Manuaalin tilalle automaatti (124)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Manuaalin tilalle automaatti (124)

Viesti Kirjoittaja Mikaz »

Eli millainen homma olisi vaihtaa manuaali vaihelaatikko automaatti laatikoksi ?
Mitä kaikkee pitää vaihtaa vaihdelaatikon lisäksi ?
MB S211 E220CDI Avantgarde -09
MB S203 220 cdi -02
MB W201 2,3 Sportline
gike
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 22.01.2004 22:00

Viesti Kirjoittaja gike »

joo, tuota olen itsekkin pähkäillyt. kertokaa te kokeneemmat jotain asiaan liittyen, onko iso homma?, maksaako automaattiloota paljonkin ja olisiko vanhalla manuaalilla vaihtoarvoa? itse en remonttiin pysty,mutta hinta arviota projektiin kaipailisin. auto -92 250d 180000km rullattu
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Vetolevy ja starttikehä vauhtipyörän tilalle. Vaihteenvalitsin ja vaijerit, jarrupoljin leveämpään malliin ja kytkinpoljin pois tieltä. Kickdownin vivustot ja vaijeri. Ehkä kardaani myös?
Noi olen varannut omaan projektiin jo valmiiksi, jos jotain puuttuu niin huomaan sen kyllä ensikuussa :roll: Silloin pitäis tehdä omaan W124 malliin tuop sama homma
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13692
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Petri K kirjoitti:Vetolevy ja starttikehä vauhtipyörän tilalle. Vaihteenvalitsin ja vaijerit, jarrupoljin leveämpään malliin ja kytkinpoljin pois tieltä. Kickdownin vivustot ja vaijeri. Ehkä kardaani myös?
Noi olen varannut omaan projektiin jo valmiiksi, jos jotain puuttuu niin huomaan sen kyllä ensikuussa :roll: Silloin pitäis tehdä omaan W124 malliin tuop sama homma
Muuta huomioitavaa: kardaanin pituus ja sopivuus (pooritus tai laipat), öljynlauhdutin + putkistot, alipainemodulaattorille putki, kokonaisvälitys eli onko kummassakaan ylivaihdetta? Ja vielä sähköistä: käynnistyksen esto vaihde päällä sekä peruutusvalon kytkin. Ja sopivuus muuten, onko tilaa sekä kannatinpalkin sopivuus. Varmaan on lisää vielä, muut jatkakoot jos tulee mieleen.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Nopeusmittari? Ei muistaakseni ole sama kuin manuskassa, ainakaan vaihteenvaihtosuositukset... 8)
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

ja vielä mikä voi aiheuttaa lisävaivaa ja päänsärkyä niin tuo jarru/alipaine kytkin joka pistää seisonta jarrut päälle P asennossa(voi jouttua muuttelemaan jarruputkia)
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Eikös se kuitenkin pistä P-asennossa ykkösen ja pakin "yhtä aikaa päälle"? Ei kai sentään seisontajarrua...? :shock:
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Niin siellähän on vain salpa joka ilmeisesti pitää jotain vaihdetta päällä (ei kuulemma kuitenkaan mikään kovin vahva osa - automaattigurut kertokoon paremmin), eli ainahan parkkiin laittaessa pitäisi polkaista hieman myös seisontajarrua. Eli siis sitä vaijeritoimista, ei nestealipaineista... :wink:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

satakaskolmonen kirjoitti:ja vielä mikä voi aiheuttaa lisävaivaa ja päänsärkyä niin tuo jarru/alipaine kytkin joka pistää seisonta jarrut päälle P asennossa(voi jouttua muuttelemaan jarruputkia)
Missä Mersussa näin tapahtuu? :shock:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

No ei se liity mitenkään jarruihin se vaihdelaatikko!
Ja vielä noihin kaikkiin lisättäviä asioita ne kikkarin sähköt.
Mut jostain toisesta autosta pääsee purkamaan niin eihän se kummoinen homma ole? :roll:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
kimlahti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 11.05.2004 16:18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

Onko muuten manuaalin ruiskupumpussa paikkaa tuolle alipainemodulaattorin alipaineen säätimelle?

-Kimmo-
-03 W220.184
-87 951
-08 3.6 Vogue
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

On!
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 829
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

edistyykö??

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

Petri K kirjoitti:Vetolevy ja starttikehä vauhtipyörän tilalle. Vaihteenvalitsin ja vaijerit, jarrupoljin leveämpään malliin ja kytkinpoljin pois tieltä. Kickdownin vivustot ja vaijeri. Ehkä kardaani myös?
Noi olen varannut omaan projektiin jo valmiiksi, jos jotain puuttuu niin huomaan sen kyllä ensikuussa :roll: Silloin pitäis tehdä omaan W124 malliin tuop sama homma
Onko käynnissä jo lodju swappeja missään päin? Joku jos vaivautuisi tekeen pikku stoorin kyseisestä projektista. Vois julkaista vaikka foorumilla :wink:
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Timo L. kirjoitti:
satakaskolmonen kirjoitti:ja vielä mikä voi aiheuttaa lisävaivaa ja päänsärkyä niin tuo jarru/alipaine kytkin joka pistää seisonta jarrut päälle P asennossa(voi jouttua muuttelemaan jarruputkia)
Missä Mersussa näin tapahtuu? :shock:
juu ei niin missään.. :D P-asento lukitsee kardaanin itse vaihteisto on vapaalla eli sama kuin N-asento.
Vastaa Viestiin