w202 sytytyspuola

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Toniv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.04.2004 09:59

w202 sytytyspuola

Viesti Kirjoittaja Toniv »

Onko tietoa pystyykö mitenkään mittaamaan puolia..
käy kylmänä hyvin mut kun kylmäkäynti piiri mennee pois päältä vähän ajan
päästä alkaa käyntihäiriöt ja sammahtelut..
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Hmm.
Eikös siinä ole kaksoiskipinä puolat?
Eli 1-4 ja 2-3 sylintereille.
Toisiopuolen voi mitata tulpanjohtojen liitännöistä, ensiö puolen niistä kahdesta liitännästä.
Nyt en muista vastus arvoja kun ei ole puolaa juuri tässä...
Joku tietävämpi tarkentakoon.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Toniv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.04.2004 09:59

w202 sytytyspuola

Viesti Kirjoittaja Toniv »

Mitattiin puolat ja molemmat näytti samoja arvoja...
käyntiongelma vaan jatkuu eli röpöttää ja valillä käy ja välillä käy huojuen ja sitten taas röpötellään ja sammahdellaan..
eilen taas sitten jossain alkoi käryämään ja juuri puolien seutuvilla..
tuli sellainen pistävä pikaliimamainen haju... purettiin mut missään ei näy viitteitä mistään palamisesta käytiin kaikki johdot ja anturit läpi..
puolissakaan ei ulospäin nähtäviä merkkejä käryämisestä... outoa...
oon kuullu et ois jonkin verran noita puolia menny näistä vekottimista..
joku viisaampi kertokoon infoa...usko loppuu mut uudet osat ei...niitä saa aina..
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Mittasittako kylmänä vai kuumana. Saattaa pelata kylmänä, mutta kuumana alkaa ongelmat. Entäs tulpan johdot?
Avatar
Toniv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.04.2004 09:59

w202 sytytyspuola

Viesti Kirjoittaja Toniv »

jep johdot ok!
kylmänä mitattiin ja hiukan lämpimänä ku alko käry nousee niin lopetettiin
käyttäminen.. alkuun se toimi hyvin vielä kylmänä mut nyt ei toimi ees kylmänäkään.. ei varmaan auta muu ku viedä huoltoon..
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kerran sattui vastaavanlainen tapaus juuri 202:ssa.
Kokeiltiin uutta puolaa, tulppia, lamdaa, eikä auttanut.

Onko puristuksia mitattu?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Toniv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.04.2004 09:59

Viesti Kirjoittaja Toniv »

kävi mielessä mut sit se jäi tekemättä.. en kyl usko et siell ois mitään ongelmaa tosin mist sen tietää.. eilen se kävi taas 5 min ihan jees sit alko..
sit ku pitää kaasu läppää paikallaan korkeammilla kierroksilla niin oire
on samanlainen ku ei sai bensaa eli hyytyy ja sit röpöttää ja taas nostaa kierrokset haluttuun ja hyytyy..tulpat oli suht koht mustat vaihdoin ihan piruuttani uusiin.. co menee pilviin kun vika tulee joten ei ihme..
no tänään auto piuhoihin eiköhän se selvennä asiaa...
Avatar
Toniv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.04.2004 09:59

vika löytyi

Viesti Kirjoittaja Toniv »

No niin löytyihän se vika... eli ilmamassatunnistin ei käynyt ihan täysillä.. välillä toimi välillä ei.. tarkemmin ku miettii niin pätkiminen ei kyl oikeastaan ollut sen kuuloinen et vika olis ollut sytytyspuolella..
onkoha mahdollista että katin hajoaminen liittyy alunperin tuohon vikaan?
eikös kyseinen osa anna tietoa myös lambdalle..
kiitos vinkeistä!! on muuten asiallinen forum ja asialliset käyttäjät. eipä ole aikaisemmin tullut mieleen... :wink:
Vastaa Viestiin