200D Turbotus?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
-Seppä-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: La 25.09.2010 15:42
Paikkakunta: Kainuu

200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja -Seppä- »

Olisi tiedossa Pajeron turbo ja pakosarja(pakosarja ei pajerosta). Että kannattaako tämmöseen edes ryhtyä :D? On kuulemmo ollut aikaisemminkin mersussa paikallaan tuo kyseinen turbo. Minkälaisia muutostöitä tämmönen operaatio vaatii? Ja kestääkö tuommonen 2.0l originelli dieseli.
Ja merssu vm94(124)
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)

Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Katastettuahan et sitte saa turbolle ku on jo vähäpäästönen. Ja kyllä se kestää ku ei ota mittää 2 kilon ahtoja koko aikaa. Ja huoltaa kunnolla.
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Avatar
-Seppä-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: La 25.09.2010 15:42
Paikkakunta: Kainuu

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja -Seppä- »

Peltzi07 kirjoitti:Katastettuahan et sitte saa turbolle ku on jo vähäpäästönen. Ja kyllä se kestää ku ei ota mittää 2 kilon ahtoja koko aikaa. Ja huoltaa kunnolla.
Eipä sillä olisi tehoja hirveästi otettukkaan, sen verran että meät pääsisi ylös, ja tarvittaessa hitaimmista ohi
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)

Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Nii no jos kiinnostusta on nii heittää vermeet paikalleen ja katastukseen vaihtaa vaan vakiopakosarjan ja painekotelon vaihtaa poies :) Eihä siinä hurjia tarvita. Ei muuta ku hyrskytin kylkeen :)
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja DuPu »

veskola kirjoitti:ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu :roll:
Kai tuolla suurella, maskin ja puskurin välistä näkyvällä coolerilla vähintäänkin samanlaisen status-arvon saa kuin puolimetriä korkealla spoilerilla? :D Konttorillahan on kaikki vaan siitä kiinni, miten asian ilmaisee :D :D

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

DuPu kirjoitti:
veskola kirjoitti:ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu :roll:
Kai tuolla suurella, maskin ja puskurin välistä näkyvällä coolerilla vähintäänkin samanlaisen status-arvon saa kuin puolimetriä korkealla spoilerilla? :D Konttorillahan on kaikki vaan siitä kiinni, miten asian ilmaisee :D :D

DuPu

OT:si menee mut on pakko

Vois toimiakkin. Kertoo et saa piparia kun on tällanen ja sit saa kax kertaa enemmän jos on kummatkin cooleri ja spoikka :lol:
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu :roll:

olempa semmosenkin katsastuksen nähnyt että turposta jätetään pakopesä paikalleen ja laipataan vaan auki jäävä reikä ja kartio suodatin kuulerin päähän kiinni. leima tuli. ja tämä tarina on tosi.
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

jukkis. kirjoitti:
veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu :roll:

olempa semmosenkin katsastuksen nähnyt että turposta jätetään pakopesä paikalleen ja laipataan vaan auki jäävä reikä ja kartio suodatin kuulerin päähän kiinni. leima tuli. ja tämä tarina on tosi.
Tuo toimi ainakin meikäläisellä jo vuosia sitten.
Kysyihän se katsastusinsinööri jotta pistätkö katastuksen jälkeen turbon paikoilleen? Sanoin että pistän mutta jos tässä ei nyt muuta vikaa ole ni lyö leima paperiin ja tunnin päästä oli jo ahtimesta loputkin taas paikoillaan. :lol:
Holset siellä lukee..
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu :roll:
Kyllä minä jätin coolerin keulille katsastukseen. Vakio ahin ja loput hilppeet kiinni. Eipä ollu katsurilla mitään mussuttamista.

