
Ja merssu vm94(124)
Eipä sillä olisi tehoja hirveästi otettukkaan, sen verran että meät pääsisi ylös, ja tarvittaessa hitaimmista ohiPeltzi07 kirjoitti:Katastettuahan et sitte saa turbolle ku on jo vähäpäästönen. Ja kyllä se kestää ku ei ota mittää 2 kilon ahtoja koko aikaa. Ja huoltaa kunnolla.
Kai tuolla suurella, maskin ja puskurin välistä näkyvällä coolerilla vähintäänkin samanlaisen status-arvon saa kuin puolimetriä korkealla spoilerilla?veskola kirjoitti:ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu
DuPu kirjoitti:Kai tuolla suurella, maskin ja puskurin välistä näkyvällä coolerilla vähintäänkin samanlaisen status-arvon saa kuin puolimetriä korkealla spoilerilla?veskola kirjoitti:ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuuKonttorillahan on kaikki vaan siitä kiinni, miten asian ilmaisee
![]()
DuPu
veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu
Tuo toimi ainakin meikäläisellä jo vuosia sitten.jukkis. kirjoitti:veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu
olempa semmosenkin katsastuksen nähnyt että turposta jätetään pakopesä paikalleen ja laipataan vaan auki jäävä reikä ja kartio suodatin kuulerin päähän kiinni. leima tuli. ja tämä tarina on tosi.
Kyllä minä jätin coolerin keulille katsastukseen. Vakio ahin ja loput hilppeet kiinni. Eipä ollu katsurilla mitään mussuttamista.veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu
Ei ole oikein naurun paikka.Solmurauta kirjoitti:Tuo toimi ainakin meikäläisellä jo vuosia sitten.jukkis. kirjoitti:veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu
olempa semmosenkin katsastuksen nähnyt että turposta jätetään pakopesä paikalleen ja laipataan vaan auki jäävä reikä ja kartio suodatin kuulerin päähän kiinni. leima tuli. ja tämä tarina on tosi.
Kysyihän se katsastusinsinööri jotta pistätkö katastuksen jälkeen turbon paikoilleen? Sanoin että pistän mutta jos tässä ei nyt muuta vikaa ole ni lyö leima paperiin ja tunnin päästä oli jo ahtimesta loputkin taas paikoillaan.
Tämäntyyppistä palautetta osasin odottaakin.S202 kirjoitti:Nyt oon kyllä samaa mieltä rumiluksen kanssa, en kyllä liikenteeseen lähtisi muutoskatsastattomalla turboautolla.
sellaisiakin tapauksia on ollut jotta rekisteri otteeseen katsuri kirjoittaa lisätietoihin jotta "katsastettu ilman ahdinta"Jari Ke kirjoitti:DuPu kirjoitti:Kai tuolla suurella, maskin ja puskurin välistä näkyvällä coolerilla vähintäänkin samanlaisen status-arvon saa kuin puolimetriä korkealla spoilerilla?veskola kirjoitti:ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuuKonttorillahan on kaikki vaan siitä kiinni, miten asian ilmaisee
![]()
DuPu
OT:si menee mut on pakko
Vois toimiakkin. Kertoo et saa piparia kun on tällanen ja sit saa kax kertaa enemmän jos on kummatkin cooleri ja spoikka
Ei taida katsurilla paljon vastuuta olla. Ei ainakaan ollu kun kaiffaria sakottivat kun kax viikkoa takaperin merkkiliikkeestä oli ostanu auton joka oli juuri katsastettu Leimat ja kaikki oli. Laseissa oli kalvot. Käytiin oikein kattomassa autoa kun oli ostanu. No Tampereella yllätys ylätys sit motarilla olivat liisit ajanu ensin ohi ja sit hiljentäneet vauhtia ja lopulta pysäyttäneet kaverin ja eiku sakot. Eipä ollu katsurilla vastuuta paskanvertaa kun oli kalvot hyväksyny katsastuksessa. Että se niistä...rumilus kirjoitti:Ei ole oikein naurun paikka.Solmurauta kirjoitti:Tuo toimi ainakin meikäläisellä jo vuosia sitten.jukkis. kirjoitti:veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu
olempa semmosenkin katsastuksen nähnyt että turposta jätetään pakopesä paikalleen ja laipataan vaan auki jäävä reikä ja kartio suodatin kuulerin päähän kiinni. leima tuli. ja tämä tarina on tosi.
Kysyihän se katsastusinsinööri jotta pistätkö katastuksen jälkeen turbon paikoilleen? Sanoin että pistän mutta jos tässä ei nyt muuta vikaa ole ni lyö leima paperiin ja tunnin päästä oli jo ahtimesta loputkin taas paikoillaan.
Tapaus täyttää petoksen tunnusmerkit.
Viimekädessä vastuu katsastuksesta on tuolla katsastusmiehellä, joka hyvässä uskossa katsastustilanteessa on hyväksynyt ajoneuvon vuodeksi eteenpäin.
Pahin skenaario....jos tapahtuu moottorin rakennemuutoksen seurauksena kuolemaan johtanut onnettomuus, asia tutkitaan perinpohjin, jolloin katsastusmieskin on lirissä tässä asiassa.
Petokseen myös syyllistyy ajoneuvon rakenteita muuttanut...tarkoituksena huijata katsastustoimessa.
Menee toki OT piikkiin, mutta pakkohan on tämäntyyppiseen elvistelyynkin puuttua. Ei hyvä.
Kyllä sä olet huomionkipeä kaveri, ei voi muuta sanoa. Hyvä että osaat sitä itse itsellesi antaa.rumilus kirjoitti:
Tämäntyyppistä palautetta osasin odottaakin.
Hyvä saa palkkansa...vai kuinka se oli....
Tuli sitten positiivista tai negatiivista palautetta niin aina se osaa sitä odottaa.Poutahaukka kirjoitti:Kyllä sä olet huomionkipeä kaveri, ei voi muuta sanoa. Hyvä että osaat sitä itse itsellesi antaa.rumilus kirjoitti:
Tämäntyyppistä palautetta osasin odottaakin.
Hyvä saa palkkansa...vai kuinka se oli....
-Seppä- kirjoitti:Oli tuossa mersussa vissiin vähän karstainen kone, polttelin karstat pois moottorista, niin johan kulkee. Neekeriä puski putkesta melko roimasti. Aluksi säikäytti kun öljypaineet putosi tyhjäkäynnillä alle 1 baarin, mutta rauhallisen ajelun jälkeen tuli normi baarit. Veto parani huomattavasti. Että kattoo sitä turboa joskus tuonnempana