190 cossu om603 st, Feenikslintu?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
jean.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 27.08.2007 13:31
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jean.s »

omassa keksinnössä ei ainakaa huomaa mitää pätkytys ongelmia ku on tuommonen rajapaineventtiili mikä kääntää vaan ahtopaineen hukkaportin kalvon toiselle puolelle. ahot pysähtyy kerrasta siihen mihin ne on säätäny. venttiili vielä muutettu säädettäväksi eli ei tarvi mitää muuta bleediä tai vastaavaa ja PELAA :D
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!

MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäli on liian löysä jousi niin jo pakopaine aukaisee sen, jos siis on paljon pakopainettakin. Kannattaa tarkistaa jotenkin, että on riittävän jäykkä jousi, mutta ei liian jäykkä :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Viesti Kirjoittaja patroltd »

napa kirjoitti:
patroltd kirjoitti:Jep, ja samalla voi unohtaa tuollaiset vastapainejutut.
eiköhän asia ole niin, että nuo muut jutut yrittää vain apinoida kunnollista vastapaine ohjausta... bleed, rajapaine jne. venttiilit on köyhien yrityksiä apinoida oikeaa vastapaine ohjattua hukkista :wink:

paras olis unohtaa ne muut ja keskittyä vain siihen vastapaine ohjaukseen...
No mikäs tuommoisen kuulajousi/rajapaineventtiilin huono ominaisuus sitten on? Ei hiivi portti auki ja ahdot pysyy juuri halutussa.
Kellossa voi käyttää löysempää jousta koska vain pako pääsee vaikuttamaan hukkikseen ennen haluttua painetta. Löysemmästä jousesta on se hyöty että hukkis aukeaa kunnolla, ahdot ei karkaile ja saattaapa laskea pakopainettakin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllä tommonen rajapaineventtiili on ihan ykkönen. ei piikittele ahdot, eikä tärise/värise, tai muutenkaan pompi mitkään arvot.

mulla on hukkaportin kellossa semmoset jouset, että aukee jossakin 0,7 paarin paikkeilla. tolla rajapaineventtiilillä saa sitten säädettyä siitä lisää niin paljon, kun vaan ahdin tuottaa, taikka jätkässä on munaa syöttää koneeseen. eikä sitten aukeile omia aikojaan portti. ainoana mikä jossain kohtaa tulee eteen on se, että pakopaineet voipi aukoa porttia, mutta ei ne alle 2 baarin ahtojen vielä sitä tee tollasellakaan hukkiksen jousella. ja voihan sinne aina laittaa sitten jäykemmän.

bleedauksessa taas portti voi alkaa aukeneen pikkasen eneen aikojaan. ja ilman lämpötilat voi vaikuttaa pikkasen ahtopaineisiin. tollasella rajapaineventtiilillä paineet on aina samat.

mutta kukin tyylillään. noista vastapaine jutuista ei ole mitään kokemusta, että niistä en ala mitään parannusehdotuksia jakeleen. tollaset vaan on omat kokemukset bleedauksen ja rajapaineventtiilin toiminnoista.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

vastapaine ohjauksella pystytään tekemään "kartta" kuinka ahtopaine saa käyttäytyä... alakierroksille saadaan rajattua max. ahtopaineet vaikka 0.7 bar. keskialueen, eli parhaan väännön alueelle vaikka 1.9 bar ja huippukierroksille taas vaikka 1.2 bar. tai mitä nyt itse haluaa, teeppä tuo bleedaamalla tai rajapaine venttiilillä, niin että se toimii luotettavasti joka tilanteessa...

vastapaine ohjaus on siis säädettävä jousi (itse hukkaportissa voi olla vaikka vain sellainen ousi joka aukaisis portin jo 0.2 bar. mutta vastapaine ohjauksen avulla sitä voidaan pitää kiinni vaikka 5 bar. ahdoilla...), ei se mikään ihmeellisempi asia ole... bleedaus/rajapaine venttiili ei pysty tappelemaan pakopainetta vastaan, mutta vastapaine ohjaus pystyy ja se on sen suurin etu... toki se pitää ensin tajuta mitä sillä on tarkoitus tehdä ja kuinka se pitää toteuttaa...

paremmuus järjetys näissä eri tekniikoissa menee siis niin, että bleedaus, rajapaine venttiili ja vastapaine ohjaus... huonoin ensimmäisenä...

niin ja vain vastapaine ohjattu hukkis mahdollistaa sen aidon ja alkuperäisen "turboruuvin" käytön... mutta sehän tuli tuossa jo aikaisemmin selitettyäkin, eli säädettävä jousi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Kummeli kirjoitti:Itellä on visio säätää pakopaineella tuota. Pakopaine ohjataan kalvon yläpuolelle jota sitte bleedataan,
En nyt välttämättä lähtis ohjailemaan yhtään mittän nokisella ja kuumalla pakokaasulla... :roll:

