W124 vikakoodien selvennykset
- jupasierra
- Mersumies

- Viestit: 1070
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
W124 vikakoodien selvennykset
Voisiko joku asiasta tietävä kertoa -91 230i W124 vikakoodien luvuista enemmän. Löysin jotain foorumilta mutta en kunnon listaa koodeista ja miten ne luetaan. Yksi ohje oli auto käynnissä ja yleismittarilla % lukuja katsomalla. Siitä en löytänyt kuin muutaman vikakoodin, ja mihin nastoihin johdot kytketään kun luetaan, sitä en nähnyt. Onko jotain toistakin konstia, joku valohommeli virrat päälle ja jne... Täällä kun ei ole korjaamoa jossa vikakoodien luku onnistuisi ?!
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 vikakoodien selvennykset
ei siihen ole varsinaisia vikakoodeja, olet sen varmaan haulla jo huomannutkin. Atlas tuolla toisaalla jo kertoikin että valokynällä niitä voi tutkia. Mutta ne tiedot on kyllä niin turhia TI-miehelle. Ei niil tee mitään yleensä 
ASD:n koodeja: Linkki mese.fi:lle
sitten koitetaa ettiä viel vähä lisää. tämän löysit tältä foorumilta? tai tämän.
ASD:n koodeja: Linkki mese.fi:lle
sitten koitetaa ettiä viel vähä lisää. tämän löysit tältä foorumilta? tai tämän.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- jupasierra
- Mersumies

- Viestit: 1070
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 vikakoodien selvennykset
Kyllä läysin nuo, mutta ohjetta olisinkin kaivannut. Tuossa ekassa kerrotaan, "testipistokkeen kolmosnavasta voi sopivalla mittarilla (kosketuskulma prosentteina) lukea" ei tuosta oikein saa selvää mitä pitää tehdä. Työntää toinen johto siihen kolmosnapaan, ja toinen minne ?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 vikakoodien selvennykset
tossa viimisen linkin ketjussa oli muistaakseni lopussa se
EN oo koskaan tota ite tehny ku se o ihan turhaa 
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: W124 vikakoodien selvennykset
helppo homma, jos vain omistaa sellaisen yleismittarin jossa on kosketuskulman mittaus vaihtoehto...
jos luet kolmos navasta vikakoodia, niin maajohto sinne 1 napaan, muistaakseni
tai johonkin maihin kuitenkin...
sitten kun saat sieltä jotain lukemaa mittariin, niin vertaat vain niihin % lukuihin, mikä vika vois olla lähimpänä... aika hakuammuntaa tuo kuitenkin on, mutta usein antaa edes jotain osviittaa missä vois olla häiriön suuri aiheuttaja...
jos luet kolmos navasta vikakoodia, niin maajohto sinne 1 napaan, muistaakseni
sitten kun saat sieltä jotain lukemaa mittariin, niin vertaat vain niihin % lukuihin, mikä vika vois olla lähimpänä... aika hakuammuntaa tuo kuitenkin on, mutta usein antaa edes jotain osviittaa missä vois olla häiriön suuri aiheuttaja...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- jupasierra
- Mersumies

- Viestit: 1070
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 vikakoodien selvennykset
Nyt menee vaikeaksi. Mersussa on kuulema kaksi pistoketta josta mitataan. Pyöreä ja suorakaiteen muotoinen liitin. Molemmat löytyy myös minun autosta. Kummasta mitataan ? Kävisiköhän tuo linkissä oleva lukija myös tähän vanhempaan mersuun ? http://liikenetti.shop.wosbee.com/Publi ... roduct-675" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei päivää ilman ongelmia :)
- jupasierra
- Mersumies

- Viestit: 1070
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 vikakoodien selvennykset
Eikö kokeilemalla muka selvinnyt?
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- jupasierra
- Mersumies

- Viestit: 1070
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 vikakoodien selvennykset
jos luet kolmos navasta vikakoodia, niin maajohto sinne 1 napaan, muistaakseni tai johonkin maihin kuitenkin..
Voiko niitä vikakoodeja lukea muistakin navoista ?
En ole vielä kokeillut, kun vasta äsken sain mittarin jolla mitata !
Voiko niitä vikakoodeja lukea muistakin navoista ?
En ole vielä kokeillut, kun vasta äsken sain mittarin jolla mitata !
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 vikakoodien selvennykset
tuolla mun laittamissa linkeissä ne ohjeet löytyy
Tai ainaki mä kuvittelen niin. Kokeile ny vaikka ensi siihe suorakaiteen muotoiseen... Kyl se siitä suttaantuu kun alat tökkimään reikiin mittaril.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: W124 vikakoodien selvennykset
Siitä suorakaiteen muotoisesta saa ASD-vikakoodit, ainakaan omassa sinne ei muihin napoihin tullut edes piuhoja. Siis siellä pelkääjän puolella akun edessä olevaan. Omassa on pyöreä testipistoke kuskin puolella sytkäyksikön vieressä, siitä ilmeisesti voi tarkastella moottorin tiedotuksia 
- jupasierra
- Mersumies

