Auto on w210 e320CDI vm2001 ja vikakoodeja riitttää. Auto on lastutettu -> egr pois pelistä. Imusarja om myös aukaistu ja läpät poistettu. Auto on käytännössä koko ajan vikatilassa ja puhti puuttuu, päivittäiset ajot kyllä pystyy hoitamaan.
Turbon siipiä ohjaava tanko ei näyttäisi liikkuvan mihinkään, siipiä ohjaavalle alipaineventtiilille tulee aika pieni alipaine. Mites paljon sen paineen pitäisi olla, pitäisikö sen imu tuntua sormenpäässä miten kovasti? Mittasin jännitteet molemmilta alipaineventtiileiltä (egr ja turbon siivet) ja virrat päällä näytti noin 7,96 volttia, auto käynnissä 10,30 volttia. Pitäisikö jännitteen olla 12 volttia? Tuleeko näille venttiileille myös jonkunlainen pulssitus ja mihin sitä käytetään? Mistä nämä alipaineventtiilit saa sen ohjauksen, joku "musta" boksi?
Todennäköisesti jossakin on alipainevuoto, mistä kannattaa alkaa ensimmäisenä etsimään?
En ole vielä nollannut vikakoodeja, mutta tässä olisi muistista löytyneet koodit:
CDI
P1470 Boost pressure control vacuum transducer
P0100 Hot film mass air flow sensor
P1403 Exhaust gas recirculation, HFM controlled pressure transducer
ESP
C1504 liittyy ohjaukseen tai jarruihin
Instrument cluster
B1100 CAN communication fault with Engine control unit
B1123 Engine recognition signal oopen circuit
Nämä viat varmaan liitttyy comandin puhelimeen -> ei toimi, olisko joku piuha poikki
EGS
P2600
Airco
B1416 Hot water coolant circulation pump
SAM
B1482
OCP
B1010 Control unit power supply: under voltage
D2B
B1241
EIS
B1025 Communication error
B1057
Siinähän sitä listaa olisi. Mistäs kannattaisi alkaa vikoja etsimään vai pitäisikö viedä suoraan mersun pajalle? Voisiko osa vioista johtua akusta, akku on kyllä uusittu vuosi sitten.
Tarttis mersugurujen neuvoja
Re: Tarttis mersugurujen neuvoja
Vielä lisäyksenä, onkohan näissä valojen korkeussäätö alipaineella vai sähköllä. Jossakin huollossa muistaakseni mainitsit että jonkun valon korkeussäätö ei toimi -> voisiko olla alipainevuoto joka sotkee myös turbon siipien ohjauksen? Tai siten alipainepumppu on rikki, mutta eikös sen pitäisi vaikuttaa jollakin lailla myös jarruihin? Jarrut tiimivat mielestäni hyvin. Mites sen alipainesysteemin voisi testata?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Tarttis mersugurujen neuvoja
mikään guru en ole mutta jospa vähistä tiedosta olisi apujaTeeTee kirjoitti:Auto on w210 e320CDI vm2001 ja vikakoodeja riitttää. Auto on lastutettu -> egr pois pelistä. Imusarja om myös aukaistu ja läpät poistettu. Auto on käytännössä koko ajan vikatilassa ja puhti puuttuu, päivittäiset ajot kyllä pystyy hoitamaan.
Turbon siipiä ohjaava tanko ei näyttäisi liikkuvan mihinkään, siipiä ohjaavalle alipaineventtiilille tulee aika pieni alipaine. Mites paljon sen paineen pitäisi olla, pitäisikö sen imu tuntua sormenpäässä miten kovasti? Mittasin jännitteet molemmilta alipaineventtiileiltä (egr ja turbon siivet) ja virrat päällä näytti noin 7,96 volttia, auto käynnissä 10,30 volttia. Pitäisikö jännitteen olla 12 volttia? Tuleeko näille venttiileille myös jonkunlainen pulssitus ja mihin sitä käytetään? Mistä nämä alipaineventtiilit saa sen ohjauksen, joku "musta" boksi?
Todennäköisesti jossakin on alipainevuoto, mistä kannattaa alkaa ensimmäisenä etsimään?
En ole vielä nollannut vikakoodeja, mutta tässä olisi muistista löytyneet koodit:
CDI
P1470 Boost pressure control vacuum transducer
P0100 Hot film mass air flow sensor
P1403 Exhaust gas recirculation, HFM controlled pressure transducer

aluksi mitkä noista koodesta *:ri kertoi olevan activisena(päälä nyt ja mitkä tallentuneet) ?
mitä oli ali koodit(esim P0100 alta tulee ainakin 3 lisä tietoa)
-ahto painnen alipaine säädin(mötikkä mihin menee johto ,letkut)
-ilmamassa mittari
- EGR pakokaasujen kierrätys systeemi (sen valvontaan viitaava)
-ajo hallinta systeemiTeeTee kirjoitti: ESP
C1504 liittyy ohjaukseen tai jarruihin
-mittariston kommunikointi onkelma mootorin ohjauksen kanssaTeeTee kirjoitti: Instrument cluster
B1100 CAN communication fault with Engine control unit
B1123 Engine recognition signal oopen circuit
Nämä viat varmaan liitttyy comandin puhelimeen -> ei toimi, olisko joku piuha poikki
(ei vaikutusta comandiin)
-vaihteistoTeeTee kirjoitti: EGS
P2600
-sähköinen kiertovesi pumppu(lähellä paisunta säiliötä ja lähes aina riikki)TeeTee kirjoitti: Airco
B1416 Hot water coolant circulation pump
mikä sam niistä sam boxseista?TeeTee kirjoitti: SAM
B1482
-sulake/rele/elctronikka boxsi autossa useampia
-ali jännitettäTeeTee kirjoitti: OCP
B1010 Control unit power supply: under voltage
-tämä tekemisissä command/puhelin vian kanssaTeeTee kirjoitti: D2B
B1241
-virtalukon tiedon siirto onkelmiaTeeTee kirjoitti: EIS
B1025 Communication error
B1057
ensin kannataisi nollata kaikki koodit *:rila sitten testat ajamalla että mitä sinne tulee, katsoa myös ne ali koodit niistäTeeTee kirjoitti: Siinähän sitä listaa olisi. Mistäs kannattaisi alkaa vikoja etsimään vai pitäisikö viedä suoraan mersun pajalle? Voisiko osa vioista johtua akusta, akku on kyllä uusittu vuosi sitten.
lisäksi tarkistaa alipaine vuodot(pieni vuoto ei vielä vaikuta tehostimeen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
