Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Ajeleppa hallille, niin tutkitaan. Eiköhän se vika löydy.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
No onpa se tämäkin vaihtoehto mielessä käyny. Pitäs nyt vaan enste saada kokeiltua, että tyhjeneekö se akku pelkkää lohkolämmitintä käyttäessä vai tarviiko vielä sen sisätilanlämmittimen.rokka65 kirjoitti:Ajeleppa hallille, niin tutkitaan. Eiköhän se vika löydy.
Mikäs tää punanen auto oli, jonka ratissa K. näki sinut kylällä...?

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Mulla oli eräässä toisessa automerkissä sellanen vika.Kylmänä startti pyöritti hyvin,mutta kuumana tuskin jaksoi pyöriä.Ostin uuden akun,ei mitään vaikutusta.Eli virran vähyydestä akussa se ei johtunut.Latauskin oli kunnossa.Kaveri kehoitti vaihtamaan startin ja niin tein.Sen jälkeen starttasi hyvin oli kone kylmä tai kuuma.En tiedä mistä toi johtui,mutta vika korjaantui sillä kertaa eikä toistunut enään.
- mika4matic
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Eli joku laakeri tms. lämmetessä lämpenee sen verran, että leikkaantuu kiinni(?).ari y kirjoitti:...Kylmänä startti pyöritti hyvin,mutta kuumana tuskin jaksoi pyöriä...
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Ehkäpä kannattais mitata akun hapot ja napajännite ennen ja jälkeen lämmittämisen, verrata niitä josta voi päätellä tyhjeneekö akku tosiaan vai onko vika jossain muualla. Jos akku tosiaan tyhjenee niin sittempä seuraava testi: Akusta miinuskenkä irti ja siihen väliin ampperimittari josta näkee paljonko ampeereita menee systeemien ollessa lepotilassa. Sen jälkeen lohkolämppäri päälle ja se tunnin istumasessio ja silmä kovana seurataan mittaria josko siellä alkais ampeerilukema nousemaan. Jos nousee silloin repimään varokkeita irti niin kauan kunnes mittari näyttää alkuperäistä arvoa. Se varoke joka tipauttaa kulutuksen alkuperäiseksi on se ratkaisevatekijä, elikkäs sen takana olevat vimpaimet syövät sähköa blogilämppärin päälläollessa. Sitten vaan testaamaan mikä niistä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
En oikein minkään laakerin jumimiseen jaksa uskoa, koska sillon kun akussa on virtaa, niin startti pyörii aivan normaalisti, olipa kone kuuma eli kylmä... 

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Sulakeitten yksitellen irti otto on hyväkonsti yhdistettynä mittaukseen,
siis jos kulutus on jonkun sulakeen takan(kaikki mahdolinen ei ole)
startin "laakerin" jumitus tuskin, enneminkin välykse liisääntyminen
niin että "ankkurista" tulee vuotoa"kenttään"
(sama mahdolista muissakin sähkömootoreissa, laturissa)
Apu virtaa antamalla toimii startti usein normaalisti tai täyden akun kanssa
vaikka siinä olisi enemänkin virran vuoto vikaa
(ja jos taas akku ei ole tyhjä, ominais paino mittaus/kuormitus testi/ jännite mittaus
mutta ei pyöritä ja apu virtaa kun antaa niin pyörii, kolautus startin kylkeen samaan aikaan auttaa usein)
siis jos kulutus on jonkun sulakeen takan(kaikki mahdolinen ei ole)
startin "laakerin" jumitus tuskin, enneminkin välykse liisääntyminen
niin että "ankkurista" tulee vuotoa"kenttään"
(sama mahdolista muissakin sähkömootoreissa, laturissa)
Apu virtaa antamalla toimii startti usein normaalisti tai täyden akun kanssa
vaikka siinä olisi enemänkin virran vuoto vikaa
(ja jos taas akku ei ole tyhjä, ominais paino mittaus/kuormitus testi/ jännite mittaus
mutta ei pyöritä ja apu virtaa kun antaa niin pyörii, kolautus startin kylkeen samaan aikaan auttaa usein)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
startaako hyvin kuumalla koneella...
omasta meni startti juurikin noin,pakkasesta hyvin käyntiin lämmin kone vaikeasti
omasta meni startti juurikin noin,pakkasesta hyvin käyntiin lämmin kone vaikeasti
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Vian etsinnässä kannattaa myös noteerata suuruusluokat. Eli jos oikeasti täynnä oleva akku tyhjenee kolmessa tunnissa, niin siihen vaaditaan kohtuullinen teho. En tiedä, minkä kokoinen akku autossa on, mutta oletetaan, että se on 100Ah ja kolmessa tunnissa kapasiteetista puretaan 90%. Silloin keskimääräinen purkuvirta olisi 30A ja kuorma runsaat 350 wattia. Ei taida kovin montaa sulakkeen takana olevaa mahdollista laitetta olla. Varsinkaan, jos muita oireita - "sähkön hajua", lämmintä hohkaa - ei ole.
