w210 diisselit

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
maicoman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 30.12.2009 21:29
Paikkakunta: turenki
Viesti:

w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja maicoman »

nyt olisi edessä matkadieselin osto ja ajattelinkin kysyä että mitä teidän diisseli väyryset kuluttavat moottoritie nopeuksilla?

ja minkä kokonen kone olisi kulutus/kulkupuolen suhteen paras ja automaatilla vai manuaalilla?
entä paljonko dieselvero on noissa w210 sedaneissa?
ja vielä selvennykseksi, että haussa on auto jolla tultaisin ajamaan työmatkaa päivässä 200km hämeenlinnan moottritietä. ja mukavasti ja halvalla pitäisi päästä :D

sitten vielä että onko kenelläkään kokemuksia vw passat 3b 1.9tdi:stä? konehan on pommin varma mutta taasen kulutusta motarilla ja ajomukavuutta/ajettavuutta?
pur-valutuotteet http://www.elisanet.fi/ville-pekka/index.html
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja simoks »

maicoman kirjoitti:nyt olisi edessä matkadieselin osto ja ajattelinkin kysyä että mitä teidän diisseli väyryset kuluttavat moottoritie nopeuksilla?

ja minkä kokonen kone olisi kulutus/kulkupuolen suhteen paras ja automaatilla vai manuaalilla?
entä paljonko dieselvero on noissa w210 sedaneissa?
ja vielä selvennykseksi, että haussa on auto jolla tultaisin ajamaan työmatkaa päivässä 200km hämeenlinnan moottritietä. ja mukavasti ja halvalla pitäisi päästä :D

sitten vielä että onko kenelläkään kokemuksia vw passat 3b 1.9tdi:stä? konehan on pommin varma mutta taasen kulutusta motarilla ja ajomukavuutta/ajettavuutta?
Kyllähän noi kaikki CDI-koneet on pieniruokasia, esim 320cdi on tehojen kannalta ihan menevä 197hv/470nm muistaakseni ja keskikulutus on vissiin siinä 6-8L paikkeilla.

Itellä on 200cdi jolla pääsee talvellakin sen 1000km tankillisella vaikka webasto hyrrää taustalla, kesällä sitten enemmän. Kyllä tollakin pärjää vaikka se onkin helvetin laiska :D Varmaan joku noiden välimaasto, esim 270cdi olis hyvä vaihtoehto. Toki sitten nää vanhemmat on kans kestäviä jne, mutta esim 300TD taitaa ollakkin sitten vähän nälkäsempi kone kuin nämä cdi:t, joku 8-10L taitaa mennä keskimäärin?

Nää vehkeet on vissiin 95% automaatteja, mutta nämä tehottomammat versiot on sitten joskus manuaalejakin, esim meikän 200cdi. Kulutus tuskin paljoa poikkeaa, ehkä noin 0,5L enemmän per 100km kuin manuaali.
W210 E320cdi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6489
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tuo mun vie tasan 7L/100km seka-ajossa, koko vuoden keskikulutuksena (tankista mitattuna, tietokone näytää höpöjä) sis. kylmän ajan eberikäytöt. Kevein tankillinen on ollu 5,9L kun osu vähän enempi matka-ajoo.

Edit:
ainiin ne verot (kaikkinensa), 666€ :twisted:
Viimeksi muokannut MiHe, Pe 10.12.2010 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja koyama »

Jos haet edullisia käyttökustannuksia niin 200 cdi ja siihen sipsilastu niin ei ole laiska .Vakuutusmaksut sun muut oheiskulut pienemmät vrt.enemmän sylintereitä.Dieselvero jotain 5 satkua.Kuluttaa keskimäärin 5.7 vuoden otannalla.Pitkän siivun ajoon käy manuaali.On ostohinnaltaan edullisempi.
Todennäköisesti saat pintaruostetta samaan kauppaan.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kyllä mä faceliftiin kallistuisin eli 1999 tai uudempi eli "vilkkupeilillinen". Niistähän ois hyvä valita se 320cdi. Kuka tahansa ottais sen perstuntumalta, kun vertaa 200cdi:stä 320cdi:hin tai 300td:hen. Kyllähän 300td:kin erinomainen kone on, mutta ku ne autot alkaa oleen jo aika vanhoja niin ku kaikki Väyryset. Kyllä 320cdi:ssä suhde kulku/kulutus on todella loistava ja eipä siinä verotkaan montaa euroa eroa, pa-kulutus litran pari enempi ku 200cdi:ssä, tehoja ja vääntöjä lähes tuplasti (eli kun kulutus ei ole tuplasti isompi, niin tämähän on kannattava!).
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja AM »

