
190 cossu om603 st, Feenikslintu?
omassa keksinnössä ei ainakaa huomaa mitää pätkytys ongelmia ku on tuommonen rajapaineventtiili mikä kääntää vaan ahtopaineen hukkaportin kalvon toiselle puolelle. ahot pysähtyy kerrasta siihen mihin ne on säätäny. venttiili vielä muutettu säädettäväksi eli ei tarvi mitää muuta bleediä tai vastaavaa ja PELAA 

muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!
MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Mikäli on liian löysä jousi niin jo pakopaine aukaisee sen, jos siis on paljon pakopainettakin. Kannattaa tarkistaa jotenkin, että on riittävän jäykkä jousi, mutta ei liian jäykkä 

Lisää tietoa: www.skg.fi
No mikäs tuommoisen kuulajousi/rajapaineventtiilin huono ominaisuus sitten on? Ei hiivi portti auki ja ahdot pysyy juuri halutussa.napa kirjoitti:eiköhän asia ole niin, että nuo muut jutut yrittää vain apinoida kunnollista vastapaine ohjausta... bleed, rajapaine jne. venttiilit on köyhien yrityksiä apinoida oikeaa vastapaine ohjattua hukkistapatroltd kirjoitti:Jep, ja samalla voi unohtaa tuollaiset vastapainejutut.![]()
paras olis unohtaa ne muut ja keskittyä vain siihen vastapaine ohjaukseen...
Kellossa voi käyttää löysempää jousta koska vain pako pääsee vaikuttamaan hukkikseen ennen haluttua painetta. Löysemmästä jousesta on se hyöty että hukkis aukeaa kunnolla, ahdot ei karkaile ja saattaapa laskea pakopainettakin.
kyllä tommonen rajapaineventtiili on ihan ykkönen. ei piikittele ahdot, eikä tärise/värise, tai muutenkaan pompi mitkään arvot.
mulla on hukkaportin kellossa semmoset jouset, että aukee jossakin 0,7 paarin paikkeilla. tolla rajapaineventtiilillä saa sitten säädettyä siitä lisää niin paljon, kun vaan ahdin tuottaa, taikka jätkässä on munaa syöttää koneeseen. eikä sitten aukeile omia aikojaan portti. ainoana mikä jossain kohtaa tulee eteen on se, että pakopaineet voipi aukoa porttia, mutta ei ne alle 2 baarin ahtojen vielä sitä tee tollasellakaan hukkiksen jousella. ja voihan sinne aina laittaa sitten jäykemmän.
bleedauksessa taas portti voi alkaa aukeneen pikkasen eneen aikojaan. ja ilman lämpötilat voi vaikuttaa pikkasen ahtopaineisiin. tollasella rajapaineventtiilillä paineet on aina samat.
mutta kukin tyylillään. noista vastapaine jutuista ei ole mitään kokemusta, että niistä en ala mitään parannusehdotuksia jakeleen. tollaset vaan on omat kokemukset bleedauksen ja rajapaineventtiilin toiminnoista.
mulla on hukkaportin kellossa semmoset jouset, että aukee jossakin 0,7 paarin paikkeilla. tolla rajapaineventtiilillä saa sitten säädettyä siitä lisää niin paljon, kun vaan ahdin tuottaa, taikka jätkässä on munaa syöttää koneeseen. eikä sitten aukeile omia aikojaan portti. ainoana mikä jossain kohtaa tulee eteen on se, että pakopaineet voipi aukoa porttia, mutta ei ne alle 2 baarin ahtojen vielä sitä tee tollasellakaan hukkiksen jousella. ja voihan sinne aina laittaa sitten jäykemmän.
