W210 huolto!
W210 huolto!
W210 -97 290TD, mitähän virallisesti sisältyy 210tkm huoltoon? Ja kannattaako noin vanhaa peliä enään liian tarkkaan huoltaa..))
Ei tietoa mitä 210tkm pitää sisällään ,mutta varmaan riippu mitä huoltoja viimeksi tehty. Kyllä kun öljyt ja suodattimet vaihtaa säännöllisesti niin pääsee pitkälle. Jos ei muuten ole tietoa niin itse vaihtaisin laatikosta öljyt ja peräöljyt sun muut öljyt ja suodattimet.. Moniurahihnan kuntoa voi tarkastella.
Olikohan tämä manuaalilla vai automaatilla?
Olikohan tämä manuaalilla vai automaatilla?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Aina kannattaa huoltaa!
Eri asia on, että mitä siitä kannattaa maksaa...
Onko sulla auton oma käsikirja ja Alfamerin korjaamokäsikirja? Sieltä löytyy tietoja.

Eri asia on, että mitä siitä kannattaa maksaa...
Onko sulla auton oma käsikirja ja Alfamerin korjaamokäsikirja? Sieltä löytyy tietoja.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
jos se olis mun auto. korostan mun, tekisin seuraavat huoltotoimet katsomatta siihen manuaaliin:
ilmansuodatin+massamittarin putsaus vaikka bräkeliinerillä
öljyt+suodatin
vaihteiston öljyt
naftasuodatin
tarkastaisin jäähdytysnesteet ja mahd vaihtaisin varmuudeksi.
tarkastaisin termarin toiminnan ja vaihtaisin jos vähänkin epäilystä että rikki...
ottaisin vikakoodit....varmuudeksi.
tarkastaisin että tankissa on talvilaatua.....
tarkastelisin että kaikki letkut ja hilavitkuttimet on ehjiä...renkaiden pinnat...
noilla jo ajelis aika hyvin talven...?
ilmansuodatin+massamittarin putsaus vaikka bräkeliinerillä
öljyt+suodatin
vaihteiston öljyt
naftasuodatin
tarkastaisin jäähdytysnesteet ja mahd vaihtaisin varmuudeksi.
tarkastaisin termarin toiminnan ja vaihtaisin jos vähänkin epäilystä että rikki...
ottaisin vikakoodit....varmuudeksi.
tarkastaisin että tankissa on talvilaatua.....
tarkastelisin että kaikki letkut ja hilavitkuttimet on ehjiä...renkaiden pinnat...
noilla jo ajelis aika hyvin talven...?
Opel, "weird lieben autos"....
No kun Lahdessa kerran vaikutat, niin poikkea MBA-autohuollossa:
http://www.directa.fi/yritykset/405744/ ... okorjaamo/
Tsekkaa sulle koodit sekä muut tarpeelliset.
http://www.directa.fi/yritykset/405744/ ... okorjaamo/
Tsekkaa sulle koodit sekä muut tarpeelliset.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ei tullu viimeviikolla ainakaan.simoks kirjoitti:Sori topikin alottajalle kun lainaan tätä, mutta kannattaako polttoainesuodatinta vaihtaessa poistaa paine järjestelmästä? Että tuleeko 10L dieseliä naamalle jos letkut ottaa irti suoraan?
tosin osta litra talvilaatua jolla täytät uuden suodattimen...säästyt suuremmalta starttirumbalta...se ilmaus meinaan.
kyllä se lähtee mutta helpompaa kun täyttää suodattimen eka....muista vaihtaa ne mutterin o-renkaat/rengas.
Opel, "weird lieben autos"....
Mulla ei tuos cdi-väykäs oo mitään mutteria(jos meinaat sitä mikä on siinä kannessa nois vanhemmis?) Se on vaan pyöree kansi kierteelläLopenUupunut kirjoitti:ei tullu viimeviikolla ainakaan.simoks kirjoitti:Sori topikin alottajalle kun lainaan tätä, mutta kannattaako polttoainesuodatinta vaihtaessa poistaa paine järjestelmästä? Että tuleeko 10L dieseliä naamalle jos letkut ottaa irti suoraan?
tosin osta litra talvilaatua jolla täytät uuden suodattimen...säästyt suuremmalta starttirumbalta...se ilmaus meinaan.
kyllä se lähtee mutta helpompaa kun täyttää suodattimen eka....muista vaihtaa ne mutterin o-renkaat/rengas.

W210 E320cdi
Manuaali on kyseessä ja autossa on jopa ihan aukoton huoltokirja, mutta vika kielellä se ja ohjekirja..)) Eikä ainakaan netin sanakirjat taivu mersun huoltosanastoon. Pitänee kysellä huoltohintoja...sopenkorvestakin..)) Jos samalla laitattaisi lokilämmittimen, tänään jo aika talvinen aamu. Laita Esa H YV:nä huolto/lokilämmitin tarjous. Viime huollossa vaihdettu öljyt, öljyn- ilman ja polttoainesuodatin ja ilmamassamittari 15000 kilsaa sitte.
Vaihtelin tuossa tuon polttoainesuodattimen, aika pitkään piti sahata käyntiin ja meinasin jo ruveta miettiin et menikö joku vikaan mut lopulta se hörähti sitte nätisti
Ajelin kauppaan ja kun käynnistin auton uudestaan, niin starttaus oli paljon lyhempi kun aiemmin? Eli ilmeisesti oli vaihtokunnossa tuo vanha. Miten muuten ootteko ottanu ne letkut irti siitä kannen päältä? Ite aikani mietin että kuinka nuo klipsut tulee fiksusti auki mut päätin sit ottaa koko säiliön niistä ruuveista irti alaosastaan ja kieritellä sen alaosan auki ja niinpäin vaihtaa... Joku 0,5L vaan pistin dieseliä sinne ennen käynnistystä 


W210 E320cdi
simoks kirjoitti:Vaihtelin tuossa tuon polttoainesuodattimen, aika pitkään piti sahata käyntiin ja meinasin jo ruveta miettiin et menikö joku vikaan mut lopulta se hörähti sitte nätistiAjelin kauppaan ja kun käynnistin auton uudestaan, niin starttaus oli paljon lyhempi kun aiemmin? Eli ilmeisesti oli vaihtokunnossa tuo vanha. Miten muuten ootteko ottanu ne letkut irti siitä kannen päältä? Ite aikani mietin että kuinka nuo klipsut tulee fiksusti auki mut päätin sit ottaa koko säiliön niistä ruuveista irti alaosastaan ja kieritellä sen alaosan auki ja niinpäin vaihtaa... Joku 0,5L vaan pistin dieseliä sinne ennen käynnistystä



MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.