Jos ajo on lähinnä pelkkää moottoritien ajamista niin kallistuisin 200/220cdi tai 290 koneisiin. Ja vaikka vannoutunut automaatin kannattaja olenkin niin tuollaisessa matka-ajossa menisi varmaan se manuaalikin. Aika tärkeä asia taisi olla se taloudellisuus ja kyllähän se manuaali pikkusen vähemmän vie. Oma valinta voisi olla tuossa tilanteessa 290 koneinen manuaali, huolettomampia kuin cdi:t, hankinta hinnaltaan edullisempia ja manuaalina kulutus aika lähelle samoja. Alle 5 pitäisi päästä matka-ajossa. Faceliftissähän sitten tietty tulee mukana pientä muutosta, jos niitä pitää tärkeänä. Ulkonäkö, ajotietokone/rattinappulat, vakiona ESP jne.
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Tohon passatiin sen verran että jakopään joutuu vaihtamaan joka toinen vuosi noilla kilsoilla, ja sehän maksaa 400-900€ riippuen missä vaihtaa. Mersussa ei sitä vaivaa ole. Mulla oli sellainen ennen 290TD väyrystä ja en kyllä suosittele mitä tulee tiloihin ja ajomukavuuteen. 290 kone kuluttaa 7-8l motarilla. Vero oli jotain 650€/v.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja AM »

yari67 kirjoitti: 290 kone kuluttaa 7-8l motarilla.
Automaatti?
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja Kris »

270cdi ja kuluttelee 6l tienoilla matka-ajossa. Seka-ajossa on mennyt sellaista 7.5l-8l /100km. Tähänkin suurena syynä on se, että verrattaen lyhyttä matkaa tuo mun seka-ajo ja auto ei ehdi edes kunnolla lämmetä. Ja automaattivaihteistolla. D-vero + ajoneuvovero yhteensä jotain päälle 700 euron päälle. Itellä aiemmin oli tuollainen c-mersu 200cdi koneella ja siinä karalan lastu. Meni todella vähällä ja oli riittävän ripeä liikkeinen.
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Mitä tulee 200CDi laiskuuteen, niin 150km/h vauhdista kun painaa kaasun pohjaan niin tuntee vielä kun lähtee kiihtymään. En tosin tiedä oisko tuossa mun omassa lastu.
Kulutus alle 5l /100km maantieajossa.
Mutta motarilla pärjää ihan hyvin E220D väyryselläkin. Aivan mukisematta sekin kulkee sen 130 ja pitää vauhdin. Kulutus on tosin sitten pari litraa isompi.
Avatar
maicoman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 30.12.2009 21:29
Paikkakunta: turenki
Viesti:

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja maicoman »

kiitoksia kaikille tasapuolisesti ja erikseen!
Tuollainen 200/220cdi alkaa kuulostaa ihan hyvältä, sillä tarkoitus olisi todellakin kulkea halvalla :D ja niin lepposasti että kun hämeenlinnasta nousee motarille niin vois vaan laittaa vakkarin päälle ja alkaa nukkuu 8)
mutta osaltaa tuo 290td kuulostaisi kivalta mutta kahden vastauksen perusteella kulutus eroa on yli 2litraa? eli onko noita sitten paljon eri välityksillä olevia vai onko ero vaan kengän pohjan kosketuksessa?

ja mikä on suurin ero noitten cdi:n ja td välillä? kun "AM" sattui mainitsemaan että 290td olisi huolettomampi kone kuin cdi:t?
entäs onko farmarin ja sedanin välillä suuria eroja ja kumman hyväksi?
pur-valutuotteet http://www.elisanet.fi/ville-pekka/index.html
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja simoks »

maicoman kirjoitti:kiitoksia kaikille tasapuolisesti ja erikseen!
Tuollainen 200/220cdi alkaa kuulostaa ihan hyvältä, sillä tarkoitus olisi todellakin kulkea halvalla :D ja niin lepposasti että kun hämeenlinnasta nousee motarille niin vois vaan laittaa vakkarin päälle ja alkaa nukkuu 8)
mutta osaltaa tuo 290td kuulostaisi kivalta mutta kahden vastauksen perusteella kulutus eroa on yli 2litraa? eli onko noita sitten paljon eri välityksillä olevia vai onko ero vaan kengän pohjan kosketuksessa?