- Viestit: 1070
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 vikakoodien selvennykset
Tänään vaihdettu ilmamäärämittarin asentopotikka, yj-rele ja kertaalleen jakajan kansi ja pyörijä. Tyhjäkäynti parani aavistuksen mutta on vieläkin liian alhainen ja käy epätasaisesti. Kun vaihdoin sen asentopotikan yritin säätää sitä oikeaan asentoon, oliko se nyt 0,7v mutta lukema ylimmästä ja keskimmästä navasta liittimen ollessa paikallaan ja auton käydessä 0.00v. Kun liittimen ottaa irti ja mittaa liittimestä niin silloin näyttää 0.4v. Liittimen irrottaminen potikasta ei muuta auton käyntiä millään tavalla, eikä potikan säätökään. Mittasin kosketuskulmamittarilla auton käydesssä akkutilassa olvasta suorakaiteen muotoisesta liittimestä, navoista 1 ja 3 (muissa ei ole kuin muovia) ja mittari näytti 35,9. Siitä kuljettajan puolen pyöreästä liittimestä mittaustulokset seuraavat, musta maadoitettu runkoon:
1. 28
2. 90.1
3. 35.9
4. 10.0
5. 0
6. 0
7. 90.1
8. 90.1
9. 90.1
Joku viisas voi kertoa missä piilee vika, nyt loppui viimeinenkin ymmärrys ja vähäinenkin tieto...
1. 28
2. 90.1
3. 35.9
4. 10.0
5. 0
6. 0
7. 90.1
8. 90.1
9. 90.1
Joku viisas voi kertoa missä piilee vika, nyt loppui viimeinenkin ymmärrys ja vähäinenkin tieto...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 vikakoodien selvennykset
Jos potikan kääntely ei vaikuta käyntiin on jossain sähkövikaa.Ecu,yj-rele tai sen nastat ovat pohjasta etäällä,lamdakin voi olla pois pelistä.Paskamaista vaan kun ei kehtais sokkona ehdotella mitään ja jos se ei autakaan.
Saisitkohan joltain tutulta ecua,yj-relettä lainaksi niin voisit kokeilla?Käynnissä ollessa älä vaan ecua irroita.
Toisekseen voisit vilkaista ecun sisään näyttääkö se silmämääräisesti ehjältä.
Saisitkohan joltain tutulta ecua,yj-relettä lainaksi niin voisit kokeilla?Käynnissä ollessa älä vaan ecua irroita.
Toisekseen voisit vilkaista ecun sisään näyttääkö se silmämääräisesti ehjältä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies

- Viestit: 1070
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 vikakoodien selvennykset
Jos potikan kääntely ei vaikuta käyntiin on jossain sähkövikaa.
Tämähän oli jo tiedossa aiemmassa viesteissä, ja tähän kysynkin neuvoa.
Ecu,yj-rele tai sen nastat ovat pohjasta etäällä,lamdakin voi olla pois pelistä.
Yj-rele siis vaihdettu tänään ! Ecuun ei ole koskettu. Miten lambdan voi todeta vialliseksi, näkyykö pakokaasutestissä ? Olisiko vika jossain anturissa, moottorin lämpötila tms. ?!
Tämähän oli jo tiedossa aiemmassa viesteissä, ja tähän kysynkin neuvoa.
Ecu,yj-rele tai sen nastat ovat pohjasta etäällä,lamdakin voi olla pois pelistä.
Yj-rele siis vaihdettu tänään ! Ecuun ei ole koskettu. Miten lambdan voi todeta vialliseksi, näkyykö pakokaasutestissä ? Olisiko vika jossain anturissa, moottorin lämpötila tms. ?!
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 vikakoodien selvennykset
9-pinnisestä mitataan myös moottorin käydessä. Tälläisia löysin:
0% ECM
10% CTP Switch
30% ECT sensor
40% VAF sensor
70% RPM sensor(tässä voi olla vikaa)
80% IAT sensor
100% O2S-control
0% ECM
10% CTP Switch
30% ECT sensor
40% VAF sensor
70% RPM sensor(tässä voi olla vikaa)
80% IAT sensor
100% O2S-control
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
- jupasierra
- Mersumies

- Viestit: 1070
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 vikakoodien selvennykset
Mitataan miten ?rokka65 kirjoitti:9-pinnisestä mitataan myös moottorin käydessä. Tälläisia löysin:
0% ECM
10% CTP Switch
30% ECT sensor
40% VAF sensor
70% RPM sensor(tässä voi olla vikaa)
80% IAT sensor
100% O2S-control
Ei päivää ilman ongelmia :)