bleedauksessa taas portti voi alkaa aukeneen pikkasen eneen aikojaan. ja ilman lämpötilat voi vaikuttaa pikkasen ahtopaineisiin. tollasella rajapaineventtiilillä paineet on aina samat.
mutta kukin tyylillään. noista vastapaine jutuista ei ole mitään kokemusta, että niistä en ala mitään parannusehdotuksia jakeleen. tollaset vaan on omat kokemukset bleedauksen ja rajapaineventtiilin toiminnoista.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
vastapaine ohjauksella pystytään tekemään "kartta" kuinka ahtopaine saa käyttäytyä... alakierroksille saadaan rajattua max. ahtopaineet vaikka 0.7 bar. keskialueen, eli parhaan väännön alueelle vaikka 1.9 bar ja huippukierroksille taas vaikka 1.2 bar. tai mitä nyt itse haluaa, teeppä tuo bleedaamalla tai rajapaine venttiilillä, niin että se toimii luotettavasti joka tilanteessa...
vastapaine ohjaus on siis säädettävä jousi (itse hukkaportissa voi olla vaikka vain sellainen ousi joka aukaisis portin jo 0.2 bar. mutta vastapaine ohjauksen avulla sitä voidaan pitää kiinni vaikka 5 bar. ahdoilla...), ei se mikään ihmeellisempi asia ole... bleedaus/rajapaine venttiili ei pysty tappelemaan pakopainetta vastaan, mutta vastapaine ohjaus pystyy ja se on sen suurin etu... toki se pitää ensin tajuta mitä sillä on tarkoitus tehdä ja kuinka se pitää toteuttaa...
paremmuus järjetys näissä eri tekniikoissa menee siis niin, että bleedaus, rajapaine venttiili ja vastapaine ohjaus... huonoin ensimmäisenä...
niin ja vain vastapaine ohjattu hukkis mahdollistaa sen aidon ja alkuperäisen "turboruuvin" käytön... mutta sehän tuli tuossa jo aikaisemmin selitettyäkin, eli säädettävä jousi...
vastapaine ohjaus on siis säädettävä jousi (itse hukkaportissa voi olla vaikka vain sellainen ousi joka aukaisis portin jo 0.2 bar. mutta vastapaine ohjauksen avulla sitä voidaan pitää kiinni vaikka 5 bar. ahdoilla...), ei se mikään ihmeellisempi asia ole... bleedaus/rajapaine venttiili ei pysty tappelemaan pakopainetta vastaan, mutta vastapaine ohjaus pystyy ja se on sen suurin etu... toki se pitää ensin tajuta mitä sillä on tarkoitus tehdä ja kuinka se pitää toteuttaa...
paremmuus järjetys näissä eri tekniikoissa menee siis niin, että bleedaus, rajapaine venttiili ja vastapaine ohjaus... huonoin ensimmäisenä...
niin ja vain vastapaine ohjattu hukkis mahdollistaa sen aidon ja alkuperäisen "turboruuvin" käytön... mutta sehän tuli tuossa jo aikaisemmin selitettyäkin, eli säädettävä jousi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
En nyt välttämättä lähtis ohjailemaan yhtään mittän nokisella ja kuumalla pakokaasulla...Kummeli kirjoitti:Itellä on visio säätää pakopaineella tuota. Pakopaine ohjataan kalvon yläpuolelle jota sitte bleedataan,