Ties kyllä tasan tarkkaan mistä hommasta oli kyse.... :mrgreen: :mrgreen:
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Solmurauta kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:
veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu :roll:

olempa semmosenkin katsastuksen nähnyt että turposta jätetään pakopesä paikalleen ja laipataan vaan auki jäävä reikä ja kartio suodatin kuulerin päähän kiinni. leima tuli. ja tämä tarina on tosi.
Tuo toimi ainakin meikäläisellä jo vuosia sitten.
Kysyihän se katsastusinsinööri jotta pistätkö katastuksen jälkeen turbon paikoilleen? Sanoin että pistän mutta jos tässä ei nyt muuta vikaa ole ni lyö leima paperiin ja tunnin päästä oli jo ahtimesta loputkin taas paikoillaan. :lol:
Ei ole oikein naurun paikka.
Tapaus täyttää petoksen tunnusmerkit.
Viimekädessä vastuu katsastuksesta on tuolla katsastusmiehellä, joka hyvässä uskossa katsastustilanteessa on hyväksynyt ajoneuvon vuodeksi eteenpäin.
Pahin skenaario....jos tapahtuu moottorin rakennemuutoksen seurauksena kuolemaan johtanut onnettomuus, asia tutkitaan perinpohjin, jolloin katsastusmieskin on lirissä tässä asiassa.
Petokseen myös syyllistyy ajoneuvon rakenteita muuttanut...tarkoituksena huijata katsastustoimessa.

Menee toki OT piikkiin, mutta pakkohan on tämäntyyppiseen elvistelyynkin puuttua. Ei hyvä. :(
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Nyt oon kyllä samaa mieltä rumiluksen kanssa, en kyllä liikenteeseen lähtisi muutoskatsastattomalla turboautolla.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

S202 kirjoitti:Nyt oon kyllä samaa mieltä rumiluksen kanssa, en kyllä liikenteeseen lähtisi muutoskatsastattomalla turboautolla.
Tämäntyyppistä palautetta osasin odottaakin.
Hyvä saa palkkansa...vai kuinka se oli....
Kyllä niillä elvistelijöilläkin hymy hyytyy kun paikalle sattuu.

En nyt oikein tiedä mitä tässä ajattelisi, mutta tämäntyyppinen foorumi, jossa suositaan ja kannustetaan lainvastaisuuksiin, on nähdäkseni samalla viivalla etnisten-ja uskonvapauteen kirjoitusten suolvausmielessä rinnastettavissa, joka on kriminalisoitu.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja xr »

Jari Ke kirjoitti:
DuPu kirjoitti:
veskola kirjoitti:ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu :roll:
Kai tuolla suurella, maskin ja puskurin välistä näkyvällä coolerilla vähintäänkin samanlaisen status-arvon saa kuin puolimetriä korkealla spoilerilla? :D Konttorillahan on kaikki vaan siitä kiinni, miten asian ilmaisee :D :D

DuPu

OT:si menee mut on pakko

Vois toimiakkin. Kertoo et saa piparia kun on tällanen ja sit saa kax kertaa enemmän jos on kummatkin cooleri ja spoikka :lol:
sellaisiakin tapauksia on ollut jotta rekisteri otteeseen katsuri kirjoittaa lisätietoihin jotta "katsastettu ilman ahdinta"
ja silloin kun ajaa ratsijaan niin on melko varmaa jotta holsetin puuttuminen tarkistetaan :D
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

rumilus kirjoitti:
Solmurauta kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:
veskola kirjoitti:Ei kai sitä painekoteloa tarvii katsastukseen vaihtaa pois, välijäähdytin kannattaa ottaa pois, ne pitää idooottina jos on cooleri mutta turbo puuttuu :roll:

olempa semmosenkin katsastuksen nähnyt että turposta jätetään pakopesä paikalleen ja laipataan vaan auki jäävä reikä ja kartio suodatin kuulerin päähän kiinni. leima tuli. ja tämä tarina on tosi.
Tuo toimi ainakin meikäläisellä jo vuosia sitten.
Kysyihän se katsastusinsinööri jotta pistätkö katastuksen jälkeen turbon paikoilleen? Sanoin että pistän mutta jos tässä ei nyt muuta vikaa ole ni lyö leima paperiin ja tunnin päästä oli jo ahtimesta loputkin taas paikoillaan. :lol:
Ei ole oikein naurun paikka.
Tapaus täyttää petoksen tunnusmerkit.
Viimekädessä vastuu katsastuksesta on tuolla katsastusmiehellä, joka hyvässä uskossa katsastustilanteessa on hyväksynyt ajoneuvon vuodeksi eteenpäin.
Pahin skenaario....jos tapahtuu moottorin rakennemuutoksen seurauksena kuolemaan johtanut onnettomuus, asia tutkitaan perinpohjin, jolloin katsastusmieskin on lirissä tässä asiassa.
Petokseen myös syyllistyy ajoneuvon rakenteita muuttanut...tarkoituksena huijata katsastustoimessa.