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
ettei olisi akusta yks kenno rikki... "toimii" mut ei toimikkaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Jep, hyvin starttaa kuumalla koneella. Siis jos akussa on jerkkua.pasi j kirjoitti:startaako hyvin kuumalla koneella...
omasta meni startti juurikin noin,pakkasesta hyvin käyntiin lämmin kone vaikeasti
Kyyl, 100Ah akku on. Mitään ylimääräisiä käryjä auto ei päästele.niitty kirjoitti:En tiedä, minkä kokoinen akku autossa on, mutta oletetaan, että se on 100Ah ja kolmessa tunnissa kapasiteetista puretaan 90%. Silloin keskimääräinen purkuvirta olisi 30A ja kuorma runsaat 350 wattia. Ei taida kovin montaa sulakkeen takana olevaa mahdollista laitetta olla. Varsinkaan, jos muita oireita - "sähkön hajua", lämmintä hohkaa - ei ole.
No miksikähän se sitten pelaa muina aikoina ihan oikein...?Sergey kirjoitti:ettei olisi akusta yks kenno rikki... "toimii" mut ei toimikkaan.


Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Tuli toinenkin juttu mieleen kaverin autosta.Auto toimi hyvin,mutta yön aikana akku tyhjeni.Kaapeleilla käyntiin ja taas toimi hyvin,mutta aamulla akku tyhjä.Vaihdettiin uusi akku ja lataus mitattiin se oli ok.Uusi akkukin tyhjeni.Sattumalta kokeilin startin kylkeä se oli lämmin vaikka kone oli kylmä.Joku oikari siinä oli .Vaihdettiin romikselta hankittu startti.Vika korjaantui näin.
Lohkolämmitys ei tähän tietenkään liity.
Lohkolämmitys ei tähän tietenkään liity.
Viimeksi muokannut ari y, Su 02.01.2011 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
siis auto luulee että joku paikka on liian kuuma ja alkaa toimet sitä vastaan ?
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Oliskohan tästä apua? http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=1075" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Tuossa mesen jutussa käsitellään auton omaa ajon aikaista sähkökärvennintä, joka saa virtansa akulta.ari y kirjoitti:Oliskohan tästä apua? http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=1075" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei lohkolämppäriä. Jos vika olisi siinä, niin ei Pakardisen auto lähtisi käyntiin palmun alta ilman piuhaa, niin kuin tuolla aiemmin kerrotaan.
Itsellä tulee mieleen,
-moottorin maadoitus kaapeli kontaktihäikkä,
-lohkolämppärin piuha sulanut/hinkannut jotakin vasten ja maadottaa. (onko eroa käynnistyvyydessä sillä että onko lämmitetyssä koneessa piuha startatessa kiinni vai ei?)
-onko 606 koneessa samaa pissapoikasäiliö-jälkijäähdytys-systeemiä kuin esim. M104:ssä joka voisi hypätä päälle jäähdyttämään lämmitettyä konetta?
En mä mitään tiedä, kunhan huutelen.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Tulikohan sitä akkua oikeasti mitattua että se on tyhjä silloin kun auto starttaa huonosti. Jos se on tyhjä niin tuo maadoituskaapeliongelma tuskin on syynä mutta se tai joku muu voi saada startin takkuilemaan ihan niin kuin akku olisi tyhjä.JeremyH kirjoitti: Itsellä tulee mieleen,
-moottorin maadoitus kaapeli kontaktihäikkä,
-lohkolämppärin piuha sulanut/hinkannut jotakin vasten ja maadottaa. (onko eroa käynnistyvyydessä sillä että onko lämmitetyssä koneessa piuha startatessa kiinni vai ei?)
-onko 606 koneessa samaa pissapoikasäiliö-jälkijäähdytys-systeemiä kuin esim. M104:ssä joka voisi hypätä päälle jäähdyttämään lämmitettyä konetta?
Sen lohkolämppärin johdon pitäisi olla hiertänyt jonkin plus-johdon kuoren rikki purkaakseen akun. Ei se akku purkaannu jos lohkolämmittimen johdon nolla tai vaihe sattuu ottamaan auton maadoitukseen kiinni eikä se lohkolämmitin juuri lämmitä jos suojamaa on kunnossa ja vaihe tai nollajohto ottaa kiinni johonkin auton johtavaan osaan, sulakkeet tai vikavirtasuojat tuppaa laukeamaan.
