Mistä etitään vikaa ku ei tuu kojelautaan eikä mittaristoon valoja? Sulakkeet pellin alla ehjät eikä oo mittariston takana sulakepaikkaa. Pyöritelty on ja vaiheltu. Vaihekepin juuressa kiiluu joku tuikku, mutta muuten on pimiää.
osilpi kirjoitti:Voiko keskikonsolin pimeys johtua himmentimestä, vaikka himmenin mittariston osalta toimii normaalisti?
mittaritaulun takana olevasta sulakkeesta voi johtua
Sulake on vaihdettu. Silti jonnekin valot jää (mittaristo himmentimineen pelaa normaalisti, paitsi lämpötilanäytön taustavalo puuttuu). Vaihtelin palaneita polttimoita uusiin, ei vaikutusta. Joku puhui, että piti vaihtaa kaikki palaneet kojelaudan suuttimien säätörullia ja vaihdevalitsimia myöten, ennen kuin alkoi toimimaan, mutta tuntuisi tälläisessä rinnankytkennässä hieman erikoiselta.
Täytyy talven aikana ruveta mittailemaan, minne virta jää.
Mulla w210 ei ole koskaan palaneet mittariston ja kojelaudan valot kunnolla. Toisinaan kuoppatärähdysten jälkeen palaa valot muutaman minuutin. Ei ole tullut tutkittua syytä. Sulakkeet on kunnossa, mitä on löytynyt.
Kannattaa vielä tarkastaa sulakkeet.
Mulla ei riittänyt sulakkeiden pyörittely, vaan niiden kontaktipinnat piti puhdistaa hapettumista hiomapaperilla.
Vasta tämä auttoi ja lähti valot toimimaan.
Tährellinen kirjoitti:Kannattaa vielä tarkastaa sulakkeet.
Mulla ei riittänyt sulakkeiden pyörittely, vaan niiden kontaktipinnat piti puhdistaa hapettumista hiomapaperilla.
Vasta tämä auttoi ja lähti valot toimimaan.
Niitä on nyt pari viikkoo rapsuteltu ja pyöritelty, kauvanko jatketaan että pelaa?
Vika löyty aikanaan, pitääpä laittaa tähän jos vastaavaa sattuu muille: Mittaristosta oli piirikortilta palanut kupari poikki, pikkumittareiden alta, releen kohdilta. Mittarit irti, hyppylanka tinalla tilalle, nippuun ja ontöroud.