124 superturbo penkissä!
124 superturbo penkissä!
Tässäpä olisi hieman penkityspätkää!
http://linna.kajaani.fi/~pkemppainen/kuvat/Cap0004.mpg
http://linna.kajaani.fi/~pkemppainen/kuvat/Cap0007.mpg
http://linna.kajaani.fi/~pkemppainen/kuvat/Cap0009.mpg
Ladatkaa muuten omalle koneellenne talteen, niin ettei tule pikkupalvelimelle turhaa kuormaa.
http://linna.kajaani.fi/~pkemppainen/kuvat/Cap0004.mpg
http://linna.kajaani.fi/~pkemppainen/kuvat/Cap0007.mpg
http://linna.kajaani.fi/~pkemppainen/kuvat/Cap0009.mpg
Ladatkaa muuten omalle koneellenne talteen, niin ettei tule pikkupalvelimelle turhaa kuormaa.
mittaus
moottori kääntyi ylöspäin tosi paljon (3 - 4 cm ?)
noilla tehoilla kumityyny todennäköisesti hajoaa piakkoin
pitännee suunnitella jonkinlainen vaijerivarmistus tai vastaava
pitämään kone paikallaan..
tehot tais olla pohjat
kuullaan...
noilla tehoilla kumityyny todennäköisesti hajoaa piakkoin
pitännee suunnitella jonkinlainen vaijerivarmistus tai vastaava
pitämään kone paikallaan..
tehot tais olla pohjat
kuullaan...
Re: mittaus
Ei sinne konehuoneeseen sais semmosta mitä ne käyttää golffeissa semmosta koneiskunvaimenninta?? vai auttaakohan mittää?esko kirjoitti:moottori kääntyi ylöspäin tosi paljon (3 - 4 cm ?)
noilla tehoilla kumityyny todennäköisesti hajoaa piakkoin
pitännee suunnitella jonkinlainen vaijerivarmistus tai vastaava
pitämään kone paikallaan..
tehot tais olla pohjat
kuullaan...
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Perkele ku on "liian" uus toi oma vapari ei voi järkevällä pudjetillä turbottaaa.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Järkevä budjetti? hmm.vähis kirjoitti:Perkele ku on "liian" uus toi oma vapari ei voi järkevällä pudjetillä turbottaaa.
Montakohan tankkia saan bensiiniä yhden superturbo projektin hinnalla..?

Taitaa tulla halvemmaksi toi bensiinin osto kun ei tarvi yrittääkkään saada voimaa siitä

Aivan kunnioitettavia turbon vihellyksiä... ja savu pilviä!
Joku mersupurkaamo??
ot:ksi menee mut ku auto ois kolme vuotta vanhempi niin sen vois turbottaa puolta ahlvemmalla.Sit mun ei kannata bensa autoo ostaa ku matkamittari puörii sen verta kiivaasti,ja onhan tolla mopolla tähänki asti kerinny sakot vaan tulee kolkyt sekkaa myöhemmin.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Minä tein just noin, ja ostin -86 mallisen W124 250D;n Ei ole kyllä aivan ilmaista hommaa tuo vanhemmankaan auton turbotus jos käyttää uutta osaa...vähis kirjoitti:ot:ksi menee mut ku auto ois kolme vuotta vanhempi niin sen vois turbottaa puolta ahlvemmalla.Sit mun ei kannata bensa autoo ostaa ku matkamittari puörii sen verta kiivaasti,ja onhan tolla mopolla tähänki asti kerinny sakot vaan tulee kolkyt sekkaa myöhemmin.
Turbot pyörii tuolla tonnin paikkeilla jo yksinään. Alustan uusiminen maksaa myös jonkin verran, ja omassa tuli kustannuksia kun perä oli pienempää mallia ja halusin vielä vaihtaa automaatin tuon kovan laatikon tilalle.
Edullisin aihio vois tänäpäivänä olla joku -85-86 300D ja valmiiksi automaatilla jos sellaisen haluaa. Siinä on silloin jo isompi perä ja vahvemmat vetarit kuin pienemmissä malleissa.
En mä ny mitään super turboo oo haaveillukkaan mut vähä piristystä,mutta ko toi omani on -90.Eihän tosiaan harraste autoon meneviä ekuja pitäs laskee,Mut ku pitäs tehä ne hiukkastestit mut eihhän kukaan järkevä pistä 2keuroo tommoseen.Sai vaikka kymmenen jamppa mukaan jotka aikos turbottaa ni maksas porukalla testin ni eihän se ois ku 200€/jamppa.Taitaa siis jäädä haaveeksi.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Yksi vaihtoehto tuollaisen koneen piristämiseen vois olla kannen porttaus ja pumpun säätö. En tosin ole vieläkään saanut virtausarvoja enkä kanttakaan takaisin porttaajalta mutta hyötyä siitä kuitenkin on. Pelkkä pumpun säätö penkissä tuo jotain 15-20 % ilman että savuttaa liikaa.
Kannen porttauksella tuota syöttöä vois vielä lisätä ilman että savutus kasvaa liikaa, kysymys on vain paljonko ja onko saavutettu hyöty missään suhteessa kustannuksiin.
vitoskoneen kannen porttaus maksaa noin 750 rahaa joten aivan ilmaista se ei ole.
Kannen porttauksella tuota syöttöä vois vielä lisätä ilman että savutus kasvaa liikaa, kysymys on vain paljonko ja onko saavutettu hyöty missään suhteessa kustannuksiin.
vitoskoneen kannen porttaus maksaa noin 750 rahaa joten aivan ilmaista se ei ole.
Näinhän se on että jos järjellä ajattelis jäis moni hyväm idea haaveeksi, näin kunt uota ikää sen kun karttuu tuntuu että "lelujen" hinnatkin senkun nouseeagip kirjoitti:Järkevä budjetti? hmm.vähis kirjoitti:Perkele ku on "liian" uus toi oma vapari ei voi järkevällä pudjetillä turbottaaa.
Montakohan tankkia saan bensiiniä yhden superturbo projektin hinnalla..?, mutta harrastuksia ei lasketa!
Taitaa tulla halvemmaksi toi bensiinin osto kun ei tarvi yrittääkkään saada voimaa siitä![]()
Aivan kunnioitettavia turbon vihellyksiä... ja savu pilviä!

