320 CDI ; suutin remppa..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
prask
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2010 08:06
Paikkakunta: nokia

320 CDI ; suutin remppa..

Viesti Kirjoittaja prask »

Tietääkö kukaan, kun suuttimien tiivisteitä uusitaan, niin mikä on oikean mallinen / kokoinen kalvain millä puhdistetaan suuttimen kärki ja suutin reikä?
Millä estetään roskien putoaminen suuttimen reikään?

T: CDI 320 vm. 2000.
W210 CDI 320 A...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 320 CDI ; suutin remppa..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

prask kirjoitti:Tietääkö kukaan, kun suuttimien tiivisteitä uusitaan, niin mikä on oikean mallinen / kokoinen kalvain millä puhdistetaan suuttimen kärki ja suutin reikä?
Millä estetään roskien putoaminen suuttimen reikään?

T: CDI 320 vm. 2000.
Roskien putoaminen estetään paineilmalla(liitettän hehkutulpan reikään)
sopiva kalvain on sen kokoinen mikä putsaa sen tiiviste pinnan kokonaan(koon näkee kun on suutin kädessä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 320 CDI ; suutin remppa..

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Bilteman kalvainsetti on soppeli cdille. Ja maksaa jotain 40-50e. Itse semmoisen omistavana voin kehua. :wink:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 320 CDI ; suutin remppa..

Viesti Kirjoittaja epk »

w211 270cdi suutin pohjat tarttis kalvaa, kuparirengas on 15mm ja aukko kannessa on se 17mm. Kalvain (17mm) on suoralla leikkaavalla pinnalla, kannessa on pieni pyöristys eli R reunoissa jolloin kalvain ottaa vain reunoilta , ei koko pohjalta.

Pykälä niiden pyöristysten takia sinne pohjaan on noin 0.5mm, ajanko kalvaimeen pikku pyöristyksen jotta ottaa koko pohjan alueelta vai kalvanko sen pyöristyksen kokonaan pois ?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6521
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 320 CDI ; suutin remppa..

Viesti Kirjoittaja MiHe »

epk kirjoitti:w211 270cdi suutin pohjat tarttis kalvaa, kuparirengas on 15mm ja aukko kannessa on se 17mm. Kalvain (17mm) on suoralla leikkaavalla pinnalla, kannessa on pieni pyöristys eli R reunoissa jolloin kalvain ottaa vain reunoilta , ei koko pohjalta.

Pykälä niiden pyöristysten takia sinne pohjaan on noin 0.5mm, ajanko kalvaimeen pikku pyöristyksen jotta ottaa koko pohjan alueelta vai kalvanko sen pyöristyksen kokonaan pois ?
Se pyöristys on varmaan luujuuden takia siellä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 320 CDI ; suutin remppa..

Viesti Kirjoittaja epk »

sitä itsekkin mietin, paljos siinä pohjalla on materiaali vahvuus ?
Vastaa Viestiin