Sanotaan näin että siperia opettaa, ja tyhmästä päästä saa ite kärsiä..


Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
En minäkää. Enkä kyllä koittas löysää joustakaa paikata millää venttiileillä.Allu D. kirjoitti:En nyt välttämättä lähtis ohjailemaan yhtään mittän nokisella ja kuumalla pakokaasulla...Kummeli kirjoitti:Itellä on visio säätää pakopaineella tuota. Pakopaine ohjataan kalvon yläpuolelle jota sitte bleedataan,![]()
Sanotaan näin että siperia opettaa, ja tyhmästä päästä saa ite kärsiä..![]()
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Eihän siellä mitään nokea ole, kun se ei vuoda. Sama kun mittarilla, ei ne pakopainemittarin letkut oo yhtään noessa, kun ei oo virtausta. Sehän se ilmapatsas vaan liikkuu siellä.Allu D. kirjoitti:En nyt välttämättä lähtis ohjailemaan yhtään mittän nokisella ja kuumalla pakokaasulla...Kummeli kirjoitti:Itellä on visio säätää pakopaineella tuota. Pakopaine ohjataan kalvon yläpuolelle jota sitte bleedataan,![]()
Sanotaan näin että siperia opettaa, ja tyhmästä päästä saa ite kärsiä..![]()
Ja miten löysää jousta paikkaamaan? Kyllä jousia löytyy ei se siitä oo kiinni, vaan siitä, että sitte kun tulee se kaunis päivä että päästää kilipaa jonku type-r "siistin civikin" kanssa ja palaa/kuluu puhki se ahtoputken letku niin hukkis onki kiinni ja pysyy -> ahot tappiin ja kanget vinoon + muuta mukavaa.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Kyllä tuossa virtaus syntyy, ja pelkästään lämpö mikä johdetaan putkia pitkin, koska luonnollisesti kovin moni letku ei sitä lämpöä kestä.Kummeli kirjoitti:Pakopaine ohjataan kalvon yläpuolelle jota sitte bleedataan.
Ja kyllä sinne vaan nokea kulkeutuu oli kuinka ilma patsas hyvänsä, itellä ainaki oli p. paine mittarin linja tukossa aina välillä..

Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
En kyllä taho uskoa yhtään!
Ei vaan, kyllähän ne aina vähän vuotaa ajan saatossa.
Pitänee koittaa käydä perjantaina seinäjoelta kyselemässä rajapaineventtiiliä. Aattelis että Lakeuden Hydro:lla on.

Pitänee koittaa käydä perjantaina seinäjoelta kyselemässä rajapaineventtiiliä. Aattelis että Lakeuden Hydro:lla on.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Tällainen hirmuisen yksinkertainen vehje ja toimii.
http://cgi.ebay.co.uk/MANUAL-BOOST-CONT ... 35adff4452
http://cgi.ebay.co.uk/MANUAL-BOOST-CONT ... 35adff4452
Mielestäni oon kysyny, mutta ei ainakaan sillon ollu. Mutta pitääpä tiedustella uutta tilannetta. Bleedereitä kyllä oli, mutta jos tuon nyt joutuu tuolla rajapaineventtiilillä tekeen ni siitä en tiiä. 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Laskin tässä koko summan mitä on autoon menny, ja voin sanoa että onpas turhan kallis projekti... :S Ei olis pitäny laskea. On nimittäin kaikki yläällä, että aivan pienimmästä hilipusta lähtien kaikki laskettuna, niin yht. summa on viis numeroinen. (sis. ite korinki, mutta ei vanteita vielä... puuh...) Ja vieläpä melko "halavalla" tehty, elikkä kaikki tehty itte mitä vaan pystyy. Yllättävän paljon menee tuollaseen ihme hilppeeseen, joihinki klemmareihin/liittimiin/öljyihin/letkuihin ynm. Niitä kun ei normaalisti pudjettiin laske.
Alakaaa... heikotth....
Alakaaa... heikotth....
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Kyllä vain. Tuostahan koitettiin jotain keskustelua vääntää jokinaikasitten vaikka kyseinen topic varmaan hukkuikin bittiavaruuteen turhan paskanjauhamisen ansiosta. Karu totuus on, että "ST" mersun rakentaminen järkiosista maksaa vähintään 10000€.
Jos joku väittää päässeensä halvemmalla ei ole laskenut KAIKKIA kuluja tai vehje on ihan roskis.
Jos joku väittää päässeensä halvemmalla ei ole laskenut KAIKKIA kuluja tai vehje on ihan roskis.
10000,-
kyllä katusuperiin riittää se ~5-6k, ottaen huomioon että ajetaan ns. "normaalisti" eli ei anneta kenkää ihan kokoaikaa. Pitäs kestää 

