kun ei voi pitää liian hyvää huolta :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Vaihtelin tuossa tuon polttoainesuodattimen, aika pitkään piti sahata käyntiin ja meinasin jo ruveta miettiin et menikö joku vikaan mut lopulta se hörähti sitte nätisti :D Ajelin kauppaan ja kun käynnistin auton uudestaan, niin starttaus oli paljon lyhempi kun aiemmin? Eli ilmeisesti oli vaihtokunnossa tuo vanha. Miten muuten ootteko ottanu ne letkut irti siitä kannen päältä? Ite aikani mietin että kuinka nuo klipsut tulee fiksusti auki mut päätin sit ottaa koko säiliön niistä ruuveista irti alaosastaan ja kieritellä sen alaosan auki ja niinpäin vaihtaa... Joku 0,5L vaan pistin dieseliä sinne ennen käynnistystä :roll:
W210 E320cdi
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

simoks kirjoitti:Vaihtelin tuossa tuon polttoainesuodattimen, aika pitkään piti sahata käyntiin ja meinasin jo ruveta miettiin et menikö joku vikaan mut lopulta se hörähti sitte nätisti :D Ajelin kauppaan ja kun käynnistin auton uudestaan, niin starttaus oli paljon lyhempi kun aiemmin? Eli ilmeisesti oli vaihtokunnossa tuo vanha. Miten muuten ootteko ottanu ne letkut irti siitä kannen päältä? Ite aikani mietin että kuinka nuo klipsut tulee fiksusti auki mut päätin sit ottaa koko säiliön niistä ruuveista irti alaosastaan ja kieritellä sen alaosan auki ja niinpäin vaihtaa... Joku 0,5L vaan pistin dieseliä sinne ennen käynnistystä :roll:
:? Kesällä vaihdoin löpösuodattimen ja samalla laitoin klemmarit niitten klipsujen tilalle kun näyttivät niin hennoilta. Kannen ruuvasin kiinni käsin oikeaan momenttiin. Siinähän on momenttiluku mihin se pitää kiristää. Käsin kun kiertää normaalivoimilla niin riittää. En täyttänyt mitää löpöllä vaan starttailin auton käymään. Muutaman startin jälkeen läksi. Siellähän on automaattinen ilmaus. :roll: :arrow: Sen suodattimen kannen voi rauhassa ruuvata auki koska siellä ei ole painetta. Se painehan tulee vasta pumpun jälkeen.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Vastaa Viestiin