ja mikä on suurin ero noitten cdi:n ja td välillä? kun "AM" sattui mainitsemaan että 290td olisi huolettomampi kone kuin cdi:t?
entäs onko farmarin ja sedanin välillä suuria eroja ja kumman hyväksi?
No ei kyllä cdi-koneissakaan juuri mitään ongelmia ole mun ymmärtääkseni :D Siis cdi on suoraruiskutustekniikalla ja TD:t tuota vanhempaa esikammiollista. Kyllä 200/220cdi:llä pärjää todellakin, eli vaikka se nyt onkin laiska niin varsinaista ongelmaa sillä ei ole liikenteessä.
W210 E320cdi
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja Kris »

No kyllä 220cdi riittää jo sellaisenaankin. Eihän tuo 290td:kään mikää tykki ole vakiona. Jos ei ole tarkoitus virittää ja tarkoitus on päästä ajeleman edullisesti niin kyllä se on 200 tai 220 cdi. Ja onhan pienemmässä moottorissa myös halvemmat vakuutusmaksutkin. Alkupään cdi:t 1998-99 saattaa olla vielä alumiinisella imusarjalla. Joten imusarjakin on huollettavissa.
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
jamo78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 03.04.2007 11:11
Paikkakunta: iisalmi

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

Kris kirjoitti: Alkupään cdi:t 1998-99 saattaa olla vielä alumiinisella imusarjalla. Joten imusarjakin on huollettavissa.
Ainakin mun entinen c200 cdi vm 2000 oli vielä alumiini imusarjalla.
MB 300TDT 24v -93
mustang ht -66
mustang ht -68
crown pick-up -70
taunus coupe -75
escort -70
sierra 2,9 24v -90
Siinäpä nykyset käyttis ja harraste pelit!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja nusnus...

E290 on suoraruisku kuten CDI:tkin mutta 290ssä on vielä syöttöpumppu. CDI on yhteispaineruiskutuksella varustettu. :lol:
Ja näin ollen paaaaljon vikaherkempi.
Avatar
maicoman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 30.12.2009 21:29
Paikkakunta: turenki
Viesti:

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja maicoman »

tänään tuli menettettyä w210 neitsyys! eli kävin koeajamassa e220cdi:tä ja automaatti lootalla ja 320tkm ajettuna
tuntui todella mukavalta ja tilavalta tuon w202:sen jälkeen ja entä sitten se kaikkien moittima tehottomuus? noh minun mielestänin se ei todellakaan ollut laiska vaan juurikin sopivan tuntuinen tasaseen ajoon.
mutta ei hyvää ilman huonoakin, entiedä onko tuo ominaisuus vai vaan koeajoauton vika että kun loikkasin motarille ja nopeus nousi sinne 120-140 tienoille niin ajettavuus ei ollut sitä mitä odotin E sarjalta. eli ei kulkenut kuin juna suoraan vaan keräili kaiken maailman uria ja pieniä sivutuulen puuskia (yms. suoraan menemiseen vaikkutavaa). siitä en sitten tiiä että oliko odotukset liiankorkealla tuon ajettavuuden suhteen, sillä minulla oli sellainen pieni "fetissi" tuota vakautta kohtaan :D että olisi vaan laittanut vakionopeussäätimen päälle ja alkanut "nukkumaan" eikä käännellä rattia musiikin tahdissa jotta pysyttäisiin omalla kaistalla :?

mutta vaikka tiukkaa tekeekin niin täytyy myöntää vannoutuneena volkkari kuskina että oli siinä mersun penkillä vaan helvatin mukava istua :D vaikkakin ensimmäinen tuntuma kankkuissa oli että "onpas kovat penkit" mutta sitten kun siihen asettui niin tuntui siltä että olisi vaikka ajanut siltä istumalta ivaloon ja takas 8)
pur-valutuotteet http://www.elisanet.fi/ville-pekka/index.html
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mika.T kirjoitti:Ja nusnus...