*BMW e46 330d m-sport -04/oli ja meni
*Volvo 945- > rojekti
*TOYOTA HIACE 2.4/ kertaa 2
*W123 300D turbo -83/oli ja meni
*W201 2.6 -90/oli ja meni
*W124 3.0 -85/oli ja meni
*Volvo 945- > rojekti
*TOYOTA HIACE 2.4/ kertaa 2
*W123 300D turbo -83/oli ja meni
*W201 2.6 -90/oli ja meni
*W124 3.0 -85/oli ja meni
Re: 10000,-
Niin minäkin monta kertaa ajattelin, ennenkuin tyhmyydeltäni onnistuin viisastumaan hieman.condenser kirjoitti:kyllä katusuperiin riittää se ~5-6k, ottaen huomioon että ajetaan ns. "normaalisti" eli ei anneta kenkää ihan kokoaikaa. Pitäs kestää
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: 190 cossu om603 st rojekti
ei taija kymppi riittää
omassa nyt remmi ja 8mm elementit ynm...lootakin vaihtuu

omassa nyt remmi ja 8mm elementit ynm...lootakin vaihtuu

Re: 190 cossu om603 st rojekti
Päivitäppäs projekti topicia kuullostaa sen verta mielenkiintoseltaon kirjoitti:ei taija kymppi riittää![]()
omassa nyt remmi ja 8mm elementit ynm...lootakin vaihtuu

Nii ja kymppihän on pikku raha näitä rakentaessa

Re: 190 cossu om603 st rojekti
Varsinkin jos alkaa venttiilien määrää jossain vaiheessa isontamaan...antti_k kirjoitti: Nii ja kymppihän on pikku raha näitä rakentaessa

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Kustannuksista puhuminen on kyllä tylsää näissä hommissa, varsinkin kun se kymppi tai kaksi ei ole yhtään mitään ihmiselämässä 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Eikö noi om603 alakerrat sitte kestä vakio-osilla, jotai 300+hv? 

*BMW e46 330d m-sport -04/oli ja meni
*Volvo 945- > rojekti
*TOYOTA HIACE 2.4/ kertaa 2
*W123 300D turbo -83/oli ja meni
*W201 2.6 -90/oli ja meni
*W124 3.0 -85/oli ja meni
*Volvo 945- > rojekti
*TOYOTA HIACE 2.4/ kertaa 2
*W123 300D turbo -83/oli ja meni
*W201 2.6 -90/oli ja meni
*W124 3.0 -85/oli ja meni
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Miksei se kestä, mutta eihä sekää oo oikee mitääcondenser kirjoitti:Eikö noi om603 alakerrat sitte kestä vakio-osilla, jotai 300+hv?

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Eikai siihen alakertaan paljon vahvempia kankia kummallisempia juttuja monikaan ole tehnyt? Ja ne kanget ovat vain pieni menoerä koko roskassa.condenser kirjoitti:Eikö noi om603 alakerrat sitte kestä vakio-osilla, jotai 300+hv?
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Ja ylipäätään ihmetyttää kaikkien puhuminen pinaeesta. Eli kuinka paljon vakio kanget kestää ahtoa. Se ei mun mielestä oo oikeen mittari eikä mikään, kun erilaisella kannella voi saada 400hv 1.7bar ahdoilla, ja toisella taas tarvitaan 2.5bar. Toki turbokin vaikuttaa, varsinkin siihen mitä pyöristä löytyy. Sitä minäkin nyt pelekään, kun kantta on aika paljon hiottu ja "paranneltu". Imusarja pitäs lisätä virtausta aika paljon, ni jos tuo ei nyt kestäkään edes sitä 2.2bar. Koska painettahan voi olla miten paljon vaan, eriasia mikä se räjähdys on, ja sehän ne kanget rikkoo.
Eli, jos vakio kannella ja tuolla samalla 40superilla saa ahtaa 2.2bar ja tulos n. 420hv. (imusarjana normi tuloputki vakio turbon sarjaan.)
Tässä taas hinkattu kansi, ja ahtoa saman verran ja hyvällä imusarjalla, niin tulos voikin olla aivan jotaki muuta. Mutta jos kankien kestämä räjähdys vastaa tuota 420hv, ni nehän on nyt vinossa niin että heilahtaa.
Ja kankien vaihto ei taida tulla enää kysymykseen, eli koneen vaihto edessä, tai penkitys tuohon 400hv kieppeille ja sinetöinti siihen.
Sitten taas ärsyttää se, että täälläkin kylällä on 5syl kapeekantinen, jossa on vakio kanget ja muutenkin hyvin "vakio" 7mm pumpulla ynm. 35hx jne. Niin kaveri päästää aivan ku reikäpää ko. vehkeellä. Painemittari on 2.5bar asti, ja se on tapissa heti ku lähetään vetämään. -> ei oo hajonnu. Ainakin 3v ajanu aivan hullunlailla tietämättä mitään ennakosta, pakopaineesta, syöttömäärästä tai ahtopaineestakaan. Että mikä tässä nyt mättää...
Itellä löysät housussa heti jos kone laittaa pikkusenki erilailla mitä normaalisti.
Anteeks avautuminen, mutta nyt on taas helpomi hengittää...!
Eli, jos vakio kannella ja tuolla samalla 40superilla saa ahtaa 2.2bar ja tulos n. 420hv. (imusarjana normi tuloputki vakio turbon sarjaan.)
Tässä taas hinkattu kansi, ja ahtoa saman verran ja hyvällä imusarjalla, niin tulos voikin olla aivan jotaki muuta. Mutta jos kankien kestämä räjähdys vastaa tuota 420hv, ni nehän on nyt vinossa niin että heilahtaa.