Paljonkos toi mylly pyörii tossa? 7000r/min??
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Puhut totta.... Saakutti, en ole ajatellutkaan moista, tuo meidän 200D on vieläpä käyttöauto....Toisaalta, olisko 1500€ välirahalla kunnollista bensamersua (vrt.230E-300E) saanut. Ja sitten ne bensakulut vielä. Ehkä vanhan parannus oli meidän tapauksessa sittenkin fiksumpaa. Vaikka joutuisi pian koneenkin remppaamaan, niin siltikin.agip kirjoitti:Järkevä budjetti? hmm.vähis kirjoitti:Perkele ku on "liian" uus toi oma vapari ei voi järkevällä pudjetillä turbottaaa.
Montakohan tankkia saan bensiiniä yhden superturbo projektin hinnalla..?, mutta harrastuksia ei lasketa!
Taitaa tulla halvemmaksi toi bensiinin osto kun ei tarvi yrittääkkään saada voimaa siitä![]()
Aivan kunnioitettavia turbon vihellyksiä... ja savu pilviä!
Mutta jos autoa ei ole ollenkaan, niin sillon kannattanee ostaa kerralla 300E, ennenkuin alkaa turbottamaan jotain 200D:tä.
Supertehokkaat diiselit on asia erikseen, niitä ei voi verrata vakio bensa-autoihin.
Minä en ole mitenkään erikoisesti diiselin kannalla, enkä saa hirveitä kiksejä mustasta savusta. Turbon vihellys on ihan jees, mutta 6-bensan imuäänet on kanssa aika komeet. Diiseli on hyvä, kun se kuluttaa vähän ja helppo huoltaa ainakin W124.
Tuo meidän 200D Turbo piti vaan rakentaa...onpahan sekin nyt koettu ja paljon opittu. Ja onhan sillä sika kiva ajellakkin

-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Tuosta voisi laittaa näkyville laskukaavan, että kaikki tajuavat tilanteen.Day Downhill kirjoitti:Eikä vääntöä ilman sopivan alhaisilta kierroksilta löytyvää tehoa.rilpo kirjoitti:Ei voimaa ilman savua
M = P/(omega)
P = hyötyteho
omega = moottorin kulmanopeus = 2*(pii)*n
n = 1/T = 1/s = kierrostaajuus
eli
M = P / (2*(pii)*(rpm/60)) = Nm
eli jos moottorin antama teho olisi sama koko kierrosalueella niin vääntö laskisi kierrostaajuuden noustessa.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
No joo, tuossa penkityspätkässä menopeli on kahlittu paikoilleen niin savukin jää pyörimään samaan paikkaan mutta tien päällä savua ei varmaan paljoa kerkeä yhteen paikkaan kertymään ennenkuin mersu on jo horisontissa. Eli paikallisia savuongelmia tuskin syntyy, ellei sitten harrasteta burnista.enska kirjoitti:Eipähän kukaan liimaannu persiiseen kiinniPetri K kirjoitti:Hienoja lukemia! Kuinka tuon savutuksen kanssa maantiellä kiihdyttäessä, ei kai nyt aivan noin paljon sentään kuin penkissä?Vaikka tuskin sitä tarvii noilla tehoilla pelätä

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96