W202 C280 lambda anturista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

W202 C280 lambda anturista

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Eli käytin tos mittauksessa niin lambda anturi taitaa olla entinen.Tyhjäkäynnillä ok mut kierroksilla meni reippaasti yli mutta muuten päästöt olivat kunnossa.Onko noissa tarvike antureissa sitä liitintä ja monellako johdolla se pitää olla että toimii????
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W202 C280 lambda anturista

Viesti Kirjoittaja napa »

laita nyt ne päästätiedot tähän näytille, niin näkee vähän niistäkin, että mikä siellä mättää :roll: ettei vain olis katti rikki... eikä pakoputkessakaan tarvitse suurta reikää olla (2 mm reikä jo riittää), kun jo vähäpäästöinen pomppaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W202 C280 lambda anturista

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Jo kerkesin sen lapun hävittää.Mut muuten kaikki päästöt oli alle sallittujen paitsi toi lambda arvo yli 2000rpm.Sen arvo oli jotain 1.125 luokkaa,tyhjäkäynnillä 1.027
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W202 C280 lambda anturista

Viesti Kirjoittaja napa »

araC280 kirjoitti:Jo kerkesin sen lapun hävittää.Mut muuten kaikki päästöt oli alle sallittujen paitsi toi lambda arvo yli 2000rpm.Sen arvo oli jotain 1.125 luokkaa,tyhjäkäynnillä 1.027
eli käy muka pirun laihalla ja silti muut arvot kohdallaan :D viittais enemmän pakoputkivuotoon, kuin lamdan rikkinäisyyteen :roll: ja jos lambda on rikki, se vetää AINA koneen rikkaalle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W202 C280 lambda anturista

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Tossa vähän noita arvoja

CO (%
Tyhjäkäynti 0.3
2000rpm 0.2

HC (ppm)
Tyhjäkäynti 45
2000rpm 40

Lambda
Tyhjäkäynti 1.027
2000rpm 1.125

O2 oli muistaakseni 1
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W202 C280 lambda anturista

Viesti Kirjoittaja napa »

araC280 kirjoitti:Tossa vähän noita arvoja

CO (%
Tyhjäkäynti 0.3
2000rpm 0.2

HC (ppm)
Tyhjäkäynti 45
2000rpm 40

Lambda
Tyhjäkäynti 1.027
2000rpm 1.125

O2 oli muistaakseni 1
ihan vastaavilta arvoilta näytti, mitä siinä sierrassa, missä tapeltiin vuotavan pakoputken kanssa... rikkinäisellä lambdalla ei CO ja HC pysy kurissa :wink: sieltä nyt sitten vain pakoputkesta reikää etsimään, siellä ei tarvitse olla kuin nuppineulanpään kokoinen reikä, niin jo lambda karkaa testerissä... tuossakin se pakoputken reikä on lambdan jälkeen, koska CO ja HC on kunnossa, eli ECU kyllä säätää konetta ihan oikein lambdan antaman tiedon perusteella, mutta ylimääräinen happi joka tulee jostain pakoputkeen sekoittaa arvot...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W202 C280 lambda anturista

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Pitää tämäkin vaihtoehto tutkia :)
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Vastaa Viestiin