Mikäs noiden puhaltimien kytkeytymislämpötila olikaan, eikö sen moottoriveden pidä olla ainakin sen termostaatin kohdalla yli normaalin käyntilämpötilan. Onhan vesi kuumaa juuri lämmitysvastuksen kohdalla mutta ei enää noin kuumaa termostaatin kohdalla, normiasennusetäisyyksillä.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Ei oo tullu mitattua akun varausta lämmityksen jälkeen. Eli ts. voi olla mahdollista, että lämmitetyllä koneella takkuaa käyntiinlähtö jostain muustakin syystä. Tuntuu vaan niin pirun omituiselta, että sillon kun akussa on varmasti kunnolla virtaa, niin startti pyörittää ihan normaalisti, oli sitten kone lämmin tai kylmä...DBFI kirjoitti:Tulikohan sitä akkua oikeasti mitattua että se on tyhjä silloin kun auto starttaa huonosti. Jos se on tyhjä niin tuo maadoituskaapeliongelma tuskin on syynä mutta se tai joku muu voi saada startin takkuilemaan ihan niin kuin akku olisi tyhjä.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Pakardinen kirjoitti:Ei oo tullu mitattua akun varausta lämmityksen jälkeen. Eli ts. voi olla mahdollista, että lämmitetyllä koneella takkuaa käyntiinlähtö jostain muustakin syystä. Tuntuu vaan niin pirun omituiselta, että sillon kun akussa on varmasti kunnolla virtaa, niin startti pyörittää ihan normaalisti, oli sitten kone lämmin tai kylmä...DBFI kirjoitti:Tulikohan sitä akkua oikeasti mitattua että se on tyhjä silloin kun auto starttaa huonosti. Jos se on tyhjä niin tuo maadoituskaapeliongelma tuskin on syynä mutta se tai joku muu voi saada startin takkuilemaan ihan niin kuin akku olisi tyhjä.
tarkasta nyt ihmeessä se lohkolämmityksen johtosarjan kaikki liitokset...jos vielpä johdot kuumenee kertoo se että jossain on maakiertoa niin että jopa ne sun roikat toimii vastuksena..???
nokalla olevat flektit starttaa vasta 100:ssa puolikkaalle ja 117 asteessa täysille joten niitä ei mun mielestä tartte paljon miettiä....tollanen vastus kun ei pysty vettä lämmittämään pakkasella edes teoriassa 100:aan oikeen millään.......
ja tämä on ihan pakko tarkistaa....muistin että joskus kävi työkaverille niin että oli ujuttanut sen sisälämppärin pistokkeen oven raosta ja paloi yön sisävalot päällä ja akkuhan siellä oli tyhjänä aamulla...


Opel, "weird lieben autos"....
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Emännän autohan se.Pakardinen kirjoitti:No onpa se tämäkin vaihtoehto mielessä käyny. Pitäs nyt vaan enste saada kokeiltua, että tyhjeneekö se akku pelkkää lohkolämmitintä käyttäessä vai tarviiko vielä sen sisätilanlämmittimen.rokka65 kirjoitti:Ajeleppa hallille, niin tutkitaan. Eiköhän se vika löydy.
Mikäs tää punanen auto oli, jonka ratissa K. näki sinut kylällä...?
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
M104 koneessa se on 110 astetta, OM606:sta en edes tiedä onko siellä sellaista järjestelmää, ei taida olla.DBFI kirjoitti:Mikäs noiden puhaltimien kytkeytymislämpötila olikaan, eikö sen moottoriveden pidä olla ainakin sen termostaatin kohdalla yli normaalin käyntilämpötilan. Onhan vesi kuumaa juuri lämmitysvastuksen kohdalla mutta ei enää noin kuumaa termostaatin kohdalla, normiasennusetäisyyksillä.JeremyH kirjoitti: Itsellä tulee mieleen,
-onko 606 koneessa samaa pissapoikasäiliö-jälkijäähdytys-systeemiä kuin esim. M104:ssä joka voisi hypätä päälle jäähdyttämään lämmitettyä konetta?
Mutta en epäillytkään että lämpö nousisi niin korkealle, vaan sitä että siellä olisi vikaa, eli jonkin sortin jäähdytin hyppää päälle jos lämpö nousee edes vähän. Jokin lämpöanturi siis viallinen.
Edelleenkin vaan huutelen, sähköstä tiedän vain sen että se sattuu.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Ei siellä mikään puhallin saa virtaa missään tilanteessa kun sytytysvirta ei ole avaimesta käännettynä päälle.
Jos ei sitten jotain ihne vikaa satu sopivasti virtalukkoon ja yhtäaikaa johonkin anturiin.
Jos ei sitten jotain ihne vikaa satu sopivasti virtalukkoon ja yhtäaikaa johonkin anturiin.
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
On käynyt niinkin että tämä systeemi on purkanut akkua. (lämpöanturin piuha oli viallinen) Ja se ainakin kävi vaikka avain olisi ollut missä tahansa.Mika.T kirjoitti:Ei siellä mikään puhallin saa virtaa missään tilanteessa kun sytytysvirta ei ole avaimesta käännettynä päälle.