E290 on suoraruisku kuten CDI:tkin mutta 290ssä on vielä syöttöpumppu. CDI on yhteispaineruiskutuksella varustettu. :lol:
Ja näin ollen paaaaljon vikaherkempi.
Aivan :oops: Mutta onkos 290/300TD:n pumput vikaherkkiä? 220D:n Lucas tais vissiin olla ainakin?
W210 E320cdi
Markus.A.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 15.02.2009 07:58
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja Markus.A. »

e290 tdt automaatilla 2v/90000 km ajaneena voin sanoa että kunnossa ollessaan menee kyllä ihan suoraan paljon kovemmassakin vauhdissa. Kulutus ton kahden vuoden aikana keskimäärin 7,5 litraa sadalla. Lukemassa mukana kaikki ajot raskaalla kaasujalaalla ajettuna . Pumppu ei ole milläänlailla sukua lucasin surullisenkuuluisalle tekeleelle vaan on boschin jakajapumppu. Rauhallisesti ajettuna menee kyllä vähemmällä ja yli 8,5 ei kuluta edes saksan moottoritiellä.
Mercedes E290TDT -98
Buick LeSabre -63 2dht
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja tempera »

Mulla on tietsikan mukaan kulutus viimeisen 2000 km jälkeen 7,7 lt pelkästään kaupunkiajoa. Lisälämmitin on pyörinyt tiuhaan.
Kesällä näytti 6,6 litraa kaupunkiajossa. Alussa kun starttaa auton niin kulutus on hetkellisesti 15 lt Auto on E320cdi
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

itsellä kanssa veteli ja sai ratti käännellä "musiikin tahtiin" :lol: , mutta takakelkan puslien vaihdoin jälkeen rauhoittui.väärät pyöränkulmat ja vetelät puslat ei kyllä anna "mersun" ajo-ominaisuuksia. Mutta varmasti hyvän juhdan sait, pientä "silittämistä" emäntäkin vaatii toimiakseen kiitettävästi. :D
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

[quote="maicoman" ja entä sitten se kaikkien moittima tehottomuus? noh minun mielestänin se ei todellakaan ollut laiska vaan juurikin sopivan tuntuinen tasaseen ajoon.
mutta ei hyvää ilman huonoakin, entiedä onko tuo ominaisuus vai vaan koeajoauton vika että kun loikkasin motarille ja nopeus nousi sinne 120-140 tienoille niin ajettavuus ei ollut sitä mitä odotin E sarjalta. eli ei kulkenut kuin juna suoraan vaan keräili kaiken maailman uria ja pieniä sivutuulen puuskia (yms. suoraan menemiseen vaikkutavaa). )[/quote]

Teho/ tehottomuushan riippuu täysin siitä mihin vertaa :wink:
Minä köröttelin 14 vuotta 123D:llä ennenkuin osti 200CDI Väykyn. Ero oli ihan käsittämätön! Tuntui, että paikat irtoaa hampaista kun painoi kick-downin pohjaan. Eli riittähään tuo vallan mainiosti arkiajoon.
Sitten tietty jos käyt viikonloppuisin AMG miesten kanssa kisaa ajelemassa Ahvenistolla niin tehot ei riitä...

Käyhän nyt kuitenkin ajelemassa useampaa autoa, koska sen ei pitäisi venkuroida vaan mennä suoraan, ajamassasi autossa on saattanut olla ohjauskulmat hakusessa.
Tietty jos olet tottunut etuvetoisella ajoon niin sellaisia "oikaisu" ominaisuuksia ei löydy.

Tuon mainitsemasi sivutuuliherkkyyden olen omassakin huomannut. Varsinkin kun tulee tuulisella säällä metsästä peltoaukealle... :( Oisko siinä sitten liikaa purjepintaa vai mikä lie. Eipä sekään häiritse kun siihen tottuu.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
maicoman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 30.12.2009 21:29
Paikkakunta: turenki
Viesti:

Re: w210 diisselit

Viesti Kirjoittaja maicoman »

noh vertaus kohteena toimi 1990 mallin 1.6td caravelle ja kilometrejä vajaat 940tkm, joka on todellakin hyvä ja mukava ajaa ja menee suoraan (jos ei tuule) :D ja ajettavuudesta vielä senkin verran että yhtään etuvetoista autoa en ole omistanut/ajanut joten vertailuna toimivat nuo takamoottori volkkarit ja w202 bensa.

ja nyt tulevana vloppuna olisi 0cdi:ttarkoitus käyä kokeilemassa yhtä toista 200cdi:tä jotta saisi todistettuu että vika oli vain siinä kyseisesssä yksilössä.

mutta oletteko kokeilleet saada tuota tuuliherkyyttä pois matalilla ja leveämmillä renkailla? tai onko kukaan ostanut madallus-sarjoja? vai onko tuo puuska herkkyys edes hyvä kuntoisessa w210 häiritsevää?
pur-valutuotteet http://www.elisanet.fi/ville-pekka/index.html
Vastaa Viestiin