Menee toki OT piikkiin, mutta pakkohan on tämäntyyppiseen elvistelyynkin puuttua. Ei hyvä. :(
Ei taida katsurilla paljon vastuuta olla. Ei ainakaan ollu kun kaiffaria sakottivat kun kax viikkoa takaperin merkkiliikkeestä oli ostanu auton joka oli juuri katsastettu Leimat ja kaikki oli. Laseissa oli kalvot. Käytiin oikein kattomassa autoa kun oli ostanu. No Tampereella yllätys ylätys sit motarilla olivat liisit ajanu ensin ohi ja sit hiljentäneet vauhtia ja lopulta pysäyttäneet kaverin ja eiku sakot. Eipä ollu katsurilla vastuuta paskanvertaa kun oli kalvot hyväksyny katsastuksessa. Että se niistä...

Niin ne xenonitkin vaihtuu kädenkäänteessä takaisin H4:siin katsastuksen ajaksi ja sit taas takaisin. Ja ne on vittumaiset vastaantulijalle jok' ikinen kerta ja jokaiselle joka vastaan tulee. Jos jossain on lastu tai solmu niin sillä harvoin vastaantulijalle mitään haittaa on
Poutahaukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 26.06.2010 12:16

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja Poutahaukka »

Osittainen ot jatkuu, mutta eihän tuollaisesta voi mitenkään vastuuta katsastusmiehen päälle kaataa. Vai mistä sen tietää jos esim. puoli vuotta sitten katsastetusta autosta tavataan tien päällä laittomia muutoksia, onko ne tehty ennen katsastusta vai sen jälkeen? Eri asia toki on jos jostain syystä olisi todisteita auton katsastamisesta laittomilla hiluilla, mutta harvoin sellaisia taitaa olla. Tietenkin jonkun mainitsema "katsastettu ilman holsettia" tms. maininta saattaa olla aika raskauttava mikäli mutka löytyy;D

En olisi juurikaan huolissani jonkun superien turvallisuudesta muun liikenteen seassa, vaikkeivät ihan kaikkia pykäliä täyttäisikään. Yleensä sellaisten rakentaminen vaatii kuitenkin sen verran paneutumista/rahaa, että jo se karsii pahimmat patapäät pois. Enemmän olen huolissani xenonmiesten virittelyistä, sokaisevat joka ikisen vastaantulijan jos vähääkään väärin suunattu, eikä ole hintaa tai asennuksen vaikeutta esteenä.
rumilus kirjoitti:
Tämäntyyppistä palautetta osasin odottaakin.
Hyvä saa palkkansa...vai kuinka se oli....
Kyllä sä olet huomionkipeä kaveri, ei voi muuta sanoa. Hyvä että osaat sitä itse itsellesi antaa.
S212 350cdi
W210 320cdi
Avatar
-Seppä-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: La 25.09.2010 15:42
Paikkakunta: Kainuu

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja -Seppä- »

Oli tuossa mersussa vissiin vähän karstainen kone, polttelin karstat pois moottorista, niin johan kulkee. Neekeriä puski putkesta melko roimasti :D. Aluksi säikäytti kun öljypaineet putosi tyhjäkäynnillä alle 1 baarin, mutta rauhallisen ajelun jälkeen tuli normi baarit. Veto parani huomattavasti. Että kattoo sitä turboa joskus tuonnempana :)
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)

Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Poutahaukka kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
Tämäntyyppistä palautetta osasin odottaakin.
Hyvä saa palkkansa...vai kuinka se oli....
Kyllä sä olet huomionkipeä kaveri, ei voi muuta sanoa. Hyvä että osaat sitä itse itsellesi antaa.
Tuli sitten positiivista tai negatiivista palautetta niin aina se osaa sitä odottaa. :D