Sanotaan näin että siperia opettaa, ja tyhmästä päästä saa ite kärsiä.. :lol: :x
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Allu D. kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:Itellä on visio säätää pakopaineella tuota. Pakopaine ohjataan kalvon yläpuolelle jota sitte bleedataan,
En nyt välttämättä lähtis ohjailemaan yhtään mittän nokisella ja kuumalla pakokaasulla... :roll:

Sanotaan näin että siperia opettaa, ja tyhmästä päästä saa ite kärsiä.. :lol: :x
En minäkää. Enkä kyllä koittas löysää joustakaa paikata millää venttiileillä.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Allu D. kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:Itellä on visio säätää pakopaineella tuota. Pakopaine ohjataan kalvon yläpuolelle jota sitte bleedataan,
En nyt välttämättä lähtis ohjailemaan yhtään mittän nokisella ja kuumalla pakokaasulla... :roll:

Sanotaan näin että siperia opettaa, ja tyhmästä päästä saa ite kärsiä.. :lol: :x
Eihän siellä mitään nokea ole, kun se ei vuoda. Sama kun mittarilla, ei ne pakopainemittarin letkut oo yhtään noessa, kun ei oo virtausta. Sehän se ilmapatsas vaan liikkuu siellä.

Ja miten löysää jousta paikkaamaan? Kyllä jousia löytyy ei se siitä oo kiinni, vaan siitä, että sitte kun tulee se kaunis päivä että päästää kilipaa jonku type-r "siistin civikin" kanssa ja palaa/kuluu puhki se ahtoputken letku niin hukkis onki kiinni ja pysyy -> ahot tappiin ja kanget vinoon + muuta mukavaa. :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Kummeli kirjoitti:Pakopaine ohjataan kalvon yläpuolelle jota sitte bleedataan.
Kyllä tuossa virtaus syntyy, ja pelkästään lämpö mikä johdetaan putkia pitkin, koska luonnollisesti kovin moni letku ei sitä lämpöä kestä.

Ja kyllä sinne vaan nokea kulkeutuu oli kuinka ilma patsas hyvänsä, itellä ainaki oli p. paine mittarin linja tukossa aina välillä.. :x [/b]
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

En kyllä taho uskoa yhtään! :lol: Ei vaan, kyllähän ne aina vähän vuotaa ajan saatossa.

Pitänee koittaa käydä perjantaina seinäjoelta kyselemässä rajapaineventtiiliä. Aattelis että Lakeuden Hydro:lla on.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Tällainen hirmuisen yksinkertainen vehje ja toimii.

http://cgi.ebay.co.uk/MANUAL-BOOST-CONT ... 35adff4452
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Ootkos koittanu kysyä Möksystä, en mee nyt tämän hetkistä tilannetta vannomaan mutta sieltä aina välillä löytyy kaikenlaista, ja siellä niitä on ainaki ollu.. :wink:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mielestäni oon kysyny, mutta ei ainakaan sillon ollu. Mutta pitääpä tiedustella uutta tilannetta. Bleedereitä kyllä oli, mutta jos tuon nyt joutuu tuolla rajapaineventtiilillä tekeen ni siitä en tiiä. :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Laskin tässä koko summan mitä on autoon menny, ja voin sanoa että onpas turhan kallis projekti... :S Ei olis pitäny laskea. On nimittäin kaikki yläällä, että aivan pienimmästä hilipusta lähtien kaikki laskettuna, niin yht. summa on viis numeroinen. (sis. ite korinki, mutta ei vanteita vielä... puuh...) Ja vieläpä melko "halavalla" tehty, elikkä kaikki tehty itte mitä vaan pystyy. Yllättävän paljon menee tuollaseen ihme hilppeeseen, joihinki klemmareihin/liittimiin/öljyihin/letkuihin ynm. Niitä kun ei normaalisti pudjettiin laske.

Alakaaa... heikotth....
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kyllä vain. Tuostahan koitettiin jotain keskustelua vääntää jokinaikasitten vaikka kyseinen topic varmaan hukkuikin bittiavaruuteen turhan paskanjauhamisen ansiosta. Karu totuus on, että "ST" mersun rakentaminen järkiosista maksaa vähintään 10000€.