Ja kankien vaihto ei taida tulla enää kysymykseen, eli koneen vaihto edessä, tai penkitys tuohon 400hv kieppeille ja sinetöinti siihen.

Sitten taas ärsyttää se, että täälläkin kylällä on 5syl kapeekantinen, jossa on vakio kanget ja muutenkin hyvin "vakio" 7mm pumpulla ynm. 35hx jne. Niin kaveri päästää aivan ku reikäpää ko. vehkeellä. Painemittari on 2.5bar asti, ja se on tapissa heti ku lähetään vetämään. -> ei oo hajonnu. Ainakin 3v ajanu aivan hullunlailla tietämättä mitään ennakosta, pakopaineesta, syöttömäärästä tai ahtopaineestakaan. Että mikä tässä nyt mättää...
Itellä löysät housussa heti jos kone laittaa pikkusenki erilailla mitä normaalisti.

Anteeks avautuminen, mutta nyt on taas helpomi hengittää...!

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Jos jänskättää, niin kannattaa tutustua lukemisen kautta sylinteripaineeseen ja eritoten maksimi sylinteripaineeseen. Ahtopaine on melko pieni tekijä tässä sopassa...Kummeli kirjoitti:Ja ylipäätään ihmetyttää kaikkien puhuminen pinaeesta. Eli kuinka paljon vakio kanget kestää ahtoa...
Toinen kankien kestoon vaikuttava voima on varsinkin mekkereissä kierrosluku.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Aikaslailla loputus suohan tuo on.. Tässäkin projektissa, alkaa kanget ja vaihdelaatikko olemaan jo niin viimeisillään.. Tai ajotavastahan tuo toki riippuu
Siinä sitten kardaania vähän uusiksi, ja koskas se cossun kitkaperä sieltä vetareineen antautuu?
Seuraavaksi käykin jo tuo holsetti pieneksi ja lopulta huomaa hankkineensa kolmen st:n tavarat, eikä oma auto ole liikkunut montaakaan sataa kilometriä.. Mutta rakentelun ilostahan näitä kai tehdään? Kuka niin ajamisesta piittaa?
DuPu

Siinä sitten kardaania vähän uusiksi, ja koskas se cossun kitkaperä sieltä vetareineen antautuu?
Seuraavaksi käykin jo tuo holsetti pieneksi ja lopulta huomaa hankkineensa kolmen st:n tavarat, eikä oma auto ole liikkunut montaakaan sataa kilometriä.. Mutta rakentelun ilostahan näitä kai tehdään? Kuka niin ajamisesta piittaa?
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: 190 cossu om603 st rojekti
No eikö se aina mee niin, että kun jotain yrittää oikeasti hyvin tehdä niin vituiksi menee...?Sitten taas ärsyttää se, että täälläkin kylällä on 5syl kapeekantinen, jossa on vakio kanget ja muutenkin hyvin "vakio" 7mm pumpulla ynm. 35hx jne. Niin kaveri päästää aivan ku reikäpää ko. vehkeellä. Painemittari on 2.5bar asti, ja se on tapissa heti ku lähetään vetämään. -> ei oo hajonnu. Ainakin 3v ajanu aivan hullunlailla tietämättä mitään ennakosta, pakopaineesta, syöttömäärästä tai ahtopaineestakaan.