Nojoo, anteeksi. Asiaan->
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mistä se öljynpaine turbolle ny kannattaa ottaa? Kannen päädystä vissiin saa, mutta heikentää kannen voitelua :roll:
Entä mistä öljynpainemittari ottaa tietonsa? Se ei toimi ja aattelin laittaa kunnollisen mittarin, näkis ens alkuun että minkälaisia paineita tuossa 750tkm ajetusta motista löytyy :D Öljynsuodattimen kyljestähän ainakin saa helposti kun laittaa sen anturin tilalle. Öljynpaluu porataan lohkon tasaiseen osaan, täytyy vissiin ottaa öljypohja pois ettei jää lastua sinne, samalla vaihtaa/korjata se kunnolla.

Sitten toi pakosarja, mulla on 300:sen turbosarja, mutta mahtuuko turbo sinne jos sen sarjan laittaa oikeinpäin? Voiko sen laittaa väärinpäin, mahtuuko turbo sinne? Tai no, eihän se oo kun reikä konepeltiin :thumbup:

Tosiaan, jääauto kyseessä eli ei oo niin tarkkaa kunhan toimii. Coolerin laitan nokalle myös kunhan löytyy sopiva ja halpa. Painekotelo pitää myös värkätä. Kilahtaakohan sieltä heti noi kierokankien laakerit kun koneella on ajettu aika mukavasti? Eikö ne saa vaihdettua ihan kone paikallaan? Samalla tietenkin kammen laakerit :crazy:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

mittari ottaa paine tiedon juurikin siitä suodattimenjalassa olevasta "kellosta" itse ainakin ottaisin siitä öljynkierron ja paineen :roll:
w201 om605
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Jaahas. Eihän se pakosarja väärinpäin sovi, ottaa kanteen kiinni. No sopiihan se sinne oikeinpäinkin. Ainut vaan että pakoputken lähtö on kovasti lähellä pelliä. Nooo rälläkkää vaan. Purkasin nokalta pois kaikkea turhaa. Nyt sitä tietoa niistä öljyletkuista :P
S124 300TE
W124 300D
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

niin niin että öljyn syöttö siitä jalasta ja paluu siitä kuvailemastasi tasaisesta kohdasta lohkoa.
jos meinaat sen paineen ottaa mittarille niin joutuu tekemään t-kappaleen (ainakin itse jouduin tekemään) koska sopivaa ei ollut saatavilla.
w201 om605
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onko tuo paras paikka ottaa se paine?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
latvis124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 01.01.2010 13:02
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja latvis124 »

On paras paikka ottaa öljynpaine.
Hyvin varutellusta hydrauliikka liikeesstä löytyy T-haara sinne painemittarinlähtöön
W210 320 CDI -99
tertsi7
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 19.06.2011 09:37

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja tertsi7 »

-Seppä- kirjoitti:Oli tuossa mersussa vissiin vähän karstainen kone, polttelin karstat pois moottorista, niin johan kulkee. Neekeriä puski putkesta melko roimasti :D. Aluksi säikäytti kun öljypaineet putosi tyhjäkäynnillä alle 1 baarin, mutta rauhallisen ajelun jälkeen tuli normi baarit. Veto parani huomattavasti. Että kattoo sitä turboa joskus tuonnempana :)

Miiläs saait karstat poltettua :o
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

kolmosella kun vetää kaasupohjassa 20 km niin palaa jos on palaakseen :mrgreen:
w201 om605
Avatar
-Seppä-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: La 25.09.2010 15:42
Paikkakunta: Kainuu

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja -Seppä- »

Kyllä se 200 Diisseliksi kulki melko lujasti :D
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)

Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

kulki :?: :mrgreen:
w201 om605
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: 200D Turbotus?

Viesti Kirjoittaja j.a »

tällälaillako? http://www.youtube.com/watch?v=ZATH1HPjgXE" onclick="window.open(this.href);return false;
Diesel on puhtaampi
Vastaa Viestiin