Jos joku väittää päässeensä halvemmalla ei ole laskenut KAIKKIA kuluja tai vehje on ihan roskis.
condenser
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 31.08.2010 16:43

10000,-

Viesti Kirjoittaja condenser »

kyllä katusuperiin riittää se ~5-6k, ottaen huomioon että ajetaan ns. "normaalisti" eli ei anneta kenkää ihan kokoaikaa. Pitäs kestää :)
*BMW e46 330d m-sport -04/oli ja meni
*Volvo 945- > rojekti
*TOYOTA HIACE 2.4/ kertaa 2
*W123 300D turbo -83/oli ja meni
*W201 2.6 -90/oli ja meni
*W124 3.0 -85/oli ja meni
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Re: 10000,-

Viesti Kirjoittaja DuPu »

condenser kirjoitti:kyllä katusuperiin riittää se ~5-6k, ottaen huomioon että ajetaan ns. "normaalisti" eli ei anneta kenkää ihan kokoaikaa. Pitäs kestää :)
Niin minäkin monta kertaa ajattelin, ennenkuin tyhmyydeltäni onnistuin viisastumaan hieman.

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja on »

ei taija kymppi riittää :D
omassa nyt remmi ja 8mm elementit ynm...lootakin vaihtuu :wink:
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja antti_k »

on kirjoitti:ei taija kymppi riittää :D
omassa nyt remmi ja 8mm elementit ynm...lootakin vaihtuu :wink:
Päivitäppäs projekti topicia kuullostaa sen verta mielenkiintoselta 8)
Nii ja kymppihän on pikku raha näitä rakentaessa :roll:
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja DuPu »

antti_k kirjoitti: Nii ja kymppihän on pikku raha näitä rakentaessa :roll:
Varsinkin jos alkaa venttiilien määrää jossain vaiheessa isontamaan... :D

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kustannuksista puhuminen on kyllä tylsää näissä hommissa, varsinkin kun se kymppi tai kaksi ei ole yhtään mitään ihmiselämässä :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
condenser
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 31.08.2010 16:43

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja condenser »

Eikö noi om603 alakerrat sitte kestä vakio-osilla, jotai 300+hv? :shock:
*BMW e46 330d m-sport -04/oli ja meni
*Volvo 945- > rojekti
*TOYOTA HIACE 2.4/ kertaa 2
*W123 300D turbo -83/oli ja meni
*W201 2.6 -90/oli ja meni
*W124 3.0 -85/oli ja meni
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja jeemu »

condenser kirjoitti:Eikö noi om603 alakerrat sitte kestä vakio-osilla, jotai 300+hv? :shock:
Miksei se kestä, mutta eihä sekää oo oikee mitää :roll:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja DuPu »

condenser kirjoitti:Eikö noi om603 alakerrat sitte kestä vakio-osilla, jotai 300+hv? :shock:
Eikai siihen alakertaan paljon vahvempia kankia kummallisempia juttuja monikaan ole tehnyt? Ja ne kanget ovat vain pieni menoerä koko roskassa.

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ja ylipäätään ihmetyttää kaikkien puhuminen pinaeesta. Eli kuinka paljon vakio kanget kestää ahtoa. Se ei mun mielestä oo oikeen mittari eikä mikään, kun erilaisella kannella voi saada 400hv 1.7bar ahdoilla, ja toisella taas tarvitaan 2.5bar. Toki turbokin vaikuttaa, varsinkin siihen mitä pyöristä löytyy. Sitä minäkin nyt pelekään, kun kantta on aika paljon hiottu ja "paranneltu". Imusarja pitäs lisätä virtausta aika paljon, ni jos tuo ei nyt kestäkään edes sitä 2.2bar. Koska painettahan voi olla miten paljon vaan, eriasia mikä se räjähdys on, ja sehän ne kanget rikkoo.

Eli, jos vakio kannella ja tuolla samalla 40superilla saa ahtaa 2.2bar ja tulos n. 420hv. (imusarjana normi tuloputki vakio turbon sarjaan.)

Tässä taas hinkattu kansi, ja ahtoa saman verran ja hyvällä imusarjalla, niin tulos voikin olla aivan jotaki muuta. Mutta jos kankien kestämä räjähdys vastaa tuota 420hv, ni nehän on nyt vinossa niin että heilahtaa. :roll:

Ja kankien vaihto ei taida tulla enää kysymykseen, eli koneen vaihto edessä, tai penkitys tuohon 400hv kieppeille ja sinetöinti siihen. :roll:

Sitten taas ärsyttää se, että täälläkin kylällä on 5syl kapeekantinen, jossa on vakio kanget ja muutenkin hyvin "vakio" 7mm pumpulla ynm. 35hx jne. Niin kaveri päästää aivan ku reikäpää ko. vehkeellä. Painemittari on 2.5bar asti, ja se on tapissa heti ku lähetään vetämään. -> ei oo hajonnu. Ainakin 3v ajanu aivan hullunlailla tietämättä mitään ennakosta, pakopaineesta, syöttömäärästä tai ahtopaineestakaan. Että mikä tässä nyt mättää...
Itellä löysät housussa heti jos kone laittaa pikkusenki erilailla mitä normaalisti. :oops:

Anteeks avautuminen, mutta nyt on taas helpomi hengittää...! :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja norsu »

Kummeli kirjoitti:Ja ylipäätään ihmetyttää kaikkien puhuminen pinaeesta. Eli kuinka paljon vakio kanget kestää ahtoa...
Jos jänskättää, niin kannattaa tutustua lukemisen kautta sylinteripaineeseen ja eritoten maksimi sylinteripaineeseen. Ahtopaine on melko pieni tekijä tässä sopassa...

Toinen kankien kestoon vaikuttava voima on varsinkin mekkereissä kierrosluku.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Aikaslailla loputus suohan tuo on.. Tässäkin projektissa, alkaa kanget ja vaihdelaatikko olemaan jo niin viimeisillään.. Tai ajotavastahan tuo toki riippuu :roll:

Siinä sitten kardaania vähän uusiksi, ja koskas se cossun kitkaperä sieltä vetareineen antautuu?
Seuraavaksi käykin jo tuo holsetti pieneksi ja lopulta huomaa hankkineensa kolmen st:n tavarat, eikä oma auto ole liikkunut montaakaan sataa kilometriä.. Mutta rakentelun ilostahan näitä kai tehdään? Kuka niin ajamisesta piittaa?

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
--Pekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 01.08.2010 20:38
Paikkakunta: Oulu

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja --Pekka »

Sitten taas ärsyttää se, että täälläkin kylällä on 5syl kapeekantinen, jossa on vakio kanget ja muutenkin hyvin "vakio" 7mm pumpulla ynm. 35hx jne. Niin kaveri päästää aivan ku reikäpää ko. vehkeellä. Painemittari on 2.5bar asti, ja se on tapissa heti ku lähetään vetämään. -> ei oo hajonnu. Ainakin 3v ajanu aivan hullunlailla tietämättä mitään ennakosta, pakopaineesta, syöttömäärästä tai ahtopaineestakaan.
No eikö se aina mee niin, että kun jotain yrittää oikeasti hyvin tehdä niin vituiksi menee...? :|
w201
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

DuPu kirjoitti:Aikaslailla loputus suohan tuo on.. Tässäkin projektissa, alkaa kanget ja vaihdelaatikko olemaan jo niin viimeisillään.. Tai ajotavastahan tuo toki riippuu :roll:

Siinä sitten kardaania vähän uusiksi, ja koskas se cossun kitkaperä sieltä vetareineen antautuu?
Seuraavaksi käykin jo tuo holsetti pieneksi ja lopulta huomaa hankkineensa kolmen st:n tavarat, eikä oma auto ole liikkunut montaakaan sataa kilometriä.. Mutta rakentelun ilostahan näitä kai tehdään? Kuka niin ajamisesta piittaa?

DuPu
Oot kyllä aivan oikeessa. Ehkä se sitten on niin, että se matka on joskus tärkeempi kuin päämäärä. :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: 190 cossu om603 st rojekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Päivitänpä tässä välissä mitä on tapahtunu viime päivityksestä. (tosiasiassa en muista mitä oon kirjottanu, mutta... :D )

Elikkä, puskuri on paikallaan mittavan pahoinpitelyn jälkeen. (Melekeen siinä itku pääs cossun alkuperästä puskuria alkaa silipomaan rälläkällä, mutta oli se jo aika huonossa hapessa valamiikskin. Nurkat halennu, ja joku älykääpiö porannu puskuriin lampun pesimien reijät.) Flekti on paikallaan ja sille ohjaus hansikaslokerossa (aikanaan tulee myös termostaatti joka on jo hyllysä). Hansikaslokerossa myös toinen ahtopaine, pakopaine ja öljynpainemittari. (teollisuusmittareita, pohja tehty parimillisestä alumiinista. Kuvia tuloo ku kerkeen.) Mittareille valot myös, ja sen sellasta.

Vielä pitäs se akku siirtää konttiin, eli 50mm kaapelin veto kontista akkukoteloon. Ja vedenpaisuntasäiliö tulee akkukoteloon.

Että sellasta, pitäs samoten esikammiot tiivistää tuolla VHT copper gasket hommalla, ku vaan saa lämpöseen halliin auton, jota siis ei itellä ole.

Konetta oon koittanu kaupitella, kun 606 vähän polttelis, mutta toisaalta kun sen tekis ni sitte ei ainakaan getrakki tykkäis. :|
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vastaa Viestiin