w201
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Oot kyllä aivan oikeessa. Ehkä se sitten on niin, että se matka on joskus tärkeempi kuin päämäärä.DuPu kirjoitti:Aikaslailla loputus suohan tuo on.. Tässäkin projektissa, alkaa kanget ja vaihdelaatikko olemaan jo niin viimeisillään.. Tai ajotavastahan tuo toki riippuu![]()
Siinä sitten kardaania vähän uusiksi, ja koskas se cossun kitkaperä sieltä vetareineen antautuu?
Seuraavaksi käykin jo tuo holsetti pieneksi ja lopulta huomaa hankkineensa kolmen st:n tavarat, eikä oma auto ole liikkunut montaakaan sataa kilometriä.. Mutta rakentelun ilostahan näitä kai tehdään? Kuka niin ajamisesta piittaa?
DuPu

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 190 cossu om603 st rojekti
Päivitänpä tässä välissä mitä on tapahtunu viime päivityksestä. (tosiasiassa en muista mitä oon kirjottanu, mutta...
)
Elikkä, puskuri on paikallaan mittavan pahoinpitelyn jälkeen. (Melekeen siinä itku pääs cossun alkuperästä puskuria alkaa silipomaan rälläkällä, mutta oli se jo aika huonossa hapessa valamiikskin. Nurkat halennu, ja joku älykääpiö porannu puskuriin lampun pesimien reijät.) Flekti on paikallaan ja sille ohjaus hansikaslokerossa (aikanaan tulee myös termostaatti joka on jo hyllysä). Hansikaslokerossa myös toinen ahtopaine, pakopaine ja öljynpainemittari. (teollisuusmittareita, pohja tehty parimillisestä alumiinista. Kuvia tuloo ku kerkeen.) Mittareille valot myös, ja sen sellasta.
Vielä pitäs se akku siirtää konttiin, eli 50mm kaapelin veto kontista akkukoteloon. Ja vedenpaisuntasäiliö tulee akkukoteloon.
Että sellasta, pitäs samoten esikammiot tiivistää tuolla VHT copper gasket hommalla, ku vaan saa lämpöseen halliin auton, jota siis ei itellä ole.
Konetta oon koittanu kaupitella, kun 606 vähän polttelis, mutta toisaalta kun sen tekis ni sitte ei ainakaan getrakki tykkäis.

Elikkä, puskuri on paikallaan mittavan pahoinpitelyn jälkeen. (Melekeen siinä itku pääs cossun alkuperästä puskuria alkaa silipomaan rälläkällä, mutta oli se jo aika huonossa hapessa valamiikskin. Nurkat halennu, ja joku älykääpiö porannu puskuriin lampun pesimien reijät.) Flekti on paikallaan ja sille ohjaus hansikaslokerossa (aikanaan tulee myös termostaatti joka on jo hyllysä). Hansikaslokerossa myös toinen ahtopaine, pakopaine ja öljynpainemittari. (teollisuusmittareita, pohja tehty parimillisestä alumiinista. Kuvia tuloo ku kerkeen.) Mittareille valot myös, ja sen sellasta.
Vielä pitäs se akku siirtää konttiin, eli 50mm kaapelin veto kontista akkukoteloon. Ja vedenpaisuntasäiliö tulee akkukoteloon.
Että sellasta, pitäs samoten esikammiot tiivistää tuolla VHT copper gasket hommalla, ku vaan saa lämpöseen halliin auton, jota siis ei itellä ole.
Konetta oon koittanu kaupitella, kun 606 vähän polttelis, mutta toisaalta kun sen tekis ni sitte ei ainakaan getrakki tykkäis.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.