w 201/190 D 2,5 vm 92

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mese190
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 07.01.2011 12:53
Paikkakunta: Pieksämäki

w 201/190 D 2,5 vm 92

Viesti Kirjoittaja mese190 »

Mahtaisko joku tietää mistä johtuu räminä pienel pintakaasul ja kun antaa kierroksia ni tietyl kierros alueella rämisee??? Kaikkea mahd on kiritty ja pakokaasu takaisin kierrätys järj vivun holkit vaihdettu.. voisko olla vika flektissä ku on toiminnaltaan viskokytkin mallia ja hihnan kiristäjän iskari myös mahdettu?!
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Re: w 201/190 D 2,5 vm 92

Viesti Kirjoittaja iso E »

voisin lyödä vetoa et se on se hihnankiristimen keinuvipu laakeri menny sieltä niin pienil tai tietyl kierros alueel pitää outoa ääntä näet sen kyl kun kierrätät kone huoneesta ja katsot kun se rupeaa tärisemään sit voit joillan meisselillä vaikka painaa sitä niin ääni loppuu.

kl:stä saa pelkkää lakeria siihen

ja tietty melkein jokapaikasta saa koko keinuvipua :)
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
.PH.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 21.10.2010 16:59
Paikkakunta: kaupunki keskipohjanmaalla

Re: w 201/190 D 2,5 vm 92

Viesti Kirjoittaja .PH. »

Itselläni saman tyyppinen ongelma 230E joka rämisee pintakaasulla aina ja toisinaan myös tyhjäkäynnillä (loota D:llä) tyhjäkäynnin räminä loppuu kun tökkää tomaatin P asentoon . Voiko olla tuo hihnankiristimen keinuvipu laakeri vai missä vika?. Tuon pintakaasun räminän kassa vois vielä elää mutta tyhjäkäynnillä räminä syö miestä
Avatar
ejuvonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: To 12.08.2004 10:25
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: w 201/190 D 2,5 vm 92

Viesti Kirjoittaja ejuvonen »

Mulla 2 räminän lähdettä oli. Ilmanottosuojamuovi lämppärille eli roskamuovi rämisi tuulilasipyyhkimen vieressä olevaan tukeen ja toinen oli moottorin ilmakotelon jatkeena kurttuputken päässä oleva etulyhdyn vieressä ilmanoton suulake. Otin pois molemmat ! Suulake ja kurttuputki ilmanputsarille. Hieman nousee imuilman äänet, mutta tehoja paremmin.
Mielessä porata lisää reikiä ilmanputsarin alapuolelle, et hengittää paremmin. Muista vaihtaa putsari ainakin kerta vuoteen. Riippuu tietenkin km-määristä. Katsastuksesa mulla oli päästöt 2,78 ja putsarin vaihdon jälkeen 1,37. Unohtui vaihtaa viime syksynä. Syöttö pumpun päältä 1 kierros vastapäivään alkuasetuksesta.
W201, 2,5 D, vm91
Vastaa Viestiin