Jos ei sitten jotain ihne vikaa satu sopivasti virtalukkoon ja yhtäaikaa johonkin anturiin.
Edelleenkin kysyn: Onko tuo sama järjestelmä myös OM606:ssa? en yllättyisi vaikka sellainen sieltä löytyisi.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Tuota, tuota. Eikös tuo flekti pyöri vaikka virta-avain on nollissa? Mulla ei ole sellaista, mutta kesällä monessa autossa surraa, kun jää seisomaan kone sammuksissa.spede10 kirjoitti:Arvataan, kun ei muutakaan tiedetä. Onko sähköinen flekti keulilla? Jos sen anturi on rikki ja flekti pyörii kun moottori lämpenee?
Jos anturi on rikki, niin voihan se käynnistyä vaikka 0-asteessa, tai +5 jne...
Samoin tuo edellä kuvattu kierrätys, sekin on mahdollinen jos anturi kaput.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Mersussa flektit pysähtyy kun sytytysvirrat katkeaa. esim vw:ssä flekti jää puhaltamaan ja tyhjentämään akun.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Mika.T kirjoitti:Mersussa flektit pysähtyy kun sytytysvirrat katkeaa. esim vw:ssä flekti jää puhaltamaan ja tyhjentämään akun.
nyt en kyllä ihan varmaksi muista mutta tais tossa kesällä omassa jäädä hetkeksi pyörimään flektit kun oli koneen lämmöt ruuhkassa nousseet 110 yli ja ei kerennyt jäähtyä ennen parkkia....???....olisko tossa jokin ohjelmallinen "turbojäähy" systeemi olemassa?
en nyt siis ole sata varma mutta näin muistelen....
siitä olen kyllä aika varma että talvella pakkasella ei lohkolämppäri "huijaa" termarin tunnistin anturia niin että pääsisi flektit käymään noin vaan...
muutamassa autossa on ollut lohko ja ei ne letkut edes ole kovin lämpöisiä missään ulkolämpötiloissa....esim aikanaan -30 pakkasessa pidin yhtä koslaa koko yön lapissa roikassa ja aamulla ei moottorilämpömittari edes käynnistyksen yhteydessä värähtänyt....
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Juu ei se lohkolämmitin jaksa konetta niin paljoa edes kesällä lämmittää että lämpömittari nousisi.LopenUupunut kirjoitti:esim aikanaan -30 pakkasessa pidin yhtä koslaa koko yön lapissa roikassa ja aamulla ei moottorilämpömittari edes käynnistyksen yhteydessä värähtänyt....
Webastolla sekin onnistuu.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
ja lisään vielä tuohon kesäiseen tilanteeseen....mitä ilmeisimmin oli pysähtyessä myös ilmastoinnin lauhdutinpaineet olivat ylärajalla joten voihan ne flektit jäädä senkin takia päälle...muistaakseni niitten flektien käynnistysraja on 15-17bar ja sammuvat 11-13bar tienoilla...olisko jäänyt tämän takia päälle flektit...Mika.T kirjoitti:Juu ei se lohkolämmitin jaksa konetta niin paljoa edes kesällä lämmittää että lämpömittari nousisi.LopenUupunut kirjoitti:esim aikanaan -30 pakkasessa pidin yhtä koslaa koko yön lapissa roikassa ja aamulla ei moottorilämpömittari edes käynnistyksen yhteydessä värähtänyt....
Webastolla sekin onnistuu.
vähän ot menee....sorry
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Jos ajaa koneen lämpimäksi ja laittaan roikkaan heti ajon jälkeen niin tyhjeneekö akku myös silloin? antaa olla vaikka sen kolme tuntia.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Nyt on sairastelujen vuoksi jääneet nuo testailut toisarvoiseksi. Sen verran kuitenkin, että nyt on menty pari viikkoa ihan lyhyillä lämmityksillä, kolmesta vartista max. tuntiin ja kaikki on pelannut ihan oikein. Eli tosiaan tarvii tuon piiiiitkän lämmityksen akun tyhjenemiseen. Kunhan saan itseeni sen verran virtaa, että jaksan testailla, niin palataan sitten asiaan.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Vieläkö sähköä katoaa, onko omat virrat parempaan päin...Pakardinen kirjoitti:Nyt on sairastelujen vuoksi jääneet nuo testailut toisarvoiseksi. Sen verran kuitenkin, että nyt on menty pari viikkoa ihan lyhyillä lämmityksillä, kolmesta vartista max. tuntiin ja kaikki on pelannut ihan oikein. Eli tosiaan tarvii tuon piiiiitkän lämmityksen akun tyhjenemiseen. Kunhan saan itseeni sen verran virtaa, että jaksan testailla, niin palataan sitten asiaan.